Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Patrol Y61 - Мнения за различните мотори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Моите преки впечатления са само за вариантите вграждани в Patrol (Safari) Y60 (GQ). Имам щастието и късмета да съм притежавал/притежавам и трите разновидности.

    Атмосферния TD42 е с мощност от 125кс.

    От 1993 до 1997 г. за Японският пазар се добавя и версия с турбо компресор с код TD42T1. Мощността на тази разновидност е повишена до 145 к.с. като двигателят е с усилени компоненти предвид добавената турбина.

    Макар и на пръв поглед разликата в конските сили да изглежда незначителна, в действителност турбината дава на мотора точно това, което липсва на атмосферната разновидност.

    Автомобила е чувствително по-динамичен и поддържа "асфалтови" скорости (поне по моите критерии за този тип автомобили) без особен проблем и то в разтоварени режими.

    Пример от TD42T1:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:td42tspeed.jpg
Прегледи:674
Размер:414.8 КБ
ID:6793839

    В зависимост от годините на производство и пазарите на които е предлаган, съществуват 3 разновидности на TD42:
    • Редова помпа - TD42 (по мой наблюдения е сравнително рядък дори и в Австралия)
    • Роторна помпа - TD42
    • Турбо с роторна помпа TD42T1
    И трите варианта са с по два маслени филтъра, като при TD42T1 те са различни а не два еднакви. При TD42 въздушния филтър е овален и е разположен над двигателя. При TD42T1 е цилиндричен, подобно на TLC80 и се намира в лявата част (по посока на движението) на двигателния отсек. Както вече беше казано - чугунен блок, чугунена глава, долен разпределителен вал, повдигачи.

    По отношение на скоростните кутии можем да разделим вариантите на предлагани на Японския пазар и останалата част на света. Така TD42 е предлаган на Японския пазар с ръчна може би на 95%. Съществуват обаче и варианти и с автоматична но те са много редки. За останалата част на света е (поне по мои наблюдения) 100% ръчна.

    TD42T1 е предлаган само с автоматична скоростна кутия. Автоматичната кутия е тази вграждана и при TB42.

    Недостатъка на TD42T1 е това, че е предлаган само и единствено на Японския пазар (Japanese Domestic Market - JDM).


    Дела трябват, а не думи.

    Коментар


    • #17
      Изчерпателно и полезно, след съвсем кратък скрининг на моментното състояние на пазара, не само че няма на нормални пари, а няма никакви

      Коментар


      • #18
        В Полша има няколко бройки за продаване в момента, ако искате да си направите справка за цените. Даже гледам два дълги за 50к лв, ако са в добро състояние е добра сделка.
        Последно редактирано от vas33; 24-11-21, 10:29.
        Land Rover Discovery
        Където е текло пак ще тече ...

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от smirnofster Преглед на мнение
          Изчерпателно и полезно, след съвсем кратък скрининг на моментното състояние на пазара, не само че няма на нормални пари, а няма никакви
          Ах да, това им е другия проблем - не се намират. А ако нещо се появи на пазара то в повечето случаи е такова каквото е и няма варианти за избор.
          Дела трябват, а не думи.

          Коментар


          • #20
            Za ZD30:
            1. след 2004 има драстично по-малко проблеми
            2. след 2006-та става CRD и има още по-драстично по-малко проблеми.
            3. И едните и другите МНОГО МАЛКО хора са в състояние да ги чипосат правилно, така че да не се скапят.
            4. Тия, дето не са CRD, обикновено дълго и упорито предупреждават че ще се скапят, а собствениците дълго и упорито не взимат мерки. Основен проблем - пренадуване. Възможни причини - няколко, от самото турбо, през запушени със сажди колектори, през неработещ коректно EGR. Проблема с пренадуването е решим дори механично с ограничител.
            5. Ако ще се запушва EGR, трябва и да се чипоса правилно, за което виж т.3. Естествено, в МНОГО случаи чипосването не се случва, еле пък правилното такова, със съответните последствия.

            Накратко казано - скапват се повече тия преди 2004-та и драстично повече тие преди 2003-та. После са взети мерки - управлението на турбото е по-добро, буталата са подсилени (последния модел са с по 100 грама по-тежки, а на CRD-то са с над 150 грама по-тежки), и разни други подобни неща.

            TD42 е чук без дръжка, но във варианта си в Патрол не се чупи само защото е с толкова занижени параметри, че няма сила да се счупи. Фабричните му параметри са по-зле от на ZD30. А ZD30 и в Австралия има МНОГО, и точно там знаят как се чипосва. Още се и произвежда, в ЕВРО 6 вариант. ZD30, по скромното ми мнение, механично е изключително здрав мотор. Осран е покрай еко простотии и стремеж някои неща да се изпилят максимално (тежестта на буталата). Трилитровия тойотски мотор от същите години никак не е по-добър, като вместо това е и драстично по-скъп за сервизиране.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Za ZD30:
              ... Основен проблем - пренадуване. Възможни причини - няколко, от самото турбо, през запушени със сажди колектори, през неработещ коректно EGR. Проблема с пренадуването е решим дори механично с ограничител.
              5. Ако ще се запушва EGR, трябва и да се чипоса правилно, за което виж т.3. Естествено, в МНОГО случаи чипосването не се случва, еле пък правилното такова, със съответните последствия.
              ....
              Спарки, а как адекватно и БЕЗопасно се лекува това => запушени със сажди колектори???

              Единственото, което ми идва на ум след много четене и много гледане на чужд опит е да се свали всмукателния колектор, да се изчисти добре до блясък, да се полира, да се поразшири, да се позагладят ъглите и т.н.

              Но най-големия проблем според мен, който няма лесно решение (всякакви спрейчета и добавки са толкова ефективни колкото да вържа мартеница на джипа) - е мръсотията и гняза вътре в самия двигател, там където са клапаните и входящите и изходящите, изходящите е ясно но входящите е от лайната заради ЕГР и т.н.

              Това последното аз мисля, да го боря по следния начин - цилиндър по цилиндър, при свален всмукателен колектор, се върти К.Вал докато се затвори клапана, пръска се химия, почиства се гняза, изплаква се мега добре при 100% ЗАТВОРЕН клапан, за да не влезе гняз в цилиндъра, и така един по един се почистват всички цилиндри. Не виждам друг вариант за адекватно и достатъчно добро почистване БЕЗ риск за двигателя. Като време да кажем надали е болка за умирачка, но за парици, ще се купуват хубави химии, дремел, накрайници за дремел, прахосмукачка (прежалена), аспирация за течности с фин гумен накрайник, ендоскопска камера с подсветка и може би болтове/шпилки за колектора, ако са за еднократна употреба. Ако нещо се обърка, може да се наложи да се вадят подгревни свещи и/или дюзи и от там да се изплакне цилиндъра и да се изсмуче + подсуши идеално всичко. Ако се вадят дюзи и подгревни свещи ще са нужни нови медни шайби, хубава паста против клеясване, нови болтове за всяка дюза и ако се прави това не е лоша идея да се проверят и почистят самите дюзи.

              Подобна процедура съм правил на моя стар Форд бус и резултата беше потресаващ, понеже буса беше за работа не си спомням да съм сменял части, само труд, много труд и резултата си заслужаваше.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Маслените пари трябва да минат през сепаратор, защото те правят саждите лепкави. Като махнеш това може и да оставиш ЕГР-а работещ. Ако затапиш ЕГР-а няма нужда да махаш маслените пари.

            • #22
              Чистене на всеки 60-80000км, или запушване на EGR-а с прилежащото чипосване. От полиране на колектори няма никакъв смисъл. За пръскането на химия - още не съм намерил такава, която да маха спечени сажди. Чистенето е механично. КЛапаните малко или много се самопочистват - там има и жега и вибрации. Обикновено Голямата гнус е в колектора.

              Моя EGR е запушен, катализатора само коруба, и е чипосан подобаващо с +20-30 коня. Върви на пушка и не пуши.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #23
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Чистене на всеки 60-80000км, или запушване на EGR-а с прилежащото чипосване. БДж - Какво точно имаш в предвид с чистене?


                От полиране на колектори няма никакъв смисъл. БДж - ей с това не съм съгласен, помня нещо от рода на 5-8% доказано на дино, но не ми се спори, това го знам от състезатели и механици още от времето на МотоТехника в 80те

                За пръскането на химия - още не съм намерил такава, която да маха спечени сажди. БДж - Мр Мускул, гарантирано на 100%, после само добро изплакване, виж ми темата с Форд Буса, Имам опит с тази химия и я купувам с кашоните от вече години.

                Чистенето е механично. КЛапаните малко или много се самопочистват - там има и жега и вибрации. Обикновено Голямата гнус е в колектора.

                Моя EGR е запушен, катализатора само коруба, и е чипосан подобаващо с +20-30 коня. БДж - аз в момента слагам т.н. маслоуловително казанче (catch can) като за превенция, чистене на свален ЕГР и колектор ясно, но без разглобяване какви са опциите, точно никакви с реални резултати. Относно чипосването, аз държа ЕГРа да ми помогне с подгряването на двигателя в първите 1-2 минутки зимата примерно, но при загрял двигател държа да няма ЕГР, особено ляото в жегите и в задръстванията, искам да резна ЕГРа при загрял двигател, това със запушване не може да се постигне, остава да се пипне ЕКУто. Пипането на ЕКУ изисква ли допълнителен хардуер или става с писане и промени по настроиките на оригиналното ЕКУ.

                Върви на пушка и не пуши.
                ...

                П.П. Спарки, може ли да изместиш тия постове в нова тема в общия раздел, заглавие примерно - ЕГР и тунинг на горивна система. Мерси предварително.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #24
                  Това за ZD30 си е писано в отделна тема.

                  Относно полирането - механиците и състезателите от мототехника не са правили турбодизели. Отделно дето и това, дето са правили през 80-те има много малко общо с днешното, даже и бензиново, та ефекта не е еднозначен.

                  Като ти се играе, играй си, но ефекта върху турбодизел най-много ще е малко по-неравномерна работа на мотора и интересни звуци от колектора.. Това от личен опит точно върху въпросния мотор.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #25
                    Понеже се споменава цена за придобиване - колко според вас е цената за добър екземпляр ТД42 ?
                    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                    Коментар


                    • #26
                      Първоначално публикуван от New hope Преглед на мнение
                      Понеже се споменава цена за придобиване - колко според вас е цената за добър екземпляр ТД42 ?
                      Много хора биха се изненадали неприятно
                      Дела трябват, а не думи.

                      Коментар


                      • New hope
                        New hope коментира
                        Редактиране на коментар
                        Знам , че всеки иска да мине тънко .... Москвич не е кой знай каква кола , но гледам от 7000 лева почват читавите.

                      • icerunner
                        icerunner коментира
                        Редактиране на коментар
                        Зависи от разбиранията за приличен екземпляр. По мои наблюдения през последните години за търсени модификации - Y60/61 TD42, TLC 80 1hdft, hz 75.... около 10 години и 100-150к Км е пресечната точка с цената като нов или на нов автомобил от същия клас. По нови и запазени, когато се появят, а то хич не е често, са на цени значително над нов автомобил, т.е над 50к Е.

                    • #27
                      Да предположим, че се намери приличен екземпляр с ZD30 след 2004. Реално каква конфигурация подхожда на този мотор? Какви гуми може да върти за офроуд и съответно за тези гуми какъв лифт се очаква. Говоря както в оптимистичен вариант (по-големи гуми, по-високо), така и в оптимален

                      Коментар


                      • New hope
                        New hope коментира
                        Редактиране на коментар
                        Три инча лифт със дроп-бокс отпред и гуми 35- ци.

                      • smirnofster
                        smirnofster коментира
                        Редактиране на коментар
                        Звучи приятно

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        По-добре търси crd след 2006та.

                    • #28
                      35ци безпроблемно(36ци с махане на калобраните) влизат и само с подложки от 5см. Дроп-боксове трябват за 37ци и нагоре. Средния разход (асвалт дефилето) с 35ци скача с 3 литра, или около 13,5/100. В гората ZD30 върви само до втора бавна, на горе няма сила, на същото место Патрол с М57 минава само на задно....... Разход с М57 с 35ци асвалт под 10/100...... Общо взето за мен Патрол с М57 е най добрата комбинация.

                      Коментар


                      • sv2006
                        sv2006 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Да, прав си, не сваля моста ами сваля носача в задната му част надоло за да ивърти моста и да коригира ъгъла изместен от 4+ инча окачване примерно. Точно тогава се слагат 37ци и нагоре гуми, защото според мен Патрол с такова окачване и 35ци изглежда смешно, просто му малеят.
                        Не споря с теб , но Дроп-бокса не държи ли само носача? Някой от сервизите около мен свалят раздатката с метални планки. Стана ми интересно, та ще се поинтересувам повече по тая тема.

                      • New hope
                        New hope коментира
                        Редактиране на коментар
                        Закрепването на дроп-бокса е между гредата на раздатката и рамата и от там се получава и корекцията на кардана , както спомена с планките.

                      • sv2006
                        sv2006 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Да, отне ми 20 секунди да намеря снимка. Защо ли си мислех че гредата седи по назад... Както казах ще прочета повече, не се знае кога ще ми хрумне да сложа по големи гуми.

                    • #29
                      Отваряйки тема за зависимоста мотор-окачване-гуми като взаимносвързан триъгълник, какво се случва при по-висок лифт (например 4”) и отново 35-ци. Променя ли се представянето в комбинация с мотора? С две думи по-голям лифт задължително ли значи по-добро представяне при същите гими/мотор или нещата вървят пропорционално?

                      Коментар


                      • #30
                        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение

                        TD42, ех ... Не знам колко информация ще намериш за него. Но той е същия като TD27 на Нисан Терано, само че е шест цилиндров. С две думи - чугунен блок, чугунена глава - т.е. не пука глави. Няма ангренажен ремък, нито верига, защото е с долен разпределителен вал, пръти и зъбни колела. От време на време иска регулиране на клапани на горещ мотор. Върви с всякакво масло и нафта. Разбира се, ако му сипваш хубави - ще ти служи дълго, вярно и безпроблемно. При Терано е възможно да направят проблем умната дюза или дебитомера, но не е толкова често срещан проблем. Дюзите се ремонтират, сменят им се разпръсквачи и им се регулира налягането (т.е. ремонтопригодни са). Един от най дуракоустойчивите двигатели. Стига да намериш такъв Патрул на смислена цена.
                        2.7 TD дори нямат дебитомер и умна дюза с механична гнп са. ТДИтата имат Ел управляема помпа и дебитомер и умна дюза. 4.2Д мисля,че и те са с механична помпа като 2.7 TD
                        Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

                        Коментар


                        • icerunner
                          icerunner коментира
                          Редактиране на коментар
                          Всички 4.2Д са с механична помпа, както отбеляза по горе Пламен има редова има и роторна.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X