Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

    Здравейте,

    Опитвам се да избера правилен автомобил за баща си.
    Ето как стоят нещата:

    • Кола за пенсионер. Ще помагам с първоначалната покупка и последващата поддръжка. Но все пак кола за пенсионер, не трябва да има брутално скъпи консумативи. Първоначалната цена трябва да е в рамките на 7-8, максимум 10 000.
    • Ще се кара предимно из Родопите на асфалт. Множество завои. Постоянно редуващи се спирания и ускорявания. Простата физика казва, че колкото е по-лека колата в тия условия, толкова по-малко ще харчи.
    • Асфалтът е доста лош. Множество неравности, дупки и т.н. Тоест, за предпочитане е да има по-големи гуми (голям въздушен балон).
    • Зимата там е криво. Не винаги се чисти бързо след като падне снега, тоест, 4х4 е много пожелателно
    • Има задължително изискване за 4 врати
    • Колата трябва да е сравнително безпроблемна. ОК е да има по-скъпи части (ще помагам като трябва) но не е ОК всеки ден да е в сервиза. Също така е наложително да е "масова" и да не изисква водене в София/Пловдив за ремонти


    Следователно:

    * Вероятно най-правилния избор е лека кола 4х4 или малък SUV
    * Газ (LPG), защото вероятно ще е най-ефективното гориво като цена
    * Ниско тегло, вероятно за предпочитане под тон и половина


    Проучването ми до сега води до следните варианти:

    1. Нещо базирано на VW Golf 4, 4motion или quattro. Предимства: супер масова кола. Недостатъци: малки гуми, сравнително високо тегло (около 1500 килограма)
    2. Audi A4 B5 или пасат от същата платформа. Предимства: лесно се намират сравнително читави 1.8Т quattro. Недостатъци: по-голяма кола, вероятно по-скъпа поддръжка, постоянно 4х4 - ще харчи повече, отново малки гуми (валидно за всяка лека кола)
    3. Subaru Forester - Предимства: по-лека от голф, по-големи гуми от голф. Недостатъци: "нестандартен" мотор - не е ясно дали ще може да се поддържа в Кърджали/Смолян. Капризен мотор (иска хубаво масло, честа смяна и т.н.). Постоянно 4х4
    4. Honda Cr-V/Hr-V - Предимства: тежи колкото голф, по-големи гуми, вероятно лесна за поддръжка. Недостатъци: не знам нищо за тия коли
    5. Toyota Rav4 - Предимства: тежи колкото голф и Cr-V, репутация на toyota, лесна за поддръжка. Недостатъци: доста по-скъпи са

    В общи линии с това се изчерпват познанията ми...
    Ще се радвам на всякакви коментари и размишления по темата.

    Предварително благодаря!
    Последно редактирано от loxs; 05-03-15, 12:25.
    Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

  • #2
    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

    Здравей,колега и добре дошъл в Портала. Първо искам да те поздравя за прекрасно написаното и оформено първо мнение ( за съжаление все по-често липсват такива мнения ) . Попълни си профила и напиши от къде си.
    Смятам,че за лош път, с дупки е по-подходящо автомобила да е висок, иначе е възможно да опират често и да правиш,освен кекави предници, така и брони и прагове. Според мен Голф 4, Ауди а4 ( които визираш ) отпадат.
    Горския е страхотен, обаче наистина по този край ( особено Кърджали ) няма кой да ти го обслужва ( тук изключвам масла,филтри и консумативи ) Говоря за нещо по-сериозно. Това го казвам от опит, тъй като и аз преди да избера Аудито, търсих Субару, но в Кърджали няма майстори, които да познават колата. За Смолян не мога да кажа нищо.
    Хондата е изключителен автомобил. Веднъж обслужиш ли я, както трябва, то дълго време ще ти бъде вярна.Частите са й по-скъпи от масовите автомобили, но за сметка на това е по - надеждна.
    Ако пред мен стоеше този въпрос бих се загледал в Терано 2 , Витара или Спортидж. Истински джипове, на рама с бързи/бавни.
    Успех!
    First Man, then Machine!
    Lada Niva
    Honda XR 400

    Коментар


    • #3
      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

      Благодаря за мнението.
      Истинските джипове с рама и бързи/бавни означават тегло към и над 2 тона. Което означава още +5 литра на 100км разход отгоре. Мисля че баща ми няма да е щастлив от това. Особено при положение че няма да ползва офроуд възможностите на истинския джип.
      Ако това, което казваш за хондата е вярно, нещата сериозно натежават в тая посока.
      Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

      Коментар


      • #4
        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

        И аз съм за Спортидж 1998-2003г.Здрави и с евтина поддръжка.

        Коментар


        • #5
          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

          В Кърджали нямаше ли Кинекс/Пламен? Той не е ли и сервиз? В тази връзка един XJ 4.0(знам, че дизел 2.1 нa рено са доста икономични в този джип) или един KJ 3.7 не биха ли били опция?
          WG 2.7 CRD

          Коментар


          • #6
            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

            RAV4-първа генерация,дългата база.

