Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Знам какъв джип да си купя, но...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Знам какъв джип да си купя, но...

    Здравейте всички и да ми е честит първия пост!

    От дълго време следя форума и се кефя максимално докато чета разнообразни и интересни теми (главно за Jeep)! Не ми се налагаше да пиша до сега, тъй като нямам джип, за момента.
    Казвам се Владимир (станах фен на Дядо Владо), та за това реших да спомена и името си

    В момента карам чисто нов Шевролет (вече е малко над 3 години), който взех на лизинг 2010-та и ще му приключа окончателно лизинга догодина Март месец. Брутално доволен съм от покупката, няма да описвам надълго защо, до тук като "ремонти" ми се налагаше да сменя 2-те крушки на късите (тъй като колата върви на къси 100% от времето, в което е запалена от първия и ден), като за този "ремонт" последните 3+ години се охарчих с около 16-17 лв общо за 2-те крушки. Кола-мечта! (наистина!).

    Да, обаче мечтата ми е съвсем друга... В момента имам лека кола, с ръчни скорости и бензинов двигател, а искам:
    1. Jeep Grand Cherokee 2004-2005, 2.7 CRD, за предпочитане Laredo или Overland
    2. Автоматични скорости
    3. Дизелов двигател

    Защо ли?... Никога не съм имал джип, а всеки мой досег с такъв ми е създавал безкрайни положителни емоции, както и цял живот мечтая да имам такъв (да ме пита човек защо избрах новата кола пред стария джип, но плюсовете са безброй, та да не навлизаме в тази тема, хехе).
    Гледам ваши снимки от Плана планина, Стара планина, Рила, Люлин планина и т.н. и се сещам за всички онези места, на които съм искал да отида или вече съм бил, но не съм успял да посетя с колата си (защото тя просто няма да се справи с този терен, лека кола е все пак!). Гледайки тези снимки си казвам - аз мога да направя същото, за собствен кеф (кеф цена няма!), а и да го споделя с прекрасната си половинка!

    Честно казано не искам да навлизам в дискусии и спорове за избор на конкретен джип, вече съм го избрал и описал горе, но въпреки всичко и след десетките теми, които съм изчел вече тук, имам въпроси, на които не намерих отговор.

    Слагам и още 1 важен коментар! НЕ съм зверски офроуд фен (да се бухам насила да си троша джипа (дето нямам все още, хаха))! Обаче съм фен на голямото, сигурното, здравото, стабилното, проходимото, мощното и комфортното! Т.е. бих си изкарал джипа с жената по много офроуд места и маршрути, но не бих го бутал насила да го чупя, няма да го возя по състезания, няма да го ползвам за офроуд тип "я да видим къде му е лимита"!

    1. Четох, че 2.7 CRD двигателите имали проблеми с дюзите и цената е 2800 за 2 (от 5) дюзи + труд. Как да си "гарантирам", че джипа е преживял вече тези проблеми преди аз да му стана собственик?

    2. Пак тук четох, че 2.7 CRD двигателя, ако се кара с 4000 оборота 15 минути - пука главата и адиос! Да де, ок... 4000 оборота е много, разбирам, на магистрала е джипа напънат до където може и мъка 15 мин (ясно е, че няма да стане, не и при мен, аз си пазя колата!), но... офроуд? Бавни скорости + баир + часове зор по тоя баир? Изобщо подходящ вариант ли е дизеловия Grand Cherokee за офроуд, след като пука глава след като почнеш да го зориш?

    3. Гумите... Дори и да има 3 комплекта гуми (които вървят с покупката на джипа, да не говорим, ако трябва и да ги купувам) - кални, летни и зимни... Една смяна на гуми си е 50-100 лв с баланси, изправяне евентуално, та и повече! Да правиш смяна на лятна с кална гума преди офроуд и на връщане пак обратно смяна не е ли малко... скъпо? В този ред на мисли - може ли колата просто да се кара с кални гуми? В София, извънградско, задръствания, лято, зима?
    Един приятел каза - "взимай чисто нови зимни и си карай само с тях всички сезони, че иначе ще се видиш у празници да купуваш и сменяш гуми час по час"... Тааа, вашето мнение? Може ли да се кара само с кални или някакви офроуд-all-terrain например? Защото... обясних

    4. Офроуд окачване? Както казах - няма да го тормозя до полуда, дори всеки мой опит за офроуд ще бъде много, много премерен (просто съм такъв), но както вече казах - фен съм на здравото и сигурното! Може 1 път да ми се наложи да карам тежко някъде и трябва да бъда подготвен!

