Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нужен ми е съвет от хора карали offroad

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

    Хмм, аз бая съм покарам из горите моето диско. Алуминия му не изгни, изгнил беше пода. За до 10к Диско, ако не Тлк 70 дори ще е странна и стара за тея пари.

    Коментар


    • #32
      До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Колеги опитвам се да си избера марка и модел за каране по ливади и планини. Технически сън грамотен а джипове карам от 91 г. Обаче искам да питам тези които са карали повче встрани от пътя:

      1) колко е важен третия диференциал
      5)колко са важни блокажите
      Когато няма (патрол) колко се чупят диф.,скорости,полуоски и др.
      Третия диф е жизнено важен на страничен наклон. Без него джипа се свлича по склона. Изобщо твърдите блокажи както могат да помагат в определени ситуации, така могат и да пречат в други. Общо взето колкото по ръбат става терена, толкова повече има нужда от твърди блокажи.
      По калните ливади може и с три освободени диференциала. Макар че лично на мен това придаване на целия въртящ момент към едната гума, ми е малко неприятно. Ако в добавка има едно две ЛСД-та става перфектно. Ако има пък твърд блокаж, управлението се влошава в пъти.
      На другата крайност, по скалите, ЛСД-тата много често не могат да се справят. Там колкото повече твърди блокажи има, толкова по-добре.
      За мен най-универсалния вариант е с диференциали които могат да се самоблокират до 100%. Ама те са доста скъпи. Само за сравнение, един малък мост Дана30 с активно ЛСД, струва малко повече от два големи Дана44 с твърд блокаж.

      Патрула е здрав. Като концепция е определен от производителя като автомобил за офроуд, което и в действителност е така. Разбира се това е и причината да има някои недостатъци при движение по пътната мрежа. Ма то тва "хем така -хем иначе" е почти невъзможно упражнение. Извън пътя най-много му пречи малкия двигател. Там където ние караме, на всички Патрули им пушат съединителите. То не че и на другите с ръчки не им пушат, ама и при двата модела на Патрул(GR и Y61), като чили е гарантирано. Малко са Патрулите на 200 000км без ремонт на скоростите. Може и от лошо обслужване да е.


      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      2)Колко е важен хода на колелата
      когато е малък(G) по опасно ли е
      По-скоро големите ходове са опасни на асфалт, ако трябва да се разглеждат от гледна точка на опасност. Извън пътя джип с големи ходове се обръща по-рано. То е ясно че колкото повече гуми има на земята в тракция толкова по-добра е проходимостта, но Г-класата благодарение на трите си блокажа, до голяма степен компенсира малките ходове.

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      3) колко е важна базата: дълга- къса
      коя къде е по добра
      Стефан го каза. Мога само да добавя че всички роккраулери са дълги бази. Отделно и че са ниски. В смисъл с нисък силует. Не че един Самурай за 100 000лв няма да ти скрие шапката, ама и аз незнам що така. До там не съм стигнал.

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      4)колко е важна ширината
      коя къде е по добра
      Важна е като трябва да се промушиш през дърветата. Иначе на страничен наклон, теснолинейките са малко опасни.
      От Японската УАЗка -ЛК70 , май по тясно няма. Едвам влиза на канала, без да падне вътре. И тя като Патрула е кораво желязо. Само не знам как успях три пъти за една седмица (само на асфалт) да и изкривя кормилната щанга.



      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение

      Няма да ходя на състезания но искам и аз да си направя една колица за калта.
      ПП Не съм милионер и смятам да я правя на "изплащане"-днес повдигане, утре гумета, после лебедчица.
      Ако отидеш на състезание с изненада ще установиш колко лесно се чупят прехвалените всъдеходи.
      Кола за калта, която и да почнеш да развиваш, няма да можеш да я направиш по-добре от Вранглер.

      Коментар


      • #33
        До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

        Знам за една бензинова LJ70ка, напълно ревизирана с монтиран климатик, лифт и 32ки, на която й търсят малко над 10 хиляди. Ако везните наклонят натам - ще Ви свържа с човека.
        Аз карам дизолова такава и, ако не е слабия мотор, не бих я сменил никога.
        Зима иде

        Коментар


        • #34
          До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

          Ето и мойте 50ст. (в синьо)

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          1) колко е важен третия диференциал

          Има някакво значение основно на шосето
          На мокър и заледен път ПОМАГА много, но е въпрос на навик и не влияе извън пътя (там така или иначе е блокиран)


          2)Колко е важен хода на колелата

          В блатото трябва да го няма. В каменния триал и метър не стига
          За висока скорост пречат големите ходове

          3) колко е важна базата: дълга- къса

          Дългата по-късно увисва по диагонал и по-лесно минава през дребни канавки. За всичко друго е по-лоша.
          Също така е МНОГО по-комфортна извън пътя - уморяваш се по-малко, но губиш "тръпката" да Облиташ цялата кола (УАЗ, Тойота70)

          4)колко е важна ширината

          На практика всички граждански коли са еднакво широки. Колкото по-широка - толкова е по-добре на креновете, и толкова по-зле между дърветата
          По-широките мостове (Патрул, Тойота80...) дават значително предимство на странични наклони - най-страшното (поне за мен) в карането извън пътя!!!