            Коментар


            • #7
              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

              Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
              В Кърджали нямаше ли Кинекс/Пламен? Той не е ли и сервиз? В тази връзка един XJ 4.0(знам, че дизел 2.1 нa рено са доста икономични в този джип) или един KJ 3.7 не биха ли били опция?
              KJ 3.7 е близо тон и 800, т.е. ако колегата държи на зададените критерии, включая да е под тон и половина, не става. За XJ 2.1 не знам, щото нали двигателя бил Рено (а и щом колегата говори за газ, май дизелите ги е изключил), ама KJ 3.7 влиза ли в другия критерий: "наложително да е "масова" и да не изисква водене в София/Пловдив". Също така, XJ 4.0 бензиновите все са под тон и половина, само една модификация е някъде 1 545 кг. Май най-стават в случая, но и за тях не знам как стои въпроса с намирането на части, ремонти и т.н.
              Може би ще трябва компромис с някой от зададените критерии.
              SUV

              Коментар


              • #8
                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                Май ще трябва компромис с някой от зададените критерии.
                Защо? Тези автомобили които изредих привидно стават. Особено Honda Cr-V? Ако не става, защо?
                Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                Коментар


                • #9
                  От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                  Взимай по-скъпо и читаво CR-V втора генерация, сложи газ и дай на човека да се вози безгрижно !
                  0899 шест5313нула
                  За всекиго по нещо

                  Коментар


                  • #10
                    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                    Преди две години бях пред подобен избор, но само че за "женска" кола. След дълго търсене с жена ми се спряхме на Suzuki SX4 дизел. В момента същите се търгуват на цена от 8-9 до 12 000лв за 7 годишни коли. Автоматично задвижване 4х4 с блокаж на междинен диференциал и с възможност за превключване само на предно предаване. Добре познатия двигател на Фиат 1,9 Мултиджет 120коня, който се монтира на на маса автомобили - Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel Zefira, Saab и т.н. Много пъргав и динамичен автомобил. Клиренс на Сузикито 19см. Ходова част, окачване и т.н. от Suzuki Suift, демек като на всяко такси. Разход на гориво 6,5л/100км градско/извънградско каране (на мен ми гори толкова ). Гуми както е по задание - с голям балон 205х60х16 ;-).
                    Недостатък - малък багажник, но за сметка на това пък задните седалки падат като на Лада Нива и се отваря доста пространство.
                    Друг недостатък - страда като всеки нов дизел в България от запушване на DPF-филтъра. Същия обаче се отстранява, продава и цената му почти компенсира операцията по хардуерната и софтуерната обработка.
                    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited 2001г.

                    Коментар


                    • #11
                      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                      Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                      Благодаря за мнението.
                      Истинските джипове с рама и бързи/бавни означават тегло към и над 2 тона. Което означава още +5 литра на 100км разход отгоре. Мисля че баща ми няма да е щастлив от това. Особено при положение че няма да ползва офроуд възможностите на истинския джип.
                      Ако това, което казваш за хондата е вярно, нещата сериозно натежават в тая посока.
                      Относно теглото на дългите бази:

                      Сузуки Витара 1 - 1200-1300 кг, според модификацията
                      Кия Спортидж 1 и Хонда ЦРВ 1- 1400-1500 кг, според модификацията
                      Терано, Фронтера, Паджеро - 1800-2000 кг
                      Чероки 2,5i 4,0i - 1400-1500 кг, то няма рама, а е самоносещо, но пък с цели мостове

                      За разхода на какъвто и да е джип, не очаквай да гори колкото лека кола. Освен теглото, има и още доста въртящи се части, които вдигат разхода.

                      Разхода на газ при градско каране варира от 12-13/100 при Витара 1,6 до към 20-22/100 при Чероки 4,0 автомат.

                      При твоите изисквания бих избирал между Витара 1,6, Спортидж 2,0 и Хонда ЦРВ. Всяко от тях си има предимства и недостатъци. При огледа наблягай особено много на ръждите по дъното и шасито на канал. По възможност да не е боядисвана отдолу с нищо допълнително
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #12
                        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                        По ония балкани съм засичал всичките си коли... Харчат колкото в София.

                        Ще трябва да разгледам Витара и Спортидж. Нищо не знам за тия коли.
                        Благодаря.
                        Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                        Коментар


                        • #13
                          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                          При така зададените условия, аз бих избрал фултайм. Парт тайма на сняг и лед се кара с пиниз.
                          Не съм сигурен доколко е безпроблемно газифицирането, но и HRV (CRV) са добър вариант.
                          Като икономичност обаче, предложението на колегата по-горе е доста валидно.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #14
                            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                            +1 Honda CR-V
                            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                            Drag Grand Canyon Daily
                            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                            LZ1JYM

                            Коментар


                            • #15
                              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                              Много завои, чести спирания и ускорявания...
                              И на хлъзгав (мокър, заснежен, заледен) и на сух асфалт или там, какъвто е пътя, Фултайм или он деманд 4х4 ще се справят по-добре от парт тайм.
                              Витарата и Спортиджа са предимно парт тайм 4х4.
                              CRV(HRV) , доколкото знам са с предно предаване и задно он деманд.
                              Дори на сух асфалт, и въпреки вродената тенденция към недозавиване при подаване на газ в завоя, аз лично смятам колите с предно за "по-послушни" в завой, отколкото тези със задно.
                              Парт тайма при изключено 4х4 е със задно предаване.
                              Някой ще опонира, че веенето на задницата при задното предаване се контролира една идея по-лесно и вероятно ще е прав.
                              Усещането и предпочитанията са субективни.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X