Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за сняг!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Джип за сняг!

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Ухаа, този сняг се наемам да го нагазя надлъж и нашир с витарата. Не е нищо особено за подготвен джип.

    Относно техническите термини-не знам кое точно не разбираш, но ето обяснения на най-разпостранените термини които сме употребили и не си ги разбрал(според мен):
    -Лифт-повдигане на окачването или купето(бодилифт) за да могат да се сложат по-големи от стандартните гуми и да не опират никъде при пълен завой или разчупване на окачването
    -31-ци....35-ци-размер на гумите според американския стандарт за означаване. 31 значи диаметър на гумата 31 инча. 78,7 сантиметра. Доста по-големи от тези за лека кола.
    -Независимо предно окачване-като на леките коли-с носачи и полуоски. Вози по-леко, но по тежък терен не е за предпочитане по ред причини. За твоя случай няма значение.
    -ЛСД(LSD)-съкращение от Limited slip diferential. Вид блокаж на диференциала, непълно блокиране, нещо като екстра.
    -Блокаж-система за заключване(блокиране) на диференциала в моста. Така все едно няма диференциал. По крив терен върши добра работа, но си има и доста недостатъци. По-добре е да го има, ама си струва пари. Може да се изключва разбира се. Ако не е от най-варварския вид-заварен, и няма връщане назад...
    -Клиренс-разстоянието от земята до най-ниската точка на колата. При независимо окачване може да се постигне с повдигане на окачването, но при целите мостове-само по-големите гуми оправят положението. Колкото по-голям клиренс-толкова по-добра проходимост(не опира отдолу и не набира сняг отпред), но пък джипа става по-нестабилен при скорост. Вечната дилема...
    -Контактна площ-"петното" чрез което гумата стъпва на пътя(снега). Колкото по-ниско е налягането на въздуха в гумите-толкова петното е по-голямо.

    Ако има още неясно-питай и ще ти се отговори


    Да попитам , адаш - това ли е ,,целогодишната'' бюджетна жипка от първия пост , за вси сезони , или ...

    Коментар


    • #47
      От: Джип за сняг!

      Първоначално публикуван от grgpnv Преглед на мнение
      Прилагам 2 снимки от спомената част от "пътя", за да добиете реална представа! Съгласен съм, че големите джипове от рода на Чероки са най-подходящи за случая, но и гълтат много! До тук ,от всичките мнения, най-добре като че ли е Дайхацу-то и Гранд Витара(при положение, че се повдигне и има блокаж на диференциала). И още една молба, моля ви пишете на "народен език", а не на технически, повечето термини и съкращения не ми говорят абсолютно нищо! Ако бях поне на половина компетентен като вас, нямаше да искам съвет тука! Благодаря пак![ATTACH=CONFIG]494848[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]494849[/ATTACH]
      От тук качените снимки имам силно съмнение Субаруто на съседа да се справи. Това си е път за добре подготвен джип Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SAM_0078.jpg
Прегледи:6
Размер:126.5 КБ
ID:5410540 ей виж аз какво използвам за такива пътчета а като махна греблото си го използвам целогодишно.
      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

      Коментар


      • #48
        От: Джип за сняг!

        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
        Колега, имаш ли представа за размера на "колелата" които позволяват да вървиш върху снега и какво е нужно за да ги набуташ на мястото им..?!!
        Да колега, имам. Няма да се разпростирам върху конкретни марки, модели, тегла, диаметър и ширина на гумите. Само ще спомена, че максималния натиск при който можеш да се движиш върху пресен сняг при температура под -4 градуса е 300-400 грама/кв.см, за слегнал, но не заледен отгоре сняг тази стойност е 600-900 грама/кв.см Оттам нататък е въпрос само на сметки. Няма как да достигнеш пределната стойност на въртящия момент за съответната трансмисия, защото много преди това колелото пробуксува иначе казано малкото сцепление те пази. А какво е нужно за да се набутат съответния размер колела на съответната машина е въпрос на лично творчество. Само да напомня, че в един предишен пост вече споменах, че общоприетите представи за връзката между диаметър на колото и здравината на моста могат спокойно да се коригират надолу предвид това, че при хлъзгава настилка каквато обикновено е при движение върху снега силата на сцеплението е значително по-малка отколкото при сух терен за който обикновено са тези сметки. Просто върху снега може да се кара със значително по-големи по размер колела без опасност да бъде превишен въртящия момент при който се чупи, я полуоска, я касета, я корона и пиньон, а като се стопи снега се слагат малък размер колела съответстващ на здравината на мостовете на машината.

