Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

    Здравейте колеги съфорумци (виждам че дамите тук сме вече две) няма само с мен да се заяждате я . Разбирам че не съм на вашето ниво на техническа грамотност + няма как изказът ми да е съвсем конкретизиран предвид на "чуждата" за мен терминология но искам да ви споделя нещо и ако може някой да ми обясни ТОЧНО как стоят нещата по съответните въпроси ще му бъда благодарна.
    Вчера ми се наложи да измина около 1400 км и то в рамките на 24 часа с Кията спомената по горе в темата. Ето случките:
    1. По завоите на Ришки проход (нямаше трафик + хубав асфалт) та опитвайки се да стигна по бързо закъдето съм тръгнала посмачках малко повече десния педал.
    Автомобила се представяше добре до момента в който почувствах леко недозавиване - усещала съм това при бивш мой автомобил само с предно предаване. И така няколко пъти. Вярно скоростта ми беше малко повече от разумната но - КЪДЕ МИ Е 4х4-то къде ми е SAFETY-то за тази компановка.

    Въпросът ми е: Защо не се задейства ESP-то (предницата губи сцепление) трябва ли да "тръгне" колата с вратите напред за да се "досети" системата че нещо се случва?
    Второ как точно действа тази система при автомобили с включване на задния мост - или както там се казва?

    Предположение: В горе описаната ситуация не трябва ли там за някакви си милисекунди да се включи задното. Системата автоматично да подаде мощност към колелата в проценти такива че да не губи сцепление нито едно от тях. При невъзможност да ми "отнеме" газта, а при реално поднасяне да се задействат спирачките на съответно колело за да се вкара кола в "правия път"? И как аджеба (в смисъл в каква последователнос и логика става всичко това при 4х4 превозните средста) при услови че за 1 сек с 100 км/ч се изминават повече от 35 метра дали няма да си погледна колата отвън с преден капак на прав ъгъл и намръщени фарове . Не е ли доста по сложно тук откокото при автомобил с задно. Например при автомобила на мъжа ми (когато го отмъкна аз ) който е със задно + вече поизносени гуми и на мокро ефекта от ESP-то се чувства прекрасно. Направо с "камшик" колата се изправя а на висока скорост в завой деликатно оффф как да кажа ........на импулси нежно регулига/отнемането на газта и колата е напълно управляема.
    Разсъждаваики по темата стигнах Софийско и гледам хубави полянки със сняг извън пътя. Викам си за 5 мин. ще пробвам това ESP на снежеца.
    Тръгвам от място нагоре по заснежения и стръмен склон и да имам индикация ESP на таблото - колелата боксуват и ESP - то работи.
    Защо само при боксуване работи защо не и при поднасяне???

    Нещо повече викам си айде още един тест.
    Имам бутон 50х50 предно задно и бутон ESP OFF задействах ги и двата - има индикация на таблото. Гледам отдясно няма ми го малкото лостче ( като на Pajero Pinin-а) какво друго да направя амииии...... сложих автомата на ръчно и включих първа. От тук насетне газ със засилка и да превзема баира. Да ама НЕ. Точно на върха с газта до дъно за да изрина (лед, сняг и калчицата - беше 0 градуса отвън) всичко под гумите. ОТВРАТИТЕЛНОТО ESP директно ми отне всичката газчица след боксуване около 5 сек и тъкмо да преваля баира бях дотук. Колата се свлече назаде по снега (понеже бе доста стръмно) и толкова. Какво излиза: Тази системка дори и изключена в един момент (може би с по голямо закъснение вече) се задейста сама - РАЗВАЛЯЙКИ МИ ЦЕЛИЯ КЕФ и ме постави в ситуация да се опитвам да удържа колата надлъжно по склона защото поднасяйки странично щеше да стане страшничко. Така качих се пак на асфалта и продължих умих калотията на някво OMV в София (за да не ми дърпат ушите хахахахха ) и се замислих колко всъщоност и дали въобще ми помага ESP-то ако то функционира по горе упоменатите начини при това возило?
    Ако някой има точно инфо по засегнатите казуси нека сподели, защото прочетох книжката която идва с автомобила 2 пъти от край до край - обясненията вътре са недостатъчни. Господата инженери явно се притесняват някой да не им открадне knowhow - то.
    Дали поведението е такова и при другите SUV-ове. И ако да то кво излиза. SUV- ни риба ни рак. Май си трябва лимузина за комфорт и скорост и нещо с големи гуми и без "спомагателни асистенти" за разходки сред природата.
    И един последен въпрос към колегата slowtraveler - ako/дано има търпението да прочете написаното тук докрай би ли споделил АМА ЧЕСТНО как стои този въпрос при НИСАН (от личен опит - виждам че имате Кашкай) понеже някак си ми е легнало на сърцето един NISSAN JUKE по ми е дамски и компактен защото май си надцених способностите тази ми е голяма и по 15 мин. търся място за паркиране.

