Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети към лаик за избор на джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Съвети към лаик за избор на джип

    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
    Е, то не че е страшно... просто разликата с фултайм е голяма, особено при спускане по хлъзгав път. Съвсем друго е да си на бавни и колата в същото време да завива нормално. В този ред на мисли, ако е парттайм, поне да е с ръчни хъбове, че да могат да се ползват бавните без включен преден мост.
    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Я да ми обясниш как става този номер, че, примерно на Гранд Чероки, ръгнеш ли бавните и си вече парт-тайм? Независимо от това, че иначе джипът си се води фултайм 4х4.

    Стига си плашил хората с това недозавиване при парт-тайма! Ако не се правят на рали пилоти, няма да имат никакви проблеми.
    И в конкретния случай става въпрос за каране при тежки условия, което означава бавно ...
    Съгласен съм с Чавдар. Карах дълъг Патрул Y60 (4.2D ) две зими и проблеми с недозавиване няма. Това с карането на бавни само на заден мост са глупости.

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
      Това с карането на бавни само на заден мост са глупости.
      От моя съвсем скромен опит, тука не си съвсем прав. Опцията да ръгнеш демултипликатора и да караш само на заден мост по асфалта си е благина понякога - най-вече при липсата на мощ у двигателя. Случвало ми се е с Тойотата, натоварена до ушите с хора, кучета и багаж, при изкачване на дълъг, завойчест и стръмен баир да ми се разсмърди чисто нов съединител. Като си спра, включа на бавни и продължа, нещата се оправят. Нямам теоретично обяснение, не съм смятал предавателни числа. Лаишкото ми обяснение е, че на бавни скоростите са по-къси и по-фино си подбираш точната предавка за всеки момент - т.е. можеш да избираш между 5 различни предавки в диапазона 0-60 км/ч, вместо в диапазона 0-140 км/ч. Същото беше и с Нивичката по стръмни шосета - само че с 2-3 души без багаж

      Първоначално публикуван от dobarden Преглед на мнение
      За опел (дълга база) основно ме интересува "хроничното" гниене, което е характерно за тази марка при леките коли

      Колегите от форума казват, че няма гниене понеже рамата е подцинкована, не се плаши.
      Има и изключения ако е внос от Швейцария заради химиите които слагат по пътищата зимно време, или ако е удряна.
      Кой какво слага по пътищата - не знам. Не знам и къде свършват легендите и почва статистиката. Знам, че в момента при дядо Владо разкостваме две Тойоти - и двете са '88-ми набор, едната е карана от 1993 г. в БГ, другата е пристигнала от Швейцария преди половин година. За разликата в състоянието на агрегатите няма какво да говорим - но шаситата и на двете бяха почти еднакви. Едната имаше малко повече многослойна ръжда отпред, другата отзад - но като цяло и двете нямаха пробиви и бяха на едно и също дередже. Факт от живота...
      Последно редактирано от badeff; 13-09-10, 21:23. Причина: Сливане на последователни публикации
      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

      Коментар


      • #33
        От: Съвети към лаик за избор на джип

        При каране на заден мост и на бавни и като сме на лош терен само искаме да счупим задния диф.
        Затова е джип има двойно предаване.

        Коментар


        • #34
          От: Съвети към лаик за избор на джип

          Първоначално публикуван от koko11 Преглед на мнение
          При каране на заден мост и на бавни и като сме на лош терен само искаме да счупим задния диф.
          Затова е джип има двойно предаване.
          За асфалт говорех.
          Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

          TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

          Коментар


          • #35
            От: Съвети към лаик за избор на джип

            Моя звер лятото като сме на асвалт си го таркалям на задно,зимата и гората 4/4
            Като знам как иска да ми счупи врата на 4/4 бавни не ми се мисли как ще му се отрази само на задния диф.4H-2H все си върви с 120-130 ито с кални обувки
            driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

            Коментар


            • #36
              От: Съвети към лаик за избор на джип

              Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
              От моя съвсем скромен опит, тука не си съвсем прав. Опцията да ръгнеш демултипликатора и да караш само на заден мост по асфалта си е благина понякога - най-вече при липсата на мощ у двигателя. Случвало ми се е с Тойотата, натоварена до ушите с хора, кучета и багаж, при изкачване на дълъг, завойчест и стръмен баир да ми се разсмърди чисто нов съединител. Като си спра, включа на бавни и продължа, нещата се оправят...
              Бъди сериозен. И така на бавни на асвалта, натоварен догоре на коя бавна караш? Жокер - след 2-ра вече си за бързи. Е де е тоя асвалт с завои, където ти трябва 1ва и 2ра бавна? А там леките коли на коя карат?

              Коментар


              • #37
                От: Съвети към лаик за избор на джип

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                Бъди сериозен. И така на бавни на асвалта, натоварен догоре на коя бавна караш? Жокер - след 2-ра вече си за бързи. Е де е тоя асвалт с завои, където ти трябва 1ва и 2ра бавна? А там леките коли на коя карат?
                По-сериозен не съм бил никога Ясно, че нямам пред вид да пълзя на 1-ва бавна с пешеходно-магарешка скорост - просто на 40-50 км/ч, вместо да се чудя дали да катеря с ревящ двигател на 2-ра бърза, или да пържа съединителя на 3-та бърза, на скорости до 60 км/ч с бавните имам повече опции да си подбирам предавката така, че и двигателя да ми работи в оптимални обороти, и да не товаря излишно съединителя. С Тойотата и товар е пробвано на пътя Смолян-Стойките - на мен поне ми помага.

                Да предложа да пробваш някой път и ти, ама Тойоти със скромни бензинови двигатели и без heavy duty съединители май не са ти останали...
                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                Коментар


                • #38
                  От: Съвети към лаик за избор на джип

                  Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                  ... С Тойотата и товар е пробвано на пътя Смолян-Стойките ...
                  Бавни на този път?!? Или товарът е бил прекалено много, или моторът - прекалено зле.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Съвети към лаик за избор на джип

                    Въпрос на съотношение мотор-дифове-гуми. Със старото Volvo 740, с бензинов 2.3 мотор с отвратително добър въртящ момент, от Асеновград до Смолян я сменям предавка 3-4 пъти за целия път, я не: 3-та ми покрива целия диапазон от 40 до 90 км/ч, 4-та се оправя чудно от 60 до 100, като и двете държат двигателя между 2000 и 3000 оборота (последния път един стопаджия питаше дали е автоматик колата ). С Тойотовия 2.4 литров 22RE и 31-ци стандартните 4.11 дифове вече идват леко бързи - и с Рънъра по познати трасета на практика винаги съм една предавка по-надолу, отколкото с всички други возила.
                    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Съвети към лаик за избор на джип

                      За да има коректност след като съм "казал" А и Б, да завърша с Я.
                      Изборът беше Тойота Ленд Круизър 90.
                      Не ме питайте за избора, защото не е това, което най-много ми хареса, не е това, което е най-икономично, не е и с оптимална подръжка като цени с други марки и модели, дори не е и двигателя, който най- ми пасна.
                      Най- ми харесва Патрол, двигател - дизела на Паджеро, за подръжка - Фронтера (може и УАЗ :-)), като разход - Терано, но комплексно май това беше поне според мен безкомпромисния избор (като се изкл. Хайлукса).

                      Коментар


                      • #41
                        От: Съвети към лаик за избор на джип

                        Първоначално публикуван от waterwet Преглед на мнение
                        като разход - Терано
                        Aкo 2.7TDI, разхода му е колкото на трилитрова Тойота с 1КZ-TE. Вървежа - също. Хем са различни, хем доста си приличат. Виж D-4D е друга бира, но пък и тераното има трилитров с директно впръскване и с турбо с променлива геометрия. И D-4D-то, и трилитровия нисански си имат своите проблеми, обаче, поне до едни години (за ZD30 на NISSAN - след 2003-та вече са решени).
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Съвети към лаик за избор на джип

                          Нещо не можах да разбера защо маверика е по-евтин от тераното.Антикорозионното покритие ли е по-слабо или сглобката е по калпава....
                          иво димитров-0898 472 158

                          Коментар


                          • #43
                            От: Съвети към лаик за избор на джип

                            Първоначално публикуван от ivelin22 Преглед на мнение
                            Нещо не можах да разбера защо маверика е по-евтин от тераното.Антикорозионното покритие ли е по-слабо или сглобката е по калпава....
                            Е как при цени на старо можеш да съдиш за по-ниски цени?

                            Иначе, няма разлика. Еднакви са. И покритието им е еднакво. Че и в едни и същи заводи са произведени.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Съвети към лаик за избор на джип

                              Мерси колега,вече съм спокоен.Другата седмица ще ходя да гледам 1 маверик с десен волан,та за това се включих в темата-иначе съм читател.
                              иво димитров-0898 472 158

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X