Колега, каране и проба му е майката. За мен може една кола да е връхта, а за теб да е курник, и обратното.Тръгваш, гледаш ,обикаляш,пробваш,и която ти пасне.Иначе едни и същи мантри се въртят из нета. Аз например 10 години карах кола, за която в нета има изписано тонове, колко е калпава и не става. Е, ставаше
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Съвет при избор на 4х4 джип втора ръка
Свий
X
-
-
За ЦРВ-то мога да кажа. Моторите са читави , бензин , дизел , каквото си избереш. Беше казано по-нагоре ако е дизел съединителя и маховика са скъпи . Държат високи цени спрямо конкуренцията и това е заради надеждността .Първоначално публикуван от Drakos Преглед на мнениеТо има ли смисъл въобще да проверявам километри?!
Има толкова много тарикати по цялата верига, което обезсмисля упражнението и затова не повдигнах въпроса.
По интересно ми е да споделите мнение за последните 3 коли, каква скоростна кутия и за някой сполучлив двигател.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
По принцип Хюндай и Киа са един концерн и някои модели са им еднакви. От 2010г май вече въобще нямат технически разлики освен дизайна и емблемите.
Хонда е еталон за надеждност.
Ръчна или автоматична кутия, при тия модели с дизелов мотор не е голяма разликата в цената на поддръжка. Смяна на съединител гони цената за ремонт на автомата. При автомат има и смяна на масло но на доста километри, също така разхода може да е една идея по-висок(на извънградско, хептен пренебрежимо малка е разликата).Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Хайде и от мен 5 ст.
Ще почна от това, че две колела за възрастни, двамата възрастни, раници и вода се събират и в корола. Сваляш предните гуми, сгъваш задните седалки и си ти.
Ясно, че това не е задачата, а според мен отговорът й е един - пикап. Цените, при зададените времеви параметри, обаче са над 12 х. Но пък събираш всичко, нищо не виси от покриви/тегличи.
По повод "висенето", само да спомена, че при монтаж на багажник върху теглич трябва да се извади дубликат на регистрационния номер, а самият теглич трябва да е и окабелен, заради стоповете и осветлението на номера на багажника. Та ако джипката няма теглич и кабел това са си още едни поне 1000 лв., прибавени към 1000 за багажника.
Споделям тези неща, защото задачата на колегата Drakos е и моя задача, даже бюджетът е сходен. Е, още не съм я решил.
Ако се преглътнат годините, има оферти за джипове с повече пространство, като 4runner, Pajero, Terracan. Соренто 1, каквото съм карал, не позволява да се вкарат велосипеди в багажника, освен при сгънати задни седалки, и пак се отива на варианта с багажници. Иначе колата е евтина за поддръжка, в другата тема съм дал нкакъв пример за обслужване.
Мислил ли си за вариант да ползваш тези 12 х за първа вноска и да вземеш нещо на лизинг? Конкретно за Соренто 3 има оферти, колите са на 150+ хиляди километра (минимум), но поне имаш някакъв документ за това. "Новият" внос може и да е на толкова, а може и да е на 300 и нагоре.
Понеже беше питал за голямото Волво, колегите преди мен са ти писали, че не е много оферта, макар и да има оферти, вклюително коли с гарантиран произход. Уви, след едни километри идва смяна на доста скъпи компоненти и нещата бързо стават дебели.
Друга идея, която бих ти дал е да загледаш бусове 4х4 и вариантите на Субару.
Успех и се надявам да споделиш какво решение си намерил!
Коментар
-
Нещата с теглича не са толкова грозни. Около 250- 300 е теглича с окабеляването и още 100 за монтаж. Слагах миналата година на Шкодата и ми излезе около 450 лв, за кола 2016, сваляем. Когато търсех Черокито проверих и за него беше още по-евтино. На Черни Връх, преди кръговото на околовръстното ги продаваха - Полски.
Багажници за два велосипеда има евтини, дори на Туле. Около 800-1000 вече са за 4 велосипеда.
Коментар
-
Ами колегата е писал семейство и велосипеди, та заложих на 4 броя... Тамън 1000 лева в същия магазин.
Иначе цената за теглича от 1000 лв. с кабелите е при вносител... То си зависи от марката, но на приятел за кугата му взеха толкова от официалния вносител, на моята също й търсят толкова за оригинал. Това май включва и труд, ама хайде да не спекулирам. А за колегата - цената за трети номер я има на сайта на КАТ/МВР.
-
-
Имам Тюле за 3 велосипеда с опция за 4-ти и го бях пуснал за продажба за 500лв, но нямаше интерес (един искаше за 300 да вземе), та се отказах да го продавам...
Теглич за 1000лв сигурно има , ако се взима от вносителя на съответната марка автомобил
От специализирана фирма може да се купи за 200 до 400лв за почти всяка кола...
Мойта беше малко по-рядко срещана, затова си поръчах от Германия за 500лв...
"Окабеляване " дори за най-нов автомобил мога да предложа собствен внос за 85лв (105лв с 13-ка букса)... В годините съм продал над 1000бр и няма проблеми...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Чета "предложенията" и се хващам за главата - 4рънър след 2010г... Да, има американски, ама не са по 12 лв
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Може и да стане, лятото на миналата година имаше един благоевградски от поколението ДО 2009 г., обявен на 15, а за колко се е продал... И в какво състояние е бил... Аз затуй написах, че трябва компромис някъде, може би в годините, ако багажникът е основното изискване. Ако обаче е годината се сменя концепцията за возене на велоспедите и всичко заспива. Плюс, че ето не е нужно да се дадат пари за голф 3 за външния багажник.
-
-
Жипката ми е на 162К на километраж и, въпреки че съм сигурен, че никой не я е барал, реших да я проверя, и ето какво излезе:Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
Това с проверката в Италия вече ми се вижда бошлаф работа...Имам сериозни съмнения , че джамбазите превъртат километража и тогава я минават на последен преглед там. До колкото знам там минават на 2 години ,а това със записването в системата и проверката е от по-скоро.
ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
- 1 like
Коментар
-
https://www.ilportaledellautomobilis...zvL-CZO_3Yb4JE
И на Кросъра и на Черито по този сайт му излизат километрите,долу-горе съм склонен да му вярвам,но трябва да знаеш италианския рег.номер-TARGA се води в талона.ML W 164cdi
Коментар
-
Много благодаря за съветите!Първоначално публикуван от DDt_85 Преглед на мнениеХайде и от мен 5 ст.
Ще почна от това, че две колела за възрастни, двамата възрастни, раници и вода се събират и в корола. Сваляш предните гуми, сгъваш задните седалки и си ти.
Ясно, че това не е задачата, а според мен отговорът й е един - пикап. Цените, при зададените времеви параметри, обаче са над 12 х. Но пък събираш всичко, нищо не виси от покриви/тегличи.
По повод "висенето", само да спомена, че при монтаж на багажник върху теглич трябва да се извади дубликат на регистрационния номер, а самият теглич трябва да е и окабелен, заради стоповете и осветлението на номера на багажника. Та ако джипката няма теглич и кабел това са си още едни поне 1000 лв., прибавени към 1000 за багажника.
Споделям тези неща, защото задачата на колегата Drakos е и моя задача, даже бюджетът е сходен. Е, още не съм я решил.
Ако се преглътнат годините, има оферти за джипове с повече пространство, като 4runner, Pajero, Terracan. Соренто 1, каквото съм карал, не позволява да се вкарат велосипеди в багажника, освен при сгънати задни седалки, и пак се отива на варианта с багажници. Иначе колата е евтина за поддръжка, в другата тема съм дал нкакъв пример за обслужване.
Мислил ли си за вариант да ползваш тези 12 х за първа вноска и да вземеш нещо на лизинг? Конкретно за Соренто 3 има оферти, колите са на 150+ хиляди километра (минимум), но поне имаш някакъв документ за това. "Новият" внос може и да е на толкова, а може и да е на 300 и нагоре.
Понеже беше питал за голямото Волво, колегите преди мен са ти писали, че не е много оферта, макар и да има оферти, вклюително коли с гарантиран произход. Уви, след едни километри идва смяна на доста скъпи компоненти и нещата бързо стават дебели.
Друга идея, която бих ти дал е да загледаш бусове 4х4 и вариантите на Субару.
Успех и се надявам да споделиш какво решение си намерил!
Значи ще започна да гледам обяви за CR-V, Santa Fe и Sorrento/Sportage.
Като че ли тези три варианта покриват най-много от критериите ми.
Мина ми през главата вариант Б, първоначална вноска 12к и другото на разсрочено плащане, но някакси не искам да влизам в такава процедура.
Бусовете не ми харесват, а Субару-та които ми допадат, не са за моя джоб.
Коментар
-
И така най-накрая ограничих търсенето до 3-4 модела:
1. Honda CR-V
2. Hyundai Santa Fe
3. Kia Sportage / Sorrento
Не искам да се хвърлям на екзотични двигатели, а да се огранича в нещо нормално, но не слабо.
За Sorrento примерно ми прави впечатление, че има доста голям избор 2.2, 2.4, 2.5 какво ще ми препоръчате или действам на принцип избирай по-новото?
Коментар
-
Нещо ги бъркаш нещата с това Соренто. Прочети - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kia_Sorento
2009г се сменя модела, и по-новото няма нищо общо със старото. Всъщност новото е едно и също със Санта Фе.
Старото е само с 2,5 от дизелите, и е съвсем друг автомобил - има рама, бързи/бавни скорости, т.е. като по-истинските джипове.
Тоя Спортидж където го споменаваш, е същотото като Хюндай Туксон, но с други ламарини и емблема.
Т.е. списъка ти би трябвало да изглежда така:
1. Хонда
2. Санта Фе/Соренто 2
3. Спортидж/Туксон
И евентуално ако си харесал старото Соренто 1, за което ти го препоръчват с бензиновия V6 мотор, иначе дизела е 2,5 в две нива на мощност.
ПП: И е хубаво да знаеш и системите 4х4 какви са им. В тия три точки изброени от мен, всичките са основно на предно предаване, и при определени условия включват в различна степен задния мост. Докато Соренто 1 е основно на задно предаване, и има два варианта за раздатъчни кутии - в едната предния мост се включва от шофьора, когато той прецени. Но с включен мост не може да се кара постоянно, защото той се включва твърдо като при Уазка, а не през диференциал, както при Ланд Ровер (примерно, и много други). На сух път с добро сцепление, при включен мост може дори да се повреди раздатката, освен че и колата не завива нормално. Затова модела има и друга раздатка, която включва предния мост автоматично според някои условия, чрез ел.муфа, подобно на споменатите горе модели (които са основно на предно). Познават се по копчетата за управление на 4х4 на таблото - при едната има три положения - само задно, 4х4, и 4х4 с бавни. При другата положенията са само две - 4х4, и 4х4 бавни. Т.е. и двете раздатки имат и т.нар.бавни, понижаваща предавка с предавателно число около 2,5, с която се понижават основните предавки. Това е полезно за извън пътя. Същите две раздатки (производство на Борг-Уорнър, и доста сходни по между си) се вграждат и в Хюндай Теракан и Санг Йонг Рекстън(както и преди тях Мусо и Корандо от 90-те години още).Последно редактирано от cecoa1; 27-01-21, 11:20.
-
Честно ли ги бъркам : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...6&slink=ipu04u
А тоя мотор да не би да е на мицубиши?
Написал съм соренто 1 фейслифт.
-
-
cecoa1 много благодаря!
Карал съм Лада Нива с бързи и бавни, но прочитайки твоето обяснение бих се насочил към нещо по-лесно за каране, т.е. не Соренто 1.
Не търся екстремни преживявания, но не ми се иска да се возя на висока лека кола.
Какво ще кажете да добавя номер 4. Нисан X-Trail?
1. Хонда 2. Санта Фе/Соренто 2
3. Спортидж/Туксон
Juiced сега му е времето да питам. Защо 3.3 бензин? Това ще харчи майка и баща си. Не е ли за предпочитане нещо по-скромно?
Това са вариантите на Соренто 2:
Какво ще ми препоръчате като по-надежно?
Коментар
-
Колега защо първа генерация?Първоначално публикуван от Иванов Иван Преглед на мнениеВ началото на темата, като споменах Соренто имах предвид Соренто 1 - 2.4 или 3.5.
Предлагате нея, защото има по-мощни двигатели, защото се справя по-добре извън пътя или по-надежни са?
Повтарям бих предпочел по-лесна за каране, по-лесна за подръжка и по-надежна, отколкото с повече възможности извън пътя.
Коментар
-
Защото върху първа генерация имам наблюдения. Несериозно е да говоря общи приказки. Кара се като лека кола, здрава, надеждна с евтини резервни части.Първоначално публикуван от Drakos Преглед на мнение
Колега защо първа генерация?
Предлагате нея, защото има по-мощни двигатели, защото се справя по-добре извън пътя или по-надежни са?
Повтарям бих предпочел по-лесна за каране, по-лесна за подръжка и по-надежна, отколкото с повече възможности извън пътя.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар