Здравейте всички и да ми е честит първия пост! 
От дълго време следя форума и се кефя максимално докато чета разнообразни и интересни теми (главно за Jeep)! Не ми се налагаше да пиша до сега, тъй като нямам джип, за момента.
Казвам се Владимир (станах фен на Дядо Владо), та за това реших да спомена и името си
В момента карам чисто нов Шевролет (вече е малко над 3 години), който взех на лизинг 2010-та и ще му приключа окончателно лизинга догодина Март месец. Брутално доволен съм от покупката, няма да описвам надълго защо, до тук като "ремонти" ми се налагаше да сменя 2-те крушки на късите (тъй като колата върви на къси 100% от времето, в което е запалена от първия и ден), като за този "ремонт" последните 3+ години се охарчих с около 16-17 лв общо за 2-те крушки.
Кола-мечта! (наистина!).
Да, обаче мечтата ми е съвсем друга... В момента имам лека кола, с ръчни скорости и бензинов двигател, а искам:
1. Jeep Grand Cherokee 2004-2005, 2.7 CRD, за предпочитане Laredo или Overland
2. Автоматични скорости
3. Дизелов двигател
Защо ли?... Никога не съм имал джип, а всеки мой досег с такъв ми е създавал безкрайни положителни емоции, както и цял живот мечтая да имам такъв (да ме пита човек защо избрах новата кола пред стария джип, но плюсовете са безброй, та да не навлизаме в тази тема, хехе).
Гледам ваши снимки от Плана планина, Стара планина, Рила, Люлин планина и т.н. и се сещам за всички онези места, на които съм искал да отида или вече съм бил, но не съм успял да посетя с колата си (защото тя просто няма да се справи с този терен, лека кола е все пак!). Гледайки тези снимки си казвам - аз мога да направя същото, за собствен кеф (кеф цена няма!), а и да го споделя с прекрасната си половинка!
Честно казано не искам да навлизам в дискусии и спорове за избор на конкретен джип, вече съм го избрал и описал горе, но въпреки всичко и след десетките теми, които съм изчел вече тук, имам въпроси, на които не намерих отговор.
Слагам и още 1 важен коментар! НЕ съм зверски офроуд фен (да се бухам насила да си троша джипа (дето нямам все още, хаха))! Обаче съм фен на голямото, сигурното, здравото, стабилното, проходимото, мощното и комфортното! Т.е. бих си изкарал джипа с жената по много офроуд места и маршрути, но не бих го бутал насила да го чупя, няма да го возя по състезания, няма да го ползвам за офроуд тип "я да видим къде му е лимита"!
1. Четох, че 2.7 CRD двигателите имали проблеми с дюзите и цената е 2800 за 2 (от 5) дюзи + труд. Как да си "гарантирам", че джипа е преживял вече тези проблеми преди аз да му стана собственик?
2. Пак тук четох, че 2.7 CRD двигателя, ако се кара с 4000 оборота 15 минути - пука главата и адиос! Да де, ок... 4000 оборота е много, разбирам, на магистрала е джипа напънат до където може и мъка 15 мин (ясно е, че няма да стане, не и при мен, аз си пазя колата!), но... офроуд? Бавни скорости + баир + часове зор по тоя баир? Изобщо подходящ вариант ли е дизеловия Grand Cherokee за офроуд, след като пука глава след като почнеш да го зориш?
3. Гумите... Дори и да има 3 комплекта гуми (които вървят с покупката на джипа, да не говорим, ако трябва и да ги купувам) - кални, летни и зимни... Една смяна на гуми си е 50-100 лв с баланси, изправяне евентуално, та и повече! Да правиш смяна на лятна с кална гума преди офроуд и на връщане пак обратно смяна не е ли малко... скъпо? В този ред на мисли - може ли колата просто да се кара с кални гуми? В София, извънградско, задръствания, лято, зима?
Един приятел каза - "взимай чисто нови зимни и си карай само с тях всички сезони, че иначе ще се видиш у празници да купуваш и сменяш гуми час по час"... Тааа, вашето мнение? Може ли да се кара само с кални или някакви офроуд-all-terrain например? Защото... обясних
4. Офроуд окачване? Както казах - няма да го тормозя до полуда, дори всеки мой опит за офроуд ще бъде много, много премерен (просто съм такъв), но както вече казах - фен съм на здравото и сигурното! Може 1 път да ми се наложи да карам тежко някъде и трябва да бъда подготвен!
5. С инвестиция в такова окачване (rough terrain) всъщност човек купува ли си наистина по-здраво и стабилно окачване "като цяло" или поддръжката му просто ще е по-скъпа, предвид, че може и да не се налага да чанчи често по баири?
6. Стандартното окачване достатъчно здраво ли е, ще върши ли достатъчно добра офроуд работа (предполагам не, щом хората си правят поръчкови изпълнения в последствие)
7. От форума тук ли да си купя джип (като изплатя Шевролета), т.е. джип, правен, с окачването, гумите и т.н. всевъзможни екстри и пинизи, които си правят феновете или да купя ненаправен джип, който аз да правя? От една страна покупката е на джип, който най-вероятно е разпран и съдран от тежък офроуд ("но направен"), от друга страна риска е да попадна на джип с некадърен предишен собственик, дето му е разказал играта и без да го е подготвял за офроуд с допълнителен тунинг)
8. Как се представят автоматиците на Grand Cherokee 2.7 CRD от 2003-2005? Последното нещо, което искам е проблем със скоростите... А като динамика, превключване на предавките, 5-степенни ли са, responsive ли са като цяло, "меки" ли са при превключване и т.н. Бързите и бавните им как се представят (бавните най-вече) при офроуд, особено в комбинация с онова "пука главата тоя дизел като се зори")... Нямам представа честно казано на офроуд колко се зори този джип, но като гледах почти всички клипчета тук от форума, като слушах двигателите ми се стори, че бая зор виждат и постоянно седят във високи обороти...
9. Комфортен ли е джипа, като возия, място за всички пътници, багажник? Четох тук из темите, че имал меки седалки, дето били "много надолу" и "пропадаш" като седнеш, че се люлял и клател, не бил стабилен и т.н.
Глупаво е, че толкова искам точно този джип, след като дори не съм го карал, но... това искам (поне след всичко прочетено), а и не виждам нещо, което да има толкова много екстри за тия пари (10-тина хиляди лв) като кожа, автоматик, двузонов климатроник, подгрев, бавни, quadra-drive системата като възможности, интериор, уникален външен вид и т.н.
До сега имам "опит" (бегъл) с Toyota Land Cruiser 4.2 (1 седмица не спах, след като я карах!)
, както и VW Passat 4-motion (ужас зимата, нисък, зверски тъп 4-motion, блокираш му 3 от 4-те колела и тъпата система върти само колелото, което не е блокирано, та закъсваш на бордюр в снега ебати), както и Audi A4 Quattro, от което миналата зима останах много приятно изненадан и впечатлен в тежки зимни условия, плюс и, че беше с 4 летни гуми, тааа... абе Quattro > 4-motion според мен! 
А, забравих да кажа и, че ми трябва по-голям багажник (гранда отговоря на това изискване от прочетеното до тук), стига да не е бензин, заради огромните газови в багажника и т.н.
Мдааа... що нещо изписах, но все пак - не съм имал джип до сега и освен с четене, суха теория и една мечта от детските години, предполагам всички тези въпроси изглеждат нормални
Новак съм, от което не ме е срам, за това ще питам за всичко!
Благодаря ви за отделеното време!
Владимир

От дълго време следя форума и се кефя максимално докато чета разнообразни и интересни теми (главно за Jeep)! Не ми се налагаше да пиша до сега, тъй като нямам джип, за момента.
Казвам се Владимир (станах фен на Дядо Владо), та за това реших да спомена и името си

В момента карам чисто нов Шевролет (вече е малко над 3 години), който взех на лизинг 2010-та и ще му приключа окончателно лизинга догодина Март месец. Брутално доволен съм от покупката, няма да описвам надълго защо, до тук като "ремонти" ми се налагаше да сменя 2-те крушки на късите (тъй като колата върви на къси 100% от времето, в което е запалена от първия и ден), като за този "ремонт" последните 3+ години се охарчих с около 16-17 лв общо за 2-те крушки.

Да, обаче мечтата ми е съвсем друга... В момента имам лека кола, с ръчни скорости и бензинов двигател, а искам:
1. Jeep Grand Cherokee 2004-2005, 2.7 CRD, за предпочитане Laredo или Overland
2. Автоматични скорости
3. Дизелов двигател
Защо ли?... Никога не съм имал джип, а всеки мой досег с такъв ми е създавал безкрайни положителни емоции, както и цял живот мечтая да имам такъв (да ме пита човек защо избрах новата кола пред стария джип, но плюсовете са безброй, та да не навлизаме в тази тема, хехе).
Гледам ваши снимки от Плана планина, Стара планина, Рила, Люлин планина и т.н. и се сещам за всички онези места, на които съм искал да отида или вече съм бил, но не съм успял да посетя с колата си (защото тя просто няма да се справи с този терен, лека кола е все пак!). Гледайки тези снимки си казвам - аз мога да направя същото, за собствен кеф (кеф цена няма!), а и да го споделя с прекрасната си половинка!

Честно казано не искам да навлизам в дискусии и спорове за избор на конкретен джип, вече съм го избрал и описал горе, но въпреки всичко и след десетките теми, които съм изчел вече тук, имам въпроси, на които не намерих отговор.
Слагам и още 1 важен коментар! НЕ съм зверски офроуд фен (да се бухам насила да си троша джипа (дето нямам все още, хаха))! Обаче съм фен на голямото, сигурното, здравото, стабилното, проходимото, мощното и комфортното! Т.е. бих си изкарал джипа с жената по много офроуд места и маршрути, но не бих го бутал насила да го чупя, няма да го возя по състезания, няма да го ползвам за офроуд тип "я да видим къде му е лимита"!
1. Четох, че 2.7 CRD двигателите имали проблеми с дюзите и цената е 2800 за 2 (от 5) дюзи + труд. Как да си "гарантирам", че джипа е преживял вече тези проблеми преди аз да му стана собственик?
2. Пак тук четох, че 2.7 CRD двигателя, ако се кара с 4000 оборота 15 минути - пука главата и адиос! Да де, ок... 4000 оборота е много, разбирам, на магистрала е джипа напънат до където може и мъка 15 мин (ясно е, че няма да стане, не и при мен, аз си пазя колата!), но... офроуд? Бавни скорости + баир + часове зор по тоя баир? Изобщо подходящ вариант ли е дизеловия Grand Cherokee за офроуд, след като пука глава след като почнеш да го зориш?
3. Гумите... Дори и да има 3 комплекта гуми (които вървят с покупката на джипа, да не говорим, ако трябва и да ги купувам) - кални, летни и зимни... Една смяна на гуми си е 50-100 лв с баланси, изправяне евентуално, та и повече! Да правиш смяна на лятна с кална гума преди офроуд и на връщане пак обратно смяна не е ли малко... скъпо? В този ред на мисли - може ли колата просто да се кара с кални гуми? В София, извънградско, задръствания, лято, зима?
Един приятел каза - "взимай чисто нови зимни и си карай само с тях всички сезони, че иначе ще се видиш у празници да купуваш и сменяш гуми час по час"... Тааа, вашето мнение? Може ли да се кара само с кални или някакви офроуд-all-terrain например? Защото... обясних

4. Офроуд окачване? Както казах - няма да го тормозя до полуда, дори всеки мой опит за офроуд ще бъде много, много премерен (просто съм такъв), но както вече казах - фен съм на здравото и сигурното! Може 1 път да ми се наложи да карам тежко някъде и трябва да бъда подготвен!

5. С инвестиция в такова окачване (rough terrain) всъщност човек купува ли си наистина по-здраво и стабилно окачване "като цяло" или поддръжката му просто ще е по-скъпа, предвид, че може и да не се налага да чанчи често по баири?
6. Стандартното окачване достатъчно здраво ли е, ще върши ли достатъчно добра офроуд работа (предполагам не, щом хората си правят поръчкови изпълнения в последствие)
7. От форума тук ли да си купя джип (като изплатя Шевролета), т.е. джип, правен, с окачването, гумите и т.н. всевъзможни екстри и пинизи, които си правят феновете или да купя ненаправен джип, който аз да правя? От една страна покупката е на джип, който най-вероятно е разпран и съдран от тежък офроуд ("но направен"), от друга страна риска е да попадна на джип с некадърен предишен собственик, дето му е разказал играта и без да го е подготвял за офроуд с допълнителен тунинг)
8. Как се представят автоматиците на Grand Cherokee 2.7 CRD от 2003-2005? Последното нещо, което искам е проблем със скоростите... А като динамика, превключване на предавките, 5-степенни ли са, responsive ли са като цяло, "меки" ли са при превключване и т.н. Бързите и бавните им как се представят (бавните най-вече) при офроуд, особено в комбинация с онова "пука главата тоя дизел като се зори")... Нямам представа честно казано на офроуд колко се зори този джип, но като гледах почти всички клипчета тук от форума, като слушах двигателите ми се стори, че бая зор виждат и постоянно седят във високи обороти...

9. Комфортен ли е джипа, като возия, място за всички пътници, багажник? Четох тук из темите, че имал меки седалки, дето били "много надолу" и "пропадаш" като седнеш, че се люлял и клател, не бил стабилен и т.н.
Глупаво е, че толкова искам точно този джип, след като дори не съм го карал, но... това искам (поне след всичко прочетено), а и не виждам нещо, което да има толкова много екстри за тия пари (10-тина хиляди лв) като кожа, автоматик, двузонов климатроник, подгрев, бавни, quadra-drive системата като възможности, интериор, уникален външен вид и т.н.
До сега имам "опит" (бегъл) с Toyota Land Cruiser 4.2 (1 седмица не спах, след като я карах!)


А, забравих да кажа и, че ми трябва по-голям багажник (гранда отговоря на това изискване от прочетеното до тук), стига да не е бензин, заради огромните газови в багажника и т.н.
Мдааа... що нещо изписах, но все пак - не съм имал джип до сега и освен с четене, суха теория и една мечта от детските години, предполагам всички тези въпроси изглеждат нормални

Новак съм, от което не ме е срам, за това ще питам за всичко!

Благодаря ви за отделеното време!
Владимир
Коментар