Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Западна машина за гората (LR Defender) или коравия УАЗ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Този Дифендър в България ли беше каран преди теб, или е нов внос?
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #32
      В БГ е каран само и като го зех беше с прецакана скоростна кутия
      оправих я и 2 години карах без проблеми и сега раздадката я права

      Коментар


      • #33
        основно са го карали в Кърджали , по магистрали и маи никога не виждал оффроуд

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от borkozin
          ...на дифендера тва му беше първия сериозен оффроуд...
          Първоначално публикуван от davc
          ... П. П. Счупен Дифендър на първи сериозен офроуд за мен е загадка, или случая е много тривиален, "ма а нема нужда"...
          Борко,
          За мен е малко наивно да се мисли, че от една разходка ще се строши раздатката, независимо на кой джип.. Вероятно при теб са текли процеси, които са били пренебрегвани бая време..

          Коментар


          • #35
            Аз пък мисля, че дискусията отново тръгна в грешна посока. Защо бе хора непременно трябва да спорим с категории това е по-добро другото по-лошо. Особено пък като иде реч за едни от най-сериозните машини като УАЗ и Дефендер. Хайде да бъдем по-позитивни. Нека всеки дискутира по сериозни елементи като например предимства и недостатъци на всяка от машините, но не с условни категории от рода на "тая се чупи пък другата никога". Нека бъдем по-технически ориентирани и нека се научим всеки да пише както за предимствата така и за недостатъците на своята или чуждата машина. Борко има виждане което смятам че е редно да му помогнем да погледне от всички страни със своите позитиви и негативи. Нека не бъдем като агитките на Левски и ЦСКА...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #36
              Братче, лоша работа. Тия дето не слизат от асфалта най-много трошат джиповете. Те и с години не си дават труда да разберат даже кой лост за какво е. И айде за джиповете не знам, ама като гледам какви строшени и запуснати коли докарват от просветената Европа ... Ония често пъти са по-варвари и от нас.
              Тука е по-скъпо. Но руснаците например твърдо слагат 1 000 - 3 000 долара върху цената на УАЗовете когато ги купуват на старо, в зависимост за какво ще ги правят. И първо попиляват всички агрегати, тъкмо за да няма изненади после. Тука УАЗа няма с какво да се сравнява даже близко, рециклирането на всяка друга марка ще струва повече от нова кола.

              Коментар


              • #37
                Венци,

                Не е тръгнала в грешна посока, просто Стефан винаги е малко особен, когато стане дума за една от любимите му марки - Ленд Ровър

                Според мен в случай като този няма как да има само една правилна гледна точка. Всичко зависи от намеренията, целите, възможностите и не на последно място - фенството и любовта към машината, което макар и смешно и наивно не е за подценяване. За едни пари някои хора ще предпочетат нова (руска) машина, други, 2-ра ръка 'западна' + стягане и със сигурност в двете има много 'за', както и 'против'.

                ЛР е все още екзотична машина за България. Малко позната, ограничени източници на части, ограничен брой познавачи (но и фенове). Лесно е на собствениците на Нисан и Тойота, щото си имат Митко, братя Флекс и други.. За разлика от японските, за ЛР все още няма 'араби' и 'алтернативни части'. Оттук насетне, човек трябва да (се опита да) е наясно с какво се захваща да кара, поддържа и т.н. На други места по света, където се карат те струват колкото и останалите и не е някаква екзотика да ги караш. Изключвам Русия поради ред причини.. Надявам се, че в следващите няколко години нещата обаче ще се променят към добро - ЛР (най-вече Дискавъри) стават все по-популярни у нас..

                И си прав Стефане и не си. Много уважавам концепцията на УАЗ-а, защото всичко е резултат от конкретно задание за конкретна цел. Докато ЛР е замислян като проста и надеждна селска машина, която да замести Уилис-ите след войната. След това е тръгнал по армиите и т.н. Пии една правилна бира със Злати за годините му в Африка. Вярно, не карал всеки ден на Ладога, но уверявам те, не е разполагал и с 'монтьори с папионки' а с клонки и съчки от пясъка и отбор хилави, но верни чернокожи.. Това, че при ЛР маркетинга е тук в последните 25 години (с всичките си негативи), докато Уляновск тепърва мисли за това, не значи Стефане, че ЛР е толкова лош и не-ремонтно-пригоден. Слава богу, при англичаните нововъведенията при Дифендъра се случват адски бавно, за добро и за лошо. Също както и подобренията. И все още има някакъв шанс да се сдобиеш с що-годе истински Дифендър в Европа.

                За УАЗ-а.. Аз за себе си видях и се убедих лично в това, за което бях чувал преди. За последните 2 дена изминах повече от 200км. с една култова редукторна УАЗ-ка и съм удивен от възможностите на машината извън пътя На аслвалт, машината не блясва с нищо, но като излезеш от него, се усеща как машината си идва на място, чувства се на място и си поема своето с впечатляваща лекота. Навярно така както дълъг Дифендър с 1 тон багаж за следващите прашни 15-20хил.км. в Африка или Австралия - за съжаление, не мога да го твърдя от личен опит..

                И нека да не се заблуждаваме - едно е УАЗ от военен търг или всякакъв друг за 1500-4000лв. - в полу-насипно състояние, друго е УАЗ, примерно подготвен от Венци и Пламен.

                Да, този за 1500лв. вие, скърца, но върви. И няма Дифендър, който за тези пари да върви Не и тук и сега. Но това е по-скоро зависи от място в света, а не от плюс и минус на една машина спрямо друга. В Англия и на друга места можеш да купиш Серия 2 или 3 (ЛР) пак в насипно състояние за "a few quids" както казват те (демек левчета) и да си я оправиш пак за толкова. Раздатката на Борко там (рециклирана) струва точно толкова, колкото да смениш гърнетата на един Голф 3 (около 300 лири).

                Заключение:
                Аз съм един изключително щастлив човек, защото карах най-любимата ми машина (Дифендър) в продължение на 5 години и близо 150.000км., като последната година колата ми беше лична. Ако някой ден мога да си 'надвия на масрафа' ще си купя пак. Тогава обаче, за да си купя и редукторен УАЗ, ще трябва пак да си надвивам на масрафа.. Така, че радвайте се на култовите машини, докато можете..

                Коментар


                • #38
                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                  Аз пък мисля, че дискусията отново тръгна в грешна посока. Защо бе хора непременно трябва да спорим с категории това е по-добро другото по-лошо. Особено пък като иде реч за едни от най-сериозните машини като УАЗ и Дефендер. Хайде да бъдем по-позитивни. Нека всеки дискутира по сериозни елементи като например предимства и недостатъци на всяка от машините, но не с условни категории от рода на "тая се чупи пък другата никога". Нека бъдем по-технически ориентирани и нека се научим всеки да пише както за предимствата така и за недостатъците на своята или чуждата машина. Борко има виждане което смятам че е редно да му помогнем да погледне от всички страни със своите позитиви и негативи. Нека не бъдем като агитките на Левски и ЦСКА...

                  Аз пък мисля, че дискусията е -или по скоро беше- на тема: Имам Дифендър, да го сменя ли с УАЗ. Според мен същността на въпроса е именно кой автомобил е по-добър, за да бъде предпочетен. Не съществува машина, която не се чупи никога, но затова пък има такива, които се чупят постоянно и такива, които се чупят по-рядко. Това си е типично технически аспект на въпроса, който има пряко отношение към проходимостта. Да не говорим, че е нормално УАЗ да престане да се движи -поради неизправност- и носред най-гладката магистрала, каква проходимост, какъв офроуд, но пък е крайно ремонтопригоден. И какво, навсякъде с ВАРЕМ, а ако ВАРЕМ-а е "джуган", и той много ремонтопригоден ВАРЕМ за ВАРЕМ-а и т. н. и т. н. Аз нямам Дифендър и не това е любимият ми автомобил, просто го сравнявам с УАЗ, какъвто също нямам и не ми е любим, така че смятам да съм обективен. УАЗ разбира се също има добри страни, например: стойност на първоначалното капиталовложение.
                  borkozin наистина има виждане по въпроса и точно затова смятам, че дискусията -"по скоро беше".
                  С уважение към администратора и всички останали !!!
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • #39
                    Съгласен съм с В.Петров и честно казано не разбирам за какво се спори. Хубаво е човек да е любител на ретро автомобилите (като мен), но трябва да се гледа напред, да има прогрес, макар и с цената на инженерни грешки понякога. Досега не съм прочел аргумент, който да ме убеди че към момента автомобилите са с по-лоши характеристики от когато и да било назад във времето. Сега са по-мощни, по-икономични, по-екологични, с по-здрави каросерии, по-надеждни, с по-голям моторесурс и ефективност на всички възли и агрегати. Технологиите и материалите към момента позволяват якост над 2.5-3 пъти по-висока, при аналогични размери на детайл, в сравнение с 60-те години на миналия век при сходна цена.
                    Абсолютно вярно е, че УАЗ е ремонтопригоден в полеви условия, но самата честота на наложените ремонти, и качеството на детайлите (особено след разпадането на СССР) развалят общото впечатление. Много често се натъртва на факта, че това е военна машина и че изискванията на министерството на отбраната на СССР е автор на техническото задание (отделна тема е, че заданието доста се различава от изпълнението). Е, добре аз война ли трябва да си направя за да осъзная наистина колко добър е УАЗ. Или може би съм някакъв олигофрен, защото ми харесват SUV модели. Просто не е необходимо да пишат такива крайни оценки – УАЗ просто машина в определен автомобилен клас с предимства и недостатъци, по някои показатели печели, по други губи в директно съревнование с автомобили от този клас...Нищо повече и нищо по-малко. Офроуда си удоволствие пък дори и да използвам велосипед за целта, народът ни и без това е доста разединен, за вкарване и допълнителен фактор за това (кой какъв “джип” кара)!
                    И още нещо за “паркетниците”, които доста се плюят тук – повярвайте ми, много е трудно да се проектира и конструира високоскоростен автомобил който при това да има и известни качества извън пътя, компромисите стават доста. Инженерите които се занимават с това, съвсем не са тъпи и заслужават поне малко уважение.
                    То стана малко извън темата...ако искате го трийте.

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от Двигателист
                      ...Сега са по-мощни, по-икономични, по-екологични, с по-здрави каросерии, по-надеждни, с по-голям моторесурс и ефективност на всички възли и агрегати...
                      Наистина, се отклоняваме значително от темата, но прощавайте, това звучи като неуместен виц.. С по-голяма ефентивност - да, но с по-голям ресурс е просто смешно. Направете си справка в кои и да е читав сервиз за ремонт на двигатели, скорости и други възли. Както казва Стефан това е живия живот, а не брошурите с параметри.

                      Първоначално публикуван от Двигателист
                      ...И още нещо за “паркетниците”, които доста се плюят тук – повярвайте ми, много е трудно да се проектира и конструира високоскоростен автомобил който при това да има и известни качества извън пътя, компромисите стават доста. Инженерите които се занимават с това, съвсем не са тъпи и заслужават поне малко уважение...
                      Аз пък не съм чул и чел някой да 'плюе' по 'паркетниците', когато говорим ясно и конкретно за тяхното предназначение. Те са силни в София - Бургас за 3 часа; София - Банско за 45 мин и т.н. Не и Ком-Емине за 7 дена, без alert, alert, alert...

                      Колко точно е трудно да се проектира един автомобил в една модерна CAD/CAM система и после неговата 'платформа' да се ползва за още 17 автомобила е за мен малко спорен въпрос.

                      "Известни качества извън пътя" има и един Голф 2. Това, че има някакъв клиренс (електронно управляем), наличие на понижаващи (електронно управляеми), чудовищен въртящ момент, който долу при колелата обаче е намален в пъти и вероятност движение да се предава към повече от един мост (електронно контролируемо) съвсем не говори за възможности извън пътя.

                      Коментар


                      • #41
                        Май ще трябва да се отваря нова тема.
                        Първоначално публикуван от Двигателист
                        Досега не съм прочел аргумент, който да ме убеди че към момента автомобилите са с по-лоши характеристики от когато и да било назад във времето. Сега са по-мощни, по-икономични, по-екологични, с по-здрави каросерии, по-надеждни, с по-голям моторесурс и ефективност на всички възли и агрегати. Технологиите и материалите към момента позволяват якост над 2.5-3 пъти по-висока, при аналогични размери на детайл, в сравнение с 60-те години на миналия век при сходна цена.
                        Моето мнение е точно обратното. Съвременните автомобили са възможно най НЕ надеждното нещо (имам предвид коли от среден клас с цена 15000-30000лв в магазина). Върху такива имам преки впечатления. Най голям недостатък е това че са претъпкани с безмислена електроника която е в пъти по евтина от механиката. И от там идва целия проблем. Моята практика показва че има ли токове непрекъснато има и проблеми.
                        За каросерийте не съм компетентен, не съм трошил нови коли.
                        По въпроса за механичните детайли като например кормилни щанги и накрайници, те издържат няколко пъти по малко отколкото на автомобил конструиран в периода между 85-90г. Или да вземем тампоните на окачването чийто диаметър е намалял наполовина както и дължината. Всичко се прави с цел поевтиняване на крайния продукт (грешка БОКЛУК).
                        Кои са тези матеряли дето са станали по яки от 60-те години насам освен пластмасите които не са носещи в автомобилите. Може би това са стоманите и чугуните от които се правят двигателите на по евтините коли, със заложен пробег от малко над 100000км. Вече знам за много коли произведени след 2000г които не могат да изкарат и тия 100000км и са вече за боклука и не по вина на собствениците им, защото колите са в гаранция и като дойде определената дата тя отива във фирмения сервиз за да бъде грижливо обслужена.
                        Със сигурност има напредък в матерялите но той не огрява евтините коли. От края на 80-те години някои немски фирми използват алуминиеви блокове с покрития лукасил и никасил. Те са практически вечни в сравнение с живота на колата. Но скапаните френски италянски и жълти производители никога нама да минат към тия технологии.
                        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                        Коментар


                        • #42
                          Извинявам се, че развалих темата.
                          Yaro,справката ще ти покаже, че именно основните ремонти се извършват на доста сериозен пробег и относителният им брой (към произведените) е много по-малък отколкото преди 30 години примерно. Проектно в ДВГ днес се залага минимум 250-300 хил.км, също толкова издържат и турбокомпресорите (нещо немислимо преди – през 70-те Гарет даваха живот около 50 хил.км.).
                          Може би си прав за детайли от ходовата част, че се повреждат по-лесно...
                          Не знам какво общо имат САД приложенията, те си се използват от 60-те години в авиоконструирането и от 70-те в автомобилната промишленост. За използването на едни и същи платформи си прав, но така е по-евтино.
                          Не съм работил във всички автосервизи, но поне в няколко имам наблюдения и сигурно се заблуждавам.
                          Виждам, че сте доста разочаровани от новото производство – конкретно имам наблюдения върху 2 служебни автомобила – Опел Астра 98 г. с 1.4 двигател. Обслужват се на 15 и 20 хил км., знаете как се кара служебна кола. Астрата към момента е на 320 или 330 хил. Сменени са 3 индукционни бобини (!), 1 к-т дискове, 2 к-та задни амортисьори, 2 бр.шарнирни болтове на предните носачи и тампони на предните амортисьори (2 бр.), два кормилни пръта и 3 накрайника за всеки. Може би просто тези екзепмляри са добри, не знам. Състоянието към този пробег бих определил като отлично за двигателя и трансмисията и добро за останалото. Вярно, че една птичка пролет не прави, но все пак...Цената им беше под 20000 лева.

                          Коментар


                          • #43
                            Това за вътрешния пазар е интересно, но защо ли тогава се опитват да продават Камаз - и сериозно го рекламират - също така ВАЗ, ГАЗ и много други. Рамбо какво, в тоэи форум Холивуд нали не е популярен и не представлява аргумент.
                            Отговорът на въпроса е много прост! Защото пазарната ниша на т.н. армейски вседеходи е много направо микроскопично малка и освен това силно политически зависима. Затова например в Канада винаги избират немски машини, а не американски, макар че това им излиза в пъти по-скъпо. Нито един производител в света не може да се издържа от продажби в този пазарен сектор. Затова и например производителя на HUMMER 1 почти веднага след изпълнението на първата доставка на практика фалира и беше купен и то забележете беше купен зари имиджа на марката, под която след това се продават едни съвсем други машини... А Камаз продава комерсиални камиони, които изкарват пари... филмът е друг...
                            Какво е УАЗ за 1500 лв. знам, може би ще искаш да го съобщиш на borkozin.
                            Не е нужно да му съобщавате на Борко какво е УАЗ за 1500лв. На повечето излизания са били заедно с Емил (bulldog) който кара точно такъв УАЗ...!
                            А УАЗ за "няма 20 000 лв. с ДДС" е незапочнал жизнения си цикъл, готов за рециклиране продукт.
                            Тук сте малко в грешка. Аз за разлика от вас има такъв УАЗ – и даже не един, а няколко, от които само един не е закупен нов. Така че имам доста добра представа какво получавам срещу парите си... Да има много елементи, които биха могли да изглеждат и по-добре, но има един много важен факт: УАЗ-а е проектиран така, че да може да се експлоатира и с големи допуски, при които много други машини нямат шанс въобще да вървят... И въобще митовете за тотално разпадащите се УАЗ са само виртуални и разпространявани от хора, които са малко далече от темата...
                            Аз пък мисля, че дискусията е - или по скоро беше - на тема: Имам Дифендър, да го сменя ли с УАЗ. Според мен същността на въпроса е именно кой автомобил е по-добър, за да бъде предпочетен.
                            Няма такъв въпрос и не може да има! Няма как да се избере по-добрия между УАЗ и Ландровер просто, защото това са две различни машини всяка със своите плюсове и минуси. Правилния въпрос е коя е най-добрата машина за конкретни изисквания и експлоатация...
                            Не съществува машина, която не се чупи никога, но затова пък има такива, които се чупят постоянно и такива, които се чупят по-рядко. Това си е типично технически аспект на въпроса, който има пряко отношение към проходимостта. Да не говорим, че е нормално УАЗ да престане да се движи -поради неизправност- и носред най-гладката магистрала, каква проходимост, какъв офроуд, но пък е крайно ремонтопригоден.
                            Не знам откъде са ви впечатленията нито как си правите статистиката. От няколкото машини, които експлоатираме нито една не е стояла на магистрала нито пък на друго място, защото се е счупила. Въобще отнасям се към подобни изявления подминавайки ги обикновено без коментар... Бихте ли ми казали как и на основата на каква статистика сте направили наблюденията си? От средно колко автомобила при какви изминати километри и с какви средства вложени на изминат километър сте „установили” истинноста на този факт? По същата логика аз мога да заявя същото за всяка друга марка и как ще ме оборите?
                            Yaro,справката ще ти покаже, че именно основните ремонти се извършват на доста сериозен пробег и относителният им брой (към произведените) е много по-малък отколкото преди 30 години примерно. Проектно в ДВГ днес се залага минимум 250-300 хил.км, също толкова издържат и турбокомпресорите (нещо немислимо преди – през 70-те Гарет даваха живот около 50 хил.км.).
                            Забелязал съм, че вие имате наистина много стойности наблюдения по въпроса за двигателите, но в случая не съм съгласен с вас. Един приятел си купи Пежо – варианта с най-много екстри и даде луди пари за него. С двигател от последно поколение с турбина с променлива геометрия на перките и т.н. За общо 60 000км вече я смени веднъж и в сервиза му казаха че това е нормално да очаква подобна периодичност и за в бъдеще – тяхната статистика потвърждава вероятността за подобен проблем до 100000 км на 80%!!! Моите наблюдения, информацията, която имам както и разговорите ми с много сервизи абсолютно потвърждават информацията, че последните „най-технологични” модели са тотален сервизен ужас... личните ми преки наблюдения са същите...

                            Всеки път се кана повече да не взимам отношение по подобни спорове и все пиша с надеждата, че тук ще има повече хора, които не се делят на агитки тип ЦСКА срещу Левски, а мислят стойностно и обличат мисълта си в технически и статистически аргументи...

                            Като един от учредителите на клуб Ландровер Ентусиаст България заявявам категоричното си мнение и убеждение, че това е една от малкото истински стойностни марки, зад които отдавна стои историята... Като собственик заедно с Брат ми на няколко УАЗ съм убеден, че това е уникална култова машина, която няма аналог, една легенда, която е разбираема за малко хора и съм щастлив, че съм в това число... Като собственик с Брат ми на Тойота, Нисан и Лада Нива съм длъжен да кажа, че във всяка от тези машини сме намерили нещо, което другите нямат и ни е необходимо... И поради факта, че трудно се намира нещо на четири колела, което да не сме имали или поне карали ви казвам, че има още много машини, които искам да имаме и които някой ден ще купим най-вероятно...

                            Та хайде да спрем с безсмислените спорове и да се стремим да си помагаме, с каквото можем...!
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #44

                              добре казано Венци

                              в какво се превърна таз тема
                              Уаз и Дефендер са две много добри машини
                              Уаз не съм карал много но точно от тия разходки които бахме с Булдога почно много да ми харесва Уаза ,кво ли не му стана изпуши от двигатела прегря но не спря и не ни остави никъде

                              не казвам че дифендера е по зле в това отношение просно скъпо излиза да се подържа след такива изпитания...

                              В Англия
                              частите за дефендера са доста смешни като цени нещо като тука за Уаза
                              Амортесори 35 -40лв там
                              пружини малко повече и т.н.






                              даите по добре да сравним машините

                              ЛР дефендер

                              Tdi 300 много добър мотор малко харчли (10 нафта) може да работи с големи луфтове
                              удобен е за дълги патешествия товари се с много
                              доста здрав от към окачване и шаси
                              много стабилен
                              лесен за сервизиране


                              за недостатъците му са че имат проблеми с раздадки и скороти ,
                              не са евтини частите и не са много разпространени (но пък за сметка на това няма ментета)
                              алуминиа трудно се изчуква
                              малко хора са запознати с тези машини


                              Уаз

                              на Уаза са евтини частите
                              навсякъде може да го правиш
                              лесно за севизиране
                              всично е просто направетно
                              много е лек което го прави отичен за оффроуд
                              може да се рапада но не спира (давам пример за Уаза които качва до рислки езера)
                              можеш сам да си го изчукаш с едно чукче


                              Много ментета има от към части
                              двигатела харчи много
                              за дълги маршрути по магистрала не много удобен
                              трябва всично да хубаво затегнато при експатация

                              повече незнам но ще разбера


                              от към туниг нещата седят така

                              Дефендер
                              офф роуд
                              2 " окачване 2-3 хиледи лева
                              обикновено окачване
                              100 лв на амортисор
                              120 лв на пружина
                              и 250 лв за тампони

                              и ето ти близо 1200 лв

                              а ремонта като го сложиш още 300 лв

                              Уаз
                              оффроуд окачване 600 лв маи?
                              обикнвено 200 лв или малко повече

                              и труд 300 лв


                              има бая разлика за момнента

                              Коментар


                              • #45
                                Първоначално публикуван от Двигателист
                                Съгласен съм с В.Петров и честно казано не разбирам за какво се спори. Хубаво е човек да е любител на ретро автомобилите (като мен), но трябва да се гледа напред, да има прогрес, макар и с цената на инженерни грешки понякога. Досега не съм прочел аргумент, който да ме убеди че към момента автомобилите са с по-лоши характеристики от когато и да било назад във времето. Сега са по-мощни, по-икономични, по-екологични, с по-здрави каросерии, по-надеждни, с по-голям моторесурс и ефективност на всички възли и агрегати. Технологиите и материалите към момента позволяват якост над 2.5-3 пъти по-висока, при аналогични размери на детайл, в сравнение с 60-те години на миналия век при сходна цена.
                                мога да ви кажа че новиа дефендер е доста по калпав в някои отношени от стария
                                сравнавах този на Вальо >Волк< и моя
                                от към ламарини моя е доста по добре ,ако стрелнеш с пеинт бола на Вальо ЛР ще се огъне като удари от граушка а на моя нама такова нещо,
                                наистина има доста електроника и и при мене единствената по сложна електроника е касетовона
                                в дару кар ми казаха че новите дифендери са ги направили да ги караш 6 години и след това да го смениш а до колкото старите може да го дадеш в наследство на вниците си

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X