От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв
Здравейте колеги съфорумци (виждам че дамите тук сме вече две) няма само с мен да се заяждате я
. Разбирам че не съм на вашето ниво на техническа грамотност + няма как изказът ми да е съвсем конкретизиран предвид на "чуждата" за мен терминология но искам да ви споделя нещо и ако може някой да ми обясни ТОЧНО как стоят нещата по съответните въпроси ще му бъда благодарна.
Вчера ми се наложи да измина около 1400 км и то в рамките на 24 часа с Кията спомената по горе в темата. Ето случките:
1. По завоите на Ришки проход (нямаше трафик + хубав асфалт) та опитвайки се да стигна по бързо закъдето съм тръгнала посмачках малко повече десния педал.
Автомобила се представяше добре до момента в който почувствах леко недозавиване - усещала съм това при бивш мой автомобил само с предно предаване. И така няколко пъти. Вярно скоростта ми беше малко повече от разумната но - КЪДЕ МИ Е 4х4-то къде ми е SAFETY-то за тази компановка.
Въпросът ми е: Защо не се задейства ESP-то (предницата губи сцепление) трябва ли да "тръгне" колата с вратите напред за да се "досети" системата че нещо се случва?
Второ как точно действа тази система при автомобили с включване на задния мост - или както там се казва?
Предположение: В горе описаната ситуация не трябва ли там за някакви си милисекунди да се включи задното. Системата автоматично да подаде мощност към колелата в проценти такива че да не губи сцепление нито едно от тях. При невъзможност да ми "отнеме" газта, а при реално поднасяне да се задействат спирачките на съответно колело за да се вкара кола в "правия път"? И как аджеба (в смисъл в каква последователнос и логика става всичко това при 4х4 превозните средста) при услови че за 1 сек с 100 км/ч се изминават повече от 35 метра дали няма да си погледна колата отвън с преден капак на прав ъгъл и намръщени фарове
. Не е ли доста по сложно тук откокото при автомобил с задно. Например при автомобила на мъжа ми (когато го отмъкна аз
) който е със задно + вече поизносени гуми и на мокро ефекта от ESP-то се чувства прекрасно. Направо с "камшик" колата се изправя а на висока скорост в завой деликатно оффф как да кажа ........на импулси нежно регулига/отнемането на газта и колата е напълно управляема.
Разсъждаваики по темата стигнах Софийско и гледам хубави полянки със сняг извън пътя. Викам си за 5 мин. ще пробвам това ESP на снежеца.
Тръгвам от място нагоре по заснежения и стръмен склон и да имам индикация ESP на таблото - колелата боксуват и ESP - то работи.
Защо само при боксуване работи защо не и при поднасяне???
Нещо повече викам си айде още един тест. Имам бутон 50х50 предно задно и бутон ESP OFF задействах ги и двата - има индикация на таблото. Гледам отдясно няма ми го малкото лостче (
като на Pajero Pinin-а) какво друго да направя амииии...... сложих автомата на ръчно и включих първа. От тук насетне газ със засилка и да превзема баира. Да ама НЕ. Точно на върха с газта до дъно за да изрина (лед, сняг и калчицата - беше 0 градуса отвън) всичко под гумите. ОТВРАТИТЕЛНОТО ESP директно ми отне всичката газчица след боксуване около 5 сек и тъкмо да преваля баира бях дотук. Колата се свлече назаде по снега (понеже бе доста стръмно) и толкова. Какво излиза: Тази системка дори и изключена в един момент (може би с по голямо закъснение вече) се задейста сама - РАЗВАЛЯЙКИ МИ ЦЕЛИЯ КЕФ и ме постави в ситуация да се опитвам да удържа колата надлъжно по склона защото поднасяйки странично щеше да стане страшничко. Така качих се пак на асфалта и продължих умих калотията на някво OMV в София (за да не ми дърпат ушите хахахахха
) и се замислих колко всъщоност и дали въобще ми помага ESP-то ако то функционира по горе упоменатите начини при това возило?
Ако някой има точно инфо по засегнатите казуси нека сподели, защото прочетох книжката която идва с автомобила 2 пъти от край до край - обясненията вътре са недостатъчни. Господата инженери явно се притесняват някой да не им открадне knowhow - то.
Дали поведението е такова и при другите SUV-ове. И ако да то кво излиза. SUV- ни риба ни рак. Май си трябва лимузина за комфорт и скорост и нещо с големи гуми и без "спомагателни асистенти" за разходки сред природата.
И един последен въпрос към колегата slowtraveler - ako/дано има търпението да прочете написаното тук докрай би ли споделил АМА ЧЕСТНО как стои този въпрос при НИСАН (от личен опит - виждам че имате Кашкай) понеже някак си ми е легнало на сърцето един NISSAN JUKE по ми е дамски и компактен защото май си надцених способностите тази ми е голяма и по 15 мин. търся място за паркиране.
Здравейте колеги съфорумци (виждам че дамите тук сме вече две) няма само с мен да се заяждате я

Вчера ми се наложи да измина около 1400 км и то в рамките на 24 часа с Кията спомената по горе в темата. Ето случките:
1. По завоите на Ришки проход (нямаше трафик + хубав асфалт) та опитвайки се да стигна по бързо закъдето съм тръгнала посмачках малко повече десния педал.
Автомобила се представяше добре до момента в който почувствах леко недозавиване - усещала съм това при бивш мой автомобил само с предно предаване. И така няколко пъти. Вярно скоростта ми беше малко повече от разумната но - КЪДЕ МИ Е 4х4-то къде ми е SAFETY-то за тази компановка.
Въпросът ми е: Защо не се задейства ESP-то (предницата губи сцепление) трябва ли да "тръгне" колата с вратите напред за да се "досети" системата че нещо се случва?
Второ как точно действа тази система при автомобили с включване на задния мост - или както там се казва?
Предположение: В горе описаната ситуация не трябва ли там за някакви си милисекунди да се включи задното. Системата автоматично да подаде мощност към колелата в проценти такива че да не губи сцепление нито едно от тях. При невъзможност да ми "отнеме" газта, а при реално поднасяне да се задействат спирачките на съответно колело за да се вкара кола в "правия път"? И как аджеба (в смисъл в каква последователнос и логика става всичко това при 4х4 превозните средста) при услови че за 1 сек с 100 км/ч се изминават повече от 35 метра дали няма да си погледна колата отвън с преден капак на прав ъгъл и намръщени фарове


Разсъждаваики по темата стигнах Софийско и гледам хубави полянки със сняг извън пътя. Викам си за 5 мин. ще пробвам това ESP на снежеца.
Тръгвам от място нагоре по заснежения и стръмен склон и да имам индикация ESP на таблото - колелата боксуват и ESP - то работи.
Защо само при боксуване работи защо не и при поднасяне???
Нещо повече викам си айде още един тест. Имам бутон 50х50 предно задно и бутон ESP OFF задействах ги и двата - има индикация на таблото. Гледам отдясно няма ми го малкото лостче (


Ако някой има точно инфо по засегнатите казуси нека сподели, защото прочетох книжката която идва с автомобила 2 пъти от край до край - обясненията вътре са недостатъчни. Господата инженери явно се притесняват някой да не им открадне knowhow - то.
Дали поведението е такова и при другите SUV-ове. И ако да то кво излиза. SUV- ни риба ни рак. Май си трябва лимузина за комфорт и скорост и нещо с големи гуми и без "спомагателни асистенти" за разходки сред природата.
И един последен въпрос към колегата slowtraveler - ako/дано има търпението да прочете написаното тук докрай би ли споделил АМА ЧЕСТНО как стои този въпрос при НИСАН (от личен опит - виждам че имате Кашкай) понеже някак си ми е легнало на сърцето един NISSAN JUKE по ми е дамски и компактен защото май си надцених способностите тази ми е голяма и по 15 мин. търся място за паркиране.
Коментар