Обява

Свий
Няма добавени обяви.

джипка за кал и сняг тежка или лека

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: джипка за кал и сняг тежка или лека

    Първоначално публикуван от krasivl Преглед на мнение
    Кой ли ще изкачи . http://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno

    хах ... видел съм ги нивите какво могат не ми ги показвай тези клипове !!! Там кадето мина дефендъра по стръмен склон сняг 28см+ нивата неможа да качи и половината .... Виждал съм с очите си на какво са способни много джипове, не всичко зависи от возилото, но всъщо така зависи толко и от тоя зад волана

    Коментар


    • #47
      От: джипка за кал и сняг тежка или лека

      Винаги съм се питал, защо в държави където хората печелят достатъчно, за да могат да карат каквото си поискат, карат все големи (тежки) джипове.?!! Те ли са тъпи, ние ли сме по-умни - убийте ме - не знам?!

      Коментар


      • #48
        От: джипка за кал и сняг тежка или лека

        Някои просто хващаме в малки джипки.Иначе необходимата мощност въобще не нараства право пропорционална на теглото.Затова двойната мощност на Патрола,не може да компенсира двойното му тегло спрямо Самурая и на баир при еднакви други условия(гуми и шофьор и т.н.) Самурая е победител.Освен това гравитацията не може да бъде излъгана,нито с гуми,нито с мощност-на много стръмно излизат по-леките,защото тежките ги тегли надолу със страшна сила,а тя не е перпендикулярна на земята и в случая не подобрява сцеплението.Дано сте ме разбрали,че не ми се чертае.
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • #49
          От: джипка за кал и сняг тежка или лека

          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
          Някои просто хващаме в малки джипки.Иначе необходимата мощност въобще не нараства право пропорционална на теглото.Затова двойната мощност на Патрола,не може да компенсира двойното му тегло спрямо Самурая и на баир при еднакви други условия(гуми и шофьор и т.н.) Самурая е победител.Освен това гравитацията не може да бъде излъгана,нито с гуми,нито с мощност-на много стръмно излизат по-леките,защото тежките ги тегли надолу със страшна сила,а тя не е перпендикулярна на земята и в случая не подобрява сцеплението.Дано сте ме разбрали,че не ми се чертае.
          В темата става дума за сняг и кал, а не за баири - това първо! Щом като ще говорим за "баири" - аз съм чувал, че не кончетата, а нютонметрите ги изкачват баирите, а за фабричен малък (лек) джип с приемлив въртящ момент поне аз не съм чувал - това второ! Неколкократно се споменава Патрула като пример за "голям и мощен" джип... Ако говорим за кубатури под 4 литра, кое му е мощното на Патрула (и на който и да е джип) - това трето! За финал един пример - тази година на Лазарово, на баира където е ситуирано спускането, станах свидетел как няколко много подготвени малки (леки) джипа, някои от които участващи в състезанието, не успяха да го качат въпреки агресивните гуми, "бавните" и мерака на водачите им, и умряха още по средата... Гранда обут с едни стандартни АТ-та си го качи на "бързи", като искаше да вкарва и трета към края (при един от опитите го караше десет годишно хлапе)... Единствения плюс на малкия джип е ниския център на тежестта (пак зависи много от междуосието му и дължината на мостовете) и от там по-голямата устойчивост при екстремни наклони - и това съпоставено с единствено с "куфари", които са по-скоро - по-високи, от колкото по-дълги и по-широки. Много съм любопитен какво ще се получи, ако направим паралелен тест на кой да е подготвен Самурай с едно абсолютно стандартно армейско Хъмви, на някой екстремен баир, който освен да се изкачи, да трябва и да се премине напречно....

          П.П. Много ми е интересно изказването ти, което включва "еднакви други условия" - как да го разбираме?!! Самурая ще е с 34-ки и двигател 200 коня или Патрула, ще е с "аспиринчета" и присаден мотор 1,3...?!!

          Коментар


          • #50
            От: джипка за кал и сняг тежка или лека

            И аз немога да им се начудя, за какво са им 100 спални, като и 100м2 стигат. Ами то керван хора трябват за подръжка. Явно си е грандоманщина.
            Да знаеш, че по този начин само се отклоняваме от темата и за да не е само само спам, това ми мнение, ще добавя още един довод.
            Представи си една гъста гора, да прибавим малко кал и леки наклони. С малка и лека джипка шанса да преминеш е доста по голям.
            Последно редактирано от Лъчезар; 09-10-12, 08:02.

            Коментар


            • #51
              От: джипка за кал и сняг тежка или лека

              Първоначално публикуван от Tony33 Преглед на мнение
              Много съжалявам за спама , ама къде ги мерите тия 30+ просвет бре хора . То редуктурните машини им е зор толко да стигнат......
              Не подвеждайте народа С какви гуми трябва да е тоя голф че да даде 30 просвет ??? 35 ли ? Как от 18 го направихте 30 ???
              Сорри пак ама понякога не издържам. Някой хора четат форума вместо техническа литература.... И така се раждат градските легенди.
              За жалост го продадох и не мога да ти го покажа...гумите бяха 175/80/14. И да, мерил съм го-малко над 30 см. отдолу, 45 см. под прага. Колата беше сериозно доработена, цялото окачване беше сменено.
              Последно редактирано от avzdrav; 09-10-12, 08:01. Причина: допълнение
              Животът е харизан кон според мен...

              Теди

              Коментар


              • #52
                От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                Първоначално публикуван от Лъчезар Преглед на мнение
                И аз немога да им се начудя, за какво са им 100 спални, като и 100м2 стигат. Ами то керван хора трябват за подръжка. Явно си е грандоманщина.
                Да знаеш, че по този начин само се отклоняваме от темата и за да не е само това ми мнение, ще добавя още един довод.
                Представи си една гъста гора, да прибавим малко кал и леки наклони. С малка и лека джипка шанса да преминеш е доста по голям.
                Отново говорим за "геометрична проходимост", която няма никакво пряко отношение нито към степента на сцепление (кал и сняг), нито към изкачването на баири (въртящ момент), нито към съотношението тегло/мощност! По тая логика от кросовия мотор по-проходимо няма, само дето като нагази в малко по-дълбока и гъста/лепкава кал става част от пейзажа...

                Коментар


                • #53
                  От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                  Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                  ... Иначе необходимата мощност въобще не нараства право пропорционална на теглото.Затова двойната мощност на Патрола,не може да компенсира двойното му тегло спрямо Самурая и на баир при еднакви други условия(гуми и шофьор и т.н.) Самурая е победител.Освен това гравитацията не може да бъде излъгана,нито с гуми,нито с мощност-на много стръмно излизат по-леките,защото тежките ги тегли надолу със страшна сила,а тя не е перпендикулярна на земята и в случая не подобрява сцеплението.Дано сте ме разбрали,че не ми се чертае.
                  Не видях някой да твърди, че мощността непременно нараства пропорционално с теглото. А що се отнася до това дали гравитацията не може да бъде излъгана с мощност ... Хайде помисли пак! Все пак хората изпращат десетки и стотици тонове в Космоса.

                  А за да се върнем на земята ...



                  Ще отидеш ли да победиш с едно лекичко Самурай-че?
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #54
                    От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                    Първоначално публикуван от Лъчезар Преглед на мнение
                    ...............
                    Представи си една гъста гора, да прибавим малко кал и леки наклони. С малка и лека джипка шанса да преминеш е доста по голям.
                    ......сигурен ли си в това си изказване!Щото аз мога да ти кажа че аз през каквито дървета съм минавал след мен леките джипки вадят щилките и режат.......а виждал ли си как лека джипка се окантарва върху храст,през който Патрола примерно минава да поочисти калта отдолу .......иии виждал ли си на кален и посипан с листа и клони баир ,без засилка как тръгва тежък джип с голям въртящ момент и добро сцепление с земята.....и как на същото място лекия си боксува на първите два метра и е до там.....
                    тежък или лек .....това все едно кое е по добро -дълъг и тънък или къс и дебел!
                    driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                    Коментар


                    • #55
                      От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                      Тези само от към малко тегло го докрват, предполагам..?!!

                      Коментар


                      • #56
                        От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                        Първоначално публикуван от Гробаря Преглед на мнение
                        ......сигурен ли си в това си изказване!Щото аз мога да ти кажа че аз през каквито дървета съм минавал след мен леките джипки вадят щилките и режат.......а виждал ли си как лека джипка се окантарва върху храст,през който Патрола примерно минава да поочисти калта отдолу .......иии виждал ли си на кален и посипан с листа и клони баир ,без засилка как тръгва тежък джип с голям въртящ момент и добро сцепление с земята.....и как на същото място лекия си боксува на първите два метра и е до там.....
                        тежък или лек .....това все едно кое е по добро -дълъг и тънък или къс и дебел!
                        Гробар, той говори да се провираш между дърветата, а не да минаваш върху тях... На "Рйенфорест" джиповете с малки габарити (комбинирани с отделна ръчна спирачка на всяка задна гума-въртят като верижни машини на място, мамицата им тарикатска...) основно поради тази причина бият по-големите машини - по-повратливи са и минават по-бързо, без да губят време в маневри.

                        Коментар


                        • #57
                          От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                          Гробар, той говори да се провираш между дърветата, а не да минаваш върху тях... На "Рйенфорест" джиповете с малки габарити (комбинирани с отделна ръчна спирачка на всяка задна гума-въртят като верижни машини на място, мамицата им тарикатска...) основно поради тази причина бият по-големите машини - по-повратливи са и минават по-бързо, без да губят време в маневри.
                          Радвам се, че си ме разбрал, защото беше към теб, а на всичкото отгоре си го обяснил по-добре от мен.
                          Само да допълня защо и лек. В случая, който съм споменал могат да ти помогнат и пасажерите, които са с теб. Двама души го подпират да не се хлъзне встрани и с лебедката се измъкваш напред м/у дърветата. С тежкия, шанса пасажерите да помогнат е почти нулев.
                          Много често в тази тема се въртим около състезанията, а според мен там има много хора и трактори наблизо, които да помогнат.
                          Разглеждам темата от страна индивидуални разходки за лов, риболов и т.н., а не състезания.

                          Коментар


                          • #58
                            От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                            В темата става дума за сняг и кал, а не за баири - това първо! Щом като ще говорим за "баири" - аз съм чувал, че не кончетата, а нютонметрите ги изкачват баирите, а за фабричен малък (лек) джип с приемлив въртящ момент поне аз не съм чувал - това второ! Неколкократно се споменава Патрула като пример за "голям и мощен" джип... Ако говорим за кубатури под 4 литра, кое му е мощното на Патрула (и на който и да е джип) - това трето! За финал един пример - тази година на Лазарово, на баира където е ситуирано спускането, станах свидетел как няколко много подготвени малки (леки) джипа, някои от които участващи в състезанието, не успяха да го качат въпреки агресивните гуми, "бавните" и мерака на водачите им, и умряха още по средата... Гранда обут с едни стандартни АТ-та си го качи на "бързи", като искаше да вкарва и трета към края (при един от опитите го караше десет годишно хлапе)... Единствения плюс на малкия джип е ниския център на тежестта (пак зависи много от междуосието му и дължината на мостовете) и от там по-голямата устойчивост при екстремни наклони - и това съпоставено с единствено с "куфари", които са по-скоро - по-високи, от колкото по-дълги и по-широки. Много съм любопитен какво ще се получи, ако направим паралелен тест на кой да е подготвен Самурай с едно абсолютно стандартно армейско Хъмви, на някой екстремен баир, който освен да се изкачи, да трябва и да се премине напречно....

