Много моля да се придържате към темата и то с технически аргументи!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация...
Свий
X
-
ПИНЦИ
до колегата KINEX за уаза и квото и друго не знам,но погледни товhttp://www.sdp-pinzgauer.org/ИЛИ www.pinzgauer,но го разгледаи внимателно вкл.и историята на ПИНЦА пък може и да намериш нещо сходно от там кум днешните джипове.ЗА ПИНЦА ИЛИ САМО ДОБРИ НЕЩА ИЛИ НИЩО))надявам се ,че саита е доста изчерпателен на цифри и инфо.) Искам да кажа,че едните характеристики са за ПИНЦ
712 (6X6)
Engine
Type
aircooled, 4-cyl., 4-stroke, inline gas engine
Displacement (cm^3 / in^3)
2499 / 152.5
Bore (mm / in)
92 / 3.622
Stroke (mm / in)
94 / 3.700
Power (kW / HP) measured at driven axle!
60-64 / 82-87 @ 4000RPM
Torque (Nm / mkp / ft-lbs)
180-184 / 18-18.4 / 132-135.5
Compression Ratio
1:7.0 - 1:1.75
Carburator(s)
2 X Zenith special cross-country, dual down-draught 36NDIX
Ignition Sequence
1-2-4-3
Valve Arrangement
Overhead valves operated by push rod and rocker arm
Lubrication
Pressure lubrication, one return, one pressure gear pump
Oil Filter
Full flow micro filter
Oil Cooler
Radiator with thermostat in oil filter case
Batteries
Two 12V / 66Ah lead acid automotive
Alternator
28V / 35A
Drivetrain
710 (4x4)
712 (6x6)
Clutch
Fichtel & Sachs single-plate dry clutch hydraulically operated, 240mm diameter
Gearbox
ZF fully synchronized 5-speed
First: 5.33
Second: 3.24
Third: 2.04
Fourth: 1.30
Fifth: 1.00Reverse: 5.47
Transfer Case
ZF Fully synchronised 2-speed
Transfer Case Ratio
Low: 1.69
High: 0.88
Low: 1.92
High:1.00
Axle Drive Ratio
2.846 (13:37)
Spur Gear Ratio
2.266 (15:34)
Front Axle
Completely enclosed & sealed parallel joints
Front Suspension
Coil springs
Rear Suspension
Coil springs + progressive hollow rubber aeon cones
Inverted Parabolic leaf springs + progressive hollow rubber aeon cones
Chassis
Torsion resistant central tube chassis with swing axles incorporating the transfer case and axle drives
Steering
ZF-Gemmer worm and roller (5 turns lock to lock)
Brakes
Drum Brakes, Dual circuit power assisted system Duplex-type front wheel brakes, Duo-servo rear wheel brakes
Hand Brake
Disc type with asymmetrical deep rims, acting on main drive-shaft
Wheelbase (mm) 2200 2000 + 980
Wheeltrack front/rear (mm) 1440/1440 1440/1440
Ground Clearance (mm) 335 335
Length (mm) 4175 4955
Width (mm) 1760 1760
Height (mm) 2045 2045
Vehicle Weight (dependant on version) (kg) 1950-2100 2350-2600
Load Area length/width (mm) 2245/1570 3025/1570
Payload (off road) (kg) 1000 1500
Axle load front (kg) 1500 1450
Axle load rear (kg) 1550 2 X 1300
Turning Circle (m) 10.37 12.28
Fording Depth (mm) 700 700
Front Departure angle 45 degrees 45 degrees
Rear Departure angle 45 degrees 45 degrees
Towing Capacity, road/off-road (kg) 5000/1500 5000/1800
Max Speed (kmh) 110 100
Min Speed (kmh) 3 2.6
Climbing Ability 100% 100% НА ВНИМАНИЕТО НА KINEX
Fuel Consumption (Average on road) (mpg) 16.6 14.9
Fuel Tank Capacity (l) 75 (125 optional) 75 (125 optional)ПАВКО
0888802068
Коментар
-
значи в тоя случай от картинката, по-добър е по-малкият радиус, който може да се впише между колелата... По-малък радиус = по-"гърбава" бабуна... Радиусът на равната земна повърхност е 20000км
минималният възможен радиус = 1/2 междуосиетопомогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от kinex...Не искам никои да убидя но в интерес на истината тва УАЗ Дифендър и Пинц са просто трагични по нанагорнища...