        ПС

        ето и едно примерче: за машина тежаща 1500 кг и ако вземем идеалния случай при който примерно машината е добре балансирана и теглото се разпределя по равно между 4-те колела 1500/4=375 на колело. 375/0.4=937.5 кв.см контактно петно под всяко колело. Ще прескоча детайлните сметки и чисто ориентировъчно ще предположа че на такава площ ще съответства една нормална 35-ца, широка най-често 315 мм и с дължина на контактното петно (тангента) в спаднато положение около 300 мм. Налягане за такава тангента предлолагам, че ще е около 0.4-0.5 бара и за да не се разбордира трябва да е или с вътрешна гума или джантата да е бедлок.
        Последно редактирано от angel52; 21-09-12, 01:13.

        Коментар


        • #49
          От: Джип за сняг!

          Първоначално публикуван от angel52 Преглед на мнение
          Да колега, имам. Няма да се разпростирам върху конкретни марки, модели, тегла, диаметър и ширина на гумите. Само ще спомена, че максималния натиск при който можеш да се движиш върху пресен сняг при температура под -4 градуса е 300-400 грама/кв.см, за слегнал, но не заледен отгоре сняг тази стойност е 600-900 грама/кв.см Оттам нататък е въпрос само на сметки. Няма как да достигнеш пределната стойност на въртящия момент за съответната трансмисия, защото много преди това колелото пробуксува иначе казано малкото сцепление те пази. А какво е нужно за да се набутат съответния размер колела на съответната машина е въпрос на лично творчество. Само да напомня, че в един предишен пост вече споменах, че общоприетите представи за връзката между диаметър на колото и здравината на моста могат спокойно да се коригират надолу предвид това, че при хлъзгава настилка каквато обикновено е при движение върху снега силата на сцеплението е значително по-малка отколкото при сух терен за който обикновено са тези сметки. Просто върху снега може да се кара със значително по-големи по размер колела без опасност да бъде превишен въртящия момент при който се чупи, я полуоска, я касета, я корона и пиньон, а като се стопи снега се слагат малък размер колела съответстващ на здравината на мостовете на машината.

          ПС

          ето и едно примерче: за машина тежаща 1500 кг и ако вземем идеалния случай при който примерно машината е добре балансирана и теглото се разпределя по равно между 4-те колела 1500/4=375 на колело. 375/0.4=937.5 кв.см контактно петно под всяко колело. Ще прескоча детайлните сметки и чисто ориентировъчно ще предположа че на такава площ ще съответства една нормална 35-ца, широка най-често 315 мм и с дължина на контактното петно (тангента) в спаднато положение около 300 мм. Налягане за такава тангента предлолагам, че ще е около 0.4-0.5 бара и за да не се разбордира трябва да е или с вътрешна гума или джантата да е бедлок.
          Сметките ти са верни, разсъжденията - също, но за територии някъде около полярния кръг, където се кара 9-10 месеца на сняг! Освен това, човека е посочил един бюджет за джип, дето само 35-ците ще го изпапат целия, а за "бед лок" джанти, ще трябва да тегли и кредит. Отделно, ти ми кажи кой е тоя джип, дето тежи 1500 кг. и няма да се наложи да го изрежеш толкова много - за да му вкараш 35-ците, че КАТ като те видят на пътя с него, да не ти вземат талона на джипа, да го хвърлят във въздуха и да го стрелят, докато им свършат патроните..?!! Освен това човека е казал, че иска да го ползва целогодишно... Всичко това, съобразено с нашите климатични условия, релеф и терен, отнесено към твоята посока на разсъждения, предполага или много сериозен лифт, който струва едни много сериозни пари (не виждам човека да говори за такива мераци и възможности), или сътворяването на някакъв "франкещайн" на ТНТМ принципа, който ще може да си го кара само в двора на село. Тези варианти не виждам да са застъпени в първото мнение в темата така, че не виждам защо трябва да се разсъждава в тази посока - от там и въпроса ми към теб по-горе...

          Коментар


          • #50
            От: Джип за сняг!

            За прясно навалял сняг, какъвто е често във Варна, около 30-40 см и навят на места с малки преспички до фаровете, с джипа от подписа се забавлявах, миналата година май беше, на полянката пред училището на дъщеря ми. Много заводски СУВ-ове дори не помисляха да излизат в това време - докато не почистят улиците. Те между другото във Варна рядко ги чистят - той снега се задържа за 3 дена . Мисля, че бих преодолял и пътя от снимките на колегата.
            Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
            Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
            ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

            Коментар


            • #51
              От: Джип за сняг!

              Първоначално публикуван от angel52 Преглед на мнение
              ... ето и едно примерче: за машина тежаща 1500 кг и ако вземем идеалния случай при който примерно машината е добре балансирана и теглото се разпределя по равно между 4-те колела 1500/4=375 на колело. 375/0.4=937.5 кв.см контактно петно под всяко колело. Ще прескоча детайлните сметки и чисто ориентировъчно ще предположа че на такава площ ще съответства една нормална 35-ца, широка най-често 315 мм и с дължина на контактното петно (тангента) в спаднато положение около 300 мм. Налягане за такава тангента предлолагам, че ще е около 0.4-0.5 бара и за да не се разбордира трябва да е или с вътрешна гума или джантата да е бедлок.
              Теоретичните сметки са хубаво нещо, но на практика горното е неизпълнимо в контекста на темата. 35-ци, бедлоци, па и як компресор да си ги напомпи като излезе на почистена от снега твърда настилка ...

              Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
              За прясно навалял сняг ...
              във Варна рядко ги чистят - той снега се задържа за 3 дена . Мисля, че бих преодолял и пътя от снимките на колегата.
              Всеки се хвърля на прясно навалялия сняг. А интересното става, като постои известно време и отгоре хване няколко сантиметрова коричка. Или пък като се намокри и уплътни, та да започне да прилича на бетон ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #52
                От: Джип за сняг!

                Толкова сложни мнения са изписаха,а истината е много проста:2 блокажа и подходящи гуми са достатъчни.Малко са машините които ги имат в заводско състояние,за съжаление...

                Коментар


                • #53
                  От: Джип за сняг!

                  Като се уплътни снега и се бетонира обстановката - с АТ гуми - няма спор ще е много трудно . Но с вериги може и да стане по-лесно, не съм се пробвал в такива условия и не мога да дам мнение от личен опит.
                  Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                  Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                  ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                  Коментар


                  • #54
                    От: Джип за сняг!

                    Първоначално публикуван от Данчо Николаев Преглед на мнение
                    Толкова сложни мнения са изписаха,а истината е много проста:2 блокажа и подходящи гуми са достатъчни.Малко са машините които ги имат в заводско състояние,за съжаление...
                    И какво излиза? Че май нещата не са толкова прости ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Джип за сняг!

                      Както е тръгнало, чакам около 2ч. някой да му предложи и ратраци да си сложи....

                      Хиляди пъти е обсъждано, че такова животно няма. Нещо дето ще го караш цяла година и ще го подготвяш за 2 километра сняг два пъти в годината, и то за 4к, хайде стига. И за 40к, няма такова животно. Или ако има , няма да става като хората за нито едното от двете.

                      То дори и за зимата в зависимост от това дали си на твърд заледен утъпкан сняг или дълбок, лепкав ти трябват две принципно различни изисквания задвижване с тотално различни гуми.

                      Според мен в този случай трябва малък фул тайм с добри зимни гуми, добри вериги и текстилни пътеки, лопата и торба пясък в багажника и мозък в главата.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Джип за сняг!

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        И какво излиза? Че май нещата не са толкова прости ...
                        Напротив прости са,на пазара има доста Г класи започващи от 5000 лева,друг е въпроса,че това е най-ненавиждания и неоценен джип в БГ....

                        Коментар


                        • #57
                          Re: От: Джип за сняг!

                          Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                          ... [ATTACH=CONFIG]494905[/ATTACH] ...
                          На мен също това ми се струва като адекватно решение - Кой да е джип с рама, хубави гуми и вериги може да бъде оборудван с адекватно гребло. С малко акъл може да се направи така, че да се вдига и сваля лесно а джипа остава универсален. С малко по-предприемаческо мислене може да се изкара някой лев от уреда, но ще има ранно ставане преди работа

                          Във форума има хора, които заваряват чудесно както и такива, които са споосбни да направят поръчкови гумени елементи - Всичко друго е въображение

                          а... след едно добре направено гребло и 15см просвет ще е достатъчен.
                          Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
                          Един велосипед също.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Джип за сняг!

                            Първоначално публикуван от Данчо Николаев Преглед на мнение
                            Напротив прости са,на пазара има доста Г класи започващи от 5000 лева,друг е въпроса,че това е най-ненавиждания и неоценен джип в БГ....
                            "Започващите от 5000 лв" Г-еги са на по 30 (тридесет) години и в силно съмнително техническо състояние (в мобилето единствената такава е представена с нощни снимки ... ). Екземплярите, които биха си си заслужавали, се продават на едни други пари. Т.е. тази марка и модел е вън от класацията в контекста на темата поради факта, че излиза далеч над бюджета.

                            Що се отнася до "най-ненавиждания и неоценен джип", това май беше най-странното изказване, което съм чувал в последно време.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Джип за сняг!

                              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                              Сметките ти са верни, разсъжденията - също, но за територии някъде около полярния кръг, където се кара 9-10 месеца на сняг! Освен това, човека е посочил един бюджет за джип, дето само 35-ците ще го изпапат целия, а за "бед лок" джанти, ще трябва да тегли и кредит. Отделно, ти ми кажи кой е тоя джип, дето тежи 1500 кг. и няма да се наложи да го изрежеш толкова много - за да му вкараш 35-ците, че КАТ като те видят на пътя с него, да не ти вземат талона на джипа, да го хвърлят във въздуха и да го стрелят, докато им свършат патроните..?!! Освен това човека е казал, че иска да го ползва целогодишно... Всичко това, съобразено с нашите климатични условия, релеф и терен, отнесено към твоята посока на разсъждения, предполага или много сериозен лифт, който струва едни много сериозни пари (не виждам човека да говори за такива мераци и възможности), или сътворяването на някакъв "франкещайн" на ТНТМ принципа, който ще може да си го кара само в двора на село. Тези варианти не виждам да са застъпени в първото мнение в темата така, че не виждам защо трябва да се разсъждава в тази посока - от там и въпроса ми към теб по-горе...
                              Нито ще го стрелят, нито ще е извън бюджета. Ето две готови решения за машини тежащи много под 1500 кг и двете street legal, сиреч с регистрация, преглед и гражданска. Освен това напълно готови за да поемат 35' и нагоре гуми:

                              С два блокажа и лебедка: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...544&f1=details

                              С редуктурни мостове от Унимог: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...264&f1=details сиреч готов за 35' и нагоре

                              Има и други такива на родния пазар. И като говорим за 35' гуми не разбирай непременно домъкнати от Щатите чисто нови заводски гуми. При Десо от Бистрица има камари регета с размери от 35' нагоре на цени като обикновени гуми за SUV-чета. А също така да ти напомня, че освен бедлок джанти в предишния си пост съм споменал и за вариант с вътрешни гуми.

                              Ето и няколко снимки на самурайчета с 35-ци, а първото дори с 40-ки. Не са чак толкова "нарязани", нали:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:306788_10150773048600467_680710466_20454864_5719190_n.jpg
Прегледи:1
Размер:64.7 КБ
ID:5410610Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0116011626-1.jpg
Прегледи:1
Размер:81.9 КБ
ID:5410611Натиснете снимката за да я уголемите

Име:img_0384.jpg
Прегледи:1
Размер:122.3 КБ
ID:5410612Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMGP0810.jpg
Прегледи:1
Размер:91.3 КБ
ID:5410613

                              И накрая едно уточнение. Когато говорим за "джипове" нека се ограничим до модели, които се доближават поне малко до това понятие, а именно до машини, които имат шаси. За високите комбита със самоносеща конструкция и с независимо какъв двигател нещата наистина са толкова сложни и безнадеждни колкото ги описваш.
                              Последно редактирано от angel52; 21-09-12, 11:26. Причина: Добавяне на снимки

                              Коментар


                              • #60
                                От: Re: От: Джип за сняг!

                                Първоначално публикуван от djivotno Преглед на мнение
                                На мен също това ми се струва като адекватно решение - Кой да е джип с рама, хубави гуми и вериги може да бъде оборудван с адекватно гребло. С малко акъл може да се направи така, че да се вдига и сваля лесно а джипа остава универсален. С малко по-предприемаческо мислене може да се изкара някой лев от уреда, но ще има ранно ставане преди работа

                                Във форума има хора, които заваряват чудесно както и такива, които са споосбни да направят поръчкови гумени елементи - Всичко друго е въображение

                                а... след едно добре направено гребло и 15см просвет ще е достатъчен.
                                Че то си се вдига и сваля лесно, лебедката работи перфектно. Иначе за сваляне/демонтаж, отнема около минута а за монтаж малко повече. Направата на греблото като кинти е...варел, подарък, малко профили и тръби изостанали от други проекти, телоподаващо и един ден работа без бързане. Транспортна лента се намира все още тук там. Мисля че и с малко творческо мислене такъв тип гребло може да се монтира и на джип без рама но с метална броня, но ще иска доста внимателна работа с греблото. Тук във форума имаше и колега, Симо Тонев, който продаде два леки автомобила с монтирани гребла. А и съвсем извън рамките на шегата аз миналата зима газ и бензин не съм плащал почиствайки с ТНТМ-то две бензиностанции от сняг
                                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X