Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покупка и внос на на автомобили след 01.01.2007

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    поправих си поста - сега съм написал верните ставки /паметта ми изневерява /...
    а за 160кс със сигурност няма да плащат - БМВ 525ТД от 2002г е точно 120кВ /163кс/ и се внася без проблем /без акциз/
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #92
      Хайде и аз да се разпиша че е интересна темата.
      Значи, сега отпада изискването за представяне на евро-1 при внос. Което ще рече че вече можеш да си купиш от физическо лице кола и да си я внесеш в България без цялата тая патаклама с мителщуфета, сертификати и прочее.
      Досега предимно се внасяха коли купувани от автокъщи, така че разликата в ДДСто не е съществена - вносителя в БГ така или иначе си връщаше ДДСто при износа от ЕС и го депозираше при вноса в БГ.
      Най-готиното е че отпада идотската схема с връзването на кубатурата на двигателя с данъка. Точно заради нея се напълнихме с разни трошки фиести и прочее причудливи измишльотини на световното автомобилостроене с двигатели като на сешоари - 1.1, 1.2 и подобни.
      Сега колкото купиш в Германия - на толкова декларираш в БГ и довнасяш разликата в данъка ако има такава.
      Това на хартия, защото май още никой не го е правил все още.
      По темата за лизинга - досега беше момента да се купува нова кола на лизинг - първо защото излиза около ... абе примерно новата астра с 1.6 двигател излизаше 2500 евро по-евтино от колкото в Гърция, Испания и Франция - страни в които обикновено новите коли са най-евтини.
      Отделно има и друг момент който се пропуска - инфлацията. Тук цените няма начин как да тръгнат надолу ми се струва - по вероятно е само нагоре, а всяко поскъпване и последваща инфлация обезценява всеки заем.
      Сега остава само да видим дали ако си отворим фирма ще можем вече да си дъпнем ДДСто при покупката на автомобила.

      Коментар


      • #93
        Аз пък си мисля че е просто кат фасул.
        Ако купуваш от частно лице като частно лице, никой не следва да ти търси ДДС дали е платено или не, защото си е задължение това на друга данъчна служба - тая по първоначалната регистрация в Италия, Германия или където там е била.
        То и какво ДДС - нали нямаш право на кредит като ФЛ.

        По интересния момент който лично мен ме вълнува - какъв е проблема да си купя да кажем кола от някъде из ЕС и да си я карам тук с чуждите номера?
        Засега регистрацията май се крепи само на ЗДП който или ще го ремонтират или ще иде тая страна на съд и не малко хора ще си купят по още една кола само от обезщетенията които ние всички ще платим от джоба си в крайна сметка.

        Коментар


        • #94
          Първоначално публикуван от DemonS
          Аз пък си мисля че е просто кат фасул.
          Ако купуваш от частно лице като частно лице, никой не следва да ти търси ДДС дали е платено или не, защото си е задължение това на друга данъчна служба - тая по първоначалната регистрация в Италия, Германия или където там е била.
          То и какво ДДС - нали нямаш право на кредит като ФЛ.

          По интересния момент който лично мен ме вълнува - какъв е проблема да си купя да кажем кола от някъде из ЕС и да си я карам тук с чуждите номера?
          Засега регистрацията май се крепи само на ЗДП който или ще го ремонтират или ще иде тая страна на съд и не малко хора ще си купят по още една кола само от обезщетенията които ние всички ще платим от джоба си в крайна сметка.
          ако си регистриран, че живееш в съответната държава, няма проблем... само трябва да си правеиш преглед и застраховка там... за евтина кола няма сметка...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #95
            колега, нищо не декларираш - ако си ФЛ си плащаш ДДС още в чужбина /ако колата е от автокъща/
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #96
              ...

              А ако не е от автокаща???
              SUBARU FORESTER 2002g AWD LSD-DIF. Човек може да живее без храна 1 месец,без вода 1 седмица,без въздух 1 минута,а без акъл цял живот...

              Коментар


              • #97
                Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                За ДДС-то е така. Това върху което ви обръщам внимание е изискването за преминат преглед (TUV в Германия) което автоматично променя правилата и то здраво...
                по принцип, за да се изкара от Германия на ход колата, там искат нов преглед, независимо, че може срокът на стария да не е изтекъл /2 години/...

                странно, защото в момента при покупко-продажба на кола в БГ никой не иска технически преглед... регистрацията и прегледа в момента са 2 различни неща...
                Тедо струва ми се че не си разбрал основното в това което съм написал. А именно че валиден TUV ще се изисква от КАТ при регистрацията тук а не при докарването което ако е на платформа няма значение...

                Това изискване ако остане автоматично ще отреже 2/3 от колите които до момента се внасяха защото автомобил в Германия с валиден TUV струва принципно различно от такъв без...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #98
                  аз имам кола в Германия, която ще докарвам на ход до седмица - за това казвам, че още от Германия искат ТЮВ...

                  а иначе за варианта с автовоз тепърва ще видиме каква е врътката... "играта" е за милиони левове и едва ли автоджамбазите ще се минат...
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #99
                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                    аз имам кола в Германия, която ще докарвам на ход до седмица - за това казвам, че още от Германия искат ТЮВ...

                    а иначе за варианта с автовоз тепърва ще видиме каква е врътката... "играта" е за милиони левове и едва ли автоджамбазите ще се минат...
                    Ще споделиш ли как са станали нещата като я докараш?
                    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                    Коментар


                    • Ако си ФЛ си купуваш колата с вече начислено и платено ДДС от предишния собственик - няма значение дали е от автокъща или от астно лице защото във всички случаи ДДСто там се начислява.
                      Декларират само фирмите, като схемата е - там ти я продават без ДДС а ти си го внасяш в България. Поне така ми звучи по закона сега и по прословутата директива 6, ама как ще го намъдрят тия от МС не знам. Цяло лято спаха, а още няма правилник за закона за ДДСто.

                      Коментар


                      • Тая работа, че цените на някои нови коли тук били по-ниски, щото сме минавали за страна от третия свят не е продиктувана от маркетингови политики на производителите, още повече, че само някои вносители са директни представители, а повечето са клонове на гръцките и незнамсиощекви такива. По въпроса за по-ниските цени - колите слизат от поточната линия с различно покритие на качествените показатели и между "първо качество" и "брак" има един куп категории, според които и цените са различни. Къде по-лесно е вместо да се връща за доработка, да се направи отбивка от цената, каквато е и практиката. Да не говорим, че някои модели се правят и в европейските, и в турските заводи. Това е основната причина да има разлика в цените на привидно еднакви коли - с еднакви емблеми и надписи. Пък познайте тук кои идват, поради пазарната конюнктура.

                        Коментар


                        • те не са и баш еднакви... например аз имах ново Пунто през 97г - в МД за внос струваше малко над 9000лв, в магазина с ДДС беше 15000ДМ
                          в същото време в Англия беше 7000 лири /към 21000ДМ/, но серийно с 2 възд. възглавници, АБС и др., които у нас не се предлагаха дори като опция...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • Моят случай:
                            Работиш в чужбина и имаш кола на твое име. Връщаш се в България с колата. Какво трябва за регистрация на автомобила тук? Този въпрос зададох по телефона на служител в нашата митница. Отговори ми, че трябва да притежаваш колата минимум 6 месеца и ще можеш да я внесеш и регистрираш в България, без никакви данъци, такси и акцизи. Единствен проблем (според него) било, че на границата трябва да се внесат някакви такси, които после се връщали. Ако не разполагаш с пари, имало фирми, които срещу комисиона, уреждали всички въпроси с вноса и регистрацията.
                            Някой знае ли нещо по въпроса?
                            П.С. С митничара? говорих в началото на Октомври м.г.
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • Първоначално публикуван от bojitch
                              Моят случай:
                              Работиш в чужбина и имаш кола на твое име. Връщаш се в България с колата. Какво трябва за регистрация на автомобила тук? Този въпрос зададох по телефона на служител в нашата митница. Отговори ми, че трябва да притежаваш колата минимум 6 месеца и ще можеш да я внесеш и регистрираш в България, без никакви данъци, такси и акцизи. Единствен проблем (според него) било, че на границата трябва да се внесат някакви такси, които после се връщали. Ако не разполагаш с пари, имало фирми, които срещу комисиона, уреждали всички въпроси с вноса и регистрацията.
                              Някой знае ли нещо по въпроса?
                              П.С. С митничара? говорих в началото на Октомври м.г.
                              Всичко е вярно, ама до 31.12.2006 г!!
                              Сега не би трябвало да имаш никакви проблеми с внасянето и регистрацията! Единственно плащаш екотакса в зависимост от това колата какво Евро има!!
                              יעבור
                              «И това ще мине»

                              Коментар


                              • Ако колата е нова / т.е. 6 месеца или 6000 км. /, съгласно новото окръжно на КАТ/, ще трябва да представи ЕС одобрение на превозното средство /сигурно на български език и навярно издаден от ИА"АА" /.

                                Стана много весело.

                                "Приятелите" от МВР не са променили / според мен / наредба I-45 и сега решават въпросите относно регистрацията на нови МПС с окръжно. Ха ха.
                                Част от наредбата - Отменено от ВАС.
                                Чл. 8. (1) (Отменена с Решение № 7802 от 2003 г. по адм.д. № 3048 от 2003 г., ДВ, бр. 68 от 2003 г.) Не се регистрират:
                                1. превозни средства, типът на които не е одобрен;
                                2. превозни средства, които не са внесени по установения ред;
                                3. (изм., ДВ, бр. 105 от 2002 г.) превозни средства с изменение в конструкцията извън реда, определен с наредба на министъра на транспорта и съобщенията, издадена на основание чл. 146, ал. 1 от Закона за движението по пътищата (ЗДП);
                                4. автобусите, възстановени или сглобени от нови и/или употребявани годни агрегати, възли и части, във фирми и организации, които не са получили разрешение за такава дейност;
                                5. превозни средства, обявени за издирване.

                                Чл. 12/ 9 ал.3 на базата на която издава окръжното / Венци е окачил част от него. /

                                9. други документи, предвидени в закон или друг нормативен акт.
                                (2) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2006 г.) Не се допуска изменение на данните за превозното средство, отнасящи се до идентификационния (VIN) номер, тип на превозното средство, марка, модел, предназначение, брой места, полезен товар и други, посочени от производителя при производството на превозното средство.
                                (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 99 от 2006 г.) За превозни средства от марки и модели, нерегистрирани в страната, се представя и сертификат за типово одобрение.

                                И така - харесвате си чисто нова кола с ЕВРО-4/8/12/18 и колкото искате още.Например в Германия.
                                Нали сме ЕВРОПЕЙЦИ.
                                Купуваш си я - германците ти помагат с транзитните номера.
                                Идваш в България - Къде - разбира се в КАТ.
                                Там те посрещат с искането да представиш одобрение на типа на ПС. Иначе регистрация няма.

                                Да ама не - одобрението се издава от ИА"АА".
                                Извод - движението на стоки / за хора не знам/ е забранено в България.

                                Още не сме Европейци. .

                                Може и да не съм прав.
                                only 4 x 4,sim AWD

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X