Няма такава подигравка /регистрация КАТ/
/първа регистрация на употребяван автоммобил внос от Германия/
Гарантирам ви, че няма друга държава в Европа, където така да се подиграват с гражданите си...
1. Пристигаш 9.30ч
2. Нареждаш се с колата
2. Отиваш да си попълваш заявление за регистрация /"удоволствието струва 9лв/... Половината гишета са в почивка 15мин /поради работа с компютър/
3. След 30-40мин висене ти казват, че еди какво си не ти е в ред и "да питаш дежурния офицер"
4. Гишето на дежурния офицер се намира в най-тясното ъгълче до касите, за него чакат още 10 човека и през 30-ината минути докато чакаш, постоянно някой те побутва напред-назад...
5. Влизаш при офицера, получаваш "направление" обратно на гишето за попълване, където след 10-ина минути си готов...
6. Връщаш се при колата и се нареждаш за "канал"
7. След още 30-40мин си на канала, където вместо технически преглед, само ти сверяват номерата на шасито и двигателя /неясно въобще за какво се води на отчет номер на двигателя, като в "Европа" той е просто една резервна част и въобще не е описан в талона/
8. На края на каналите даваш документите на един чичка, който нещо цъка в един компютър и пак те връща при чичката от канала да поправи една грешно записана цифра...
9. Излизаш от каналите за да установиш, че е фрашкано с коли и няма къде да се паркира...
10. Влизаш във залата за регистрации и установяваш, че на 100-ина кв.м. като говеда са се натъпкали 120-130 човека и чинно чакат на 10-ина гишета от които работят 4, а останалите са в 30-минутни "почивки за работа с компютър"...
11. След час и половина висене стигаш до лелчето на гишето, подаваш купчината документи... Тя открива, че на каналите са забравили да поправят цвета на колата от "син/син" на "син металик" и те праща за бързо да се върнеш до будката при каналите...
12. Като се върнеш, лелчето забелязва това, за което при попълването на заявлението са те пратили при дежурния и става за да пита Началника... След още 10-ина минути, документите са приети...
13. Отиваш да плащаш /53.10лв/
14. Връщаш един екземпляр от квитанцията при лелчето на гишето...
15. Излизаш /най-после на чист въздух, за малко да припадна вътре/ и чакаш да те извикат по радиоуредбата...
16. Извикват те /след 1 час и 30мин/ взимаш си временния талон, стикера и талончето за ГТП
17. Отиваш при монтажниците да си вземеш номера и да ти го монтират /това става бързо - 10-ина минути/...
Равносметка:
след 6ч30мин висене по гишета, гишенца и опашки, взема временно зелено талонче, важащо 15 дни /тогава пак идваш до КАТ за големия и малкия талон/... "Удоволствието" дотук струва общо 62.10лв Дадох и 1лв за ново стикерче на пожарогасителя /който никой не погледна/
Никой не ми поиска и ТЮВ сертификата, за който толкова се тръбеше... Също така и Евро-3 серт. не ги интересува...
/първа регистрация на употребяван автоммобил внос от Германия/
Гарантирам ви, че няма друга държава в Европа, където така да се подиграват с гражданите си...
1. Пристигаш 9.30ч
2. Нареждаш се с колата
2. Отиваш да си попълваш заявление за регистрация /"удоволствието струва 9лв/... Половината гишета са в почивка 15мин /поради работа с компютър/
3. След 30-40мин висене ти казват, че еди какво си не ти е в ред и "да питаш дежурния офицер"
4. Гишето на дежурния офицер се намира в най-тясното ъгълче до касите, за него чакат още 10 човека и през 30-ината минути докато чакаш, постоянно някой те побутва напред-назад...
5. Влизаш при офицера, получаваш "направление" обратно на гишето за попълване, където след 10-ина минути си готов...
6. Връщаш се при колата и се нареждаш за "канал"
7. След още 30-40мин си на канала, където вместо технически преглед, само ти сверяват номерата на шасито и двигателя /неясно въобще за какво се води на отчет номер на двигателя, като в "Европа" той е просто една резервна част и въобще не е описан в талона/
8. На края на каналите даваш документите на един чичка, който нещо цъка в един компютър и пак те връща при чичката от канала да поправи една грешно записана цифра...
9. Излизаш от каналите за да установиш, че е фрашкано с коли и няма къде да се паркира...
10. Влизаш във залата за регистрации и установяваш, че на 100-ина кв.м. като говеда са се натъпкали 120-130 човека и чинно чакат на 10-ина гишета от които работят 4, а останалите са в 30-минутни "почивки за работа с компютър"...
11. След час и половина висене стигаш до лелчето на гишето, подаваш купчината документи... Тя открива, че на каналите са забравили да поправят цвета на колата от "син/син" на "син металик" и те праща за бързо да се върнеш до будката при каналите...
12. Като се върнеш, лелчето забелязва това, за което при попълването на заявлението са те пратили при дежурния и става за да пита Началника... След още 10-ина минути, документите са приети...
13. Отиваш да плащаш /53.10лв/
14. Връщаш един екземпляр от квитанцията при лелчето на гишето...
15. Излизаш /най-после на чист въздух, за малко да припадна вътре/ и чакаш да те извикат по радиоуредбата...
16. Извикват те /след 1 час и 30мин/ взимаш си временния талон, стикера и талончето за ГТП
17. Отиваш при монтажниците да си вземеш номера и да ти го монтират /това става бързо - 10-ина минути/...
Равносметка:
след 6ч30мин висене по гишета, гишенца и опашки, взема временно зелено талонче, важащо 15 дни /тогава пак идваш до КАТ за големия и малкия талон/... "Удоволствието" дотук струва общо 62.10лв Дадох и 1лв за ново стикерче на пожарогасителя /който никой не погледна/
Никой не ми поиска и ТЮВ сертификата, за който толкова се тръбеше... Също така и Евро-3 серт. не ги интересува...

А честно казано очаквах да е още по-зле. Аз съм в тотално невидение какво трябва да правя като ми е акцизна колата. Днес ми казаха, че дори не мога да мина, защото имало забрана в митницата да пускат акцизни автомобили за момента.
Коментар