Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема за наследник на Паджеро 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дилема за наследник на Паджеро 2

    Здравейте,
    Собственик съм на късо Паджеро 2 2,5, чиято рама е толкова изгнила, че вече ме е страх да го карам. Явно му е време за замяна - въпросът е с какво. До момента са ми липсвали единствено климатик и СуперСелект. В един идеален свят отговорът би бил лесен - с друго Паджеро 2 2.8 със СуперСелект. Разбира се не живеем в идеален свят и неизгнило такова не съществува, а дори и да намеря, не съм сигурен дали няма да изгние за по-малко от 5 години при нашите условия.

    Та в задачата се търси нещо максимално близко до късо Паджеро 2 отговарящо на следните условия:
    • Ще се кара малко - Очакваният пробег е не повече от 5000км (даже по-скоро 2-3000). Живея на село и работя от вкъщи, така че основното предназначение ще е да стои пред дома, за да не се чувствам под домашен арест докато жената е на работа с основното возило. От време на време ще се изпозва за планински и горски разходки, като сравнително рядко ще изминава 200-300км по пътя до мястото на разходката. С оглед на малката годишна експлоатация и безумно високите данъци в Търновска Област, предпочитам да избягвам коли с големи обеми и мощности, както и такива с високи разходи на времева база (застраховки, консумативи, които се сменят на време). От друга страна разходът на гориво не е от толкова съществено значение.
    • Поведение на пътя - Старото ми Паджеро е с напълно адекватно пътно поведение. Неща като висока скорост на магистрала, мека возия и обезшуменост са абсолютно маловажни. Все пак се замислям за фул тайм задвижване или в краен случай TOD, за да може да се ползва пълноценно на асфалт зимата.
    • Поведение извън пътя - И тук Паджеро с 31-ци AT е напълно достатъчно (моите даже са по-малки). Предполагам че става дума за лек офроуд по разбиранията на форума - предимно черни пътища из Балкана, тук таме някоя полянка. Като цяло май от значение са предимно клиренс, здравина и наличие на бавни. От време на време се срещат дърварски коловози, но обикновено се отказвам когато видя, че работата става прекалено дебела. В дълбока кал силно избягвам да влизам - обикновено няма кой да ме вади, а имам желязно правило да не се навирам на места от които не мога да изляза сам. Освен това не обичам да се цапам (аз, не джипката). От време на време ще се налага да се гази относителнио дълбок сняг по непочистени селски улици през двете седмици от годината в които реално има зима. Сигурно и някой по-висок паркетник ще се справи, но ще трябва повече да внимавам и да му треперя, а това със сигурност ще убие удоволствието от карането. Като цяло предпочитам нещо максимално проходимо в сток вариант - за модификации нямам нито време, нито условия, нито познавам подходящите хора.
    • Търси се нещо ръбато от старата школа - колкото се може по-просто, надеждно и с по-малко съвременни екстри. Държа единствено на климатик. Повечето паркетници не ми вдъхват особено доверие - струват ми се прекалено ниски, чупливи, високотехнологични, а и не ми харесват чисто визуално. По-скоро предпочитам нещо, което е повече камион, отколкото лек автомобил.
    • Двигател - Тук 2.5 ми идва леко слаб, но е поносимо. Предпочитам дизел и ръчни скорости, но ако за конкретен модел е по-удачно бензин или автоматик съм склонен на компромиси. Тук акцентът е основно върху здравина и непретенциозност. Желателно е и да не е много екзотично - тукашните сервизи (В.Търново) могат да ремонтират предимно VW и Опел. Газ категорично не искам - още един майстор от който ставам зависим.
    • Предпочитам къса база - По-маневрена е, а голям багажник не ми трябва - куче нямам и не пътувам с много багаж. Обикновено сме аз и жена ми само с по една раница - дори и да става дума за едноседмична почивка (за това си обичам жената ).
    • Повече клоня към фул тайм с блокаж на средния диференциал. Още по-добре ако има възможност за каране само на заден мост като при СуперСелект - това май освен в Митсубиши го има само при Jeep. Нямам никаква идея как стоят нещата с различните видове TOD раздатки.
    • По-малко ръжди - това ми е основният проблем с Паджерото. Търси се нещо с по-читава антикорозионна обработка. Не обичам да си сменям често колите и искам да ме изкара повече от 5 години.
    • Бюдежет - да кажем 10 000, като може да бъде разтеглен малко при нужда, но ако мога да мина с по-малко - още по-добре.
    До момента съм карал и поддържал само Паджеро, така че имам малко или никакво наблюдение над алтернативите. До тук съм разглеждал:
    • Терано, Галопер, Витара - Тук е ясно - малко или повече от същото - всички са парт тайм, всички ръждясват ужасно.
    • Фронтера Б - На хартия изглежда много добре. Пак е парт тайм, но е уж с поцинковано шаси и купе и сякаш не я мъчи ръждата толкова (не вярвах, че някога ще го кажа за Опел). Двигателите са уж опелски, така че не би трябвало да е проблемна поддръжката. Не ми харесва, че вътре имам усещането, че съм Астра, но ще го преглътна някак.
    • Паджеро 3 - Честно казано... никак не ми допада. Според мен стъпка назад във всяко едно отношение - капризни двигатели, лошо задно окачване, грозно е, а май и гние като старото.
    • ТЛК J90 - Това най ми допада. Същото като П2, ама по-добро (на хартия). Напълно непознат за мен модел. Честно казано не вярвах, че ще влезе в бюджета, но гледам че се намират уж неръждиви за около 10 000. Гледам има един на пръв поглед приятно изглеждащ в Търговище за около 12 000. Другата седмица имам път натам и мога да го видя. Има ли някаква уловка? Ще се радвам ако някой от района може да ми помогне с огледа.
    Следващите ми идват големички, но са по-нови, така че има вероятност да попадна на по-читав екземпляр:
    • Диско 2 - Харесва ми на външен вид и като концепция, но май не се вписва в изискванията ми за надеждност. Има да се чудя къде да го ремонтирам в Търново. Също не ми е съвсем ясно това има или няма блокаж на СД? Как са с ръждите?
    • Паджеро Спорт - Доколкото разбирам си е по-ново дълго П2. Има ли СуперСелект?
    • (Гранд) Чероки - Тук ми е пълна мистерия - една камара модели, двигатели, раздатки. Всичките ми изглеждат еднакви, приятно ръбати, но не умея да ги различавам един от друг. Някой ако може да ме ориентира какво да гледам.
    • Соренто 1 - Що-годе приятно на вид като за паркетник. Доколкото разбирам е евтино за обслужване. Притеснява ме да не излезе прекалено сложно за тукашните майстори. Не ми харесва, че читавите двигатели са с висок данък - на 3.3 ми е близо 500лв. Дизелът е по-приемлив, но доколко е по-проблемен? Как се държи TOD раздатката? Здрава ли е? Наплашиха ме, че веригата и е едва ли не консуматив и смяната струва колкото половината кола.
    • Дъстър - Примамливо е да вдигна бюджета и да го направя основна кола, но това означава, че ще огранича разходките на по-забутаните места.
    Както се вижда - искам П2, ама по-ново, евтино за поддръжка и да не ръждясва... с една дума - еднорог И понеже повечето алтернативи са ми тотално непознати, ще се радвам на малко помощ за да си доизясня концепцията.
    Ще се радвам и на малко повече информация от първа ръка за ТЛК 90. Буквално преди 2 дни ми влезе в полезрението, а нямам никакви наблюдения над такава - около мен са предимно Теранота, Витари и Фронтери. Толкова ли е скъпа за поддръжка и по-конкретно с какво? Може ли наистина да се намери читава в диапазона 10-15 000 и какво по-специфично да гледам при покупката?

  • #2
    Все някъде ще трябва да направиш компромис.

    Аз съм за Терано 2.7 внос от Италия без ръжди. Но аз съм пристрастен, защото карам дълго такова

    Само че е Парттайм. Иначе двигателят е здрав като чук. Няма ангренажен ремък, нито верига, а е на зъбни колела. 125 коня върви по-добре от 99 к. с при Паджеро. 31 инча гуми си ги върти спокойно. Една идея по-голям багажник от Паджеровия. Най-хубавото е, че все още се намират внос от Италия и с търсене и късмет изпадат без (или почти) ръжди.

    Иначе 90-ката е най-близо до Паджерото, защото е Фултайм. При нея не ми харесват проблема с разпадащите се предни шарнири. А по-новите са с D4D мотор, който е много хубав, докато не ревне за дюзи.



    Аз тайничко харесвам Дъстър. Може леко да се повдигне. Бавни няма, но на 6-скоростните първа скорост им е по-бавна. Предимство е, че е по-лек. 1.5 DCI е здрав и икономичен мотор. На работата ми имаме 2 броя, които подминаха 800 000 км. Никога няма да достигне батковците на рама и бавни, но да кажем че е най-проходимият паркетник в своя клас.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      И аз съм за Терано с 2.7 мотор неизгнило и без ръжди. Ако попаднеш на такова - едно минимум 6-7 години гарантирам, че проблеми с ръждата няма да имаш. За съжаление се пообраха и много рядко излизат такива (точно те са ми слабост и следя пазара ей така). И като излезе такова, цената е около 8-9-10 хил. в стоков вариант. Но за твоите нужди е перфектният избор, ако парт тайма не е проблем разбира се.
      TLK 90 също е добър избор, а проблема с предните шарнири се решава, като се сменят с оригинални. Инъче си е много качествен автомобил с висока проходимост.
      За 120-ките, ако ти стигне бюджета - скачай там направо. Дюзите са около 800 лв бройката в случай, че дефектират, според мен не е толкова страшно за жипка от такъв клас.
      Успех в търсенето и да се похвалиш като вземеш нещо !
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        Не отписвай с лека ръка Дъстъра. Вярно-не е като патрол или витара, но два дъстъра участваха(с рекламна цел) на "бреслау" преди нколко години. В тежкия клас. Май със стоковото си окачване, с малко по-големи гуми, и по-агресивни, и с по една лебедка. Този дето беше по-напред в класирането успя да завърши, като вадиха части за ремонт от колата в шоурума във Варна. Абе-стокова кола си беше, а състезанието е 7 дни, смятай...
        Не е върха на върховете, но за описаните цели може да се окаже най-адекватната кола.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          Че ще трябва да се правят компромиси е повече от ясно. Може би водещото в случая е колко време ще изкара без да изгние и без да се занимавам с бояджии и тенекиджии.
          2.7 е точно такъв тип двигател, какъвто харесвам - здрав, непретренциозен и неубиваем. Притеснява ме автомобилът към който е прикачен - тия Теранота гният не по-малко от Паджерото. Явно при повечето японки е така - дали е металът, дали е антикорозионната обработка - нямам идея, но си ръждясват яко. Въпросът е, че до сега никога не съм имал проблем с двигател на коя да е моя кола. Дори проблемният 2.5 на П2 при мен е перфектен. Според служителя от пункта за преглед, емисиите са като на нова кола. За сметка на това ръждите винаги са ме мъчили - нямам идея дали е заради климат, защото рядко си мия колите или защото ги държа много години.
          При 90-та съм се насочил по-скоро към стария 3 литров дизел. Там проблеми с дюзите доколкото знам няма. Толкова ли са кекави тия шарнири?
          120-ка май е overkill за кола която се кара толкова малко.
          Дъстъра звучи като разумен избор, ама като ми се кара камион...

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Като ти се кара камион купи си ЗиЛ.
            Тази машина се оказа най-безпроблемната в моя автопарк.
            За мое голямо учудване

          • plamen.i
            plamen.i коментира
            Редактиране на коментар
            Не е като да не ги харесвам, но подозирам, че жената ще ме изгони

        • #6
          Сервизът за Ленд Ровърите ти е много близко до Търново, в Момин сбор, с това нямаш проблеми.
          Разходи се до там, може и да имат нещо за продаване.
          А за гниенето - последните ми два джипа бях ги купил без точка ръжда, а и двата изгниха за 5г. Защото не ги мия често.

          Коментар


          • plamen.i
            plamen.i коментира
            Редактиране на коментар
            Какви бяха джиповете?

        • #7
          Все още се намират неизгнили П2. Аз имах такова, но го разкарах по други причини.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #8
            По изискванията, които си описал и от това, което си изброил има два автомобила, които най-пасват: LC J90 и Terrano -къса база.
            Първият е по-добър във всяко едно отношение. Проблема му е, че е по-стар, а оттам и проблемите с ръждата. Ако намрериш екземпляр, който е в добро състояние и не е почанал да гние неконтролируемо, най-вероятно ще е значително (в пъти) по-скъп.
            Каквото и да вземеш и е в добро състояние от към ръжди бих те посъветвал да инвестираш в защитата му от корозия.

            Коментар


            • #9
              Провери сузуки джимни, стига да не си 100-120кг би следвало да ти свърши работа. Малко, проходимо, ако не го качваш на големи за него гуми 1.3 мотора няма да ти се струва слаб. В гората можеш да го завъртиш и на ръце

              Коментар


              • #10
                Бензинов Галопер никой не спомена.
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  ..............

              • #11
                Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
                Провери сузуки джимни, стига да не си 100-120кг би следвало да ти свърши работа. Малко, проходимо, ако не го качваш на големи за него гуми 1.3 мотора няма да ти се струва слаб. В гората можеш да го завъртиш и на ръце
                + 1 !
                Ако вътрешните размери на Джини няма да бъдат проблем!
                Когато дойде време да се разделям със Самурайчето, моят избор ще е именно Джинми.

                Коментар


                • vencibull
                  vencibull коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз съм фен на големи автомобили, но приятел има джимни и по мое мнение е добра машинка

              • #12
                Каквото и да вземеш, ако невземеш мерки навреме, ще ръждяса. Има теми за това из форума. Ако е в добро състояние, работата е за 2 дни по 2-3 часа. Мърляво е, но решава проблема.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
                  Провери сузуки джимни, стига да не си 100-120кг би следвало да ти свърши работа. Малко, проходимо, ако не го качваш на големи за него гуми 1.3 мотора няма да ти се струва слаб. В гората можеш да го завъртиш и на ръце
                  Далеч съм от тези килограми, но честно казано малко ме е страх да изляза на пътя с толкова малка кола.

                  Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                  Бензинов Галопер никой не спомена.
                  Аз това го броя за Паджеро 2. Има ли СуперСелект при тези корейци? Някъде тук бях срещал, че нямали антикорозионна обработка, но може и да бъркам. Има ли някакви предимства в бензиновия модел?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Каквото и да вземеш, ако невземеш мерки навреме, ще ръждяса. Има теми за това из форума. Ако е в добро състояние, работата е за 2 дни по 2-3 часа. Мърляво е, но решава проблема.
                  Видях темите, но честно казано тайно се надявах, че мога да си го спестя. Не разполагам с канал или подемник, нито имам достъп до такива - явно ще падне голямо пълзене под джипа

                  Значи доколкото разбирам, няма джип, който да се отличава с осезаемо по-добра устойчивост на корозия?​ Никой не каза нещо за Фронтера Б - нали уж била с поцинковано шаси и купе?
                  Последно редактирано от plamen.i; 25-07-21, 16:46.

                  Коментар


                  • #14
                    И тераното е с поцинковано купе. Даже по дъното е 2 слоя. Шасито не е, но ако вземеш италианка и го омажеш с вакси няма да имаш проблем.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • plamen.i
                      plamen.i коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тия вакси могат ли да се нанасят с четка? Как се нанасят вътре в шасито?

                  • #15
                    С пистолет или със спрей с удължител.

                    Без канал или подемник няма да стане.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X