жестоко ! ама и НЕКСИАТА не пада по-доло от ЛАДИТЕ ! като гледам УАЗ-а има най-малко поражения , нищо , че купето се е отделило от рамата .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Сигурност на 4х4 автомобили, краш тестове
Свий
X
-
Мда. И пак някой се сетил за възглавница ...
Това е уж по-технологичния вариант на коланите и пази само от собствената инерция на тялото. Значи почти от нищо. За сметка на това удушава по-често, отколкото коланите бесят. Вярно, те са смъртно опасни при страничен удар, така че и колани и възглавници - ква файда когато от кабината останат 70 или там изобщо 50% от обема? А ква файда от квото и да било, когато кучката си тури черните очила на изрусеното теме, колана - още малко и ще и изтече силикона от циците, а собственото и дете - право между облегалките на предните седалки. Значи малко преди да излети през предното стъкло ще има и детски шишчета на скоростния лост. Червеите сигурно обичат детско, сигурно е по-крехко.
А ако кабината остане с неизменена геометрия умират като боксьорите - от страничните удари на главата в колонките.
Да, УАЗа има проблем с откъсването на недеформираната кабина от недеформираното шаси и преместването и напред. Случва се при -25g по курса. Главата се откъсва от врата по Атласа при -20. При това педалния възел обаче остава на мястото си
А изобщо, УАЗа е практически на последно място в света от значимите автомобили по загинали в него хора. В това число и на война. Айде, това е подсказване, ама за правилния отговор Що? който иска може да пие бира от мене ...
))
Коментар
-
аз пък съм виждал УАЗ ударен с предницата във вратите на БМВ 3 серия и УАЗа беше за купе, а на БМВто беше крива само колонката между вратите. неразбирам много от тези Gта ама съм сигурен, че всяка нормална УАЗка на някоя друга година е толкова изгнила, че едвам остоява на земното притегляне
drive alive
Коментар
-
Много хубави идеи, когато се комерсиализират загубват първоначалната си идея. Така се случи и с т.н. звезди по NCAP. Хубава идея по принцип е да се оценява безопасността и качествата в това отношение. Но напоследък поради изключителното влияние върху редовия купувач тези тестове започнаха да се възприемат по категорично неправилен начин. Какво означава наличието на 5-звезди т.е. най-високата категория за един автомобил? Търговците на коли веднага обясняват как това е съвършено безопасния автомобил и с най-висока степен на защитеност. Всъщност това са тестове които дават представа за усилията хвърлени от конструкторите в определено направление но не бива да се приемат за чиста монета. Тестовете винаги са срещу удар на автомобила в неподвижна преграда при определени лабораторни условия. Това е важно, но в реалния живот нещата са различни. Там се срещат обикновено две превозни средства. И тук вече звездите не важат! Нито един камион няма сертификация по въпроса, но бъдете сигурни срещата между най-сигурния автомобил с всичките му звезди и най-стария и несигурен камион завършва в ползва на втория. Друг основен убиец е скоростта. Аз лично съм виждал как MERCEDES S 600 пред мен на автомагистралата катастрофира с над 200км в час и най-големия детайл, който остана беше половинка джанта. Не искам да си припомням за картината на хората или по-точно това, което се виждаше от тях. Затова винаги помнете, че срещу високата скорост и тежките участници в движението никакви "звезди", възглавници и т.н. не могат да помогнат. Като цяло автомобилите 4х4 са по-тежки и с по-висок център на тежестта, който ги прави много по-неустойчиви. И респективно те са много по-ниско в класациите по сигурност. Но достатъчно е да погледнете статистиката на броя загинали свързана с автомобилите в които са били и ще забележите обратното. В нормални пътни условия при катастрофа между 4х4 и лек автомобил почти винаги потърпевш е лекият автомобил.


Ей, Близнака набито око има, точно хвана проблема. Да, волана на старите УАЗ-и е един прът, който при движение на каросерията спрямо шасито напред е като копие. На всички нови машини този прът е заменен със система от шарнири така, че да се сгънат, а не да се преместят нагоре. Който желае може да си го смени – абсолютно взаимозаменяеми са. Аз лично не съм го сменил, защото поради височината си респективно преместената седалка се намирам извън неговия обсегНекои да забеляза къде се намира кормилото на УАЗа И четири аир бега да сложат на по паркетните модели само ще убиват по красиво
Това е добре като виц за маса, но в реалния живот ще е крива колонката на БМВ-то, но тази, която е от другата страна на удара. Имал съм две БМВ-та 3-та и 5-та серия като с първото ми се случи да катастрофирам, та имам представа какви са резултатите. Сава, ако желаеш имам на разположение една УАЗ-ка 74 година, с оригинално купе и шаси (по твоите думи изгнили) и винаги съм готов да я прежаля за един удар срещу твоето Митцубиши например и така ще можем да проверим чия колонка и колко ще се изкриви. Тъкмо ще снимаме и после ще рапортуваме тук краш тест на живо...
аз пък съм виждал УАЗ ударен с предницата във вратите на БМВ 3 серия и УАЗа беше за купе, а на БМВто беше крива само колонката между вратите. неразбирам много от тези Gта ама съм сигурен, че всяка нормална УАЗка на някоя друга година е толкова изгнила, че едвам остоява на земното притегляне
А ето и един пример от реалния живот. Валери Вушев на състезанието Ком-Емине с УАЗ-а който беше на незнайно колко години (стария му УАЗ) и скорост от около 70км/ч се удря челно със Сузуки Самурай, което се е движело срещу него. Единствената причина хората от Самурая да са живи и здрави са перфектните му седалки и колани. Както се казва без коментар:
Коментар
-
при удара на Сузукито с УАЗката, обърнете вничание, че шасито на сузукито е здраво, обаче УАЗката се е "покатерила" по него и е смачкала купето...
