Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със монтиране на предни спирачки на УАЗ ?!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

    Сега се задълбочих и видях, че има резон в теорията ми - https://bul.patkardevelopers.com/sko...-trube-formula - тук се описват феномени като "хидравлично отклонение" и "загуба на налягане". Така че със сигурност, ако се разчита само на хлабината ще има загуби на налягане, за което има вероятно и коефициент.
    Явно конструкторите на УАЗ( а и не само те) за в бъдеще ще се допитват до теб! Относно спирачните системи!?

    п.п. Повече от 20-години карам и ремонтирам УАЗ и спирачки има!
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #47
      Напрактика тройникът играе роля на хидравличен клапан/дросел - ето линк за функцията им -https://www.engineering-review.bg/bg/hidravlichni-klapani/2/1618/, което означава, че:
      1) По отношение на обезвъздушаването не съм бил прав: Може да се обезвъздуши само с повече опити и търпение.
      2) По отношение на ефективността на спирачките ще има негативен ефект, защото:
      2.1 Стеснява сечението, през което се движи флуида
      2.2 Играе ролята на "коляно"
      Горните две са обратнопропорционални на скоростта на движение на флуида, следователно реакцията на спирачките.
      2.3 Не дай си боже някое боклуче да попадне в системата, тясната хлабина е "язва", която лесно може да се запуши.
      Извод:

      1) И без напасване може да обезвъздуши системата на УАЗ и да спира, за което бяха прави колегите.
      2) Ако все пак се напасне по някакъв начин,1) УАЗ-ката ще спира по-бързо. Т.е. както каза един колега печелим време. 2) Системата става по-надеждна и устойчива на задръстване.

      Коментар


      • #48
        Щом е голяма драмата, бележи си с една пиличка или ножовка на главата на болта къде са отворите, завивай докато си съвпаднат с тръбичките и си цар. Дори и да се промени нещо в положителна посока, едвали човешки организъм ще е способен да го усети. А при блокирани колела вседствие невероятния дебит за сметка на идеалните условия по трасето на преминаването на спирачната течност, едвали ще спре по бързо.
        Не важно кто напротив, важно кто рядом.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          И най-много да скъса кухия болт и после да правим тема как се вади скъсан болт с правилно разположение отвори.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Защо да скъсам болта?

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Понеже тези болтове имат гадния навик да се късат, приеми го на доверие.

      • #49
        1) Не си създавай проблеми които нямаш.
        2) Няма абсолютно никакво значение накъде гледа
        3) Научи се как се обезвъздушава и как се диагностицира спирачна система, или намери някой да ти покаже, със спирачките шега не бива.
        4)Спирачната система на УАЗките е така проектирана, че и цяло стадо боклучета няма да ти повредят спирачките, само се замисли какво плува в съдчето на стара УАЗка и как прекрасните резинки се разяждат и правят спирачната течност с цвят на изгоряло масло.

        4.1.Ако искаш можеш да си сметнеш хидравличните загуби, влияят единствено на усилието,което прилагаш, за да натиснеш спирачния педал, тоест КПД-то ти при натискане на спирачките е значително под 100%, една част от приложената сила се губи в раздуването на маркучите, друга по тесните чупки на спирачните тръбичките, губиш от луфтовете в привода и спирачната система, абе въобще едни 10-15 процента от силата за натискане на спирачния педал си ги приложил нахалост.(искрено се надявам това последното да не го вземеш присърце и да не тръгнеш да смяташ)

        Коментар


        • #50
          Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
          . 2) Системата става по-надеждна и устойчива на задръстване.
          Задръстване с какво?

          Коментар


          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            Да не търкаш с пила или тривонь там?

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Това е работна машина - вози работници, резачки, вили, лопати - кал, сено, стърготини по дрехите от там полепват по капачката на помпата и покрай нея. И после докато се налива течност никой не застрахован, няма цедка като западните коли.

          • vasil_karov
            vasil_karov коментира
            Редактиране на коментар
            Няма ли мацки, един чорапогашник да услужат. Само да не е найлонов, предполагам знаеш как се проверява.

        • #51
          Тогава един компресор и се минава на пневматични спирачки. Там съппротивлението между флуид и канализация ще е още по малко. И ще цъфка като ТИР, колям кеф е.
          Не важно кто напротив, важно кто рядом.

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Замислям се сериозно за дискови.

          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Не мисли за дискови ,че и там едни кухи болтове с дупки...няма оправия. Мисли за двукръгови ,вероятността да се пребиеш пада драстично. Но моля те ,дай я на някой да я направи...

        • #52
          И още нещо се сетих, някои от колегите имат изначало грешна концепция, като сравняват и противопоставят дебита през хлабината срещу сечението на отвора, но забравят, че ако се напасне тройника, към дебита през сечението на отвора трябва да се добави този на хлабината. Това от своя страна пак говори в полза на пасването, защото безспорно неговия коеф. на полезно действие винаги ще x+1 в сравнение с конвенционалния вариант. Сега остава да видим дали ще може да го реализираме на практика без да се прави нов болт, че там филмът със стругари ще е голям без да се знае крайния ефект.

          Коментар


          • #53
            Четеш материали за други тръби с други приложения. Там са важни едни параметри, тук други. Спирачната система работи при много по-високи налягания, и много по-малък дебит. Съответно за това приложение, разни такива влияния са пренебрежими.
            И стига с тоя тройник, това е тръбна връзка тип "банджо", няма никакъв тройник.
            Теорията ти за запушване с боклуче, на практика няма как да стане, или просто трябва доста едро тяло за да стане, а такова би запушило нещо далеч преди да стигне до там. И въобще това не е реален проблем.
            Уазката ще спира по-бързо и по-добре от много неща, но баш от това не се влияе.

            Има една приказка, как хората сме много гъвкави при формиране на убежденията си, но пък яростно ги отстояваме, ако някой се опитва да ни разубеди за нещо...
            Просто твърдоглавието често ни вреди, помисли по въпроса, без да се обиждаш или да се притесняваш, че си бил на грешна позиция по даден въпрос.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #54
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Четеш материали за други тръби с други приложения. Там са важни едни параметри, тук други. Спирачната система работи при много по-високи налягания, и много по-малък дебит. Съответно за това приложение, разни такива влияния са пренебрежими.
              И стига с тоя тройник, това е тръбна връзка тип "банджо", няма никакъв тройник.
              Теорията ти за запушване с боклуче, на практика няма как да стане, или просто трябва доста едро тяло за да стане, а такова би запушило нещо далеч преди да стигне до там. И въобще това не е реален проблем.
              Уазката ще спира по-бързо и по-добре от много неща, но баш от това не се влияе.

              Има една приказка, как хората сме много гъвкави при формиране на убежденията си, но пък яростно ги отстояваме, ако някой се опитва да ни разубеди за нещо...
              Просто твърдоглавието често ни вреди, помисли по въпроса, без да се обиждаш или да се притесняваш, че си бил на грешна позиция по даден въпрос.
              Не съм твърдоглав, но при сегашното положение кой какво и да каже ще е чисто теоретичен спор. Най-добре е да се направи и по двата начина и да се тества уаз-ката, след което да се обявят резултатите. Само тогава ще се види кой крив и кой - прав. Казвам го с ясното съзнание, че може и аз да греша. Благодаря на всички колеги за градивната критика. Смятам както ме посъветва един колега да се опитам да бележа къде е дупката и да напасна. И да тествам. И да споделя резултата от експеримента.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Твоя воля. Но не се учудвай, когато откриеш, че топлата вода е открита много отдавна.

            • #55
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              . Спирачната система работи при много по-високи налягания, и много по-малък дебит. Съответно за това приложение, разни такива влияния са пренебрежими.

              Има една приказка, как хората сме много гъвкави при формиране на убежденията си, но пък яростно ги отстояваме, ако някой се опитва да ни разубеди за нещо...
              Много вярно,
              Някой не си дават сметка ,че "дебита" (обема) който се премества е няколко кубически мм. и хидравличния привод по скоро може да се разглежда като "твърда връзка" (течностите не обичат да се свиват),отделно най малкия диаметър (преходно сечение) в цялата система е в накрайниците на маркучите.
              Прав сте и за "приказката", -Проверено е, че човек е по склонен да приеме допусната грешка в поведението,но не и в начина на мислене......................
              А темата има потенциал за бетселър сред "техническите"- ще е интересно и обещаното продължение.

              Коментар


              • #56
                Напасване няма.
                https://forums.autodesk.com/t5/inven...s/td-p/7746371
                Болтът в горната си част е фрезован и е по-тънък. В тройника пък вътре има издълбан малък канал. Когато постъпи в тройника, течността запълва цялото пространство около по-тънката част на болта, влиза в дупката му и през кухата му сърцевина отива спирачния апарат. Като се отпусне спирачката- тръгва обратно. Гледаш ги миниатюрни тия дупчици, но за наляганията, които са там и за вискозитета на спирачната течност, дебитът е все едно лееш спирачна течност с кофа. Това хидравлично съединение може да изглежда идиотско на пръв поглед, но е едно от най-надеждните неща в УАЗ-а по принцип. Понася фантастични стойности на налягането без да протече и не случайно се ползва в толкова много видове машини.
                Дупката на кухия болт е абсолютно все тая как ще е разположена. Разгледай внимателно линка горе.
                Дискови спирачки на УАЗ аз наживо не съм виждал, защото тия антики отдавна не се внасяха масово, когато бях на години да имам някакъв интерес към подобна техника, обаче сега като търсих схемата по-читава, гледах и на дисковите- там е същият възел.
                Причината УАЗ-а да няма спирачки не е баш конструктивна, а е в поддръжката. Че няма-няма...обаче разни скапани накладки, барабаните с 1мм ръб, течност несменявана откак е излязла от завода...е как да спира? Ако смениш всичко с ново, регулираш го както е по книга и е с хубави гуми, съм убеден, че ще засрами не една чисто нова кола.
                Надежност на агрегати, комфорт и разход на гориво умишлено не коментирам. Само спирачки.
                Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                Коментар


                • #57
                  Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                  Напасване няма.
                  https://forums.autodesk.com/t5/inven...s/td-p/7746371
                  Болтът в горната си част е фрезован и е по-тънък. В тройника пък вътре има издълбан малък канал. Когато постъпи в тройника, течността запълва цялото пространство около по-тънката част на болта, влиза в дупката му и през кухата му сърцевина отива спирачния апарат. Като се отпусне спирачката- тръгва обратно. Гледаш ги миниатюрни тия дупчици, но за наляганията, които са там и за вискозитета на спирачната течност, дебитът е все едно лееш спирачна течност с кофа. Това хидравлично съединение може да изглежда идиотско на пръв поглед, но е едно от най-надеждните неща в УАЗ-а по принцип. Понася фантастични стойности на налягането без да протече и не случайно се ползва в толкова много видове машини.
                  Дупката на кухия болт е абсолютно все тая как ще е разположена. Разгледай внимателно линка горе.
                  Дискови спирачки на УАЗ аз наживо не съм виждал, защото тия антики отдавна не се внасяха масово, когато бях на години да имам някакъв интерес към подобна техника, обаче сега като търсих схемата по-читава, гледах и на дисковите- там е същият възел.
                  Причината УАЗ-а да няма спирачки не е баш конструктивна, а е в поддръжката. Че няма-няма...обаче разни скапани накладки, барабаните с 1мм ръб, течност несменявана откак е излязла от завода...е как да спира? Ако смениш всичко с ново, регулираш го както е по книга и е с хубави гуми, съм убеден, че ще засрами не една чисто нова кола.
                  Надежност на агрегати, комфорт и разход на гориво умишлено не коментирам. Само спирачки.
                  Това се казва мъдра мисъл. Като каза "лее се като кофа" сега се сетих, че като местих уаз-ката на сухо бях завил върху медната тръба един болт около 5-6 мм дълъг и пак успя да протече доста, като натиснах спирачките, което ме навежда на мисълта, че налягането в системата компенсира малкия размер на хлабината на банжото.

                  Коментар


                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    А този е гений, сигурно може да изчисли всичко, ако ще и в системата да има уиски вместо спирачна течност))

                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    -Защо да е трудно да се промени контактната площ при барабанна спирачка (и не бъркайте-дисковите са с по малка контактна площ).
                    -Поставянето на усилвател, определено ще увеличи налягането към спирачните цилиндри (но колко е сега и колко ще стане???) и може да е в правилна посока.
                    - А за по големите сечения на тръбопроводите-ще има ефект,но не какъвто желаете!!!

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Вероятно с по-големи накладки-барабани и джанти, но такъв тунинг ми се струва нерентабилен и би повлякъл други проблеми. Сервото е ясно, а за увеличеното сечение на тръбите не мога да се сетя за ефекта - джокер?

                • #58
                  Ти с тази хлабина загина. Този тип връзка я има в 95 % от автомобилите и във всякакви още системи и никой не напасва никакви отвори.

                  Коментар


                  • #59
                    Първоначално публикуван от viperr Преглед на мнение
                    Ти с тази хлабина загина. Този тип връзка я има в 95 % от автомобилите и във всякакви още системи и никой не напасва никакви отвори.
                    Това че нещо е ширупотреба не го прави автоматично качествено даже напротив - вероятно е евтино и лесно за монтаж, което е сочено като основно достойнство на банжо фитинга.

                    Коментар


                    • #60
                      Само ти си човека който ще оправи тази несправедливост в машиностроенето.Спирам да пиша няма смисъл.

                      Коментар


                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ще дойдете вие на моя...

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X