Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв джип да ползваме в Африка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв джип да ползваме в Африка

    Здравейте приятели.
    Да обикаляме из Африка е наша мечта от деца. Напоследък се очертава възможност да я осъществим.
    Започваме подготовка за прекосяване на континента от север на юг през 2022. Четем пътеписи, обработваме информация, събираме опит. Тук намерихме няколко полезни теми на хора, преживели подобно приключение около 2010.
    Една от основните ни задачи в момента е да изберем най-подходящо четириколесно превозно средство.
    Очевидно трябва да събира доста багаж, да може да се надгражда с палатка, да е достатъчно проходимо за черни и кални пътища и най-важното - да е надеждно и лесно за подръжка на място. Не джип, за който ще трябва да чакаме части с месеци, а такъв - познат из Африка, който издържа на жеги, понася пясък и кал и носи на лоши условия. Разбира се - най-добре да не се счупи

    Та моля споделете опит, знания и идеи по въпроса - какво да изберем?
    ​​​​​​​По нататък ще пускам и въпроси по други свързани теми.

  • #2
    Здравейте , поздравления за начинанието и респект от мен !
    Аз бих заложил на Тойота Ланд крузер 80 , просто търсете читав и запазен екземпляр и няма да сгрешите .
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
      Здравейте , поздравления за начинанието и респект от мен !
      Аз бих заложил на Тойота Ланд крузер 80 , просто търсете читав и запазен екземпляр и няма да сгрешите .
      Предизвикателството ще е голямо За година се надявам да се приготвим

      Коментар


      • royce
        royce коментира
        Редактиране на коментар
        Погледнете за идеи относно реализацията в Тубата в канала на Андрю Ст. Пиер Уайт. Също така и в този на Рони Дал.

    • #4
      Ще се радвам , ако продължите със споделянето на подготовката тук в тази тема и на самото приключение , когато тръгнете .
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #5
        Специално в Африка най разпространени на място са Ланд Ровър Дефендър.
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • Vladimir Samurkov
          Vladimir Samurkov коментира
          Редактиране на коментар
          Може би между Дифендър и останалите Ланд Роувъри има огромна разлика. Но не са ли по-капризни автомобили? Далеч от сервизи и агенти?

        • royce
          royce коментира
          Редактиране на коментар
          Никаква разлика няма ... освен, че Дифендъра е малко тесен за нормални мъже (над 185 cm височина и над 100 kg).
          Има и една австралийската приказка звучаща долу-горе така: If you want to go into the Outback - get a Land Rover. If you want to come back from there you need a Land Cruiser.

          Р.S. - От години съм фен на Диско II, но се спрях на друга марка ...

      • #6
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        Здравейте , поздравления за начинанието и респект от мен !
        Аз бих заложил на Тойота Ланд крузер 80 , просто търсете читав и запазен екземпляр и няма да сгрешите .
        Ланд Крузър 80 не са ли доста по-стари? Какво ги прави по-добри от моделите 90 и следващите?

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от Vladimir Samurkov Преглед на мнение

          Ланд Крузър 80 не са ли доста по-стари? Какво ги прави по-добри от моделите 90 и следващите?
          До колкото знам за модела е един вид евъргрийн.
          Направен много здрав, с възможности извън пътя, доста статии и теми съм гледал в които той е избора за експедиционна машина.
          Има доста колеги във форума, които са на ТИ с крузерите на Тойота и могат да дадат по-подробна информация, дано се включат.

          П. П. Не случайно държат цени от над 20 к.!


          ​​
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #8
            Всъщност най-разпространени в Африка, а и отговарящи именно на поставените в началото на темата изисквания са Тойота 70 серия. Най-вече 75, и в последните години по новите 78, 76, 79. По света са с различни двигатели, в Африка само с 4.2 дизел. Това е и съвсем правилна концепция за автомобил за такова пътешествие и само 2 неща могат да наклонят везните в полза на друго. 1. Много високи цени на нови или добре запазени автомобили (нови от 50 к евро нагоре, стари, но запазени от 25-30 евро нагоре) и 2. Екстравагантни желания за конкретен друг автомобил по някакви субективни причини.
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Тия не са ли нови, ставащи за Африка - https://www.transautomobile.com/en/4...port-africa-12

            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Да, но това са нетни цени. Докато стигнат до клиент в Европа същите стават на почти двойни цени. Има достатъчно вносители за да се провери. Извън ЕС може и да има държави в които могат да се купят по-евтино, но едва ли от чужд гражданин. А и едва ли много по-евтино - има държави и с по-високи данаци и такси от ЕС и те не са малко.