Offtopic:
Относно "нанагорнищата" при УАЗ-а, пожелавам ти от сърце една разходка с Вушев.
Коментар
-
Е що на моето внимание. Аз ги знам.
Пишете си цифричките пък които реши да си купува да си ги гледа.
И освен цифрите да погледа какво могат на практика. Ама тва е друго нещо Да не разводняваме хубавата тема.
Според мен ако говорим за заводски джипове по това което съм чел при ОффРоуд тестове и ТТ данни Г-класата е с класи над останалите.
За съжаление не мога да го подкрепя с доказателства.
Коментар
-
Уаз
Ще сложа фабричните данни на Хънтъра :
Длина, мм 4100
Ширина, мм 2010
Высота, мм 2025 (2000- а/м с тентом)
Колея, мм 1445
Дорожный просвет, мм 210
Масса снаряженного автомобиля, кг 1770
Грузоподъемность, кг 750
Крутизна преодолеваемого спуска 30 градуса
Крутизна преодолеваемого подъема 30 градуса
Преодолеваемый брод, м 0,5 ( без подготовка )
Максимальный угол крена 35
Ъгъл на атака ( преден ) 38
Ъгъл на атака ( заден ) 33
Пак обръщам внимание, че това са базовите стойности. Моята Уазка има доста по-различни данни. Като излезе от бокса ще ги измеря и ще ги пусна.Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
NULLA TENACI INVIA EST VIA
Коментар
-
Първоначално публикуван от kinexЕ що на моето внимание. Аз ги знам.
Пишете си цифричките пък които реши да си купува да си ги гледа.
И освен цифрите да погледа какво могат на практика. Ама тва е друго нещо Да не разводняваме хубавата тема.
Според мен ако говорим за заводски джипове по това което съм чел при ОффРоуд тестове и ТТ данни Г-класата е с класи над останалите.
За съжаление не мога да го подкрепя с доказателства.
Но също така искам да се създаде някаква сериозна база знания която да позволи на всеки да направи реална съпоставка и анализ на предимствата и недостатъците на всеки един автомобил и така да може да реши кое точно е неговото решение.
Отново моля всеки който иска да каже нещо да го направи с технически аргументи (ъгъл, нютон метри, мощност, клиренс и т.н.) Изказвания от рода на това че видите ли УАЗ, ДЕФЕНДЕРА и ПИНЦА не могат да се катерят контрирани от анализа че могат като еди каква си коза МНОГО МОЛЯ ДА ПИШЕТЕ В ТЕМАТА 4х4 ПРОСТОТИИ!
Коментар
-
Е Венци е прав напълно и може просто да се трият постовете без данни, ако решим това да е 1 чиста и спретната тема, с данни таблици и сравнителни материали, като всеки ще добавя липсващо инфо за машнината, която му е интересна. Така се изгражда малко по-малко база данни за всички нас и може дори да прерасне в нещо повече от тема стига да сме сериозни. За избор на 4х4 има много фактори, които могат да се вземат под внимание и само ако има видимост на всеки от тях поне малко и в по-пригледен вид, на 1 място с други матеряли...
така де, не мисля че има проблем да се трият работни съобщения като това например... излагат се идеи за реализиране на нещо, пък било и офтопик, понякога има много смисъл и в страничните приказки. но ако от темата се търси ясна и точна структура, при модерирането и отпадат излишните елементи, които са прочетени, взети в предвид и отсяти от ненужното...
тази тема има голям потенциал за всички нас, но трябва да сме еднинни и да си помагаме и разбираме, то инак как се гради общност, ако 1 иска 1 а друг друго и т.н.
Коментар
-
преобръщат се напред само при едновременно натискане на спирачките и удар в камък или пънпомогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Генерално погледнато проходимостта на една машина се определя от размера на гумите спрямо теглото и. Т.е. идеалната машина е 1 кг тежка и с 45” гуми... И така в реалността общото тегло на машината е много важно. Цитирам няколко машини и техните тегла. Изрично правя уговорката че различните комплектации на един и същи модел имат и различно тегло. Моделите, които цитирам са избрани произволно моля всеки, който иска да допълни за друг модел, за да направим по-подробна таблица за справки. За да има смисъл моля да цитирате само тегло, което включва зареден с всички течности автомобил без товар точно както е по книжка на автомобила. Моля уточнявайте и основната комплектация на автомобила (двигател и ск. кутия).
