Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
    Ами за това:
    въздушен филтър - 10.99лв
    горивен дизел - 8.12
    Маслен груб - 9.13
    маслен фин - 12.74
    масло 5л ГМ 10/40 - 37лв.
    Всичкото е от Корея.

    Това на първо четене, че не ми се търсят стари фактури.
    Де бре! Ти си намерил най-евтината кола за поддръжка

    Ами ей ти за Гранд Чероки 4.0 бензин:
    въздушен - до към 17 лв;
    горивен е скъп, щото е и с регулатор за налягането, ама не е консуматив, та не го броим;
    маслен - 14 лв за Mann Filter, а има и по-евтини;
    масло като искаш по-тънка лайсна - купи си МД-10 или нещо такова
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #62
      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      Ами за това:
      въздушен филтър - 10.99лв
      горивен дизел - 8.12
      Маслен груб - 9.13
      маслен фин - 12.74
      масло 5л ГМ 10/40 - 37лв.
      Всичкото е от Корея.

      Това на първо четене, че не ми се търсят стари фактури.
      Ако се правят тънките сметки, че на едната кола филтрите са 39 лева, а видиш ли -на друга 74 и осемдесе и три стотинки и половина, по убаво- изобщо не купувай кола, щото нали...рейса и да се счупи, ти пак един лев си дал и немаш грижи...
      0899 шест5313нула
      За всекиго по нещо

      Коментар


      • #63
        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Де бре! Ти си намерил най-евтината кола за поддръжка

        Ами ей ти за Гранд Чероки 4.0 бензин:
        въздушен - до към 17 лв;
        горивен е скъп, щото е и с регулатор за налягането, ама не е консуматив, та не го броим;
        маслен - 14 лв за Mann Filter, а има и по-евтини;
        масло като искаш по-тънка лайсна - купи си МД-10 или нещо такова
        Въобще не търся тънка лайстна. Маслото е на Дженерал моторс.10/40.

        Ето още:
        Тампон стабилизираща шанга - 1.66лв.
        семеринг задна полуоска външен -2.55
        вътрешен - 1.70
        Ремък ангренажен бензин двувалов 39.48
        ролка паразитна бензин 22.10
        ролка обтяжна бензин 24.65
        водна помпа 74.88

        Ангренаж дизел 26.59
        ролка обтяжна 26.03
        Последно редактирано от Пенчо; 06-03-15, 17:59.

        Коментар


        • #64
          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

          Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение

          Да задам още един въпрос - Как седят нещата с газифицирането на ЦРВ?
          Един хубав газов инжекцион и си ти. Разбира се и монтажа е от първостепенно значение.
          Говори се за проблеми с прегаряне леглата на клапаните, но преглед и реглаж на всеки 20к и си ОК.

          P.S. Казват,че системите за смазване на клапаните помагали, но аз не им вярвам.
          First Man, then Machine!
          Lada Niva
          Honda XR 400

          Коментар


          • #65
            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
            +1 Honda CR-V
            Джими я моля те разясни препоръката си като собственик на форестър? Че ми е опрял ножа до кокала за нова градска кола, знаеш какво е новото ми разбиране за "градска"
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #66
              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

              Щом става въпрос за бензинов ДВГ, Хондата е безспорен фаворит. Сменял съм агренажите и на CRV, и на HRV и мога да кажа, че познавам конструкцията и е отлична.
              С цените на частите на тая първа генерация също няма проблем - съвсем нормални цени, съпоставими с цените на частите на конкуретните модели от същия клас.

              Коментар


              • #67
                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                А къде отиде РАВ-а и защо?Първа генерация се газифицира перфектно с обикновена газова,фул тайм е,здрава е,не гори много,какво му трябва на човека повече?
                Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                Враца

                Коментар


                • #68
                  От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                  Предпочитаме по-нова кола, след 2000 година. А РАВ-овете от тия години лекичко излизат извън ценовия ни диапазон. Затова Киа Спортидж бие за момента.
                  Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                  Коментар


                  • #69
                    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                    Помисли отново за Панда 4x4. Много здрава и евтина като се наложи ремонт. Имам такава вече 8г.,карам я всеки ден по 80км и е супер.
                    sigpic
                    Land rover lightweight-series 3
                    Range Rover V8
                    Range Rover Classic Vouge SE V8
                    Mercedes G280

                    ВАШИЯТ СЪВЕТ Е МОЯТ ГЛАС В ОБЩИНАТА!

                    Коментар


                    • #70
                      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                      Панда-та вероятно е добра колица. По проходимост ще е достатъчна, а по разход на гориво ще ги бие всичките.
                      Но все пак е супер дребна колица, а ние вече сериозно превключихме на идеята за нещо по-широко, по-високо и т.н.
                      Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                      Коментар


                      • #71
                        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                        Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                        Предпочитаме по-нова кола, след 2000 година. А РАВ-овете от тия години лекичко излизат извън ценовия ни диапазон. Затова Киа Спортидж бие за момента.
                        Няма лошо.
                        И съм я препоръчвал не един път Кията като разумен компромис между комфорт, обем, проходимост и здравина.
                        Сега при вас трябва да има сняг.
                        Намери една джипка парт тайм (като Кията) и я покарай на сняг.
                        Аз съм карал.
                        Искам ти да усетиш за какво иде реч.


                        ...а, да.
                        Покарай и една (да речем) Нива при същите условия и пиши има ли разлика.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #72
                          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                          Мислил ли си за Volvo XC70?Частите са по-скъпи, но не се чупи

                          Коментар


                          • #73
                            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                            Здравей отново,
                            Според мен трябва да си доизясниш концепцията.
                            Прочетох внимателно темата от началото и конспектирам:
                            1. цена 7-10000лв (тук не е ясно с обслужването или без, само едни нови гуми са си цифра)
                            2. големи балонни гуми и голям клирънс заради дупките
                            3. добро поведение на пресен и утъпкан сняг, лед та дори и кал - разбира се по пътната мрежа
                            4. 4 врати, климатик, ел стъкла, след 2000 г.
                            5. Масова и безпроблемна кола
                            6. Задължително на газ
                            7. Ниско тегло заради нисък разход

                            Само че някои от условията се взаимоизключват – например 7 и 2

                            Най доброто задвижване 4 х 4 за такива пътища е фултайм: постоянно зацепени 2 моста.

                            Последно си се спрял на Хонда ЦРВ. Хондата е ондеманд 4 х 4 – пуска задния мост когато предния забоксува а понякога това е късно. Тази система според мен не е удачна за такова планинско каране. ОК там където кола с предно минава и хондата ще мине ама малко повече и дотам. Наведи се под такава Хонда и забележи задните полуоски какви са смешни. Според мен това е градско леко вдигнато комби. Не знам това нежно на вид окачване как ще поема големите ями по пътя. Иначе е най надеждния автомобил в темата но не за такава експлоатация.

                            Киата е парт тайм 4 х 4 – сам пускаш предния мост иначе си само на задно. Ако пътя е ту сух ту с лед трябва да пускаш и спираш предния мост което не може да е в движение. Ако караш на сухо с включен преден мост разбиваш раздатката. Киата е добра ако се ползва и за офроуд – тогава парт тайма е с предимство че е по здрав. От парттайма идва и по ниския разход на гориво.

                            Хюндая е фул тайм 4 х 4 – сам си разпределя момента и не те интересува сняг ли е или сухо. Когато караш зимата на неразчистено ти трябват хубави зимни гуми, фул тайм 4 х 4, клирънс и пожелателно бавни скорости. Хюндая ги няма, не че е голям проблем ама са предимство. Ако няма бавни, тогава поне да е автомат. При Хюндая бензиновите са по редки и мотора е 2.7 В6 – едва ли ще даде разход под 15 газ.

                            Аз ти казах да видиш Диско 1 дизел – доста безпроблемен автомобил, на рама с бавни, блокаж и фултайм. Някои имат и клима ама са до 1997. Вписва се идеално в бюджета. Теглото му е над 1500 кг. Не е бегачка но за планинско каране от възрастен шофьор се е утепал. Някой спомена че разход 7-8 е само нанадолу – аз не мисля така - този мотор има слава на много икономичен. Ходя често около и във Велинград – има сума ти и Дискота 1 и 2 там а сигурно има защо.

                            Ако държиш на след 2000 г. Можеш да видиш Диско 2 – там има в повече тракшън контрол а е махнат блокажа. За твоето ползване дори е по удачен вариант. Има дизел има и бензин В8, аз съм с бензинов автомат на газ. Планинско каране при скорост до 60-70 ми дава 17.5 зимата. Измерено от 2 минавания на Шипка и после 2 качвания и слизания на Беклемето през януари. Обърнато на дизел е 8.5 зависи от текущите цени.

                            Друг автомобил който вече са ти предложили е Джип Чероки 4.0 В6. Мога да кажа че има наистина добро 4 х 4 и си заслужава вниманието ти.

                            Иначе други хора казват че всеки си купува накрая Тойота. Правилните Тойоти не са в бюджета обаче.

                            Поздрави и бъди здрав.
                            Land Rover Discovery II, V8 4.0
                            VW Golf VI variant
                            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                            Коментар


                            • #74
                              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                              За да превключваш между 4x2 и 4х4 при парт тайм, не е нужно да спираш.
                              Само ако включваш бавните. Много са уважавани автоматите във форума, но автомат и икономичност нямат нищо общо, независимо от кубатурата и вида гориво.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар


                              • #75
                                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                                Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                                Аз ти казах да видиш Диско 1 дизел – доста безпроблемен автомобил, на рама с бавни, блокаж и фултайм. Някои имат и клима ама са до 1997. Вписва се идеално в бюджета. Теглото му е над 1500 кг. Не е бегачка но за планинско каране от възрастен шофьор се е утепал. Някой спомена че разход 7-8 е само нанадолу – аз не мисля така - този мотор има слава на много икономичен. Ходя често около и във Велинград – има сума ти и Дискота 1 и 2 там а сигурно има защо.
                                Диско,та Диско...Дискавърито има много силни страни,но в конкретния случай е гола вода. Заявявам го на база 5 години с Диско 1(160 хил километра) и 3 години с Диско 3. Точно по пътя към Велинград си проличава.Завой след завой,с това клатене ще си докара човека морска болест. При застигане на камион,с колосалните 113 коня на дизела ,забрави да изпревариш.Особено пък лятото с климатик. Аз ти казах,че 7-8 /100 са химера.Тегло малко под 2 (два) тона. И си личи ,че не познаваш модела.
                                Диско 3 също е трагедия в планината. Е,може би няколко идеи по-добре...
                                Всичко това го казвам с най-добри чувства.Много харесвам Дискавъритата,но да не ставаме като Пенчо...от нашето по-хубаво да няма

                                За планински път бих взел нещо с по-стегнато окачване.Може би Субару...
                                Виден столичен ихтиолог

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X