Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инверторен генератор HONDA - EU 22I

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Инверторен генератор HONDA - EU 22I

    Привет колеги, от доста време искам да си взема едно генераторче за 2-3 ползвания в годината, както и при нужда, спрял съм се на инверторен генератор HONDA - EU 22I, идеята ми е на село и тук в апартамента на балкона, при нужда да включа към генераторчето - кафеавтомата, микровълновата, телевизора, климатик Daikin 9-ka и хладилника който е с линеарен иверторен компресор, разбира се само поотделно ще работят!!!, а на село някой и друг инструмент и малък хладилник, като дадения уред ще е включен от балкона чрез удължител?

    Не съм имал досега генератор, та приемам съвети за конкретния генератор, много ми харесва че е изключително тих?





    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:040418075032EU22.jpg Прегледи:0 Размер:159.3 КБ ID:6944605

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Honda.jpg Прегледи:0 Размер:126.6 КБ ID:6944606
    Последно редактирано от Еделвайс; 28-11-23, 18:01.

  • #2
    Правилната марка и модел
    Имал съм същия без проблем да пърпори на терасата в блока. Също тъка е и доста лек! Имаш ли възможност взимай смело
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г..

    Коментар


    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Аз не съм чел нищо но ако не се заземи - какво?
      Ще му изсъхне стикера за евро-сертификация ли?
      Според мен е излишно препърстване.
      Поне до следващата "зима".

    • Еделвайс
      Еделвайс коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно, значи няма да има драма за заземяването, кажи сега за тройката разклонител, ще стане ли ако общата мощност не надвишава тази на генератора със включени 3 уреда на разклонителя или трябва да са само до два уреда по един на неговите си два изхода на 220V?

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Не виждам как невключени уреди могат да бъдат проблем за генератора.
      Тези двата контакта вътре са свързани към едно и също нещо.
      Дали ще ползваш 1 или 2 в общият случай няма значение.

  • #3
    Имам ЕХ650 от поне 15г, и една EU 20 от 3г. Много съм доволен и от двете, абсолютно безпроблемни машинки.

    Коментар


    • #4
      Само да отбележа,че монофазния генератор няма фаза и нула....има потенциал между две намотки и съответно ЕДН..Ако ще се пуска захранване от генератор по мрежата на жилище,без заземяване на генератора ,ще бъде много поучително- образователно ,особенно и ако мрежата е дву проводна със земя към нула в контактите
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
        Само да отбележа,че монофазния генератор няма фаза и нула....има потенциал между две намотки и съответно ЕДН..Ако ще се пуска захранване от генератор по мрежата на жилище,без заземяване на генератора ,ще бъде много поучително- образователно ,особенно и ако мрежата е дву проводна със земя към нула в контактите
        Той човека си каза че с разклонител ще го ползва, ама аз като по-прост да питам - що ще се случи в този случай ако се ползва към съществуваща инсталация? Естествено при свалени предпазители към мрежата?
        Според мен няма да ме образова повече от сегашнато ми ниво
        Последно редактирано от pansim; 29-11-23, 07:48.
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Неслучайно има дефектнотокова защита, а не "дефектнонапреженова" защита.


          Esper- има смисъл от поне 3.5 кВт или 7.5 кВт в багажника, ама с тези кютуци няма да имаш багажник .

        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Stefsab.....Краткия (тъп) отговор надпис на ГРТ ,трафопост....Опасно за живота,високо НАПРЕЖЕНИЕ!


          Дългия отговор е в наредбата за безопастност.

          Възрастова граница ,напрежение


          10000 V 1 ампер

          VS

          10000 Ампера 1 волт.

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Протичането на ток през тялото при фиксирано мрежово напрежение зависи както от пътя на протичане, така и от моментното състояние на тялото. Предвид многото неизвестни, сигурното решение е никой да не пипа, което означено със стандартни табели.
          Дори за по-ниски напрежения (60V-120V) на пиезо дюзите 1 поколение се слага предупредителен знак.
          Пак по линия на безопасността на всички, 36V се счита, че не осигурява протичане на опасен ток през тялото.
          По подобни причини, в промишлеността всички оперативни вериги са на 24V или по-ниско.

          Колкото по темата - Най-вероятно в генератора има С или RC делител, който държи потенциала на желязото на 1/2 от напрежението в розетката и ограничава тока до 2-3 мА. Практически напълно безопасно.

      • #6
        Това с включването към инсталацията е по-добре да не се консултирва къ да стене у форум0
        И тая земя по конкретното питане ми се струва, че е много по-добре да я нема отколкото да я има.
        То не че по терасите на хората често се намира земно, но все пак...
        Враг усраине

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
          То не че по терасите на хората често се намира земно, но все пак...
          До терасата на апартамента на родителите ми минава мълниезащитата на блока, когато бях 14 - 15 годишен я използвах за да излизам без да ме усетят (най често неуспешно), а се прибирах през „парадния вход“.... Та при желание земно може да се намери на най - невероятни места.

          Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

          Коментар


          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Е да хванеш земно от гръмоотвода не е най-мъдрото нещо.
            Въпроса е, че такова решение дори да го има е частен случай а резултата и последствията във времето - неясни.

          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Заземителния контур трябва да си е отделен, от мълниезащитната инсталация.

        • #8
          Условията при които може да протече ток над безопасния за човек са различни. Поради тази причина и напрежението при което това ще се случи /да не дава Господ/ също ще бъде различно. Поради тази причина се говори за максимално допустим безопасен ток през тялото на човек, а не максимално допустимо напрежение!

          Колегата ESPER го каза, ама по разбираем за част от аудиторията начин

          Ама...какво разбирам аз от токове...напрежения и генератори...
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            То и аз нищо не разбирам,и да,четем наредбата,само че не тая вечер.

        • #9
          Ами би трябвало да има елегантно решение на проблема. Когато консуматорите се захранват от генератор, се прекъсва само фазовия проводник от мрежата, но се използват оригиналната нула и / или земя на инсталацията.
          Тънък момент е ако в таблото има ДТЗ. Тогава ще трябва да се твори...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #10
            Надали ще е нужно творчество. Можеш за разглеждаш захранването от генератор, като мрежово захранване през разделителен трансформатор преди ДТЗ.

            Коментар


            • #11
              Нещо почнах да се разколебавам дали е оправдано да държа генератор който в годината я се наложи да го включа, я не...

              Между другото намерих най-ниска цена на промоция за въпросния генератор Honda EU 22 в Bauhaus за 2339,95 лв, има останали 6 бройки, навсякъде се обявени из другите търговци за 2590 лв. та ако някой от вас също се чуди, сега е момента, ето линка:

              https://bauhaus.bg/benzinov-generato...-eu-22/p/16140
              Последно редактирано от Еделвайс; 30-11-23, 05:54.

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Аз пък стопанисвам служебно десетки инвертори и UPS на реномирани марки. И не съм съгласен по никакъв начин с дизелагрегатите. Имат предимства, нооо имат и недостатъци. Другото е че имам леко неприятни вЧепетления от някои фирми по обслужването на нашите дизелагрегати

                В случая с колегата не се търси максимална автономност с дни, а по-скоро за няколко часа. Та инвертор/ups ще е по-лесен за обслужване. Не му трябва бензин, масло, подгряване и тн....

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                По най-простия начин - струва ли ти стоенето без ток 2300 лв.? Или за последната година колко си стоял без ток?
                Включи в сметката и годишно обслужване според книжката.

              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                Kingofroad служебно поддържам над 4000 обекта което средно значи 6-7000 батерии...със техните им захранвания... отделно продавам батерии на две от най читавите китайски марки....и категорично казвам че да съхраняваш енергия е много скъпо начинание и всеки лев инвестиран в батерии е загуба.....нищо че с това си вадим хляба

            • #12
              Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
              Само да отбележа,че монофазния генератор няма фаза и нула....има потенциал между две намотки и съответно ЕДН..Ако ще се пуска захранване от генератор по мрежата на жилище,без заземяване на генератора ,ще бъде много поучително- образователно ,особенно и ако мрежата е дву проводна със земя към нула в контактите
              Явно мойта инсталация и генератор тия неща ги не знаят. От над 10 години ги включвам заедно с един кабел с два щепсела в крайщата като разбира се изключвам главният предпазите и големите консуматори без китайският ми генератор да е заземен.🙂
              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

              Коментар


              • crazyjob83
                crazyjob83 коментира
                Редактиране на коментар
                Здравей. Ако може да кажеш с какъв генератор си?

              • disko04
                disko04 коментира
                Редактиране на коментар
                А, купувал съм го от Практикер, Einhel, но си е стандартен 2kw-тов китаец.

            • #13
              Като заговорихте за ЮПС и "батерийки" , дали има смисъл от затварянето на едни пари в батерии и инвертор , като се зареждат вечер и се ползват денем ?
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ами трябва да се сметне колко време се очаква да работи през деня, а да се зарежда само на нощна тарифа. Тогава може и да има смисъл...Иначе "токът" от UPS/инвертор си е по-скъп, щото КПД-то не е 100%, и освен това има и собствена консумация на UPS/инвертора. И това трябва да се има изнавпредвид при сметките и оразмеряването на батериите, изправителя, режима на зареждане и тн....

              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Ицо е обобщил, моето мнение същото.
                Така поставени условията, занимавката е само за хоби дейност.
                Далеч от практичност и икономически обосновки

            • #14
              Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
              Като заговорихте за ЮПС и "батерийки" , дали има смисъл от затварянето на едни пари в батерии и инвертор , като се зареждат вечер и се ползват денем ?
              Може, но само ако си богат филантроп, без други интересни занимания...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #15
                Тоест , двойнта разлика в цената на тока не е достатъчна към настоящия момент да изплати оборудването така ли ?
                Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                A1+

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X