2005 Mercedes G-Class G 500 Grand Edition
4966 cc 5 liters V 8
Automatic 5 speed transmission
Тегло: 2460кг.
Toyota LandCruiser 4.0l бензин VVT-I V6
Модел 2006
5-степенен автоматик
Тегло 2070кг.
2007 Jeep Grand Cherokee Модел 2007
V8, 6.1L V-8
automatic
2185 кг.
УАЗ 3151 редукторни мостове
3.0 литра бензин ръчни скорости
Брезент
1685кг.
УАЗ Патриот
2.7i, 5 степенна ръчна кутия
2070кг.
LandRover Discovery 3
модел 2006
V8 бензин 4.4л
Ръчни скорости
2629кг.
LandRover Defender 1997 model
3.9л бензин
Ръчни скорости
1775 кг.
Коментар
-
Re: Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация..
Първоначално публикуван от Венцислав ПетровОсновни критерии и изисквания към 4х4 предназначена за постоянна експлоатация в тежки условия: (всичките са силно желателни, но не и абсолютно задължителни)
1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
9. Максимален ход на окачването.
10. Наличие или възможност за механични блокировки.
11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
14. Нисък център на тежестта.
15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
...
2826 cc, 6 cyl. TD, 116 PS
5 степенна с.к ръчна
1928 кг - маса на автомобила
2625 кг - максимално допустима маса
по изброените критерии:
1. Да
2. Да
3. Да
4. Стандартно 29'', макс. размер без да се преработва окачване -31''
5. Не мога да дам обективна оценка, но раздатка и скорости се славят като много здрави
6. незадоволителен
7. незадоволителен
8. незадоволителен
9. незадоволителен
10. Да
11. незадоволителен
12. ???
13. 60 см без инсталиране на допълнителен шнорхел
14. Да
15. Лоша странична стабилност и много добра напречна
16. Не
Всички минуси са следствие от голямата дължина на купето, която сама по себе си е плюс...., сериозен недостатък е единствено страничната стабилност.
п.с. Мисля, че за всички начинаещи които сравняват качествата на автомобилите ще е от страхотна полза ако е възможно да систематизирате данните в user friendly вид (например таблиба със звездички и едно две изречения краен копментар). Също така би било страшно хубаво ако се разглеждат по отделно различните серии от даден модел (напр. преди и след '96 за гранд чероки и т.н.) защото повечето начинаещи започват в най добрия случай с това да различават Патрол от Терано, или ТЛК 120 от "другите" (80, 100, 105. и т.н). Това разбира се ще е трудоемка, но пък смятам благодарна работа.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
Нисан Патрол 2.8тд GR 1991год.
Механични скорости,къса база 1950кг.
Информацията е взета от контролния талон на автомобила,
тъй като в книжката му не открих никъде тази информация.
Тоест не знам какво тегло е дадено в талона ,пълен или празен /в смисъл с пътници/.
Интересно е да видим параметрите на Йордан Колев!NISSAN FOREVER
-----------------------------------------------------------------------------
Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!
Коментар
-
Re: Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация..
offtopic:
Първоначално публикуван от icerunnerПървоначално публикуван от Венцислав Петров...
9. Максимален ход на окачването.
...
2826 cc, 6 cyl. TD, 116 PS
...
9. незадоволителен
...
Хода би могъл да бъде незадоволителен със стандартното окачване, въпреки, че ако то е ново (или в добра форма/ изправно) не съм много съгласен. Притежавах такъв Нисан (къс обаче), след което покарах същия къс, но с подменено окачване (с 1.5" лифт) от Добинсън (Австралия). Останах впечатлен от ходовете, Венци също може да го потвърди, тъй като пробата беше извършена от мен с неговия Нисан. Разгъването не бе по-лошо от това на снимката:
Коментар
-
съгласен, аз имах предвид сегашното (оригинално), а като на лаик ще кажете ли:принципмо пружините не позволяват ли по голям ход?
А може ли да ми кажеш колко струва това окачване (с доставката в бг), ако не е редно може да пуснеш л.с.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар