Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

    Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение
    Аз имах е46 преди феслифта 320d - 12/100 харчеше с течаща ГНП, иначе между 6 и 10! Какви са тези пътища, че чак двоен разход да дава?
    Такива са, за съжаление. Не беше счупена колата.
    Ето примерен маршрут, който ще се пътува много често от баща ми:
    https://www.google.bg/maps/dir/%D0%9...9!2d41.6338439

    Гугъл долу-горе се усеща... 44 минути за 33 километра. Кара се с 40-50... ако понастъпиш малко, всяка кола прави водовъртеж в резервоара.
    Тоест, кара се с 50-60, после се намалява до 20, после се ускорява до 70 и после пак до 40 за по-лек завой... и така през целия път.
    Последно редактирано от loxs; 07-03-15, 12:51.
    Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

    Коментар


    • #92
      От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

      Първоначално публикуван от ribar Преглед на мнение
      Ако имаш предвид самонивелация отзад-подмяна с нормалното е до 200 лв.

      30см(тридесет) под праговете,а на Субару всичките карантии са прибрани горе,след евтино и качествено решение на "проблема" с окачването.

      В този контекст думата сервиз не е уместна.Абсолютно елементарни двигатели и електроника,сравнени с масовите "орели" от 90-те,не знам откъде "извират" тези митове за космическите технологии в боксерите...
      Окачване не означачава само задни амортисьори, а пружини и амортисьори и на двете оси. От лош асвалт окачването ще страда много.

      Клиренса определено не е 30см, а по-скоро 20см със стандартно окачване. Тя колата обикновенно не опира на прагове. Може да го премеря по-късно.

      Двигателя е специфичен и изисква опит. Не всеки се наема да го поддържа, пък и не бих до дал на всеки. Особено турбо версията.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #93
        От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

        Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение
        ... Какви са тези пътища, че чак двоен разход да дава?
        Чак двойно не е, но разходът е по-висок, отколкото да поддържаш на магистралата постоянна висока скорост. Планински пътища, много завои, нагоре-надолу, в някои участъци силно разбит асфалт. Не можеш да поддържаш постоянна скорост, караш на ниска предавка и на газ-спирачки, ако трябва да задминеш някого мачкаш газта, щото мястото за изпреварване по-често е малко и те така ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #94
          От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

          Окачване не означачава само задни амортисьори, а пружини и амортисьори и на двете оси.
          Да,аз това имах предвид.Задни пружини+нови амортисьори=160лв в моя случай.
          Клиренса определено не е 30см, а по-скоро 20см със стандартно окачване.
          Аз затова написах-след решението с висването на задницата.
          Двигателя е специфичен и изисква опит.
          Най обикновен ДВГ със стандартно пълнене и най-обикновен инжекцион.Цилиндрите са разположени различно,но какво значение има това при обслужването и ремонт?Всеки,завършил средно-специално,или просто технически грамотен ще може да го обслужи.Или с две думи-ако можеш да поправиш Астра А,Голф 3 "91-"98,значи нямаш проблем с Форестър SF-SG.
          Ако не-явно другаде ти е силата,и сервиз ​не е твоя работа.(адресирано е към "махленски" сервиз,а не към Jimi)
          Последно редактирано от ribar; 07-03-15, 13:38.

