Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Айде пак ...
    Има си известен и смислен параметър, и той не е теглото спрямо диаметъра на колелата.
    Относителното налягане върху грунта както е известно се мери в кг/см^2. И безкрайното му намаляване е глупост, защото с неговото изчезване и тягово-сцепните характеристики стават нула.
    Типичното налягане на пешеходеца е около и малко над 1 кг/см^2, средните верижни машини са в рамките на 0,30 - 0,40. Влекачите - повече. Колесните - още повече.

    Коментар


    • #32
      За патрула (Y260) мога да кажа само добри думи. Да неговите стандартни гуми са сравнително малки но за сметка на тотално преоразмерената трансмисия която позволява много по-голям диаметър (Справка вижте му диференциалите и размера им). С правилните джанти и излет се решава проблема със страничните наклони и устойчивост.

      Добавям и нова точка 17 която явно сме пропуснали като елемент на сериозните машини а именно разтоварени полуоси...

      и списъка изглежда така:

      1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
      2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
      3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
      4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
      5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
      6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
      7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
      8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
      9. Максимален ход на окачването.
      10. Наличие или възможност за механични блокировки.
      11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
      12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
      13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
      14. Нисък център на тежестта.
      15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
      16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
      17. Разтоварени полуоси
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #33
        Re: Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация..

        ГРАНД ЧЕРОКИ 1999-2005 4.7 V8
        235PS - 4600об/мин
        400Nm - 3600об/мин
        Максимална скорост 200км/ч
        0-100 8.7

        1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
        -НЯМА ШАСИ

        2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
        Дана35 отпред / Дана44 отзад

        3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
        1511mm

        4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
        245/70/16-30" 1780кг

        5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
        -НЕ МОГА ДА ГО СМЕТНА.

        6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
        23см /дължина 4.61/височина 1.76/ширина 1.84

        7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
        38/32 градуса

        8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
        24 градуса 2.69м

        9. Максимален ход на окачването.
        21см

        10. Наличие или възможност за механични блокировки.
        Твърд блокаж в раздатката + две активни ЛСД в мостовете с възможност при определени условия да блокират до 100%

        11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
        Това не мога да го намеря 9.1" е височината под дифовете

        12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
        Има бавни 2.72:1 Другото не го схващам.
        това са предавателните отношения на автоматика
        Gear ratios:
        1st - 3.00
        2nd - 1.67 (upshift), 1.50 (kickdown)
        3rd - 1.0
        4th - 0.75
        5th - 0.67
        Rev - 3.0

        Axle - 3.73

        Overall Top Gear 2.80—4th; 2.50—5th

        13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
        90см Може и по дълбоко но за кратко.

        14. Нисък център на тежестта.
        На око е нисък.

        15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
        Еи тия дани ги търся от една година и още не съм ги намерил. А са ми важни.

        16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
        Кожения салон се мие много лесно с пароструйка. Пробвано е.

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от Венцислав Петров
          ...
          1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
          2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
          3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
          4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
          5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
          6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
          7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
          8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
          9. Максимален ход на окачването.
          10. Наличие или възможност за механични блокировки.
          11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
          12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
          13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
          14. Нисък център на тежестта.
          15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
          16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
          17. Разтоварени полуоси

          Хе, хе, моята 80-ятка отговаря на всички изисквания (от горният списък) с леки забележки относно задният ъгъл на заход/отход т.7, в т.3 разликата при мен е 5 мм т.е. са "равни", за т.16 не се притеснявам тъй като тя е по скоро козметична от колкото има връзка с проходимостта
          т.е. Аз имам "перфектният" автомобил - за него ли е писан списъка (шегичка), но дори и разтоварени полуоски има

          Коментар


          • #35
            Пуснато на: Вто Дек 26, 2006 4:18 pm
            Публикувано от: kinex


            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
            2007 Jeep Grand Cherokee Модел 2007
            V8, 6.1L V-8
            automatic
            2185 кг.
            В случая изобщо не можем да говорим за проходимост. Предната броня е на 12см от земята и като цяло окачването е по ниско. Идеята е била да направят наи бързия джип и са успели. Прави 100км/ч под 4 секунди. Тази кола не се продава в Европа. Засега.
            Същия джип с четири литров мотор тежи 1950кг.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X