    Коментар


    • #47
      От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

      А забравих да отговоря на колегата s_s1 според мен поне нещата стоят по следния начин: Разбира се че сте прав в абсолютна стойност - парици загубата е минимална ( 10 годишния автомобил е близо до минимума си като цена, а 15 годишния е вече за "почитатели" на съответния модел), като разликите в цените м/у 10 и 15 годишния са ........ за всекиго различни - от поносими до смешни.

      Но ако искаме да караме нещо по ново (не казвам че по-старите си нямат своите достойнства) - няма как - преглъщаме горчивия хап - кеф цена няма и толкова за който може да си го позволи.

      Нашето семейство НЕ може да си позволи чисто нов автомобил освен ако не е от ниския/среден клас - НО НЕ НИ ХАРЕСВАТ ама никак.

      Затова мъжът ми е заложил на концепцията покупка на - 3 годишен автомобил 40% от цената от горния сегмент на средния клас (задължително от представителство на марката) обслужен в ....... (не в БГ) и продаден след (1-2 годишно ползване).
      Финансово не е приятно но, не искам дори да чувам повече за МАЙСТОРИ.
      И моля ви колеги съфорумци не се обиждайте. Тук всички вие сте изключение (в добрия смисъл на думата) влюбени сте в автомобилите си обичате ги и поддържате правилно защото малко или много му разбирате. Все пак това ви е хобито. Но голямото но: Тук вие сте хиляди а в БГ автомобилите са стотици хиляди така че шанса да се сдобиеш с добре поддържан автомобил от БГ автоматично става 1/100 - трудна работа дет се вика. Затова на сигурното. Дали съм права амиииии ...... за себе си да .

      Коментар


      • #48
        От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

        Съжалявам ако вече досаждам последно въпросче към всички знаещи.
        Случаи: При дрижение със 160-170 км по магистрала да речем (че глобата е по малка ) наблюдавам че как да се изразя по-точно а...... фоновия шум в купето малко ми идва в повечко - основно от гумите на автомобила. Много ярко това се усеща да кажем на АМ Тракия на грубия асфалт след Пловдив.
        Въпросът ми е: Гумите ми са Bridgestone Blizzak - погледнах в интернет дават 75 dB шум при преминаване за моя модел. След месец когато ще бъдат сменени с летни да кажем с показател 67-68 dB (толкова бе наи-ниската стойност която срещнах) трябва ли да очаквам сериозна промяна в комфорта така да се каже или всичко това е ала бала?
        Дали по-грубия граипфер на Bridgestone е чак толкова причината илииииии ..................... Кия е още компания в детска възраст? Или пък за тази цена толкова? Обезшумяването на купето може би струва парици знам ли?
        А вероятно и ние сме се разглезили как баща ми превозваше навремето цялото семейство в жигула където никой никога не е мерил шум където и да било.
        И отново питане към колегата slowtraveler как стоят нещата при Nissan. Мерси предварително че този Juke ми изяде главата много ми е красив . А дали Juke е в класа на Кашкай ако е по нисък то може би този показател би бил влошен? А въобще тук има ли някой със Juke да сподели? Ах ако беше БГ мама колко отговора щях да получа !

