Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Опорите на радиатора на УАЗ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Опорите на радиатора на УАЗ...

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    С това какво имаш предвид, ще трябва да ми обясниш по-подробно (понеже е обратното). А в онези "завивки" няма нищо лошо.
    Има предвид, че от карането на газ следва само по-бързо стопляне!
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

    Коментар


    • #47
      Знам, че е стара темата, ама някой пригоди ли някакъв друг радиатор на УАЗ-а? И ако да - от какво?
      Нещо ми грее Уаз-а като ходя на вилата - 6-7 км. изкачване - от 600 до 1200 м. надморска... най-често с товар.. и ремарке.. ама и празна пак, особено като е топло...
      Радиатора не е запушен, но се съмнявам в перката - 4- лопаткова метална... духа само на страни веднага след дифузора... гледах снимки в нет-а... уж не е обърната.... ма изобщо не ми харесва как духа назад... почти изобщо... и ззвук от нея даже не се чува като на други коли...
      Мислех да я сменям с пластмасова но моята си е към 40 см диаметър а пластмасовите са 30 и нещо см. някъде и мисля, че ще остава много място между нея и дифузора.
      Някой пригаждал ли е някаква по-добра перка (механична) за по-добро охлаждане и ако да - от какво?
      Don't hunt IF you can't kill
      първо 0883 после 333 накрая 448

      LZ1BGD

      Коментар


      • #48
        Аз сложих пласмасова , но след като металната скъса оста и проби радиатора. Със няколко изолирани тръбички и на мен ми загрява. Купих му нов радиатор но не съм стиг.нал да го монтирам.
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #49
          Абе има и с 6 и с 8 та и с 10 лопатки... ма са бая по - малки от отвора на дифузора.. даже мислех да купя една от ГАЗ 53... пластмасова с 6 лопатки и да й скъся по некое санто лопатките та да не жули в дифузьора... отворите за винтовете са уж еднакви ама централния отвор при УАЗ е 28 мм, а при ГАЗ 53 - 30... Та ще трябва някаква втулка евентуално да се прави...
          Вчера сменях водната помпа, че се надявах да е нещо от нея - един познат сменял неговата щото било "изгнило вътрешното колело"... Е, здраво си беше на моята но имаше много голям луфт на оста (незнам как не е протекла) и сложих нова...
          Та въпроса с друга перка си стои да го умувам... Преди имах Паджеро и хем беше с виско - перката и студен фучеше яко и вдигаше прахта от пътя отдолу... нищо общо с УАЗ-ката.... и си мисля дори и за някаква такава перка като на мястото на виското да се направи фланец... само още не съм търсил перки с подходящи размери, но все си мисля, че ще уйдиса нещо...
          Don't hunt IF you can't kill
          първо 0883 после 333 накрая 448

          LZ1BGD

          Коментар


          • #50
            Решението е отваряне на радиатора, шомполиране, щателно промиване с водоструйка и затваряне.Компромисно решение е да го промиеш с оцет.Това ако радиаторът си заслужава, ако не търсиш друг и си решаваш проблема.

            Коментар


            • #51
              Или другия метод.... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:р.jpg
Прегледи:340
Размер:79.8 КБ
ID:6727433
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Това е най-добрият метод, само си носете джобно ножче и драснете някъде по радиатора, че се случва под черната боичка да има бял алуминий

              • Ясен
                Ясен коментира
                Редактиране на коментар
                На тоя като гледам боята услужливо е олющена на места.

                А и теглото - между алумин' и бакър разликата е в пъти.

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Тя и разликата между затлачен бакърен радиатор и нов такъв може да е в пъти.

            • #52
              Отдавна го планирах това, но бех захванал ремонт в къщи и все не оставаше време... И такаа... най-после остана време да си изцапам ръцете с черно, че от около месец само латекс има по тях..
              Взех перка от ГАЗ 53, с диаметър 44,5 см. а захващането пасна 1:1 на УАЗ-овата водна помпа.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210422_184428.jpg
Прегледи:262
Размер:408.6 КБ
ID:6735356

              Диаметъра на отвора на дифузьора е някъде около 41см.и нещо си... грубо нали... та се наложи да се прекрои новата перка. Мислех да ползвам лист ножовка, но пластмасата се оказа доста мека и макетния нож свърши идеално работа. С шублера измерих и белязах по 18мм от върха на всяка лопатка, като преди това требваше да изрежа хубаво остатъците от "качествената руска" отливка. Така докарах крайния размер на перката 40,5см.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210422_184409.jpg
Прегледи:252
Размер:676.7 КБ
ID:6735357Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210422_185243.jpg
Прегледи:254
Размер:335.0 КБ
ID:6735361

              Така перката влезна добре в дифузьора. Естествено при подобни трансплантации на органи при руска техника вероятността да се разминеш без употреба на Оправителя е нищожна та... не се размина... но в крайна сметка стана идеално...

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210422_191631.jpg
Прегледи:256
Размер:494.8 КБ
ID:6735359Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210422_202440.jpg
Прегледи:251
Размер:389.3 КБ
ID:6735360

              Разликата в духането, е.... как да кажа... като разликата от 21 годишна и 70 годишна... макар, че за второто съм чувал от специалисти, че си имало плюсове...
              Сега дим от цигарата на 25 см от предната решетка го засмуква навътре... Чува се бученето баш като на перка... а като отвориш вратата и от хрилете на предния капак - духа...
              Полевите тестове по баира към вилата предтоят тепърва, но разликата преди и сега е, че няма никаква прилика и съм оптимист а крайния резултат...
              Прикачени файлове
              Don't hunt IF you can't kill
              първо 0883 после 333 накрая 448

              LZ1BGD

              Коментар


              • #53
                Добре е станало. Само за дифузьора , моя го срезах през средата за по лесно вадене. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:д.jpg
Прегледи:255
Размер:169.0 КБ
ID:6735452
                На нас клиренс ни трябва , не скорост

                Коментар


                • #54
                  А баланс на перката?
                  да не замине водната помпа?
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • Ясен
                    Ясен коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ти май не си виждал старите изцяло железни перки за УАЗ.

                    Спрямо тях всяка пластмасова е балансирана.

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не може да са чак толкова зле )))

                  • Ясен
                    Ясен коментира
                    Редактиране на коментар
                    Може, може...

                • #55
                  УАЗът, обикновено има проблем с недозагряване а не с прегряване. За да грее има друга причина, извън вентилатора.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • Ясен
                    Ясен коментира
                    Редактиране на коментар
                    Зависи какъв термостат ти се падне.

                • #56
                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  УАЗът, обикновено има проблем с недозагряване а не с прегряване. За да грее има друга причина, извън вентилатора.
                  Баш заради тия твои думи от една друга тема, не остана нещо да не съм претарашил по уазката... и главата фрезовах, и термостата махнах, и центровки се правиха, и радиатор мених, и изпускателните тръби свалях заради клапата за зимно/лятно, водна помпа мених... и какво ли още не.. и си е така... не е да прегрява, ама стига над 80 градуса... и това по баир, товарен и с ремарке с товар... а и аз си карам калпаво - на по висока предавка с повече газ, вместо да сваля една ....
                  Друго ако се сещаш - казвай, че го провера...

                  За баланса... разчитам на еднаквия размер на перките... ма като гледам какви чеплъци имаше от отливката... на дали е балансирана и от завода още... а и е изненадващо лека, особено в сравнение с металната...

                  Сашо, то горния маркуч на радиатора ми е проблем при ваденето, че трябва да точна малко от антифриза... а и твоя ми се чини малко по-друг... дифузьора де...
                  А перката принципно колко далеко от радиатора трябва да стои? При мен са едно 12-13 см сигурно... има ли нужда да я приближавам, че на една стара помпа дето ми даваха си е с един фланец около 8 мм дебел...?
                  Don't hunt IF you can't kill
                  първо 0883 после 333 накрая 448

                  LZ1BGD

                  Коментар


                  • #57
                    Почти 7 см Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210423_131411.jpg
Прегледи:225
Размер:96.5 КБ
ID:6735531
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • #58
                      До 95 градуса температурата е нормална. Да се бориш да я свалиш под 80 е безсмислено - поне ако не пренастроиш термостата.

                      Моят сега с изключена перка редовно си вдига 90-92 ама все не стигам да му сложа термореленце.

                      Коментар


                      • #59
                        Теста мина... и струва ми се - успешно..

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210423_195010.jpg Прегледи:0 Размер:457.4 КБ ID:6735761Това е най-много което загря и то без помощните перки... Преди със помощните перки стигаше пак на толкова от 80 но от другата страна...
                        Та за сега съм доволен и то много... разликата е много голяма...
                        А колко е 95... незнам.. Малката чертичка след 80 колко е... 100 ?
                        Прикачени файлове
                        Don't hunt IF you can't kill
                        първо 0883 после 333 накрая 448

                        LZ1BGD

                        Коментар


                        • #60
                          Измери със сериозен термометър. Това на таблото е да можеш да се прибереш, не става за планове и тунинг.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X