          Коментар


          • #95
            От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

            Това, което ще напиша по-долу не е реклама, а просто споделено мнение.........щото общо взето хваля, ама нали колегата иска мнения. Та нека който има преки впечатления от обсъжданите и препоръчани в темата автомобили, да си каже. Плюсове, минуси и така.
            По отношение колата от подписа ми - не съм карал по чак толкова лоши пътища от към ями, дупки, издатини, неравности и т.н. по пътя, но едва ли завоите в Кърджалийския регион, които сигурно има предвид колегата, са по-големи и остри от пътя за Своге, да кажем. Освен по магистрали, 90 % градско каране и т.н. имам опит по визирания маршрут София-Своге, София-Боровец и други подобни. Мога да кажа, че Санта Фе-то си вози като лек автомобил от гледна точка на накланяне, лашкане, люшкане и т.н.........или хайде-с една много малка идея повече. В никакъв случай обаче няма неприятно усещане за неустойчивост на пътя. Има ряз за изпреварване, вози си много приятно без друсане, широка вътре, с добър просвет. Явно в случая разхода е важен, но аз нямам навик да го засичам, а и борд за текущ разход или разход на 100 км., както и другите там опции за разход, нямам. В града си харчи, няма какво някой да ме убеждава, че тон и 800 кг. автомобил, с постоянно 4х4, автомат, с тези горива и при този трафик в София, например му давала 10/100. При мен 13-14/100 са си отсЕкъде, но и аз в града си удрям киковете по сфетофарите. На магистрала си карам обикновено със 110-120 (возя деца принципно) и някъде 8-9/100 сигурно ми идва. Тези разходи съм ги смятал още като взех колата със зареждане от лампа до лампа на резервоара. Светва, сипвам, минавам определените километри докато пак светне и смятам. Предпочитам обаче малко повече харч и приятно усещане от автомобила, от колкото да спестя от към гориво. Въобще вече и не ги броя тези неща, само в началото го правех, просто за да знам. Казвам всичко това не за друго, а защото ако ще се търси нещо, от което да се спести от разход на гориво, малко вероятно е да има и другите качества-голямо, по-сигурно, удобно. Но всеки си прави сметката. Що се касае до ремонти, освен един шарнир, който си бе за смяна при покупката, както и накладки + смяна на масла и филтри, друго по колата не съм правил за вече почти 10 месеца ежедневна експлоатация. Не въртя много километри като тотал, но и до тоалетната както се казва ходя с нея. Както и по-горе казаха колегите, не следва да се смята, дали смяна на консумативи е 30 или пък 70 лв., това не играе кой знае колко или поне не бива да играе. Във всеки един автомобил може да изникне ремонт, който е скъп. За справка иначе, та хората да се ориентират: шарнир мисля корейски беше-25 лв., предни корейски накладки-40, 45 лв., задни накладки корейски - 25 лв., горивен филтър корейски-25 лв., корейски филтър купе+маслен+въздушен общо около 40 лв., като този на купето бе по-скъпия. Другите два единия беше 13 лв., а другия 8 лв. Също така, от многото снегове и преспи дето бяха пред блокове, в междублокови пространства и др., колата си тръгва и върви все едно на сух асвалт, като оставим звука от хрупането и малко по-лекото потегляне ако снега е много. Като ходих до Боровец не съм усетил каквото и да е колебание на пътя, на който имаше много, които доста плахо и бавно караха. На магистрала 140 не ги усеща, няма никаква мъка да ги направи от 100-110 например и не е шумна. Преди да вземем Санта Фе-то пробвахме и ЦРВ 2001 г. произведено мисля беше. Няма да кажа, а и не знам коя кола, като цяло е по-здравата, може и ЦРВ-то да е, не съм поддържал такова, за да дам мнение и за него, но като усещане за местата, по които аз карам (не офроуд), въобще не намерихме база за сравнение.
            Офроуд не съм карал-имам предвид завиране в кал, преспи по 50-60 сантиметра, катерене на 40 градусови наклони и др. Та и затова не знам Санта Фе-то става ли или не, сигурно по-скоро не. Не знам също така, ако го подложиш редовно на удари в дупки, колко ще му издържи окачването без да се наложи смяна. Спирачките ги определям, като не толкова добри, но нямам опит с кой знае колко други марки джипове или СУВ, та да кажа, че са по-лоши от техните. Определено обаче тези автомобили не спират като лека кола.
            Та нека човека да покара няколко автомобила и да си каже, кое му харесва повече, стига да има тази възможност, дори и от приятели ей така да поиска, ако се намират някои от обсъжданите или предпочитани за покупка автомобили.
            Последно редактирано от Dydo; 07-03-15, 16:17. Причина: Добавяне на информация
            SUV

            Коментар


            • #96
              От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

              Благодаря за мнението, ще го имам предвид.

              Само ще добавя сравнение... Не знам как е пътя към Своге, но пътят към Боровец, като завои е като по-добрата половина от пътя Кърджали-Ардино. А като качество на асфалта си е направо перфектен.
              Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

              Коментар


              • #97
                От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                Сашо, не ме разбирай погрешно. Субару форестър е чудесен автомобил, който бих препоръчал, но не е панацея. Първо в такива условия ще гори ~ 12л, а газифицирането и поддръжката не е за квартален сервиз. Повечето форестъри са с умряло окачване, а подмяната му с качествено е на цената на Patrol примерно. След близо 10000км с моето бих казал, че е чудесен шосеен автомобил със много добро пътно поведение и 4x4 система, която ще те извади от много ситуации, но няма клиренс и това е. И освен това не бих определил форестър като удобен градски автомобил, заради особености на скоростите и динамиката. Автомат би разрешил този проблем, но за съжаление 4x4 системата не е истинска там, но пък е горе долу като на CRV.
                Ела да видиш Легасито как върви днес тук - вече има 40 сантиметра сняг Миналата година с Витарата ... ми не върви така и разход 15-18 газ !
                Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                Коментар


                • #98
                  От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                  Защо не се поогледаш и за Грандвитара? Хем е след 2000г, хем е в бюджета, хем е доста по-джип от разните му ЦРВ, Сантафе и от сорта паркети.
                  На сърбела майката му е чесането.
                  Борислав Борисов Русе О885 О37815

                  Коментар


                  • #99
                    От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                    Първоначално публикуван от New hope Преглед на мнение
                    Ела да видиш Легасито как върви днес тук - вече има 40 сантиметра сняг Миналата година с Витарата ... ми не върви така и разход 15-18 газ !
                    Сигурен съм. Субаруто се справя много добре в сняг заради фултаймa и муфата. А и двигателя има добър въртящ момент , което допълва удоволствието. Тези неща на Витарата и липсват, но стигнеш ли до места на които трябва клиренс, Витарата ще мина а Субаруто ще залепне хубаво на корем.
                    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                    Drag Grand Canyon Daily
                    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                    LZ1JYM