        Коментар


        • #49
          От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

          ЗАБЕЛЕЖКА: Отговора е под въздействие на Трифон Зарезан
          Та, първо - недозавиване е присъщо за всички 'недо 4х4 автомобили'....
          При тях този ефект се получава защото на повечето основното предаване е предното...
          Управлението им изисква известно внимание... Например - влизаш в завоя и усещаш недозавиването... Ако е достатъчно мощен автомобила, 'заваряваш' газта за пода, и усещаш, че въпреки логиката, изведнъж автомобила става 'задноприводен' и променя баланса си, изхвърляйки задницата (прехвърляйки момент към задния мост), и вкарвайки те в завой, в който вече си мислиш, че няма да излезеш...
          За изкачването - ако бяхте прочели инструкцията предварително, бихте срещнали абзац от рода ' при дълбок сняг и т.н. изключете ЕСП'... Тогава прехвърлянето към задния мост пак работи, но ще бъде изключено отнемането на газта и курсовата устойчивост (може да правите 'палачинки'...)... При Кашкая (и Джука мисля че е по същия начин) когато се изключи ЕСП, при определено оборудване се включва ABLS (Automatic Brake Limited Slip) - включва система, имитираща самоблокиращи диференциали, която ме е измъквала от дълбок сняг без спадане на оборотите (да, с известен 'трясък' на АБС)...
          А за БГ Мама - може да получите много отговори, ама дали ще са съдържателни не е сигурно
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #50
            От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

            Мерси за изключително бързия и навярно достатъчно изчерпателен отговор, как намирате време!? Само да подчертая бях изключила въпросното ESP (даже знам смисъла на абревиатурата хахаха - непривично за жена) както и имаше налична индикация ЕSP OFF на таблото. Въпреки това системата се включва САМА или така да се каже бутона не деактивира напълно тази функция а може би само забавя или изчаква определено време но на практика след около 5-6 секунди боксуване ESP-то се включи само и хвана всичките ми 200 коня под капака за гушите и кел файда от тях тогава. Ако само при мен е така хмммм ......................Juka май ще си го подаря по скоро.

            Обяснението как се влиза с мръсна газ в завоя с моя 'недо 4х4 автомобили'.... много ми хареса. Честно казано искам да го пробвам, защото понякога този начин може да е единствения възможен за излизане от ситуация само трябва да намеря достатъчно широко място защото на пътя ме е страх за този тест. А дали е достатъчно мощен автомобила незная. Пример на сух асфалт - не мога да пробоксувам. С газ до дупка и смачкан кикдаун от място просто Кията включва задния мост без никакво закъснение и автомобила потегля на възможния си максимум (доста динамично) но няма индикация ESP или звук от гуми малеее ако ме чуй моя ще ми вземе ключовете . Засрвнение неговото 320 CDI при смачкан кидаун от място ESP-то мига до 110 км/ч а задницата мазно се лашка (люлее ляво-дясно) но напълно управляемо. Офф май сравнявам две несравними марки но няма как да стопанисваме два по-расови автомобила. Затова засега кореиското чудо ми се полага.
            Защо обаче както казвате "курсовата устойчивост" явно част от сложната ESP система не сработва при поднасяне на предницата а аз трябва да изнеса задницата на автомобила???

            Преди седмица в дълбок сняг под който имаше лед но без наклон на пътя усетих как се получава това с "изнасянето на задницата" при включване на задното. Всеки път при по рязко подаване на газ дори и със изправен волан задницата се опитваше да потели наляво или надясно, което честно казано малко ме зачуди уж съм 4х4 де! Какво излиза тогава по добре 4х4 - то да е постоянно/перманентно или там както се казава а само да се променят мощностите към съответните колела предни/задни за да се избегне този ефект. Така ли е?
            Изразът (може да правите 'палачинки'...)... е много готин хахахаха не бях го чувала само че тук с тоя автобус нестава опитах вече. На средата на палачинката ESP-то ме спъва. Когато го изключа от бутона става само една "палачинка" на втората отново се активира само и до тук. Като цяло куца работа. А преди с Pinina със старите гуми (преди да ги сменя че после с новите ме беше жал) малко да се намокри асфалта и правя по една тава с палачинки хахахха .

            Това със системата ABLS - мисля че разбирам какво имате в предвид но на Соренто не прочетох за подобно нещо и явно го няма като екстра или поне при мен.

            Стига толкова изкарах вече второ висше по темата хахахаха отивам да празнувам наздраве на всички от мен. И pls. отговори по темата след 16/02 на трезва главица хахахахаха.

            Коментар


            • #51
              От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

              По-разумния начин за преминаване на завоите е със съобразена скорост
              Недозавиването става поради това, че този тип 4х4 е с предимно предно предаване, и включва задното само при поднасяне/пробуксуване, или при определени условия (например тръгване от място).
              Затова поведението при по-висока скорост е като на чист предноприводен автомобил. Натиснеш ли газта до дупка, предните гуми пробуксуват/поднасят по-активно, и съответно заключва муфата за задното предаване, което изведнъж променя баланса като на чист 4х4 автомобил, което комбинирано с работата на ТС (леко отнемане на газта в този момент - олекване на задницата) довежда до поднасянето на задница.
              На наистина мощен лек автомобил (над 270к.с.) с такова предаване номера съм го пробвал многократно, но с Кашкая съм експериментирал само на хлъзгаво - с по-тежък и висок автомобил трябва да се внимава с такива експерименти...
              За ЕСП - на Кашкая и на Джипа натискането на бутона води до пълно изключване на ТС (това, което ти отнема газта)... Учудва ме, че на Киа-та остава включено ТС...
              Да не би да правите експеримента с прекалено висока скорост (например над 40км/ч)? Защото при повечето модели ЕСП се включва над определена скорост дори и да е било изключено...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #52
                От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                Само за проба - ако бях на мястото на колежката - щях да изпусна леко предните и да напомпам малко задните гуми.. После пак по същия път.. и после непременно щях да пиша тук...)))

                Коментар


                • #53
                  От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                  Мммммдаааааа ясно обяснението ми изглежда съвсем разумно, което автоматично означава че този автомобил се кара доста специфично когато е на границата на сцеплението и няма нищо общо с лека кола предвид на масата си. А може би и аз изисквам повечко от него (например Варна -Бургас - за 65 мин.), а той не е направен за това, но иначе се получава. Не ме разбирайте погрешно просто май няма търсените от мен качества(а като знам и половинката си) нищо повече. Иначе си ми харесва като дизаин + много добрата надеждност особено за двигателя и шест степенния автомат - статистически данни от КИА бг.
                  Днес обаче не се стърпях и отидох да го поразходя по плажа. Отначало съвсем плахо по края, после придобивайки смелост нагазих в по-дълбокото. Извода е един - това нещо наречено ТС (явно част от ESP) си оказва негативното влияние и тук. Точно когато ти трябва мощност - изведнъж я губиш.
                  Ще попитам мой познат на ръководен пост в Киа това ли е правилното поведение или аз имам софтуерен бъг с автомобила.
                  Ако това е "правилното" поведение то трябва да се напише официално писмо до корейците и помогналите им в разработването на този модел инженери от Ауди да добавят още едно копче на таблото. До бутоните за "Асистента за спускане по наклон","ESP OFF" и "50х50" да сложат и още един бутон "Обади се на ПРИЯТЕЛ" хахахахахахахах . Или поне да напишат с големи букви в инструкцията на първа страница " До всички нови собственици излизането от асфалта не е желателно".
                  Добре въпрос за NISSAN JUKE гледам че отляво долу има бутон за селекция 2WD или 4WD. Това значи че мога да го селектна на перманентно 4х4, нали? И изобщо каква е неговата концепция за 4х4 - за да имам "теоретична подготовка" като се върне моя да се започне с "мрънкането" хахаха казвам го в добрия смисъл.
                  Ако отговора за Нисана е да - ето един добър коз в моя полза .
                  Към колегата Totko тези вече по 'мъжки" експерименти предполагам ще бъдат направени следващия месец но не от мен а от половинката. Ще драсна резултата.

                  Коментар


                  • #54
                    От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                    Може ли малко по кротко по пътищата!Ние също сме там! 160-170 км.в час че били по евтини глобите! Що за глупост е това?Като ти гледам ника това 83 набора ли е?
                    Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                    Коментар


                    • #55
                      От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                      Първоначално публикуван от svetla83 Преглед на мнение
                      ...А може би и аз изисквам повечко от него (например Варна -Бургас - за 65 мин.), а той не е направен за това, но иначе се получава. ...
                      Ъхъ... Откакто някои почнаха да лъжат жените си колко са 20см, от тогава жените загубиха възможността да преценяват дистанции, времена, средна скорост и т.н... Че и почнаха да лъжат доста Час до Бургас.... Мооооже, ама с цената на доста груби нарушения, и не с този автомобил, а с нещо по-мощно, по-ниско, и по-леко...
                      Сработването на ТС означава, че исканата мощност не може да бъде предадена на колелата (или с други думи - шофьора е или тъп, или неопитен, натискайки газта до дупка по хлъзгав или мек терен )
                      И системата просто ограничава приплъзването/пробуксуването на колелата...
                      На мястото на съпруга Ви бих платил още няколко часа инструктор по шофиране - явно има пропуски в обучението...
                      И явно бъга е в 'уплътнението' между волана и седалката, а не в автомобила
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #56
                        От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                        Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                        Може ли малка справка и информация кои и какви самолети (военни) и двигатели се произвеждат от Сyбару?
                        За самолети не съм се интересувал, но лекия хеликоптер Dynali H2S ползва двигател на Субаро и то с водно охлаждане, което не е обичайно.

                        И понеже се отклонихме от темата в началото, аз бих разгледал Терано 2 с 2.7 дизел . Намират се добри екземпляри все още и мисля ще покрие изискванията на питащия и то за бюджет доста под определения.
                        Последно редактирано от piron45; 15-02-15, 14:41.

                        Коментар


                        • #57
                          От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                          Митсубиши Аутлендър, Пежо 4007, Ситроен Ц-Кросер. Една и съща кола са. Карам такава трета година, минал съм 110 000 км, няма проблеми.
                          Георги Донев, 0889 437 687
                          Nissan Patrol Y60

                          Коментар


                          • #58
                            От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                            Първоначално публикуван от svetla83 Преглед на мнение
                            ...
                            До бутоните за "Асистента за спускане по наклон","ESP OFF" и "50х50" да сложат и още един бутон "Обади се на ПРИЯТЕЛ" хахахахахахахах . Или поне да напишат с големи букви в инструкцията на първа страница " До всички нови собственици излизането от асфалта не е желателно".
                            ...
                            Не за КИА, но на Санта Фе в книжката буквално си пишеше "Това, че автомобилът Ви е 4х4 не означава, че е предназначен за офроуд употреба"

                            ЕСП-то има за цел (ако решите да пробвате безумният съвет за пълната газ при недозавиване с висока скорост в завой) да ви задържи на пътя и ако се налага да спрете... В общия случай, ако се попадне в остър завой с голяма скорост и т.н. с пълната газ просто ще излетите от пътя "с пълна газ" и ще Ви показват в новините. А ЕСП-то ще отнеме газта, ще спре която от гумите трябва и ще вкара колата в пътя... доколкото е възможно.
                            При офроуд в дълбок сняг, кал и др. подобни ЕСП-то само пречи, защото гумите трябва да превъртат с голяма скорост за да се самопочиства грайфера.
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #59
                              От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                              ....ЕСП-то има за цел (ако решите да пробвате безумният съвет за пълната газ при недозавиване с висока скорост в завой) да ви задържи на пътя и ако се налага да спрете......
                              Да, навярно трябваше да уточня "не правете това вкъщи". Трябва да се знаят своите възможности, възможностите на автомобила и физичните закони...
                              Но методиката е пробвана на 'предноприводен с подключваем заден мост" и наистина се променя изцяло поведението на автомобила в завой. И той се 'изтегля' вътре в завоя загубвайки недозавиването...
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • #60
                                От: 4х4 автомобил след 2006г до 25 000 лв

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Да, навярно трябваше да уточня "не правете това вкъщи".

                                ... наистина се променя изцяло поведението на автомобила в завой. И той се 'изтегля' вътре в завоя загубвайки недозавиването...
                                ...което преминава в свръхзавиване /евентуално/ и вместо да излети по тангентата, ще отиде в насрещното платно /примерно/

                                Проблемът на съвременните автомобили в никой случай не е да вземат завои със сравнително високи скорости... Това което се превръща в проблем е, че не можеш да видиш какво има ЗАД завоя... Да вземеш завой беше проблем едно време с жигулите и гумите "Баба Вида"...

                                Представи си какъв ще е завоя, който новичък СУВ се затруднява да вземе и какво би станало при подаване на пълна газ и колко време ще има за реакция...

                                Такива експерименти аз примерно си правя с баничарката с гуми 165/13, която поднася при 40-50кмч и то само на място без други коли и с добра видимост... Същите места с Волвото ги минавам с двойна скорост без дори да се задейства ЕСП-то...
                                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X