Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Lada Niva или Suzuki Vitara ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Той по-важен е по-малкия. В случая - задния.
    Да-донякъде си прав,но не на цяло колега.В повечето случаи,като мине предния мост с носачите,задния също минава,но влачейки дифа.Разбира се тук голямо значение има и колко е дълъг коловоза-ако е много дълъг закъсването е задължително.

    Коментар


    • #32
      От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

      Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
      Да-донякъде си прав,но не на цяло колега.В повечето случаи,като мине предния мост с носачите,задния също минава,но влачейки дифа.Разбира се тук голямо значение има и колко е дълъг коловоза-ако е много дълъг закъсването е задължително.
      30 сантиметра просвет на кола с независимо окачване не е никак голяно постижение. Като сложиш и тъничките гуменца в уравнението, нещата в калта съвсем отиват някъде си.

      Та, колко е задния?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

        Да дам и аз моите пет стотинки.
        По отношение на клиренсите-на една разходка отпред водеше едно Роки-на Сабин Цонев. Направено, повдигнато, с добри гуми, и т.н... Понеже той беше направил маршрута естествено водеше. И на няколко пъти се наложи да го вадя от коловозите заради опрели мостове. Както се знае-Рокито е с цял мост отпред, и мисля, че иманно това беше причината витарата да минава, а рокито да остава. Едно е да опира един мост, друго е два...
        По темата-аз карам витара, и мога да кажа, че като чупливост не кой знае колко по-добра от нивата. Е, нива не съм карал, ама познавам хора които имат, и не се оплакват. Но и аз да кажа като Ясен-"аз не съм критерий". Витарата я карам, все едно, че я мразя. Както един познат се изразява-"Карай я тази витара поне малко като своя"... Що нещо съм сменил, даже някои неща по два пъти... Но щом няма да се използват за сериозен офф-и двете стават, проблемите идват когати започнат да се експлоатират като сериозно офроуд машини, а и двете не са...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #34
          От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          30 сантиметра просвет на кола с независимо окачване не е никак голяно постижение. Като сложиш и тъничките гуменца в уравнението, нещата в калта съвсем отиват някъде си.

          Та, колко е задния?
          Задния в момента е точно на 24см. от земята с гуми 28".Не е лоша височината му,като се имат предвид неголемите гуми с които съм в момента.А що се отнася до постижения колега-не мисля,че съм постигнал нещо велико,просто съм си повдигнал доколкото позволява машината за да ми е по-приятна за каране из горите...
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от Янко Желязков; 30-07-10, 22:17.

          Коментар


          • #35
            От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
            Щом стандартния просвет на Витара ти е достатъчен значи не ходиш,където трябва или просто гледаш да избягваш коловозите.Да,обаче това не винаги е възможно-затова е нужно повдигане и гуми поне 30".На моята Нива отпред моста и е на 29см. от земята и има места в гората,където и това не ми е достатъчно-просто мразя да заобикалям коловози.
            Усещам, как изместваме темата, но: по Гергьовден се заврях по едно чудно изкачване с изровени от дъжда коловози. На места дълбочина над половин метър. Колко точно трябва да я лифтна, за да мина по коловозите? Между другото, минах
            Не ме разбирай погрешно, не искам да превръщаме темата в спор "за" и "против" лифта, още повече, че не съм против.

            Все пак въпроса беше Нива или Витара.

            Нива съм карал отдавна и нямам добри спомени - калпава направия, остра липса на математика що се отнася до съгласуването на мотора с трансмисията, калпави седалки, лоша маневренност. Като плюс се сещам само за перманентното 4х4, което е въпрос на вкус, но на мен лично ми допада повече. Нова от магазина избива ръжда след половин година и то без да е удряна (може да сме попаднали на свръхкалпави бройки, но е факт).

            Витарката е парт-тайм, което на мен ми идва малко дразнително, а плюс автоматичните хъбове - доста дразнително, но пак казвам - въпрос на вкус. Доста по-сериозна направия, за съжаление също има недомислици - крайно тъпанарското разположение на управлението на задната чистачка и на стъклата при по-старите модели, късия ход на седалката назад, волана не слиза достатъчно надолу (е, на Нивата не мърда изобщо) и така нататък. Бавните скорости на Витарата са малко смешни, но горе-долу вършат работа.

            Багажното пространство на късата Витара и на Нивата като че ли все толкова липсва, само дето задната врата на Витарката се отваря на цяло, а на нивата (по-стария модел) прилича на пощенска кутия. На новите Ниви този проблем е решен донякъде.

            Това се сещам като плюсове и минуси на първо четене. Мое мнение.
            В момента имам Витара и се чудя дали да я тунинговам или да я сменям с Тойота

            П.П. @Rabin: предимно по камънаци се вра. В калта влизам само когато нямам друг избор.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #36
              От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

              Така...днес обикалях за джипки и взех та покарах една. Търсех Витара, Фероза и Нива, но на Горубляне тия коли са мега кът.

              Покарах Опел Фронтера Спорт и да ви кажа съм очарован от тази джипка. Една от най-евтините на пазара е, но противно на това забелязах, че ръждата е твърде рядко явление по тях, Мотора е здрав и евтин като на всеки опел, а за простора в купето и вариациите му просто няма аналог за тази ценова група и година.

              Та двигателят е 2.0i 115 коня (C20NE). Страхотно работеше този мотор - часовник :flehan:
              Къса база с твърд свалящ се таван. Свалящ се заден покрив отделно, свалящо се задно стъкло. Шибидах отпред. Спортни предни седалки. Падащи и демонтиращи се задни седалки. Много отделения за вещи. Степенки отстрани
              Екстри: хидравлика,ел.стъкла и огледала, централно, ел.фарове.
              5 скорости, задно основно предаване, 4x4 бързи и 4x4 бавни скорости.

              Разбрах тук от форума, че цялото купе,окачване и задвижване са на Isuzu. Само двигателя и съединителя са на Опел.

              Та врътнах го там 10 минути из някакви складове и паркинги. Вози като лодка и се люшка яко. Баси чудото. Превключва леко скоростите, а двойното задвижване не се усеща кога преминава, но си работи и дава разлика. Бавните скорости също пробвах. Има само някакво доста учестено тропане по окачването, но не разбрах откъде идва. Чувства се и при ниска скорост.

              Много удобна машина, а за тези пари просто немога да повярвам!
              Просто е супер. Естествено за втора кола де.

              Ръжда не намерих. Няма бе хора - никаква и никъде. Сцепих се да търся и да залягам. Нищо и никъде, как е възможно??????

              Иначе оптред е бухана леко, защото радиаторите и алтернатора са чисто нови. Но нищо сериозно по рамата и роговете.

              Не съм се залятял да я купувам, но ми хареса.


              Ще търся Витара и Нива да покарам за да преценя и те как са. Съвсем се обърках, защото незнам какво искам и от какво ще имам нужда. Като дизайн най ми харесва Витарата, като простор Фронтерата, като цена и поддръжка явно Нивата. Открих и една гаражна Фероза в страхотен вид и много се двуумя за нея. Далеч ми е но търся в нашия клуб човек да я погледне вместо мен.

              Дали ще е много нахално да помоял някой от София за малък тестдрайв с Витара и Нива. Не настоявам да карам, стига ми да се повозя и малко да изкоментираме нещата в движение.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • #37
                От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                Фронтерата е друг клас машина. Нищо лошо де. Това, което не ми хареса е думичката "Горубляне", но ти си знаеш. C20NE не беше ли загубения екотек с трошливите датчици или аз нещо бъркам? май най-добре да свериш с Опелския подфорум
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                  Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                  Фронтерата е друг клас машина. Нищо лошо де. Това, което не ми хареса е думичката "Горубляне", но ти си знаеш. C20NE не беше ли загубения екотек с трошливите датчици или аз нещо бъркам? май най-добре да свериш с Опелския подфорум
                  И да не е тоя, малко и е слабоват, според мен.

                  А няма ръжда, понеже предполагам е внесена от Италия.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                    На Горубляне ходя, защото има голям избор и се надявах всичко да видя и пробвам. Не бих купил оттам и ще търся обява от човек. Лошото е, че витарките масово са в провинцията и ще стана луд, ако ги обикалям.
                    Двигателят на Фронтерата не е екотек, старият мотор е, (може да съм сгрешиш кода на мотора, ако е така се извинявам). Той е здрав и нямам никакви пристеснения за него, а и части има навсякъде. Като казвате слаб, по слаб ли идва примерно от 1.6 82 коня на Витара? Иначе на мен всеки джипов двигател ще ми е слаб спрямо колата ми, така че си представям само да върви и да не го мисля.
                    Под друг клас да разбирам, че е доста по-голяма и тежка Фронтерата нали? Надвам се да става за туристически офроуд, като примерно да се кача на връх Ботев с компания?
                    Разбрах, че проблемното място им били задните диференциали и някакъв скъп лагер. Това как мога да го проверя?