                    Коментар


                    • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                      Първоначално публикуван от borko_ruse Преглед на мнение
                      Защо не се поогледаш и за Грандвитара? Хем е след 2000г, хем е в бюджета, хем е доста по-джип от разните му ЦРВ, Сантафе и от сорта паркети.
                      "по-джип" значи ли, че ще друса повече и ще клати повече по завоите?
                      Точно това не търсим
                      Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                      Коментар


                      • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                        Ами в посочения от колегата маршрут няма нищо страшно.През вторник, бус на нашата фирма минава по този път, но стига до Неделино .Понякога замествам шофьорите и пътя ми е добре познат.Асфалта не е чак толкова лош, нито до сега сме слагали вериги през зимата някога, а буса е Форд Транзит Джъмбо със задно предаване.Само за сравнение ще кажа, че веднъж с въпросния бус ходих от Ардино до Дяволския мост, преди да асфалтират пътя и беше поизровен след един порой.Никъде нямах проблем и в двете посоки.Личното ми мнение, понеже често се отклонявам от маршрута е, че в посочения регион не е нужно нещо чак кой знае колко проходимо.

                        Коментар


                        • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                          Първоначално публикуван от BRANCO Преглед на мнение
                          Ами в посочения от колегата маршрут няма нищо страшно.През вторник, бус на нашата фирма минава по този път, но стига до Неделино .Понякога замествам шофьорите и пътя ми е добре познат.Асфалта не е чак толкова лош, нито до сега сме слагали вериги през зимата някога, а буса е Форд Транзит Джъмбо със задно предаване.Само за сравнение ще кажа, че веднъж с въпросния бус ходих от Ардино до Дяволския мост, преди да асфалтират пътя и беше поизровен след един порой.Никъде нямах проблем и в двете посоки.Личното ми мнение, понеже често се отклонявам от маршрута е, че в посочения регион не е нужно нещо чак кой знае колко проходимо.
                          Сравнявайки пътя с останалата част от маршрута от там до София, участъкът е ужасен
                          Точно по главния път обикновено не се налага слагане вериги, но из селцата около Ардино се налага...
                          "кой знае колко проходимо" не трябва разбира се. И проходимостта не е основния критерий по който избираме колата.
                          Точно затова и Киа-та печели за момента, защото голямата част от времето ще се кара на задно.
                          Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                          Коментар


                          • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                            Първоначално публикуван от loxs Преглед на мнение
                            "по-джип" значи ли, че ще друса повече и ще клати повече по завоите?
                            Точно това не търсим
                            Дългата база с нормално окачване си вози доста прилично, не по-зле от ЦРВ
                            На сърбела майката му е чесането.
                            Борислав Борисов Русе О885 О37815

                            Коментар


                            • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                              Първоначално публикуван от borko_ruse Преглед на мнение
                              Дългата база с нормално окачване си вози доста прилично, не по-зле от ЦРВ
                              Какво значи "нормално окачване"? Извинявам се ако въпросът е тъп, но съм нов тука
                              Audi S6 UrS6 2.2 Turbo Quattro - 1996

                              Коментар


                              • От: 4х4 кола или джип за планинско каране по лош асфалт

                                Според мен е безсмислено за тази експлоатация нещо "по-джип". Пътят си е път. Лек автомобил с 4х4 за зимата, разпространен модел с евтина поддръжка, прост и икономичен.
                                Цената ще е много надолу, с останалите пари поддръжка колкото ти душа иска. Гуми от най-евтиния размер(195/65 R15), двата комплекта под 1000лв, плюс втория комплект джанти. За разхода, сам казваш колко дава твоето S6, по-"цивилен" мотор в по-малко купе, смятам че ще се вмести в представите за икономичност. И най-важното, не само да са евтини частите, а и да ги има във всяка железария и в най-близките магазини за авточасти. Много важно, че за Кия струва нещо си два и петдесет, за Хюндай - 3лв, като го няма където ти трябва.
                                Аз лично съм за вариант от началото на темата - нещо на базата на Голф 4(примерно Октавия 4х4). 1400кг тегло, богат избор от мотори, надеждно 4х4(ако се повреди може да остане само с предно без проблем колкото се налага), необходимия минимум екстри(плюс, намират се подготвени за зимата, подгрев седалки, предно стъкло, печка и пр).
                                Части бол и навсякъде, включително втора употреба по моргите. Обслужване, като на лека кола, плюс минимално за 4х4 системата(смяна масло на халдекса). Върви, спира и си вози като лека кола, за разлика от повечето джипове и SUV, и е с много по-приемлива цена на експлоатация.

                                ПП: Е, с Кия не може да се конкурира - там са космически технологии за масова употреба!!!
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X