Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза vs Витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза vs Витара

    Модератор: Темата произхожда от тук


    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Витара ли ще купуваш?!?!?!?!
    Че кво им е на витарите бе?... Аре, сега ме награбихте Майтапа настрана-готов съм да се сборим с всяка фероза, на какъвто кажете терен. Победения черпи каса бира

    Първоначално публикуван от Jr. Преглед на мнение
    Та нито нивата , нито витарата имат нещо кой знае колко в повече да да си сменя човек ферозката. Държа да отбележа, че това си е мое мнение и не искам някои колеги с други марки да се обиждат. Знам, че искат да придърпат Марианка, че жени оффроудърки рядко се срещат, ама ние без бой не си я даваме. .
    За нивата не мога да кажа, ама витарата има едно(поне) предимство-возията по асфалт. Не, че е толкова важно, ама е предимство. За проходимости няма да спорим, това е отделна тема.
    Сега съжалявам, че миналата година като пътувахме към Приморско не си разменихме машините с Марияна. Досега тя щеше да е с витара
    Пък за искането да си я придърпаме-всеки иска, ама не всеки може да я съблазни
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 07-07-10, 23:07. Причина: Пояснение
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    От: Моята фероза - житие и страдания.

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Че кво им е на витарите бе?...
    Нищо им няма. Просто нямат изявени предимства пред ферозата. Практически същата джипка. Някои неща са по-зле, някои по-добре, и те така.

    За какво и е? Има си. Отделно, точно въпросната фероза не е никакво мерило за ферозова возия, защото отдавна нито ресорите, нито амортисьорите имат нещо общо с оригиналните. Пък и да си купиш фероза или витара заради возията - айде нЕма нужда!

    Сега, за да поддържам дърлянето - витарата е с по-добра задница, ферозата - с по-добра предница. Ама, докато ферозата може да се направи със същата като на витара задница, то витарата никак не може да се направи със същата, като на фероза предница. Пък и е и по-красива.
    Последно редактирано от sparkybg; 02-07-10, 22:43.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Моята фероза - житие и страдания.

      А така Спарки. Колега Кольо тук в този раздел ферозаджийте сме мнозинство (по обясними причини) та едва ли ще излезнеш на глава. Иначе за проходимост не мисля , че едната отстъпва на другата ако са с еднакви мотори. Имаме и достатъчно доказателства - примерно виж колегата Радо Генев какви ги върши с неговата машина. Номера е шофьора да е достатъчно нахъсан и колата достатъчно прежалена.
      Оператор на италиански реактивен жребец

      Коментар


      • #4
        От: Моята фероза - житие и страдания.

        Първоначално публикуван от Jr. Преглед на мнение
        А така Спарки. Колега Кольо тук в този раздел ферозаджийте сме мнозинство (по обясними причини) та едва ли ще излезнеш на глава. Иначе за проходимост не мисля , че едната отстъпва на другата ако са с еднакви мотори. Имаме и достатъчно доказателства - примерно виж колегата Радо Генев какви ги върши с неговата машина. Номера е шофьора да е достатъчно нахъсан и колата достатъчно прежалена.
        Мир, мир!

        Проходимостта на всяка машина освен от техническите качества зависи и от това как се кара. А как се кара-зависи от това дали жипката е прежалена. Може един нов патрол например да е по-направен, и по-проходим от моята витара, ама аз откъдето ще мина-той няма да може, заради възможността да се нанесат някакви поражения по боята например...
        Но това е друга тема.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: Моята фероза - житие и страдания.

          Мир де, ние тук сме за кефа, не да се бием. За прежалената имах в предвид и аз като казах за Радо Генев. Той неговата я е попреработил за офроуд и я кара наравно, че и по-добре с къде по сериозни машини, но не му пука за щетите, 5 дифа е счупил човека. А иначе той Спарки правино ме е разбрал- няма файда човек да си сменя ферозата за витара, защото двете са твърде близки. За съжаление си от Шумен, та си малко далеч иначе с удовоствие бих те поканил на някоя разходка да хапнем цър пър и да ти видим машината.
          Оператор на италиански реактивен жребец

          Коментар


          • #6
            От: Моята фероза - житие и страдания.

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Нищо им няма. Просто нямат изявени предимства пред ферозата. Практически същата джипка. Някои неща са по-зле, някои по-добре, и те така.

            За какво и е? Има си. Отделно, точно въпросната фероза не е никакво мерило за ферозова возия, защото отдавна нито ресорите, нито амортисьорите имат нещо общо с оригиналните. Пък и да си купиш фероза или витара заради возията - айде нЕма нужда!
            Много добре казано и съдържа отговора на въпроса. Естествено, не е казано че пъкленните ми идеи ще са успешни, ама аз да пробвам пък ще видим - може и трактор да си взема хахахах, че да ви дърпам и ферозите и витарите Майтапя се - ще видим............. Тук не става въпрос за отбори, а за финанси, нерви и какво ли още не. Като цяло ми е писнало, въпреки че без помощта не само на Ники и фулдата, а и на доста ферозаджии, които ми подарявахте какви ли не чаркалаци, щях да съм на околовръстното или да съм метнала ферозата през някое дере - веднъж му се заканих, сега ще го закарам на въпросното дере за назидание хахах

            П.П. Едно е ясно: Марлянда без джип е пълна трагедия и за мен и за здравето ми и за приятелите ми на които адски много мрънкам, та по-добре с мърляча от колкото без нищо, но да видим

            Коментар


            • #7
              От: Моята фероза - житие и страдания.

              Еххх-Фероза...влюбен съм в тВа "жипче"-много ме кефи,като интериор и екстериор,ама така и досега не попаднах на наистина запазено и поддържано екземплярче!
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • #8
                От: Моята фероза - житие и страдания.

                Лично мнение:
                Витарата е с няколко порядъка по-добра от Ферозата (не, че Ферозата е лоша).
                Сравняването на кое да е от двете с Нива е за раздела с хумора.
                Просто Витарата е доста по-пипната във всяко едно отношение и търпи по-големи наджипвания. В заводския си вид и двете са с нищожен клиренс, който при Витарата е поправим, докато при Ферозата, корекции са възможни в относително тесни граници. Освен това Витарата, поне на мен ми е доста по-удобна. Позволява по-висока скорост по пътя и има доста по-добро поведение и устойчивост.
                Това, което не харесвам във Ферозата е, че е адски напрегната машина. Всичко работи почти на ръба на възможностите си и няма почти никакъв резерв. Например охладителната и система е точно сметната и най-малкият бъг в нея води до гейзери и рипащи стрелки.
                Конкретната Фероза, в ръцете на Мара може доста повече от много други. Просто тя минава, въпреки колата, а не благодарение на нея
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  От: Моята фероза - житие и страдания.

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  Просто Витарата е доста по-пипната във всяко едно отношение и търпи по-големи наджипвания. В заводския си вид и двете са с нищожен клиренс, който при Витарата е поправим, докато при Ферозата, корекции са възможни в относително тесни граници.
                  Задното окачване няма какво да го коментираме, защото може да се направи практически идентично, щом говорим за наджипване. Сега по предното - ако Макферсън е "наджипено" окачване - айде мерси. Да не говорим за хроничните проблеми на витарата с хлабини в предните лагери на главини, ако се кара с големи гуми и както трябва. Да не говорим и за хроничните загубвания на предни пружини (щото въпреки бидейки макферсън, пружината не е около амортисьора, а отделно, до него). Само от форума помня 2 или 3 снимки на строшено предно витарово окачване, и нито една на строшено ферозово. И двете търпят 31-ци с по-нормална шарка, с едно на ум - и при двете - при издевателства трошат преден диф - корпуса му. Снимки на това из интернет - дал господ.

                  Охладителната система - не съм имал и помен от прегряване. Никога. Просто трябва да е изправна и промита - нищо повече. Трета година не е пипвана, не е доливана, а антифриза си е бистър. Това го свърших още като я купих, и сега ми се отплаща. Виското си го чувам как зацепва когато трябва в гората. Стрелката подминава средата с милиметър-два само при яростни издевателства, кофти центровка или нещо от сорта.

                  Друго?

                  Да, за витарата има тунингови окачвания в прилично разнообразие. За ферозата - освен ресори и торсиони - практически нищо повече. Тоест, каквото си направиш, си го правиш сам. Също частите в голямата си част са по-евтини. Но това е просто въпрос на пари. И да, витарата на пътя е по-добре, точно заради вида на окачването и. Вероятно и с една идея и е по-добра аеродинамиката. Това в гората обаче не играе.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моята фероза - житие и страдания.

                    Спарки е прав. Не знам какъв особен смисъл от надджипване има, при положение, че повече от 31-ци и двете не могат да поемат, а за тях някакви особени интервенции не са необходими. За охлаждането не си прав. Просто у нас пристигат "отлично" поддържани италианки, на които виско муфите са за боклука, термостатите са отишли и са карани на вода, та всичко е в котлен камък. Моята в такова състояние и натоварена миналото лято ме закара до Въча и обратно, а откат смених виското, термостата и промих охладителната система съм си правил опити да я загрея нарочно и не успях. Зимата я претоварих с 5 души и ски оборудване и качих Банско-Бъндеришка поляна и въпреки завоите и каране с около 40 не минах средата на скалата. Супер си е колата само да е гледана.
                    Оператор на италиански реактивен жребец

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моята фероза - житие и страдания.

                      Първоначално публикуван от Jr. Преглед на мнение
                      Не знам какъв особен смисъл от надджипване има, при положение, че повече от 31-ци и двете не могат да поемат, а за тях някакви особени интервенции не са необходими.
                      Отзад има смисъл от слагане на пружини и панхард или А рамо отгоре. Ходовете се увеличават драстично. За возията - не знам, но при добре подбрани пружини и амортисьори, вероятно и при нея ще има подобрение. Отпред - долните носачи могат да се смъкнат надолу, примерно с 3-4 сантиметра, барабар с дифа. Горното А рамо - или ново, или с подложки - и ето ти увеличени ходове отпред. А ако се направят долни по-дълги носачи (при смъкването могат да се вкарат и навътре, но процедурата е малко сложна, заради торсионите), - още ходове, а вероятно и с една идея подобрено държане на асфалт. Поради липса на стабилизираща щанга отзад, предната е ненужно дебела. Може да се мисли за по-тънка отпред, и за добавяне на задна с дисконекти. Между другото, поради особения вид на предните биалетки на ферозата, дисконекти отпред се правят много-много лесно - просто при изключено положение щангата трябва да виси на подходящи пружини.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моята фероза - житие и страдания.

                        Да - и при двете могат да влязат 31", но едното може и да ги върти...
                        Аз лично не бих си взел нито едното от двете, но съдейки по изработката ми се струва, че Витарата е с доста по-голям ресурс.
                        Тема за размисъл: Наистина Макферсоните не са най-доброто за в гората, но съм виждал доста състезателни витари и нито една фероза.
                        Прилична колица е но трябва да е запазена. Това, което най-много ме подтиска във Ферозата е слабото моторче, което в комбинация с големи гуми води до...
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моята фероза - житие и страдания.

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Аз да продължа ролята на черна станция - с тези джанти стават и за Нива, което всъщност е важното...
                          А мотор от какво ще сложиш? Щото умрем от любопитство как ще ги развъртиш
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моята фероза - житие и страдания.

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Да - и при двете могат да влязат 31", но едното може и да ги върти...
                            Може, щото на състезателните бърникат раздатката - има си кит за това.

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Аз лично не бих си взел нито едното от двете, но съдейки по изработката ми се струва, че Витарата е с доста по-голям ресурс.
                            Кое и е с по-голям ресурс? Пак ти казвам - не съди за всичките по една конкретна. По мойта механично няма сменяно нищо, откак е джипка. Ако скоростите са ти се видяли като детска играчка - на витарата не са много по-различни. Ферозовите дифове са с над 5.1 предавателно число, та и това влиза в уравнението.

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Тема за размисъл: Наистина Макферсоните не са най-доброто за в гората, но съм виждал доста състезателни витари и нито една фероза.
                            Щото за едното има части и са по-евтини, а за другото - тсъ.

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Прилична колица е но трябва да е запазена. Това, което най-много ме подтиска във Ферозата е слабото моторче, което в комбинация с големи гуми води до...
                            Слабото моторче е с точно същите параметри като 16 клапанния витаров 1.6. Разликата е една конска сила. Големите гуми искат по-бавни дифове, или бъзикане по раздатката. Да, за Витара можеш да си ги купиш от магазина, а за фероза - ще трябва да ти ги направят, а хора, знаещи как, и можещи да го направят, са силно кът.

                            Аз не споря че витарата е по-популярна джипка. Има си причини за това. Сузуки по принцип са в пъти по-масова марка от филиалчето за малогабаритни екзотики на Toyota, наречено Daihatsu. Просто е по-лесно да имаш витара. Само че тук не говорим за това, а за чисто техническите аспекти в конструкцията им.

                            ПП: Едно реално предимство на витарата, за което се сещам - задния свес на късата база е по-малък, заради пружинното и окачване. Не знам каква им е колесната база, но ако е по-дълга от ферозовата - ето ти още една причина за по-доброто поведение на асфалт. Ама пак квото натежи от едната страна на кантара, от другата се вдига. По-малък свес - добре. По-дълга база - зле. Това за в гората.
                            Последно редактирано от sparkybg; 05-07-10, 13:08.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моята фероза - житие и страдания.

                              Според мен са равностойни, с лек превес на едната спрямо другата в едно или друго отношение. Като бюджетен вариант, също.
                              Като цяло, мисля че механиката на Ферозата е с една идея по-здрава. Моторът, ако се поддържа добре е отличен.
                              И двете нямат проблем да въртят 31-ци, но и при двете няма как да се размине без рязане на предните калници, дори с боди лифт.
                              Цените на резервните части и поддръжката са сходни. Ферозата е по-склонна към гниене на шасито и задната част на купето.
                              При достатъчно мотивирани задкормилни, за разлика в проходимостта едва ли може да се говори.
                              Останалото е въпрос на лични, естетически, или каквито там било предпочитания.
                              Тойота срещу Сузуки.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X