Здравейте,
Собственик съм на късо Паджеро 2 2,5, чиято рама е толкова изгнила, че вече ме е страх да го карам. Явно му е време за замяна - въпросът е с какво. До момента са ми липсвали единствено климатик и СуперСелект. В един идеален свят отговорът би бил лесен - с друго Паджеро 2 2.8 със СуперСелект. Разбира се не живеем в идеален свят и неизгнило такова не съществува, а дори и да намеря, не съм сигурен дали няма да изгние за по-малко от 5 години при нашите условия.
Та в задачата се търси нещо максимално близко до късо Паджеро 2 отговарящо на следните условия:
И понеже повечето алтернативи са ми тотално непознати, ще се радвам на малко помощ за да си доизясня концепцията.
Ще се радвам и на малко повече информация от първа ръка за ТЛК 90. Буквално преди 2 дни ми влезе в полезрението, а нямам никакви наблюдения над такава - около мен са предимно Теранота, Витари и Фронтери. Толкова ли е скъпа за поддръжка и по-конкретно с какво? Може ли наистина да се намери читава в диапазона 10-15 000 и какво по-специфично да гледам при покупката?
Собственик съм на късо Паджеро 2 2,5, чиято рама е толкова изгнила, че вече ме е страх да го карам. Явно му е време за замяна - въпросът е с какво. До момента са ми липсвали единствено климатик и СуперСелект. В един идеален свят отговорът би бил лесен - с друго Паджеро 2 2.8 със СуперСелект. Разбира се не живеем в идеален свят и неизгнило такова не съществува, а дори и да намеря, не съм сигурен дали няма да изгние за по-малко от 5 години при нашите условия.
Та в задачата се търси нещо максимално близко до късо Паджеро 2 отговарящо на следните условия:
- Ще се кара малко - Очакваният пробег е не повече от 5000км (даже по-скоро 2-3000). Живея на село и работя от вкъщи, така че основното предназначение ще е да стои пред дома, за да не се чувствам под домашен арест докато жената е на работа с основното возило. От време на време ще се изпозва за планински и горски разходки, като сравнително рядко ще изминава 200-300км по пътя до мястото на разходката. С оглед на малката годишна експлоатация и безумно високите данъци в Търновска Област, предпочитам да избягвам коли с големи обеми и мощности, както и такива с високи разходи на времева база (застраховки, консумативи, които се сменят на време). От друга страна разходът на гориво не е от толкова съществено значение.
- Поведение на пътя - Старото ми Паджеро е с напълно адекватно пътно поведение. Неща като висока скорост на магистрала, мека возия и обезшуменост са абсолютно маловажни. Все пак се замислям за фул тайм задвижване или в краен случай TOD, за да може да се ползва пълноценно на асфалт зимата.
- Поведение извън пътя - И тук Паджеро с 31-ци AT е напълно достатъчно (моите даже са по-малки). Предполагам че става дума за лек офроуд по разбиранията на форума - предимно черни пътища из Балкана, тук таме някоя полянка. Като цяло май от значение са предимно клиренс, здравина и наличие на бавни. От време на време се срещат дърварски коловози, но обикновено се отказвам когато видя, че работата става прекалено дебела. В дълбока кал силно избягвам да влизам - обикновено няма кой да ме вади, а имам желязно правило да не се навирам на места от които не мога да изляза сам. Освен това не обичам да се цапам (аз, не джипката). От време на време ще се налага да се гази относителнио дълбок сняг по непочистени селски улици през двете седмици от годината в които реално има зима. Сигурно и някой по-висок паркетник ще се справи, но ще трябва повече да внимавам и да му треперя, а това със сигурност ще убие удоволствието от карането. Като цяло предпочитам нещо максимално проходимо в сток вариант - за модификации нямам нито време, нито условия, нито познавам подходящите хора.
- Търси се нещо ръбато от старата школа - колкото се може по-просто, надеждно и с по-малко съвременни екстри. Държа единствено на климатик. Повечето паркетници не ми вдъхват особено доверие - струват ми се прекалено ниски, чупливи, високотехнологични, а и не ми харесват чисто визуално. По-скоро предпочитам нещо, което е повече камион, отколкото лек автомобил.
- Двигател - Тук 2.5 ми идва леко слаб, но е поносимо. Предпочитам дизел и ръчни скорости, но ако за конкретен модел е по-удачно бензин или автоматик съм склонен на компромиси. Тук акцентът е основно върху здравина и непретенциозност. Желателно е и да не е много екзотично - тукашните сервизи (В.Търново) могат да ремонтират предимно VW и Опел. Газ категорично не искам - още един майстор от който ставам зависим.
- Предпочитам къса база - По-маневрена е, а голям багажник не ми трябва - куче нямам и не пътувам с много багаж. Обикновено сме аз и жена ми само с по една раница - дори и да става дума за едноседмична почивка (за това си обичам жената
).
- Повече клоня към фул тайм с блокаж на средния диференциал. Още по-добре ако има възможност за каране само на заден мост като при СуперСелект - това май освен в Митсубиши го има само при Jeep. Нямам никаква идея как стоят нещата с различните видове TOD раздатки.
- По-малко ръжди - това ми е основният проблем с Паджерото. Търси се нещо с по-читава антикорозионна обработка. Не обичам да си сменям често колите и искам да ме изкара повече от 5 години.
- Бюдежет - да кажем 10 000, като може да бъде разтеглен малко при нужда, но ако мога да мина с по-малко - още по-добре.
- Терано, Галопер, Витара - Тук е ясно - малко или повече от същото - всички са парт тайм, всички ръждясват ужасно.
- Фронтера Б - На хартия изглежда много добре. Пак е парт тайм, но е уж с поцинковано шаси и купе и сякаш не я мъчи ръждата толкова (не вярвах, че някога ще го кажа за Опел). Двигателите са уж опелски, така че не би трябвало да е проблемна поддръжката. Не ми харесва, че вътре имам усещането, че съм Астра, но ще го преглътна някак.
- Паджеро 3 - Честно казано... никак не ми допада. Според мен стъпка назад във всяко едно отношение - капризни двигатели, лошо задно окачване, грозно е, а май и гние като старото.
- ТЛК J90 - Това най ми допада. Същото като П2, ама по-добро (на хартия). Напълно непознат за мен модел. Честно казано не вярвах, че ще влезе в бюджета, но гледам че се намират уж неръждиви за около 10 000. Гледам има един на пръв поглед приятно изглеждащ в Търговище за около 12 000. Другата седмица имам път натам и мога да го видя. Има ли някаква уловка? Ще се радвам ако някой от района може да ми помогне с огледа.
- Диско 2 - Харесва ми на външен вид и като концепция, но май не се вписва в изискванията ми за надеждност. Има да се чудя къде да го ремонтирам в Търново. Също не ми е съвсем ясно това има или няма блокаж на СД? Как са с ръждите?
- Паджеро Спорт - Доколкото разбирам си е по-ново дълго П2. Има ли СуперСелект?
- (Гранд) Чероки - Тук ми е пълна мистерия - една камара модели, двигатели, раздатки. Всичките ми изглеждат еднакви, приятно ръбати, но не умея да ги различавам един от друг. Някой ако може да ме ориентира какво да гледам.
- Соренто 1 - Що-годе приятно на вид като за паркетник. Доколкото разбирам е евтино за обслужване. Притеснява ме да не излезе прекалено сложно за тукашните майстори. Не ми харесва, че читавите двигатели са с висок данък - на 3.3 ми е близо 500лв. Дизелът е по-приемлив, но доколко е по-проблемен? Как се държи TOD раздатката? Здрава ли е? Наплашиха ме, че веригата и е едва ли не консуматив и смяната струва колкото половината кола.
- Дъстър - Примамливо е да вдигна бюджета и да го направя основна кола, но това означава, че ще огранича разходките на по-забутаните места.

Ще се радвам и на малко повече информация от първа ръка за ТЛК 90. Буквално преди 2 дни ми влезе в полезрението, а нямам никакви наблюдения над такава - около мен са предимно Теранота, Витари и Фронтери. Толкова ли е скъпа за поддръжка и по-конкретно с какво? Може ли наистина да се намери читава в диапазона 10-15 000 и какво по-специфично да гледам при покупката?
Коментар