                            П.П. Много ми е интересно изказването ти, което включва "еднакви други условия" - как да го разбираме?!! Самурая ще е с 34-ки и двигател 200 коня или Патрула, ще е с "аспиринчета" и присаден мотор 1,3...?!!
                            Кал и сняг има и по баирите и тогава става най-лошо,така че не мисля че темата взема грешна посока.Патрула го споменавам не като синоним на мощен джип,а заради това,че е общо взето двойно по-тежък и двойно по мощен от Самурая(най-познатия в БГ 2.8ТД).Твърдението ми е на база участието ми за няколко години в десетки разходки,наблюдаването на поне половината състезания в календара и участието ми в някои от тях.На въпросното Лазарово ,за което говориш имам преки наблюдения,тъй като бях навигатор в екипажа спечелил трето място в "ХОБИ".Та в този ред на мисли забеляза ли,че на стръмния сипей,който се изкачваше в "хобито",поне две газки се изкачиха без лебедка,също поне два Самурая, някоя Витара, не си спомням точно колко други,но в по-голямата си част тежки джипове не можаха.Ако става дума за същия сипей Гранда са го изкарали точно АТ-тата,защото грайферните гуми се окопаваха там.70ката с която участвахме също се изкачи без лебедка-за мен тя е средно тежък джип,около 1700кг,преди рязането.Иначе под еднакви други условия рзбирам:еднаква щарка(не еднакъв диаметър)на гумите,еднакво кадърни шофьори,терен без дълбоки коловози,които дават предимство на голямата гума,еднакво съотношение к.с/кг..
                            Ще се радвам да се видим на някое състезание и да развием темата "тежки или леки джипки" на база на видяното там.
                            Виж подписа ми-джипа от него не е лек,т.е. не мога да бъда обвинен в пристрастие,за разлика от вас с Чавдар.
                            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                            Враца

                            Коментар


                            • #59
                              От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              Не видях някой да твърди, че мощността непременно нараства пропорционално с теглото. А що се отнася до това дали гравитацията не може да бъде излъгана с мощност ... Хайде помисли пак! Все пак хората изпращат десетки и стотици тонове в Космоса.

                              А за да се върнем на земята ...



                              Ще отидеш ли да победиш с едно лекичко Самурай-че?
                              Мисля,мисля и не мога да измисля,какво общо имат джиповете с реактивната тяга,а космическите кораби със сцеплението със земята.А за ходенето при арабелите-да бих отишъл,ако можех да подготвя едно Самурайче с 400-500 коня,което отново е половината на тези от клипа.
                              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                              Враца

                              Коментар


                              • #60
                                От: джипка за кал и сняг тежка или лека

                                Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                                ... Патрула го споменавам не като синоним на мощен джип,а заради това,че е общо взето двойно по-тежък и двойно по мощен от Самурая(най-познатия в БГ 2.8ТД) ...
                                ...
                                А за ходенето при арабелите-да бих отишъл,ако можех да подготвя едно Самурайче с 400-500 коня,което отново е половината на тези от клипа.
                                Не знам в какво точно пристрастие ме обвиняваш, при положение, че не съм тръгнал да се цепя, че Патрулът е победител и по-горе съм дал примери в какви ситуации ще е по-зле от малко и леко возило.
                                Точно най-разпространената в Европа (не само в България) комплектация с малолитражния 2.8 л двигател е най-зле откъм съотношение мощност:тегло. Примерно на баирче, което с паркетника качих само на задно (макар и не без известни затруднения), Патрулът ще трябва да е не само на 4х4, но и на бавни, ако не искам да подпаля съединителя.

                                Ама има и други модификации и австралийските другари много масово използват тях, а не джипчета категория "муха" ...

                                Ще подготвиш Самурайче с 400-500 коня, ама вероятно ще трябва да оставиш от него само купето и шасито. И, разбира се, да му сложиш патрулски мостове ...


                                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                                .. Единствения плюс на малкия джип е ниския център на тежестта (пак зависи много от междуосието му и дължината на мостовете) и от там по-голямата устойчивост при екстремни наклони - ...
                                Това го бях пропуснал, ама сега ще си го сложа при вицовете на месеца. Ако има джип, който ме е смаял с това, че може да се обърне на най-невероятно място, това е баш "Самурай".
                                Ако ще избираме измежду масово разпространените у нас жипки, на екстремен страничен наклон няма друго в което бих се чувствал по-спокоен, отколкото в това на аватара ...
                                Мъненките изобщо нямат никакво предимство на странични наклони, защото са теснички и като ги навирчат на едни по-големи гуми ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X