Ако бяха еднакво високи, ефекта нямаше да е такъв...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
За да не се дига пак гюрултия за УАЗа, и понеже все едно никой не позна ще си пия бирата сам. Тая кола има най-съвършенната система за активна безопастност която може да съществува по принцип. Като правило, хората които карат УАЗ не правят глупости! Не знам дали имат УАЗ щото са с такава душа, или тая кола ги прави такива, обаче освен нарочно май глупости не правят
))
Коментар
-
имайте предвид, че тия краш тестове се равняват /можеби/ на удар на кола в кола с поне 100кмч /като удариш друга кола, тя освен че се мачка, се мести и това много омекотява удара/
при удар на 2 автомобила с чувствителна разлика в теглото, предимството е на по-тежкия... Както е известно, енергията на удара е равна на скоростта по масата на квадрат... ако една УАЗка се удари с един Линкълн Навигатор /например/ няма да изглежда добре, но като се удари със Сузуки губи Сузукито...
Преди време имаше сериозни протести срещу Волво, че нарочно правят колите си по-тежки за да може при удар със средностатистическа западноевропейска кола например Голф, пътниците във Волвото да са невредими /за сметка на убитите в другата кола/...
ако сте забелязали от около 10 години насам колите "натежаха" с по 200-300кг... да му мислят тия с ладите, старите фордове, рена и голфове, дето тежат до 1 тон...
нямат никакъв шанс
освен да "целнат" някой Трабант...
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
И като туриш в сметката че ги карат и с изгнила ламарина ... Не бе, нишшто и нема, тва е тука само тва, на пода, дето го нема, ми колонката изгнила, ми кво, не тече ...
Нали мокетите изпрани ...
И си тури вътре децата и пришпори ...
Вече верно ме е страх да карам като по-рано. Сега удрям само нови коли, от бедняшките ме е шубе((
Коментар
-
Абсолютно правилно, но освен тежеста следва да се отчита и твърдостта като цяло на двата автомобила. Новите автомобили се правят с редица технологично предвидени "слаби' места които да позволят автомобила да се мачка по-лесно и съответно да поема повече енергия...при удар на 2 автомобила с чувствителна разлика в теглото, предимството е на по-тежкия... Както е известно, енергията на удара е равна на скоростта по масата на квадрат...
Коментар
-
никога не си мисли, че си най-големия на пътя... върви обяснявай на някой бетоновоз /от тия новите дето вдигат 120кмч/, че си с джипПървоначално публикуван от СтефанИ като туриш в сметката че ги карат и с изгнила ламарина ... Не бе, нишшто и нема, тва е тука само тва, на пода, дето го нема, ми колонката изгнила, ми кво, не тече ...
Нали мокетите изпрани ...
И си тури вътре децата и пришпори ...
Вече верно ме е страх да карам като по-рано. Сега удрям само нови коли, от бедняшките ме е шубе((
всичко е относително...
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Хе, ний идиотите дружим с Камазовете. Щот всеки знае че там няма мозък, там има шефиор бе брато, шефиор!
Ма най-обичам да се ритам с бусовете. Така де, тия новите градски камиони. Много ме кефи кат се изблещят че не бягам
)
Коментар
-
В днешния вестник има статия по въпроса... Китайския директор заявява, че не е информиран за "експериментите на този клуб" и че автомобила покрива изцяло стандартите за безопасност на Китайската Народна Република и това е достатъчно!
Дайте да не се бъзикаме с тях, защото ако всеки китаец вземе една вилица и тръгне към Европа...
Днес видях по жълтите павета Патриот - добре пипната джипка, но като тръгна от сфетофара започна да поскърцва и подрънква, явно още не е доизчистен от дреболии..но изглежда некитайски демек якичък!
Коментар
-
Не знам дали е навлязло като стандарт, но доста от водещите производители започнаха да се съобразяват с това за омекотяване на предницата - дори височината и твърдоста на бронята е съобразена с блъскането на пешеходци ...Първоначално публикуван от VPetrovАбсолютно правилно, но освен тежеста следва да се отчита и твърдостта като цяло на двата автомобила. Новите автомобили се правят с редица технологично предвидени "слаби' места които да позволят автомобила да се мачка по-лесно и съответно да поема повече енергия...при удар на 2 автомобила с чувствителна разлика в теглото, предимството е на по-тежкия... Както е известно, енергията на удара е равна на скоростта по масата на квадрат...
Някъде четох краш тест между Мерцедес С-клас от 80-те и Фиат Пунто и Мерцедес С - от последните модели ... Стария Мерц размазва пунтото, почти без деформации и трепе всичко ... Новия мерц пък се смачква доста отпред (без да се засегне пасажерското пространство), но Пунтото не е толкова размазано и хората (куклите) вътре оцеляват с един счупен крак ...
Същата деформация в предната част нановия мерцедес е плюс при сблъсък със наподвижна преграда - енергията поета за деформиране намяля тази, която коланите и възглавниците трябва да приемат от тялото ...Път без препятствия обикновено не води до никъде.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар