Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети към лаик за избор на джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Съвети към лаик за избор на джип

    Здравейте отново, колегата Спарки е прав в забележката за Тераното и Маверика. Това а един и същи модел. Всичко им е еднакво без табелките. Цените са по ниски са за маверика отколкото за нисана,но това за мен си е предимство. Разгледай цените за резервни части спрямо другите модели и ще добиеш представа, че не е толкова скъпа подръжката.

    Коментар


    • #17
      От: Съвети към лаик за избор на джип

      Хи погледни това: http://www.offroad-bulgaria.com/show...07#post1269807

      Коментар


      • #18
        От: Съвети към лаик за избор на джип

        a_andreew,
        Благодаря ти за линка, който потвърждава, че подръжката на Терано е определено изгодна дори за джип, че за акорда консумативи и части са по-скъпи, просто при джипа се оскъпява от това, че са повече консумативите, които са за определен експлоатационен период.
        Ти като си с Маверик,да ми поясниш относно корозията как е, че тези които гледах в София (4 бр.) и в Перник (2 бр.) бяха по-корозирали в сравнение с 5 бр. Терано!
        А и най-удобно се чувствам (с предрасъдък за разходи по подръжка) в Терано (Маверик) и Опел Монтерей, но незнам при Монтерея, какви са възможностите за части и отзиви като цяло за този модел. Визуално го опреличавам на Исузу Трупър.

        Коментар


        • #19
          От: Съвети към лаик за избор на джип

          Прочети все пак отново мненията на Спарки. Относно стабилноста на заснежен асвалтов път. Парттайм джип с включено 4х4 (и подходящите гуми разбира се) ще издрапа и голям баир по права линия, но на завои ще имаш два избора - включено 4х4 и недозавиване или каране само на задно предаване. При това, за да се сменят ще трябва да спираш. При описаната от теб експлоатация ще е по-добре фултайм машина, парттайма има много предимства, но другаде. Ако не ти трябва за тежка есплоатация, дори ондиманд ще ти върши по-добра работа през зимата, отколкото парттайм. Казвам го като човек, който в момента има машини и с трите типа задвижване.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #20
            От: Съвети към лаик за избор на джип

            Здравей, моят Маверик е от Германия и праговете бяха изгнили също спирачните тръбички. Та това е първото, което му оправих. Колегата Андро 160 го погледна и ме посъветва за сега да не ги сменям, защото са дебелостенни и при смяната на праговете са пръскали с нещо отдолу и са ги запечатали и тях . Най вероятно тези , които си гледал да са от Италия и затова да са в такова добро състояние. Днес му продадох катализаторите за 150лв. и с това ще му оправя цялата генерация. Резонатърно гърне за 35 лв. ми сложиха и сега остана само задното гърне. Моя все пак е си каран 340000км и е на 12 години! . Аз го взех на сляпо отиде мой приятел и го погледна и той с идването направо на майстора. За Опел Монтерей това пък си е чисто Исузо. Моя съвет каквото ти на сърце дойде, като вариант за 4х4 драсни тук във форума, че ще ходиш на оглед и имаш нужда от помощ за състоянието на джипа. Ще откликнат доста хора, някой от тях имат и сервизи а това е много важно, защото ще можеш да повдигнеш колата и да я видиш отдолу, където майсторите може да са замаскирали нещо. Вярно, че безплатен обяд няма, но по добре е да се обърнеш към човек , който кара ремонтира такава машина за да и знае болните места. Затова питай, всеки който има възможност ще се отзове и разгледай с търсачката за някой въпроси има и доста отговори, но за тях трябва и време. / на работата , какво ще правиш

            Коментар


            • #21
              От: Съвети към лаик за избор на джип

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin)
              Прочети все пак отново мненията на Спарки. Относно стабилноста на заснежен асвалтов път. Парттайм джип с включено 4х4 (и подходящите гуми разбира се) ще издрапа и голям баир по права линия, но на завои ще имаш два избора - включено 4х4 и недозавиване или каране само на задно предаване. При това, за да се сменят ще трябва да спираш. При описаната от теб експлоатация ще е по-добре фултайм машина, парттайма има много предимства, но другаде. Ако не ти трябва за тежка есплоатация, дори ондиманд ще ти върши по-добра работа през зимата, отколкото парттайм. Казвам го като човек, който в момента има машини и с трите типа задвижване.
              И аз съм карал 3 вида задвижвания:

              Лада Нива - фултайм
              Витара - парт тайм
              ЦРВ - он деманд

              Стабилността през зимата е в следния ред:

              1. ЦРВ
              2. Нива
              3. Витара

              Най-стабилната кола, която въобще съм карал зимно време не е даже 4х4, а Форд Фокус. С добри нови зимни гуми е екстра.

              Писал си, че ще се ползва за асфалт, черен път и планина. Според мен каквото и СУВ-че да вземеш, Акордът с добри гуми през зимата, особено ако е оборудван с VSA, ще бъде фундаментално по-стабилен.

              Накратко трябва да решиш, колко черни ще бъдат черните пътища, по-които ще караш. Ако са дълбоки коловози, комбинирани със стръмни наклони, обикновено парт таймът с понижаващи предавки е най-подходящ, тъй като е най-прост и най-носи на тормоз. Обаче, на асфалт, особено хлъзгав е единствено и само пасив. Лятото се търпи, но зимата носи отвратително и трябва доста да се внимава. В твоята ситуация, вероятно бих си избрал фултайм или даже он-деманд, ако черните пътища не са толкова черни и можеш да ги минаваш на първа с рядко включване на полусъединител . Но ако твърде често си играеш със съединителя, означава, че ти трябват бавни, тоест отиваш на вариант фултайм. По-добре изчакай зимата като падне снега и тогава си избери джипка. Ще можеш най-адекватно да прецениш какво представлява задното (парт-тайма) през зимата. И предполагам може хич да не ти се понрави ако си карал само леки коли с предно предаване зимно време ...
              Vitara 2.0 V6
              Honda CRV (Gen 1)
              Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
              ВАЗ 2131

              Коментар


              • #22
                От: Съвети към лаик за избор на джип

                Тодор (Zaarin),
                Относно избора на part-time пред full-time и on-demand задвижване се обяснява лесно (нямам желание да продавам на краставичар краставици). Просто местата, където ходя зимата - къщата ми в Г. баня, Тополовград (жена ми е оттам) и Родопите и Пирин са причина за счупване на Рав4 (раздатка и синхронизатор на скорост), просто не се оказа достатъчно дуракоустйчиво, пък че и терена не беше подходящ за него е друга тема. Затова искам да подбера джипка, която да ме транспортира на 40 см. сняг, нещо, което си е съвсем, ама съвсем реална картинка зимата в моя квартал и сутрин в 5 часа като тръгвам за работа, познай дали не отивам на работа с треперещи ръце от ринене на сняг. Другият шийт е с родното място на жена ми. Като се наложи да отидем посред зима и да минаваме по пътища, които са с нещо средно между трапове и "шопски" 'ендъци със сняг, който не се почиства определено се сещам за нещо, което върви бавно, но напред. При тежки условия се кара бавно и недозавиването не е такъв дерт. Порсто по-"тежката" джипка си е един вид застраховка предвид различните условия, които в доста случай са отвратителни за лек автомобил и "паркетник".

                a_andreew,
                Определено тенекийте на Тераното са по-устойчиви на агресивни условия и по-трудно гният, също така другата разлика, която ми направи впечатление е тапицерията, която при форда е по-непретенциозна (по-захабена). Мотора е еднакъв от това, което успях да видя и определено е по-приятен за джоба от други аналози на пазара. За монтерея прочетох, че е малко по-прецакано исузу, защото немците са се престарали и са преправили главата, която са превърнали в консуматив. Честно казано, досега единственото немско в колата ми е било Рамщайн и предпочитам така да си остане. Относно избора и покупката - да определено ще се обърна за помощ и съдействие към участници във форума, но ще го направя зимата (покупката) тъй като съм се ориентирал към дизел. Доколкото виждам и чета във форума има отзивчивост и готовност за съдействие и то не от хлапета на по 20-25 години (без да се засягат младежите във форума), както е по форуми на отделни марки, а от хора, които са поизпатили и преживели това-онова (в положителен смисъл).

                ixeos,
                "Най-стабилната кола, която въобще съм карал зимно време не е даже 4х4, а Форд Фокус. С добри нови зимни гуми е екстра." - То по тази логика, да "яхвам" един аутбек и съм аз, но на преспи и в късна зима или ранна пролет по разни калища става доста тегаво. Само за сравнение на улицата, на която живея се образуват коловози от над 25-30 см. през тях и с огромно желание с кола не се минава, а извън тях си е приключение и се почва едно обаждане в къщи за вряла вода, возене на един, два чувала луга в багажника и такива ми ти работи. Това е ежедневие при сняг през зимата, а има и доста по-кофти ситуации, в които не си и помислям да попадам със седан и то от по-ниските.

                "Накратко трябва да решиш, колко черни ще бъдат черните пътища, по-които ще караш. Ако са дълбоки коловози, комбинирани със стръмни наклони, обикновено парт таймът с понижаващи предавки е най-подходящ, тъй като е най-прост и най-носи на тормоз. Обаче, на асфалт, особено хлъзгав е единствено и само пасив. Лятото се търпи, но зимата носи отвратително и трябва доста да се внимава. В твоята ситуация, вероятно бих си избрал фултайм или даже он-деманд, ако черните пътища не са толкова черни и можеш да ги минаваш на първа с рядко включване на полусъединител"
                Е, че ти си изчерпил темата и си го обяснил много по-добре отколкото аз самия бих могъл при липса на опит с джипове.
                Акордът на гладка настилка е по-стабилен от много други коли не само джипки, но не бих казал че е по-подходящ в тежки зимни условия при "забравени от бога" пътища. Точно защото съм хондаджия ще си карам Акорд през годината, но за зимата ми е повече ограничение отколкото предимство. Единствено джип ми спестява излишни усилия и ангажименти, пък и осигурява своеобразна свобода на избора. Например при обилен снеговалеж с кола щеш-нещеш караш в най-големите задръствания за да не закъсаш, докато с джип на колега не само че не минахме по главните пътища от страх да не закъса, а напротив откачи от кеф, че може да се рови като свиня в царевица и си драпаше по всякакви поля и паланки и това се случи с Ленд Роувър. Само феновете на ЛР да не ме подпукват, че не съм го включил в избора си, че оправданието е като задника - имам го. ЛР е с много скъпа подръжка поне от инфото, което имам, затова предпочитам да взема нещо, което да подържам "във форма".
                Като ти гледам подписа ясно, че си падаш по хондели, след като си с две, пък и виждам същия ник и във форума на хонда, ако е твоя разбира се, но за мен силата на хонда не е при проходимите машини, религията на Хонда е другаде, та затова ще се избира японски екземпляр от тези, които са по-малки братчета на камионите.

                Както и да е вече ме упътихте във вярната според мен посока - два модела на Нисан, един на Исузу.
                Черокито (бензиновото) е много привлекателно, но от мой познат научих, че при него болката започва от долната страна на гръбнака, когато се стигне до ремонт.

                Коментар


                • #23
                  От: Съвети към лаик за избор на джип

                  Така като чета пак ще кажа Патрол.
                  А твоя човек с Черокито явно не е в час.Ако говорим за Гранд Чероки там е друга Бира.
                  пп.От тия които търсиш само Патрол и Джиип са на цели мостове.-Изключителна здравина и проста поддръжка.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Съвети към лаик за избор на джип

                    koko11,
                    Да, грешката е моя! За Гранд Чероки става дума!
                    Е, то да ми се обърне и да се спра на патрол и в най-голямата виелица да ти запаля телефона за съдействие и акъл, та туко-виж съм се превърнал в най-омразния ти отровител на студа! :-)
                    Сериозно. Безспорно Патрола ми харесва много, но ми се струва висока топка за мене. Като си преценя възможностите и липсата на опит наистина ми идва малко по-сериозна перспектива Патрола на фона на Терано, Маверик и Трупър.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Съвети към лаик за избор на джип

                      Първоначално публикуван от a_andreew
                      Порсто по-"тежката" джипка си е един вид застраховка предвид различните условия, които в доста случай са отвратителни за лек автомобил и "паркетник".
                      Конкретно за сняг тежката джипка за мен си е liability. За лед е добре, но в снега с нея просто ще се копнеш по корем както сме правили с Витарата от подписа. И тая Витара от подписа беше изтеглена от дъртата Хонда от подписа. На твое място за условията, които описваш, аз бих заложил на по-лека машина, но ти си решаваш. Примерно Териос или Джимни в случай, че не трябва много пространство вътре. Отделно 40 см сняг, за който говориш, съм малко скептик да го форсираш с джипка с 20 санта клиърънс. Витарата например ляга веднага по корем. Може би правилната тактика е машина, която мачка частично снега и припка отгоре, а не нещо дето пори с лавина сняг пред себе си. Разбира се биха ти трябвали и подходящи гуми за целта.

                      Най-добре наистина изчакай зимата и тествай за себе си.
                      Vitara 2.0 V6
                      Honda CRV (Gen 1)
                      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                      ВАЗ 2131

                      Коментар


                      • #26
                        От: Съвети към лаик за избор на джип

                        Този сняг след като го изкачиш, ще трябва и да го спускаш... така че, ако има завои, пак бих казал фултайм.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Съвети към лаик за избор на джип

                          Пък аз изобщо не разбирам какво не му харесвате на парт-тайма зимата?!?!?С добичето ми ТЛК-70(хем е къса база) хубави чисто зимни гуми никога не съм се чувствал токлкова добре "залепнал" на пътя!Карам всякакви нови служебни коли,като за гумите не се правят икономии,но не може да има сравнение!И мен много ме плашиха в началото,затова си купих чисто нови зимни гуменки!

                          А,по питането ти най-евтина за поддръжка ще ти излезе най-запазената джипка!Всяка марка и модел,ако е в кома ще те натовари качествено!Така,че не гледай на коя поддръжката била евтина,ами гледай жипката да е поддържана и запазена,което си е сериозен проблем!
                          И не бързай-чети темите по марки и модели,и ще сдобиеш по-ясна представа какво-що...
                          Последно редактирано от mbenz; 13-09-10, 12:30. Причина: правописна грешка
                          много автомати-слаби резултати!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Съвети към лаик за избор на джип

                            За поддръжката - тераното с 2.7 дизел двигател е с изключително надежден мотор. По трансмисията е супер рядко да се появят проблеми, освен в резултат на някой гъзорък "майстор". Реално по мойта нещата, дето са били за смяна до сега (30000км) са горни шарнири, втулки на паразитен хебел, предни биалетки и подгревни свещи. Каквото и друго да съм сменил, при махането старото се е оказвало читаво и не за смяна. Цените на повечето неща, дори в оригинал, са поносими. С трупъра до колкото знам нещата са подобни.

                            А ако искаш джипка, дето има всичко - Паджеро със Super Select раздатка си има и фул тайм, и парт тайм, и бавни, че има и със заводски заден блокаж. Специално за гнилоча, не е нищо по-лошо от останалите джипки от тоя порядък. Всъщност от трите споменати от мен, май трупъра гние най-много.

                            А с парт тайма зимата и аз не съм имал практически никакви премеждия. Като сложим и това че отзад съм с LSD, което пак зимата още повече уж утежнява положението. Просто се свиква с поведението, което далеч не е толкова страшно, колкото някои хора го изкарват.
                            Последно редактирано от sparkybg; 13-09-10, 12:54.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Съвети към лаик за избор на джип

                              Е, то не че е страшно... просто разликата с фултайм е голяма, особено при спускане по хлъзгав път. Съвсем друго е да си на бавни и колата в същото време да завива нормално. В този ред на мисли, ако е парттайм, поне да е с ръчни хъбове, че да могат да се ползват бавните без включен преден мост.
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Съвети към лаик за избор на джип

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                ... Съвсем друго е да си на бавни и колата в същото време да завива нормално. ...
                                Я да ми обясниш как става този номер, че, примерно на Гранд Чероки, ръгнеш ли бавните и си вече парт-тайм? Независимо от това, че иначе джипът си се води фултайм 4х4.

                                Стига си плашил хората с това недозавиване при парт-тайма! Ако не се правят на рали пилоти, няма да имат никакви проблеми.
                                И в конкретния случай става въпрос за каране при тежки условия, което означава бавно ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X