    5. С инвестиция в такова окачване (rough terrain) всъщност човек купува ли си наистина по-здраво и стабилно окачване "като цяло" или поддръжката му просто ще е по-скъпа, предвид, че може и да не се налага да чанчи често по баири?

    6. Стандартното окачване достатъчно здраво ли е, ще върши ли достатъчно добра офроуд работа (предполагам не, щом хората си правят поръчкови изпълнения в последствие)

    7. От форума тук ли да си купя джип (като изплатя Шевролета), т.е. джип, правен, с окачването, гумите и т.н. всевъзможни екстри и пинизи, които си правят феновете или да купя ненаправен джип, който аз да правя? От една страна покупката е на джип, който най-вероятно е разпран и съдран от тежък офроуд ("но направен"), от друга страна риска е да попадна на джип с некадърен предишен собственик, дето му е разказал играта и без да го е подготвял за офроуд с допълнителен тунинг)

    8. Как се представят автоматиците на Grand Cherokee 2.7 CRD от 2003-2005? Последното нещо, което искам е проблем със скоростите... А като динамика, превключване на предавките, 5-степенни ли са, responsive ли са като цяло, "меки" ли са при превключване и т.н. Бързите и бавните им как се представят (бавните най-вече) при офроуд, особено в комбинация с онова "пука главата тоя дизел като се зори")... Нямам представа честно казано на офроуд колко се зори този джип, но като гледах почти всички клипчета тук от форума, като слушах двигателите ми се стори, че бая зор виждат и постоянно седят във високи обороти...

    9. Комфортен ли е джипа, като возия, място за всички пътници, багажник? Четох тук из темите, че имал меки седалки, дето били "много надолу" и "пропадаш" като седнеш, че се люлял и клател, не бил стабилен и т.н.

    Глупаво е, че толкова искам точно този джип, след като дори не съм го карал, но... това искам (поне след всичко прочетено), а и не виждам нещо, което да има толкова много екстри за тия пари (10-тина хиляди лв) като кожа, автоматик, двузонов климатроник, подгрев, бавни, quadra-drive системата като възможности, интериор, уникален външен вид и т.н.

    До сега имам "опит" (бегъл) с Toyota Land Cruiser 4.2 (1 седмица не спах, след като я карах!) , както и VW Passat 4-motion (ужас зимата, нисък, зверски тъп 4-motion, блокираш му 3 от 4-те колела и тъпата система върти само колелото, което не е блокирано, та закъсваш на бордюр в снега ебати), както и Audi A4 Quattro, от което миналата зима останах много приятно изненадан и впечатлен в тежки зимни условия, плюс и, че беше с 4 летни гуми, тааа... абе Quattro > 4-motion според мен!

    А, забравих да кажа и, че ми трябва по-голям багажник (гранда отговоря на това изискване от прочетеното до тук), стига да не е бензин, заради огромните газови в багажника и т.н.

    Мдааа... що нещо изписах, но все пак - не съм имал джип до сега и освен с четене, суха теория и една мечта от детските години, предполагам всички тези въпроси изглеждат нормални

    Новак съм, от което не ме е срам, за това ще питам за всичко!

    Благодаря ви за отделеното време!
    Владимир

  • #2
    От: Знам какъв джип да си купя, но...

    Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
    ...

    а искам:
    1. Jeep Grand Cherokee 2004-2005, 2.7 CRD
    ...
    Тоя джип се призвежда до 2004 г. и много ме съмнява, че ще намериш в тия години. Относно това, че "пукал глави" , ми то всяка 10 г. бангия ще пукне я глава, я бутала при такива натоварвания. А проблема в дюзите се състои в това, че ако има зор при сваляне на последните две, се сваля двигателя и дюзите, и капака на главата може да се увредят до степен смяна с нови.

    Коментар


    • #3
      От: Знам какъв джип да си купя, но...

      Здрасти, адаш. Поздрави за първия ти пост и успех по-натам.

      Ларедо или Овърленд, защо не и Лимитед?
      Ларедо е базовото оборудване, а Овърлен е топ оборудването. Лимитед пък е най-срещаното по пазарите и предлага много екстри.

      Избрал си дизел, твоя воля. Цените на комън рейл дюзите на всяка марка са солени. Проблемът е, че няма как да си гарантираш безпроблемност с тях. Просто нафтата е кофти и има проблем с тези фини дюзи. Всъщност единственият начин, който се сещам да случиш на запазени дюзи с още ресурс в тях е да си купих колата от чужбина, от първа ръка и с ясна сервизна история, задължително на малко пробег.
      Според мен всеки модерен дизел дяни до около 200 хил.км и после започва да изисква неприлични суми, не само за дюзи.
      Модерните дизелови двигатели са много сложни и това се разбира чак като започнеш да ги поправяш.

      Никой дизел не обича високите обороти. Даже точно там всички дизели нямат мощност и няма смисъл да се карат в такива обороти.
      Не се сещам за баир, който да трябва да качваш часове на бавни. Няма такива места. Не и с нужда от постоянни високи обороти.
      В планината се кара бавно (за кеф) и обикновено до 2000 оборота са напълно достатъчни.

      Разбирам те, че искаш да пообиколиш насам натам, места които до вчера чисто технически ти е било невъзможно да посетиш. Офроудът ще ти открие нов свят от емоции, а покупката на джип, комфортен като Jeep вероятно ще те раздели с леките автомобили, които просто изгубват смисъл. Така се случи с мен, предполагам и с теб.

      От автоматикът по-голям кеф (лично за мен) няма. Това е голяма екстра. За туристически лек офроуд ще я оцениш многократно.
      Автоматите на Jeep биват здрави и калпави. Зависи от модела. Обикновено всичко хубаво и сравнително здраво от завода събират с голям бензинов двигател - V8. Затова хората познавачи на Jeep препоръчват тези модели.

      Като задвижване търси Quadra Drive системата на Jeep. Много добра автоматична система, която ще ти даде предимства пред обикновените, заради автоматичните си блокажи.

      За гумите почти винаги имаш нужда от два комплекта. Зимата просто е различна от останалите сезони. За да не сменяш непсрестанно гуми върху едни джанти си купи втори комплект джанти.
      За планината едни All-terrain или кална шарка са ти достатъчни.

      Тунинг окачванията са по-здрави от заводските. Няма място за сравнение.
      Обаче от окачване имаш нужда само, ако се опитваш да вмъкваш по-големи гуми. По-големите гуми увеличават проходимостта, но обикновено намаляват ресурса или надежността на механиката. Нож с две остриета.
      Тук ще ти трябва повечко четене преди да подходиш към някое действие.
      Обикновено лек лифт до около 2 инча е достатъчен за начинещи. Позволява и вмъкването на по-голям размер гуми, а в същото време си запазваш оригиналното окачване, возия и поведение в голяма степен.

      Като цяло Jeep Grand Cherokee е успешна смесица между лек автомобил и джип.
      На мен тази комбинация много ми допада и я оценявам.

      И да знаеш, май никой не е станал хардаджия от първото излизане от пътя. Всеки почва леко и постепенно разбира какво го влече и от какво има нужда.
      Съветвам те да не бързаш с лифтове и тунинг подобрения. Сложи едни планински гуми, малко по-голям размер от заводските, обиколете с половинката някоя друга планина , виж повечедението и възможностите на джипа и тогава преценявай какво и как , доволен ли си, искаш ли нещо конкретно.

      Аз лично в началото взех джип за да ходя до вилата, колата ми не позволяваше. После видях, че в заводски вид не е много подходящ в планината и започнах да мисля за тунинг. Почнеш ли с тунинг трудно се спираш, искаш още и още.....
      Но както ти написах това е нож с две остриета и не е просто като само да си го купиш и монтираш. Ще разбереш всички минуси в последствие, затова с тази част не бързай.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #4
        От: Знам какъв джип да си купя, но...

        Колко км ще му навърташ на година. С този 2.7 дизел, не се знае дали няма да ти излезе по-евтино да караш и поддържаш бензинов Гранд. Та помисли и над този вариант, след като всички знаем, че 2.7 не е цвете. А и истинския ГЧ е V8 автомат с QuadraDrive

        Коментар


        • #5
          От: Знам какъв джип да си купя, но...

          Марката правилно си избрал, комплектацията, не!
          за тези нужди, 4,7 бензин, куадрадрайв, 2" повдигане и НОВИ, качествени ALL терен гуми са достатъчни!
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #6
            От: Знам какъв джип да си купя, но...

            Quadra drive 2 не се слага на WJ.

            Подведе ме
            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
            ....куадрадрайв, 2" ...
            О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

            Коментар


            • #7
              От: Знам какъв джип да си купя, но...

              Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
              Quadra drive 2 не се слага на WJ.

              Подведе ме
              Дробе, не си си изял сникерса има запетайка пред 2" повдигане, демек 2 инча лифт и колкото влезнат гуми
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • #8
                От: Знам какъв джип да си купя, но...

                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                ...
                Като цяло Jeep Grand Cherokee е успешна смесица между лек автомобил и джип.
                ...
                Като цяло, Гранд Чероки WJ, който е предмет на тази тема, е по-скоро лека кола, отколкото офроуд возило. Това е един от моделите на Jeep, който е най-малко пригоден за експлоатация извън пътя, което си личи и по факта, че предлаганите за него опции за тунинг са доста оскъдни. Но, разбира се, всеки е свободен да настъпва колкото си поиска мотики.

                Първият "офроуд тунинг", който трябва да се направи на този модел, е да се провери дали отпред има читави куки за теглене, а отзад - теглич (щото фабричната кука, ако изобщо я има - е пълна скръб). Че иначе едно елементарно закъсване може да се превърне в драма ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  От: Знам какъв джип да си купя, но...

                  Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
                  Обаче съм фен на голямото, сигурното, здравото, стабилното, проходимото, мощното и комфортното!
                  Добре дошъл.

                  Тези ти изиствания и дизелов Гранд са несъвместими. Ако ще е подобно комби, нека да е бензин. А и като си се качил на ТЛК, се съмнявам Гранда да ти хареса.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Знам какъв джип да си купя, но...

                    Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
                    Новак съм,... за това ще питам за всичко!
                    Пък ако и дойдеш да си поклюкаме за "жипки".....
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      От: Знам какъв джип да си купя, но...

                      Добре дошъл Колега при нас!

                      Кръстил си темата " знам какъв джип да си купя" ! С две думи, присъединявам се към мнението на Чавдар и ти желая успех!

                      Но все пак- почети още, помисли, покарай/ повози се в различни марки и не бързай! Джиповете няма да свършат, а и ти имаш време до окончателното взимане на решение!
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • #12
                        От: Знам какъв джип да си купя, но...

                        Едно уточнение: будещия Джип за втора кола ли остава или за основна?
                        В смисъл, че второ возило с ориентация "комфортен софт" с евентуални бъдещи тунинг забежки е едно, ежедневна семейна кола със случайни и внимателни офроуд отклонения е малко по-друго. И от към поддръжка и от към разходи и от към изисквания за надеждност и от към разумни варианти за "наджипване".
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          Благодаря на всички за коментарите и мненията! Както казах, новак съм, ще питам И ще слушам!
                          Явно няма да е удачен вариант да се спра на дизеловия 2.7, за това ще гледам за 4.7 (само мога да си представя какъв ли брутален звук вади, ммм!)

                          Ще продам/бартеросам Шевролета и Jeep-а ще ми стане основното и единствено превозно средство.

                          Имам въпрос относно скоростните кутии в периода 2000-2004 (от това, което видях по обяви на джипки). Каква е разликата между тези "две скоростни кутии":



                          и тази:



                          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                          Пък ако и дойдеш да си поклюкаме за "жипки".....
                          От София съм, вие къде и кога "пиете кафета" и клюкате за жипки?
                          Последно редактирано от CarTest™; 03-08-13, 12:03.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Знам какъв джип да си купя, но...

                            Не мога да си edit-на поста, а първата снимка не се е появила

                            Коментар


                            • #15
                              От: Знам какъв джип да си купя, но...

                              Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
                              ....вие къде и кога "пиете кафета" и клюкате за жипки?
                              От 11.00 до към 20.00 всеки ден при мен в Костинброд, звънни ще обяснявам
                              П.П. Линка на едната кутия (снимка) не ми излиза, но вероятното различие за което питаш е между "мерцедесовата" на 2.7 ЦРД и "джипската" на бензиновите
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X