Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Много моля да се придържате към темата и то с технически аргументи!
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #17
      ПИНЦИ

      до колегата KINEX за уаза и квото и друго не знам,но погледни товhttp://www.sdp-pinzgauer.org/ИЛИ www.pinzgauer,но го разгледаи внимателно вкл.и историята на ПИНЦА пък може и да намериш нещо сходно от там кум днешните джипове.ЗА ПИНЦА ИЛИ САМО ДОБРИ НЕЩА ИЛИ НИЩО))надявам се ,че саита е доста изчерпателен на цифри и инфо.) Искам да кажа,че едните характеристики са за ПИНЦ
      712 (6X6)

      Engine



      Type
      aircooled, 4-cyl., 4-stroke, inline gas engine

      Displacement (cm^3 / in^3)
      2499 / 152.5

      Bore (mm / in)
      92 / 3.622

      Stroke (mm / in)
      94 / 3.700

      Power (kW / HP) measured at driven axle!
      60-64 / 82-87 @ 4000RPM

      Torque (Nm / mkp / ft-lbs)
      180-184 / 18-18.4 / 132-135.5

      Compression Ratio
      1:7.0 - 1:1.75

      Carburator(s)
      2 X Zenith special cross-country, dual down-draught 36NDIX

      Ignition Sequence
      1-2-4-3

      Valve Arrangement
      Overhead valves operated by push rod and rocker arm

      Lubrication
      Pressure lubrication, one return, one pressure gear pump

      Oil Filter
      Full flow micro filter

      Oil Cooler
      Radiator with thermostat in oil filter case

      Batteries
      Two 12V / 66Ah lead acid automotive

      Alternator
      28V / 35A



      Drivetrain
      710 (4x4)
      712 (6x6)

      Clutch
      Fichtel & Sachs single-plate dry clutch hydraulically operated, 240mm diameter

      Gearbox
      ZF fully synchronized 5-speed
      First: 5.33
      Second: 3.24
      Third: 2.04
      Fourth: 1.30
      Fifth: 1.00Reverse: 5.47

      Transfer Case
      ZF Fully synchronised 2-speed

      Transfer Case Ratio
      Low: 1.69
      High: 0.88
      Low: 1.92
      High:1.00

      Axle Drive Ratio
      2.846 (13:37)

      Spur Gear Ratio
      2.266 (15:34)

      Front Axle
      Completely enclosed & sealed parallel joints

      Front Suspension
      Coil springs

      Rear Suspension
      Coil springs + progressive hollow rubber aeon cones
      Inverted Parabolic leaf springs + progressive hollow rubber aeon cones

      Chassis
      Torsion resistant central tube chassis with swing axles incorporating the transfer case and axle drives

      Steering
      ZF-Gemmer worm and roller (5 turns lock to lock)

      Brakes
      Drum Brakes, Dual circuit power assisted system Duplex-type front wheel brakes, Duo-servo rear wheel brakes

      Hand Brake
      Disc type with asymmetrical deep rims, acting on main drive-shaft






      Wheelbase (mm) 2200 2000 + 980
      Wheeltrack front/rear (mm) 1440/1440 1440/1440
      Ground Clearance (mm) 335 335
      Length (mm) 4175 4955
      Width (mm) 1760 1760
      Height (mm) 2045 2045
      Vehicle Weight (dependant on version) (kg) 1950-2100 2350-2600
      Load Area length/width (mm) 2245/1570 3025/1570
      Payload (off road) (kg) 1000 1500
      Axle load front (kg) 1500 1450
      Axle load rear (kg) 1550 2 X 1300
      Turning Circle (m) 10.37 12.28
      Fording Depth (mm) 700 700
      Front Departure angle 45 degrees 45 degrees
      Rear Departure angle 45 degrees 45 degrees
      Towing Capacity, road/off-road (kg) 5000/1500 5000/1800
      Max Speed (kmh) 110 100
      Min Speed (kmh) 3 2.6
      Climbing Ability 100% 100% НА ВНИМАНИЕТО НА KINEX
      Fuel Consumption (Average on road) (mpg) 16.6 14.9
      Fuel Tank Capacity (l) 75 (125 optional) 75 (125 optional)
      ПАВКО
      0888802068

      Коментар


      • #18
        значи в тоя случай от картинката, по-добър е по-малкият радиус, който може да се впише между колелата... По-малък радиус = по-"гърбава" бабуна... Радиусът на равната земна повърхност е 20000км

        минималният възможен радиус = 1/2 междуосието
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #19
          Прави си Тедо, грешка на езика - извинявам се... Всъщност следва да се гледа радиуса на окръжността която се събира между трите точки определени от колелата и каросерията или най-нисък силов елемент и да се търси неговата максимална стойност...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от kinex
            ...Не искам никои да убидя но в интерес на истината тва УАЗ Дифендър и Пинц са просто трагични по нанагорнища...
            Както Венци, така и аз споменахме, че всеки има преимущества и недостатъци. Използвай повече ТТ данни и бъди по-ясен в терминологията ("нанагорнища").

            Offtopic:
            Относно "нанагорнищата" при УАЗ-а, пожелавам ти от сърце една разходка с Вушев.

            Коментар


            • #21
              Е що на моето внимание. Аз ги знам.
              Пишете си цифричките пък които реши да си купува да си ги гледа.
              И освен цифрите да погледа какво могат на практика. Ама тва е друго нещо Да не разводняваме хубавата тема.
              Според мен ако говорим за заводски джипове по това което съм чел при ОффРоуд тестове и ТТ данни Г-класата е с класи над останалите.
              За съжаление не мога да го подкрепя с доказателства.

              Коментар


              • #22
                Уаз

                Ще сложа фабричните данни на Хънтъра :
                Длина, мм 4100
                Ширина, мм 2010
                Высота, мм 2025 (2000- а/м с тентом)
                Колея, мм 1445
                Дорожный просвет, мм 210
                Масса снаряженного автомобиля, кг 1770
                Грузоподъемность, кг 750
                Крутизна преодолеваемого спуска 30 градуса
                Крутизна преодолеваемого подъема 30 градуса
                Преодолеваемый брод, м 0,5 ( без подготовка )
                Максимальный угол крена 35
                Ъгъл на атака ( преден ) 38
                Ъгъл на атака ( заден ) 33

                Пак обръщам внимание, че това са базовите стойности. Моята Уазка има доста по-различни данни. Като излезе от бокса ще ги измеря и ще ги пусна.
                Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                NULLA TENACI INVIA EST VIA

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от kinex
                  Е що на моето внимание. Аз ги знам.
                  Пишете си цифричките пък които реши да си купува да си ги гледа.
                  И освен цифрите да погледа какво могат на практика. Ама тва е друго нещо Да не разводняваме хубавата тема.
                  Според мен ако говорим за заводски джипове по това което съм чел при ОффРоуд тестове и ТТ данни Г-класата е с класи над останалите.
                  За съжаление не мога да го подкрепя с доказателства.
                  Малко по-горе помолих в тази тема да се пише само по същество и само с технически аргументи. Аз също съм чел достатъчно ревюта и тестове, сам съм правил такива и освен това притежавам Mercedes G + още 10 броя разни други и по този повод имам и лично мнение. Ще спомена и факта че с Брат ми организирахме и Национален шампионат миналата година та добре имам представа и кой с какво, как и какъв е резултата. И смятам че няма такъв автомобил който да е скласи над останалите, няма и как да има. Ако имаше щях да си го запазя само него а другите да продам.

                  Но също така искам да се създаде някаква сериозна база знания която да позволи на всеки да направи реална съпоставка и анализ на предимствата и недостатъците на всеки един автомобил и така да може да реши кое точно е неговото решение.

                  Отново моля всеки който иска да каже нещо да го направи с технически аргументи (ъгъл, нютон метри, мощност, клиренс и т.н.) Изказвания от рода на това че видите ли УАЗ, ДЕФЕНДЕРА и ПИНЦА не могат да се катерят контрирани от анализа че могат като еди каква си коза МНОГО МОЛЯ ДА ПИШЕТЕ В ТЕМАТА 4х4 ПРОСТОТИИ!
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #24
                    Е Венци е прав напълно и може просто да се трият постовете без данни, ако решим това да е 1 чиста и спретната тема, с данни таблици и сравнителни материали, като всеки ще добавя липсващо инфо за машнината, която му е интересна. Така се изгражда малко по-малко база данни за всички нас и може дори да прерасне в нещо повече от тема стига да сме сериозни. За избор на 4х4 има много фактори, които могат да се вземат под внимание и само ако има видимост на всеки от тях поне малко и в по-пригледен вид, на 1 място с други матеряли...

                    така де, не мисля че има проблем да се трият работни съобщения като това например... излагат се идеи за реализиране на нещо, пък било и офтопик, понякога има много смисъл и в страничните приказки. но ако от темата се търси ясна и точна структура, при модерирането и отпадат излишните елементи, които са прочетени, взети в предвид и отсяти от ненужното...


                    тази тема има голям потенциал за всички нас, но трябва да сме еднинни и да си помагаме и разбираме, то инак как се гради общност, ако 1 иска 1 а друг друго и т.н.

                    Коментар


                    • #25
                      преобръщат се напред само при едновременно натискане на спирачките и удар в камък или пън
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        Генерално погледнато проходимостта на една машина се определя от размера на гумите спрямо теглото и. Т.е. идеалната машина е 1 кг тежка и с 45” гуми... И така в реалността общото тегло на машината е много важно. Цитирам няколко машини и техните тегла. Изрично правя уговорката че различните комплектации на един и същи модел имат и различно тегло. Моделите, които цитирам са избрани произволно моля всеки, който иска да допълни за друг модел, за да направим по-подробна таблица за справки. За да има смисъл моля да цитирате само тегло, което включва зареден с всички течности автомобил без товар точно както е по книжка на автомобила. Моля уточнявайте и основната комплектация на автомобила (двигател и ск. кутия).

                        2005 Mercedes G-Class G 500 Grand Edition
                        4966 cc 5 liters V 8
                        Automatic 5 speed transmission
                        Тегло: 2460кг.

                        Toyota LandCruiser 4.0l бензин VVT-I V6
                        Модел 2006
                        5-степенен автоматик
                        Тегло 2070кг.

                        2007 Jeep Grand Cherokee Модел 2007
                        V8, 6.1L V-8
                        automatic
                        2185 кг.

                        УАЗ 3151 редукторни мостове
                        3.0 литра бензин ръчни скорости
                        Брезент
                        1685кг.

                        УАЗ Патриот
                        2.7i, 5 степенна ръчна кутия
                        2070кг.

                        LandRover Discovery 3
                        модел 2006
                        V8 бензин 4.4л
                        Ръчни скорости
                        2629кг.

                        LandRover Defender 1997 model
                        3.9л бензин
                        Ръчни скорости
                        1775 кг.
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #27
                          Re: Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация..

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                          Основни критерии и изисквания към 4х4 предназначена за постоянна експлоатация в тежки условия: (всичките са силно желателни, но не и абсолютно задължителни)

                          1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
                          2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
                          3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
                          4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
                          5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
                          6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
                          7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
                          8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
                          9. Максимален ход на окачването.
                          10. Наличие или възможност за механични блокировки.
                          11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
                          12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
                          13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
                          14. Нисък център на тежестта.
                          15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
                          16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
                          ...
                          NISSAN PATROL Y260 LONG, '1992
                          2826 cc, 6 cyl. TD, 116 PS
                          5 степенна с.к ръчна
                          1928 кг - маса на автомобила
                          2625 кг - максимално допустима маса
                          по изброените критерии:
                          1. Да
                          2. Да
                          3. Да
                          4. Стандартно 29'', макс. размер без да се преработва окачване -31''
                          5. Не мога да дам обективна оценка, но раздатка и скорости се славят като много здрави
                          6. незадоволителен
                          7. незадоволителен
                          8. незадоволителен
                          9. незадоволителен
                          10. Да
                          11. незадоволителен
                          12. ???
                          13. 60 см без инсталиране на допълнителен шнорхел
                          14. Да
                          15. Лоша странична стабилност и много добра напречна
                          16. Не
                          Всички минуси са следствие от голямата дължина на купето, която сама по себе си е плюс...., сериозен недостатък е единствено страничната стабилност.
                          п.с. Мисля, че за всички начинаещи които сравняват качествата на автомобилите ще е от страхотна полза ако е възможно да систематизирате данните в user friendly вид (например таблиба със звездички и едно две изречения краен копментар). Също така би било страшно хубаво ако се разглеждат по отделно различните серии от даден модел (напр. преди и след '96 за гранд чероки и т.н.) защото повечето начинаещи започват в най добрия случай с това да различават Патрол от Терано, или ТЛК 120 от "другите" (80, 100, 105. и т.н). Това разбира се ще е трудоемка, но пък смятам благодарна работа.
                          Technical Rescue Direct - life lies in courage
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                          Коментар


                          • #28
                            Нисан Патрол 2.8тд GR 1991год.
                            Механични скорости,къса база 1950кг.
                            Информацията е взета от контролния талон на автомобила,
                            тъй като в книжката му не открих никъде тази информация.
                            Тоест не знам какво тегло е дадено в талона ,пълен или празен /в смисъл с пътници/.
                            Интересно е да видим параметрите на Йордан Колев!
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • #29
                              Re: Оценка на 4х4 и възможностите им за тежка експлоатация..

                              offtopic:

                              Първоначално публикуван от icerunner
                              Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                              ...
                              9. Максимален ход на окачването.
                              ...
                              NISSAN PATROL Y260 LONG, '1992
                              2826 cc, 6 cyl. TD, 116 PS
                              ...
                              9. незадоволителен
                              ...
                              Icerunner,

                              Хода би могъл да бъде незадоволителен със стандартното окачване, въпреки, че ако то е ново (или в добра форма/ изправно) не съм много съгласен. Притежавах такъв Нисан (къс обаче), след което покарах същия къс, но с подменено окачване (с 1.5" лифт) от Добинсън (Австралия). Останах впечатлен от ходовете, Венци също може да го потвърди, тъй като пробата беше извършена от мен с неговия Нисан. Разгъването не бе по-лошо от това на снимката:

                              Коментар


                              • #30
                                съгласен, аз имах предвид сегашното (оригинално), а като на лаик ще кажете ли:принципмо пружините не позволяват ли по голям ход?
                                А може ли да ми кажеш колко струва това окачване (с доставката в бг), ако не е редно може да пуснеш л.с.
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X