До: Избор на седан до 15000 лева след 2003 година
sonda , повече от 10 години карам само дизели. Имал съм и от старите атмосферни предкамерни дизели, както и турбо дизел с директно впръскване, така и вече втори common-rail дизел. Та на база собствен опит и изминати над 200 хил. км. с тях, мога да ти кажа, че разликата от т.н. "стари" дизели до съвременен common-rail дизел е огромна. И в динамиката, и в шума, и в разхода на гориво, и в начина на стартиране и работа при ниски температури. И всичко това, все в полза на "новите капризни" common-rail дизели. Ако при стария атмосферен дизел, се налагаше при изпреварване, да преценявам разстояния и време, като за стар камион, то с common-rail -а просто натискам педала за газ и ускорението е незабавно, а изпреварването в пъти по-сигурно и безопасно. Колкото до горивото - просто не зареждам на никому неизвестни бензиностанци, внимавам при застудяване да не остана с лятно гориво в резервоара /то това важеше и за първия ми дизел/, сменям редовно филтри и масла, каквито е препоръчал производитея. И, като се замисля, на старото Renault 19 1.9D с 65 к.с. мотор /от "старите"/ имаше доста голямо значение каква е нафтата в резервоара. То и така си беше спънато, но с някои горива съвсем го нямаше. На 2.8 CRD common-rail дизел почти не усещам разлика в горивата - дали е обикновена нафта, или е с така рекламираните "специални", с най-различни добавки горива, динамиката си е същата. Карам и не се оплаквам, но си мисля как ли би се движил Jeep -а със 150 по магистралата, ако беше със стария предкамерен дизел, а не с common-rail.
Надявам се сега, няма да се почувстваш засегнат от думите ми, просто споделям моето мнение.Поздрави!
Първоначално публикуван от sonda
Преглед на мнение
Надявам се сега, няма да се почувстваш засегнат от думите ми, просто споделям моето мнение.Поздрави!
Коментар