Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инверторен генератор HONDA - EU 22I

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Да не ви развалям ентусиазЪма ама заради такива стари генератори, доста инверторни заваръчни техники съм отремонтирал...
    Пукат като пуканки с тези изчадия Адови
    Това става да си пуснеш калорифера с реотаните и нищо повече.
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • pansim
      pansim коментира
      Редактиране на коментар
      Каква статистика имаш по ремонт на заваръчна техника?
      И това кой къде и какво е влачил, не означава абсолютно нищо.
      Ама е важно да се пише...нали?!

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Моя е пуквал и като го включа в контакта .

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Е то на руска ракета и космоса и е крив

  • #47
    Хубава тема, но когато я пусна нямаше ток, та затова чак сега се включвам

    И така, от как съм се изнесъл в гората (10та година караме там) съм купил два генератора - и двата Хюндай, общото с Хонда е като Лом и Лондон... Единия е инверторен, 900 или 1000 W, не помня, много секси, 10 кила е сигурно, доста тих, другия е стандартен 3 или 5 кВ (пак не помня). Опита с тях ми е следният:
    1. Крайно неефективно е да запалиш генератор, дори и инверторен за да зареждаш телефон, пък дори и лаптоп и рутер...
    2. Когато ги палиш през година:
    а) Палят трудно
    б) Често се оказва, че от някъде, от където не трябва тече бензин
    в) От б) често следва, че бензина изобщо не стига там, където го чакат...

    От своя страна, инверторите, при все болежките с акумулаторите, са доста безпроблемна техника (няма движещи се части, което сигурно много допринася за това). Цената на хубав инвертор, заедно с хубав акумулатор е съизмерима със също толкова хубав генератор. Да кажем,че ако се целим в 1000-2000W и примерно 100/24 или 200/12 батерия, нещо като 2 к лв е съвсем достатъчно. Тук има и подробности, например супер качествени инвертори 2ра ръка са силно НЕ рискова покупка, същото не бих казал за какъвто и да е генератор.

    Извода за мен, е, че само генератор не е удобно, първо инвертор с акумулатор и чак тогава, ако трябва, И генератор. И второ - никакви компромиси с качеството на генератора със съображението, че ще трябва рядко, защото точно заради това трябва да е супер дурако-устойчив...
    Последно редактирано от icerunner; 13-12-23, 16:46.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Руския със сигурност ще запали и на - 40 от половин оборот . За това е създаден . С новите западни е малко руска рулетка . Както палят в големи студове двигателите на ЯМЗ поне аз друг тежък дизел не съм виждал толкова леко да пали .

    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Вероятно живея в заблуда, продиктувана от предразсъдъци и липса на познания относно качествата на руските военни генератори и приложението им в домашни условия. Ще го приема…

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Нашия АБ 4 го ползват братовчедите на село в две къщи като спре тока най вече лятото да храни 4 големи фризера и два хладилника . Естествено там осветление телевизори и прочие дивотии . Не е опция при тия цени да ти се скапе 200 - 300 килограма месо и други хранителни продукти . Нещата обикновено отиват към бой като съм се опитвал да прокарам идеята да го сменят със съвременен .

  • #48
    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
    ...От своя страна, инверторите, при все болежките с акумулаторите, са доста безпроблемна техника (няма движещи се части, което сигурно много допринася за това). Цената на хубав инвертор, заедно с хубав акумулатор е съизмерима със също толкова хубав генератор. Да кажем,че ако се целим в 1000-2000W и примерно 100/24 или 200/12 батерия, нещо като 2 к лв е съвсем достатъчно. Тук има и подробности, например супер качествени инвертори 2ра ръка са силно НЕ рискова покупка, същото не бих казал за какъвто и да е генератор...
    А всъщност комбинацията инвертор + акумулатор, а като бонус и зарядно за акумулатора се нарича UPS и се продава като завършено изделие. Ако трябва да издържа повечко време без ток, се взема такъв който е предвиден за свързване на допълнителен пакет акумулатори.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Разликата между UPS и комбинацията от акумулатор, инвертор и зарядно е, че при второто нямаш постоянна връзка с мрежата и управление, което автоматично да приоритизира кога, кой източник на енергия да използва. Тази разлика е доста съществена, когато се използва на практика, защото трябва да се реши дали бекъп захранването ще е на цялата къща (аз почнах да пиша за тези решения, щото съм ги проучвал, но изтрих, защото НЕ съм ги ползвал на практика) или ще е за определени критични устройства - примерно циркулационната помпа на отоплението, вода или друго. Всичко това, разбира се, ако се направи както трябва е по-добро от импровизирано решение, но иска повече мислене и повече средства. От своя страна хубавия акумулатор с хубавия инвертор на мен са ми “къмпинг” захранването и само паркирам Тойотата с гръб към къщата и пускам удължителя… А акумулатора се поддържа в кондиция сам, всеки път като карам колата (вързан е към алтернатора с умно реле Victorian), а аз я карам без друго достатъчно редовно…

      С първия си коментар изобщо НЕ твърдя че един инвертор с батерия са най доброто решение, само споделям личен опит, че са много лесно, евтино, надеждно и универсално решение и най-вече в сравнение с генератора. Без да отписвам генератора, разбира се, той си има своето…

  • #49
    Начи да държиш мощен уйпиес в мрежата в чакане на дизасър също не е много ефективно.
    А не може да не го правиш ако искаш да го ползваш, когато ти потрябва.
    Или поне е необходимо да го включваш от време на време заради батериите.

    С генератора поне на теория това не е така.

    Имах за малко мощен и марков 2 или 3 киловата UPS за който съм казвал мисля.
    Ми това имаше собствена консумация от около 60W при това със заредени батерии.
    Видя ми се АБСУРДНО на плащам цената на тази енергия в къщи.
    Да не говорим колко струваха батериите му при това оловни.
    Продадох го и отиде в сървърно, където всъщност е мястото на такава машина!

    Събраните системи с контролер/инвертор и отделен батериен пакет са по-ефективни.
    И както споменаха по-нагоре могат да направят според конкретните нужди и побеже са модулни лесно се променят.

    Та според мен сегмента на класически уйпиес изобщо не е това, за което е темата.
    Враг усраине

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Братчеда както винаги прав сЕди :-)

  • #50
    Всичко е според нуждите.
    Аз съм сложил на пелетният котел 1кв ЮПС + 150Амп.ч. батерия подходяща за него.
    При големият сняг тока угасна за около 5 часа.Машинката работеше вярно.Жега имаше и като гледам щеше да има за поне още 10 часа,но не съм го тествал.
    Живот на батерията около 10-12 години.
    Цена на инвестицията около 1500лв.
    Да можеш да си стоиш на топло докато другите мръзнат...безценно...
    И все пак бих помислил за генератор на нафта или на газ.
    Тъй като недай боже,а го виждам,че ще стане...не е невъзможно да се върнем във времето на режим на тока дори и в София,а какво остава по селата и в гората.
    ПАВЕЦ-а замина.Затворят ли Мариците...не е на добре.
    Аз имам къде да бодна едни 30киловата фотоволтаици и батерии и да покажа средният на енергото въпреки цената им...ама тия дето нямат...лошо...
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      ПАВЕЦ е хубаво нещо но е силно несигурна енергийна система и с тях не можеш да си балансираш системата защото са силно сезонни . Проблемите ще дойдат когато заради скапания евроГейски съюз се наложи да затваряме мариците . До тогава евентуално трябва да сме изградили поне една нова атомна с два реактора .

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Втората атомна, досега поне десет ппъти можеше да бъде изградена, и пусната в експлоатация. Още 92-ра, ако не се лъжа Костов (тогава минфин) говореше за Белене. Само не разбрах на нашите какво толкова им пречеше.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Чисто технологично не могат да се разберат кой колко да открадне . Това е АЕЦ не е като магистралите . Криво ляво и с половината асфалт могат няколко години . То от Костов по голям крадец няма . Спорно е даже дали Бойко успя за 12+ години да стигне неговите четири .

  • #51
    Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
    Начи да държиш мощен уйпиес в мрежата в чакане на дизасър също не е много ефективно...
    Това изибщо не е ефективно. Независимо дали е завършено изделие или е ръкоделие съставено от наливни инвертори, зарядни и батерии, проблемът е в последните.
    Ползвал, не ползвал, след няколко години акумулаторите трябва да се подменят.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Така е, но сметката е проста и преценката дали има смисъл - лична. Правилен (оловен) акумулатор има 10-15 години живот на цена 500-1000 лв. Или 50-100 лв на година…

  • #52
    И пак стигаме до там, че да се прави такова резервиране за инциденти като последният не е оправдано.

    Топлото с принудителна циркулация на вода е извън скоупа на дискусията.
    Там колкото и кофти КПД да има батерииното захранване е оправдано.
    Да не кажа, че е безотговорно към собствената безопасност да няма.
    Враг усраине

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Според мен е съвсем правилно и оправдано. В радиационната защита се употребява много добро правило, относими към всички други области - as low, at reasonable achievable… “low” се отнася за погълната от човек доза, но може да бъде заменено с as safe, as prepared… и каквото друго се сетиш. Ключът е в “разумно постижимо”.

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Въпрос на индивидуална преценка.
      Аз например не съм склонен към такова резервиране въпреки, че съм селянен
      Но и мога да си позволя такъв подход и ще го мисля, като дойде реална нужда.
      Явно има и друга гледна точка

  • #53
    Аз дълги години поддържах гравитачната система и сега е така до някъде от към отопление,НО котела е на пелети.И съответно иска ток.
    В другата къща съм пак така,но на дърва...там може да работи,но КПД-то е ниско тъй като диаметрите са понамалени заради помпата и бойлера и при ползване по предназначение готварската печка завира водата в разширителя и съответно същата бива изхвърлена.Не е болка за умиране,но не е приятно.
    Та инвертора е добра инвестиция.Съжалявам,че не го помислих овреме да взема хибриден такъв и да мога да добавям фотосолари към него.
    Сега ще се наложи да правя нова система ако реша да тръгна натам.
    Но по-скоро...ме влече и дизелов/газов агрегат за всеки случай...пък нека е скъпо.Не ме е страх от високи сметки,а от ниски доходи.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      То котела с горелката , няма проблеми с липсата на ток, просто ще стоиш на студено ; )

  • #54
    Лично темата ме заинтригува, защото и аз от 3 години съм в гората и ха да взема генератор, започва едно чудене, маене и продължавам да се чудя.
    Та, след последния "апокалипсис" отново започнах да мисля по въпроса и извода, до който стигнах, е юпс комбиниран с инвертор. Причината е, че реално, при липса на ток примерно за 24 ч., най-критичен ми е хидрофора. Всичко останало мога да компенсирам без особени усилия, хладилника (продуктите в него) ше оцелеят, обаче липсата на вода не става... И не е опция, за да си пуснеш водата в кенефа 10 пъти, чешмата 30 пъти за тия 24 ч. да ми бучи, вибрира и харчи бензин/газ нонстоп генератор.
    Вече, ако говорим за над 24 ч. следва евакуация...
    Моля да ме поправите, ако бъркам някъде, все още обмислям.

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Не си прав за водата изобщо . Ако е причината снега , топиш сняг и вода имаш. А продуктите в хладилника няма дао целеят, защото ток може да нямаш и при положителни темперартури +5 примерно.
      Идеални ти вариант е цистерна с хидрофор и генератор със запас от горива
      Аз съм си решил проблема , акто се преместих близо до река и гора

    • MFr
      MFr коментира
      Редактиране на коментар
      Над 24 часа я се случи веднъж на 10 години, я не. Според мен не си заслужава усилието по поддръжка, евакуацията е по-лесна
      Аз не страдам от липса на вода генерално, а че не тече от чешмата/душа
      Последно редактирано от MFr; 15-12-23, 09:58.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Проблемите идват защото кабелните трасета по къщите обикновено вървят по въздух и съответно са силно уязвими от климатичните условия . Там където са под земята практически проблеми няма . При мен и от стълба с таблото до къщата ги вкарах в тръби под земята а до стълба е подземно поне от 20 години . От тогава спиранията на ел. захранването се броят на пръстите на едната ръка .

  • #55
    Тези колемите на ремаркета нямат нищо общо с малките домашни. И сега има такива големи, но са за големи учреждения, магазини, производство. Повечето са разтоварени, въртят на 1500 оборота, имат водно охлаждане, двигателите са камионски с много голям ресурс.

    Коментар


    • #56
      По точно корабни там пък има и други драми , горивото заради биодобавката развъжда някъкви “гъбички” които запушват системата . Въпреки че веднъж седмично пали за да се тества /автоматично/ , когато се наложи пак не запали сам , “разследването” обвини пак нещо горивната с-ма

      088455338две
      "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
      Джамбазов 2010г..

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Навремето на Марваков правихме едни съдове точно за да подгряват нафтата през студените месеци . Дълги години в една почивна станция около София на обслужване ми беше един 100 киловата ГДРейски морско изпълнение генератор . Двигател 6 цилиндъра на ИФА . Той си имаше подгряващи реотани в маслото ; антифриза и горивните филтри . В таблото му бяха изведени заводски регулатори на температурата и като застудееше го включвахме да поддържа 60 градуса на всичко .
        Последно редактирано от sek.1; 16-12-23, 09:09.

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        В настоящето - има добри немски добавки за нафта против гъбички. Блокират растежа на "гадинки" в нафтата.

    • #57
      Във феисбука в момента излиза реклама на сайтове за продажби на генератори Хонда,което си е чиста измама според мене.
      Отваря се страница на известна верига магазини.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Generator.png
Прегледи:307
Размер:452.4 КБ
ID:6947609
      Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
      ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

      Коментар


      • #58
        Първоначално публикуван от ognqn Преглед на мнение
        Във феисбука в момента излиза реклама на сайтове за продажби на генератори Хонда,което си е чиста измама според мене.
        Отваря се страница на известна верига магазини.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Generator.png
Прегледи:307
Размер:452.4 КБ
ID:6947609
        Това да не е месечна вноска?
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • ognqn
          ognqn коментира
          Редактиране на коментар
          Иска да си дадеш данните на дебит/кредит карта и се досещаме какво ще стане.
          За проба дадох на Революта данните на виртуална карта,но не я прие

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Ако говориш за виртуалната временна - никакъв критерий не е.
          Никой не съм успял да уговоря да приема такава, вече не опитвам и не генерирам такива.
          Виртуалната постоянна работи винаги и със всеки.
          "Истинска" нямам но то разлика между физическа и виртуална револютска всъщност няма.

          И самият експеримент този линк горе е напълно излишен освен ако не е за фън.
          Със същият успех може да се пише и до дедо мрас

      • #59
        Тия реклами като гледам нямат нищо общо с плод-зеленчука и са в резултат от немарливо отношение към адблокера.
        И по принцип нормалното място за покупка е вносителя или някой от дилърите му:

        https://hondamotor.bg/vidove-1-honda-power-equipment


        А фейс-буклука въобще няма да го коментирам!
        Враг усраине

        Коментар


        • #60
          Над 24 часа я се случи веднъж на 10 години, я не….
          Така, като кажеш и гледай какво става… точно 2 седмици по късно пак (още) няма ток…

          Вече доста над 24 часа… но системата с инвертора и тяговия акумулатор работи… поддържа критичната инфраструктура безгрижно.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Баси, къде пак такъв дизастър?
            У наше село ъптайма е от предният път, сега е "тихо".
            Но и бело нема, вероярно има връзка

          • icerunner
            icerunner коментира
            Редактиране на коментар
            Железница - Плана
            Ако видиш снимките в Тойота 79 темата ще се ориентираш за бялото

            Пп Тока дойде, след 30 часа липса
            Нов рекорд , но това не беше нещо локално при нас в гората, цяла Бистрица и Железница си бяха на тъмно

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Това е от другата страна на Витоша, и вчера и днес:



            Мятайте насам

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X