                    Кофти е в тази ценова група, и нищо чудно да отделя повече пари и да търся нещо друго и аз незнам какво. Сложил съм си таван 4000лв не за друго, а защото рядко ще имам възможност да го карам, защото си предпочитам колата. Така, че ми се очертава едно излизане в месеца, като начало хайде две да бъдат. През останалото време ще си стои безжизнено някъде и така. Нямам почти никакви претенции за екстри, дизайн и дори състояние. Ръждици и драскотини не ме притесняват въобще, стига да не е безнадежден случай.
                    Искам само да е здраво, просто и да има все пак някакви части за него, че и това не искам - да си губя времето в издирването им.

                    Ако все пак има такива джипки до такава сума нека продължиме темата, ако смятате че няма ще сде примиря и това е.

                    Моля отново и за тест драйв или возене във Витара/Фероза/Нива (за София и околностите), просто да добия впечатления за добро състояние на въпросният джип. В замяна предлагам тест драйв на моята кола Ауди А6 3.0TDI Quattro, ако човекът иска за да сме квит.

                    Поздрави!
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • #40
                      От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      ... Това, което не ми хареса е думичката "Горубляне", но ти си знаеш. ...
                      Който си отваря очите, не е проблем отде ще купи. Скъсах се да обикалям, и пак от джамбазин си взех. Нямаше грам пипано и магЕрено, даже двигателя не беше измил. От кола до кола - разлика океан!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        И да не е тоя, малко и е слабоват, според мен.

                        А няма ръжда, понеже предполагам е внесена от Италия.
                        Слабичък е този мотор, но върши работа.C20NE не е екотека, това е дърт/правен е в края на '80-те/, неубиваем лесно кютюк, дори и от аджамии в поддръжката и експлоатацията.
                        А няма ръжда, понеже Фронтерата е с двойно поцинковани ламарини, рамата също държи.Ръждясала Фронтера е индикация за удар и нескопосана обработка после.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение



                          ...Разбрах тук от форума, че цялото купе,окачване и задвижване са на Isuzu...
                          Концептуално прилича на Исузу и някои части са взаимозаменими, но задните мостове нямат прилика. Може да се монтира от Исузу и тогава воят спира завинаги, пък и Исузувият мост е много по-лек. Виещите диференциали при Фруктиерата обикновено са следствие на несменяне на масло и напреднала възраст и пробег. Съвсем отделен въпрос е, че не са от най-добре направените.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #43
                            От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            Моля отново и за тест драйв или возене във Витара/Фероза/Нива (за София и околностите), просто да добия впечатления за добро състояние на въпросният джип.
                            Поздрави!
                            Колега мога да ти дам моята Фронтера да я покараш щом имаш желание
                            и тогава си помисли дали няма да я включиш в списъка
                            Тези дни съм свободен,така че.........
                            0888704485-Калин
                            Cherokee WJ 4.0L- NP242
                            Honda Africa Twin XRV 750

                            Коментар


                            • #44
                              От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                              Първоначално публикуван от kalinntv Преглед на мнение
                              Колега мога да ти дам моята Фронтера да я покараш щом имаш желание
                              и тогава си помисли дали няма да я включиш в списъка
                              Тези дни съм свободен,така че.........
                              0888704485-Калин
                              Благодаря колега, ще ти звънна. Не съм се качвал на Витара още, иначе в момента се колебая силно между Фронтера, Фероза и Витара. Намерих съм две много запазени Ферози и за едната чакам да я погледне мой познат,че е доста далеч от София. Другата Фероза е цялата със страхотен никел пакет (брони, огледала и джанти), че направо ми е жал да я взема и да я карам в калта и праха.
                              Фронтера както казах вече пробвах, но ще ти се обадя да видя как трябва да е в изправно състояние такава кола, сигурно и ти ще ми дадеш някой друг съвет.

                              Засега това е.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • #45
                                От: Lada Niva или Suzuki Vitara ?

                                В духа на най-добрите традиции, моята Нива е в ремонт и още седмица-две не става за демонстрации. После - може.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X