          5)колко са важни блокажите

          Малко. Всички други мерки за повишаване на проходимостта са по-важни.
          Ей тук не съм съгласен, с Блокажи (твърди) можеш да минеш на много места където иначе или ще разпъваш лебедка или ще минаваш на скорост (Яки Удари!)

          Коментар


          • #35
            До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

            Слаб, слаб, но разни хора правят сериозни неща с него

            Коментар


            • #36
              До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

              Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
              Ето и мойте 50ст. (в синьо)

              ...
              По-широките мостове (Патрул, Тойота80...) дават значително предимство на странични наклони - най-страшното (поне за мен) в карането извън пътя!!!
              ...
              Ей тук не съм съгласен, с Блокажи (твърди) можеш да минеш на много места където иначе или ще разпъваш лебедка или ще минаваш на скорост (Яки Удари!)
              +много

              Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
              Слаб, слаб, но разни хора правят сериозни неща с него
              А какво ли ще направят същите хора с по-як двигател ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #37
                До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                добре де, сподели от 91г. (това са си 17 години вече) какви джипове си карал, колко и къде.......... да не ти повтаряме неща,които сигурно знаеш по-добре


                а по темата: Кинекса е изписал 2 страници, за да каже най-важното в последното изречение
                ________________________________________________
                Subaru OUTBACK 2,5
                Hyundai TUCSON 2.0

                Коментар


                • #38
                  До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                  Отговорът на всички въпроси е Тойота.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                    Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                    добре де, сподели от 91г. (това са си 17 години вече) какви джипове си карал, колко и къде..........
                    Ако питаш мен, аз оффроуд не сам карал ако не са брои някои и друг селски път около язовирите и то винаги с лодката отзад.
                    91 си купх НИВА
                    после :Вранглер,Паджеро-късо,Витара-къса,Навара, Патрол,BMW X3 имам и една "находка" но тя не се брои.
                    Винаги съм имал поне един джип, ама само на пътя. То вярно някой каза, че в България това си е почти оффроъд ама не е баш. За високите скорости не е важно. Аз не карам по бързо от 130.
                    Последно редактирано от drukman; 07-10-08, 12:25.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • #40
                      До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                      Вальо, както и предполагах, Джамбазов ще ти каже Тойота...
                      Предполагах и друго, че ще ти предложи подходящите за твоите изисквания модели... щото аз, като стане дума за тази марка се обърквам от разнообразието... Пък знам ли го (Джамбазов), може и да се е отказал от бирата...
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        Отговорът на всички въпроси е Тойота.
                        Коя? Сподели цени и ако знаеш някоя. Само да не е 70. Много е тясна. За тойотите навсякъде пише Ланд крузер. Какъв е ,какво има...сам си познавай ако има снимка.
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар


                        • #42
                          До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          ...

                          Патрула е здрав. Като концепция е определен от производителя като автомобил за офроуд, което и в действителност е така. Разбира се това е и причината да има някои недостатъци при движение по пътната мрежа. Ма то тва "хем така -хем иначе" е почти невъзможно упражнение. Извън пътя най-много му пречи малкия двигател.
                          ...
                          Добре де, щом 2,8ТД/115 к.с. е малък и слаб, кой е с по голям и мощен от масовите дизели, до към 96 г., че след това освен Патрула и Г то, други дизели не останаха. Говориме за истински джипове. Исключваме разни екзотики и ТЛК 80, която е на други пари? И новия Вранглер, май има некакъв с МБ дизел, ако не са го извъртели и него с некакви въздушни възглавници и кой знае какво.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 07-10-08, 12:44.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                            Само да не е 70. Много е тясна.
                            Кое и е тясното пък на LC 70
                            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                            Дий Снайдер

                            Коментар


                            • #44
                              До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                              Добре де, щом 2,8ТД/115 к.с. е малък и слаб, кой е с по голям и мощен от масовите дизели, до към 96 г., че след това освен Патрула и Г то, други дизели не останаха. Говориме за истински джипове. Исключваме разни екзотики и ТЛК 80, която е на други пари? И новия Вранглер, май има некакъв с МБ дизел.
                              Андро, позволи ми да не се съглася.
                              английските дизели (200/300tdi) са от това време, и са със същите параметри като нютон метри и коне като Патрула, максималния въртяш момент е по-долу. ОК, Патрула има 6 цилиндъра, но Ровърския мотор е по-лек и по-прибран зад моста.

                              1KZ-T на Тойота също е от това време и също (за мен) е по-добър двигател, макар и със склонност за сходни проблеми като при Патрула (греене).

                              А от Td5 (на LR) също няма никакви проблеми, макар, че ги разсипаха от критика, като излезе (1999г.) заради електронното управление...

                              При Патрула и Тойотата - малки дизели - 2.8 и съответно 2.5 (при 7-ма серия) са силно компромисни решения (за мен), правени за местния (Европейски) пазар. При тях двигателите са от 3л. нагоре.
                              Последно редактирано от Yaro; 07-10-08, 12:56.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Нужен ми е съвет от хора карали offroad

                                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                                ...На ровърите пък какво им е читаво? Гниещия алуминий, двусателитните дифове, цените на частите?
                                Едно си баба знае, едно си баба бае...
                                Моята ТЛК80 също е с дву-сателитен диф, е и?... И не само тя...
                                За цените на частите пък съвсем си баеме стари градски ... песни, легенди, кой как си ги харесва...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X