Тук постоянно се дискутират различните 4х4 автомобили и се спори относно техните възможности за офроуд експлоатация. Освен това много хора ми задават почти едни и същи въпроси свързани с това кой е по и най...
Преди всичко искам да подчертая, че в случая не става въпрос за това кой откъде и как е преминал с някакъв автомобил или пък е видял друг, че го прави. Уверявам ви, че всяка машина може да премине навсякъде, ако не другояче то пренесена на ръце със сигурност. Друг е въпросът колко пъти може да го направи без значими щети, колко струва (във всякакъв аспект) експлоатацията и при тежки условия и колко е практична (във всякакъв аспект) в подобни условия. Моля да имате в предвид, че един и същи модел може принципно да се различава в зависимост от оборудването и комплектацията си, което внася значителни промени в неговото класиране.
Няма съвършена машина или съвършена рецепта как да се направи такава. Винаги е въпрос на компромиси и целта на тази публикация е точно това. Да се определят обективни технически критерии за оценка на машините.
Основни критерии и изисквания към 4х4 предназначена за постоянна експлоатация в тежки условия: (всичките са силно желателни, но не и абсолютно задължителни)
1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
9. Максимален ход на окачването.
10. Наличие или възможност за механични блокировки.
11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
14. Нисък център на тежестта.
15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
Много моля всички да се придържат към строго технически аргументи и факти. Всякакви дискусии от рода на „знаеш ли откъде минавам” авторите да публикуват в 4х4 простотии – има си такава тема...
Преди всичко искам да подчертая, че в случая не става въпрос за това кой откъде и как е преминал с някакъв автомобил или пък е видял друг, че го прави. Уверявам ви, че всяка машина може да премине навсякъде, ако не другояче то пренесена на ръце със сигурност. Друг е въпросът колко пъти може да го направи без значими щети, колко струва (във всякакъв аспект) експлоатацията и при тежки условия и колко е практична (във всякакъв аспект) в подобни условия. Моля да имате в предвид, че един и същи модел може принципно да се различава в зависимост от оборудването и комплектацията си, което внася значителни промени в неговото класиране.
Няма съвършена машина или съвършена рецепта как да се направи такава. Винаги е въпрос на компромиси и целта на тази публикация е точно това. Да се определят обективни технически критерии за оценка на машините.
Основни критерии и изисквания към 4х4 предназначена за постоянна експлоатация в тежки условия: (всичките са силно желателни, но не и абсолютно задължителни)
1. Отделно шаси способно да носи товара на автомобила без никакви други елементи извън него, които да поемат част от натоварването. Изключение тук са пространствените рами, но това е за друга тема......
2. Зависимо окачване (твърди мостове) Възможни са изключения предимно при много големи и тежки машини като HAMMER и БТР например.
3. Еднакъв коловоз (колея) на двата моста.
4. Максимален размер (фабричен) на гумите съотнасян към теглото на автомобила.
5. Максимален размер (пропорционална е здравината) на силовите елементи по трансмисията съотнасян към теглото на машината, предавателните отношения, мощността на двигателя и размера на гумите.
6. Максимален клиренс съотнасян към размера на автомобила.
7. Максимални ъгли за заход и отход на автомобила.
8. Максимален радиус, който може да се впише между двата моста на автомобила
9. Максимален ход на окачването.
10. Наличие или възможност за механични блокировки.
11. Максимален радиус, който може да се впише между гумите на един мост на автомобила.
12. Максимална мощност към колелото съотнасяна към предавателните отношения, радиуса на колелото и общото тегло на автомобила.
13. Максимална височина на водна преграда, която може да се премине безпроблемно.
14. Нисък център на тежестта.
15. Максимален ъгъл на странична и напречна устойчивост.
16. Салон, който допуска намокряне и подлежи на лесно почистване с вода.
Много моля всички да се придържат към строго технически аргументи и факти. Всякакви дискусии от рода на „знаеш ли откъде минавам” авторите да публикуват в 4х4 простотии – има си такава тема...
Коментар