            • Vladimir Samurkov
              Vladimir Samurkov коментира
              Редактиране на коментар
              Ха. Интересно. Тези са нови. Много интересно, ще ги разгледам.

          • #9
            Имате ли конкретен маршрут ?
            Май от там трябва да се почне
            Тук имаше членове на форума които направиха подобно пътешествие и единия автомобил от групата си беше, абсолютно стокова Тойотка 90-а .
            Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
            За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

            A1+

            Коментар


            • Vladimir Samurkov
              Vladimir Samurkov коментира
              Редактиране на коментар
              Още мислим по маршрута. Но със сигурност ми се иска да минем през Египет, Судан, Етиопия, Южен Судан, Уганда, Руанда, Малави, Танзания... Подробностите ги разчистваме.

          • #10
            Това, което си спомням от южната част на Африка, е ето тази тойота. Масова кола за черните им пътища и фермите. Казваха, че се сглобява в ЮАР, и, освен че е здрава, проходима и функционална, частите са и масови и достъпни и сервизите им и разбират.

            Стари като света дифендъри имаше, не е като да нямаше, ма нови - не.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Мчи това си е чиста седемдесятка. Или поне базата и. Което е едно и също.

            • mikivt
              mikivt коментира
              Редактиране на коментар
              Така де, някакъв вариант на седемдесетка, ама по това време, 2000 и 5/6, беха актуални като производство и беха с "модерен" 4,5 24 клапанов бензин.

          • #11
            Скоро не съм следил, но до преди няколко години общото мнение на всички правили подобни пътувания е - стоково окачване и яки гуми. Всичко друго им е било излишно.
            Идеята на окачването е да е възможно най-стандарно и близко до оригинала, че да могат навсякъде да сменят каквото се потроши. Не да се чакат доставки.

            Гумите които се препоръчваха бяха някакви мишелин zxl или нещо подобно. Грозни, тежки, но пък много здрави.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              С такива гуми са оборудвани повечето тежки експедиционни кемпери(камиони) много здрава, много тежка гума и масова и не "много" скъпа, и да кара се с вътрешна поне в моя камионски размер 12Р20.

          • #12
            Да, това за гумите ми е интересно. На повечето снимки и клипчета джипките са обути с някакви стари гуми с камиондижийска шарка, високи, но сравнително тесни, с които никога не бих тръгнал в камъни, кал и пясък.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #13
              Ако не ме лъже паметта, точно такива гуми се търсеха из форума за някакъв моторхоум на базата на Ивеко 4х4 - 255/100/16 мисля, че бяха размерите. Мишлен естествено.

              П.П. По време на първите ралита Париж - Дакар, никой не ползваше балонни гуми при камионите. Всички бяха с подобен тип - едра шарка, но тесни и високи с (много) усилени бордове. Пък не е като да не минаваха през пясък.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-03.jpg
Прегледи:966
Размер:178.4 КБ
ID:6705995
              Последно редактирано от коко келеша; 08-02-21, 09:45.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #14
                Моят опит в Африка е предимно в пустини, напр. Южна Сахара. За там най-важни са специалният въздушен филтър (на нашия джип беше маслен), гуми със специфичен грайфер за прах и пясък и резервоарите за вода.
                За минаване на граници често искат имунизационен паспорт.
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • #15
                  За гумите местните не са идиоти , и винаги са в пъти по подготвени за всякакви изненади по пътищата . Най важното е гумите да са нови като производство и съобразени с маршрута Западен или Източен за пресичане на Африка ! Тойотата е най любимото , ремонтно пригодно превозно средство за придвижване и най апетитното за крадене , a и трудно за опазване .

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X