Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работен джип за планина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Работен джип за планина

    Първоначално публикуван от maxaffey Преглед на мнение
    Здравейте,

    да питам, че тук най-разбирате.

    Работим в планината и все лоши терени, като имаме няколко трактора. Хората, които работят с тях се качват всеки ден и понякога по няколко пъти на ден до тях за да бачкат и ползваме два джипа нисан терано 1, като единя е пикап. В тях държим всички инструменти, гориво, смазочни масла и др.

    Проблема е че от кофти терена, който се изминава всеки ден (понякога и над 50,60 км. на ден, всеки ден в продължение на повече от 300 дни в годината) правим много ремонти на тези джипки и до момента ни излизат златни (купили сме ги по 3000 и 2500 лева и за последните 6, 7 месеца сме дали над 10 000 лева за ремонти по тях).

    Дайте съвет с какви джипки да ги заменим, за да можем да вършим същата работа но да ни излиза по-евтино. Мислихме за лада нива, но проблема е че са малки вътре и неможем да поберем изобщо багажа а тези с 5 врати ми казаха че не са толкова добри, като тривратките.

    Мерси предварително
    Потърсете опита и на други Ваши колеги от бранша. Те как го правят? Все пак доста народ работи по горите и планините, къде законно къде не...

    Коментар


    • #47
      От: Работен джип за планина

      Най добрия работен кон е Патрол, но стария 160 3.3д. Проблема е, че са над 25 годишни и вече няма живи, или ако има не се продават. С 60 2,8тд ще бере ядове с главата. Тоя ДВГ е капризен към идиотско каране и неподържане. Един теч на охладителната система, проблем с термостата и водната помпа, или неработещ виско-съединител и ще сцепи дори и нова глава. От там като се продължи с идиотското каране ще затегнат буталата и ше изкриви блока, и надере цилиндрите. 6 -7 хил. лв. за ремонт. И след такъв ремонт, по същата схема пак ще го счупят, щото знам за какво мурдарско каране става въпрос.
      Иначе е много хубав, ама иска гледане, което няма как да му се случи в така описаната ситуация.
      Почти същото се отнася за дизеловите ДВГ на Паджеро и ТЛК.
      2,7ТД на Терано е най идиотоустойчивия ДВГ от всички модели и марки по списъка "марки" във форума. Има много здраво силово предаване. Майната му на независимото окачване - казах по назад какво дава фира и колко струва, айде х 3 да е , че да има и за майсторите. Толкоз за чупенето ... в стандартна комплектация.
      Освен това е важна и цената на стоката, и има ли я на пазара. Във вид готова за експлоатация и във вид за донор на резервни части. И в това отношение няма проблеми - в сайтовете за продажби е пълно с изгодни предложения. И още дълги години ще има изгодни предложения, защото модела се произвежа до 2000г., макар и след 1996 да е с комп и електрическа помпа.
      Ааа, забравих, че го има и като Форд, че даже вървят и по евтино.
      Какво повече трябва за тая работа!?

      Коментар


      • #48
        От: Работен джип за планина

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Най добрия работен кон е Патрол, но стария 160 3.3...
        +1
        мисля, да зема а се замисля...

        Коментар


        • #49
          От: Работен джип за планина

          Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
          Господине, знам, че сте много компетентен и с голям авторитет тук във форума и ми е малко неудобно, но след като го пожелавате...
          Оста на въртене на долния носач на Тераното НЕ съвпада с оста на въртене на торсиона. От там и усилието на изкълчване, и триещите сили и тяхните съпротивителни такива водят до често скапване на капачката на торсиона. Понеже двете основни втулки на същия носач не лежат и не се въртят в една и съща ос натоварването, което си предизвикват една на друга е огромно. От там по-слабата (задната), която е закрепена с една ламаринка за шасито се скапва. Като я направиш достатъчно здрава се счупва онзи колос на инженерната мисъл, а именно желязото, с два напречни отвора, ос и резба, в задната част на носача, наречено на кратко БОЛТ, каквото нещо не се среща никъде в автомобилостроенето.
          Толкова за долния носач. Като имам време ще продължа с горния, а после с онази кормилна щанга, приличаща на кучешки кокал от анимационен филм. За десерт може да спомена и хебела. Знаете ли, че за Терано се предлага КИТ за усилване на хебел?
          Колега би ли посочил, модел на който пръта на торсиона съвпада с оста на носача?

          Коментар


          • #50
            От: Работен джип за планина

            Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнение
            Колега би ли посочил, модел на който пръта на торсиона съвпада с оста на носача?
            L200 примерно...
            мисля, да зема а се замисля...

            Коментар


            • #51
              От: Работен джип за планина

              Моите претенции за познания в автомобилостроенето не са големи, но не се сещам за торсион, който да не е в оста на въртене освен на Тераното. А за 2.7 мотора няма как да се каже лоша дума.
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #52
                От: Работен джип за планина

                Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                Купете Ленд Ровър Дифендер, много са яки .
                Ма ти сериозно ли?
                Даже УАЗ е по-надеждно от това недоразумение .
                На сърбела майката му е чесането.
                Борислав Борисов Русе О885 О37815

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X