Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

    Най-трудната част е да се намери място за датчика на Хол и да се внедри металната пластина която ще го управлява. Пак казвам - бих оставил чукчето поради тази причина.
    Най простия начин е от положителната клема - резистор един килоом, свързан към чукчето и крачето "G" на транзистор irfp460. Крачето "D" се връзва към бобината на мястото на оригиналната връзка към чукчето. Крачето "S" се връзва към маса. Купува се кондензатор и се свързва между Маса и крачето "D". Така вместо 4-5 ампера през чукчето ще минават 13 - 14 мА - няма да нагаря изобщо. (уж и няма да се самопочиства ) Транзистора - на радиатор с изолираща пластина между корпуса и радиатора. Бобината е старата.

    Първоначално публикуван от uazik Преглед на мнение
    За бобините - Все пак са различни - за електронно и обикновенно.
    Принципно е така - не е проблем обаче нормална бобина(Б117 примерно) да се комутира от транзистор


    http://www.ortodoxism.ro/datasheets/irf/irfp460.pdf
    Последно редактирано от simeon; 11-01-08, 11:22.

    Коментар


    • #47
      До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

      за безконтактно запалване бобина б118 .за контактно запалване бобините имат разлика в намотките

      Коментар


      • #48
        До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

        За безконтактно запалване бобината за УАЗ е Б-116.

        Б-117 е лададжийска.
        only 4 x 4,sim AWD

        Коментар


        • #49
          До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

          Оф Бобината е само за пример. От електрическа гледна точка "безконтактно запалване" и "бобина за безконтактно запалване" нямат общо. Датчикът, който определя дали запалването ще е безконтактно (оптрон, магнитен, хол или друг) или контактно (чукче) изобщо не се интерсува кой ще комутира големия ток . От самия комутаторен блок зависи с каква бобина е конструиран да работи.
          Чукчето може да управлява:
          1.Целия ток
          2.Комутаторен блок

          Датчикът управлява:
          3.Комутаторен блок

          Само последното е безконтактно запалване. т.2 е перфектно решение в случаите когато се борим с проблемите от големия ток през чукчето и механичното износване от триенето му в гърбицата е толкова малко, че не влияе на центровката за определен период на обслужване. При безконтактното - няма износване - няма обслужване
          Не е проблем да се направи и работеща система от чукче, комутатор и бобина за "безконтактно" Но това не е безконтактно запалване.

          Коментар


          • #50
            До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

            Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
            за контактно запалване бобините имат разлика в намотките
            Това е една от разликите. Грубо казано бобините за електронно работят на два - три волта по-ниско напрежение и за да докарат същата индуктивност във вторичната намотка са с по-малко намотки в първичната (по-голям ток). А те работят на по-ниско напрежение именно поради факта че в наситено състояние полевите транзистори имат бая високо съпротивление на прехода. Няколко схеми съм разглеждал и всичките завършват с транзистор от серията КТ...

            Коментар


            • #51
              До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

              Първоначално публикуван от uazik Преглед на мнение
              За двигател С21 - ако се не лъжа привода на делкото е "щип".
              А електронните делка са с привод "под муфту".

              По мое скромно мнение трябва да си останеш на обикновенно.

              За бобините - Все пак са различни - за електронно и обикновенно.

              В последните две години с електронното делко не сме имали много ядове.

              Проблем са били в повечето случаи - свещи,кабели,бобина/теч/
              На нисовия двигател делкото се върти в обратана посока. Така, че всякакви насаждания от друго са безпредметни. - няма да работят коректно нито центробежният, нито вакуумния регулатор.
              Вариантите са или да си останеш с чукче с добавен електронен блок, или на мястото на чукчето да насадиш датчик, което е безсмислено, защото ще се наложи и драстична промяна във формата на гърбиците на вретеното, та не мисля, че си струва заниманието.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #52
                До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
                Това е една от разликите. Грубо казано бобините за електронно работят на два - три волта по-ниско напрежение и за да докарат същата индуктивност във вторичната намотка са с по-малко намотки в първичната (по-голям ток). А те работят на по-ниско напрежение именно поради факта че в наситено състояние полевите транзистори имат бая високо съпротивление на прехода. Няколко схеми съм разглеждал и всичките завършват с транзистор от серията КТ...
                Да, и да добавя, че може да се използва с тези бобини както и IGBT за да се избегнат недостатъците на полевите транзистори, така и тиристорно-кондензаторни запалвания... Обаче всичко вече много се усложнява и остава въпросът струва ли си? И останаха ли ентусиасти да се занимават с това?

                Коментар


                • #53
                  До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Да, и да добавя, че може да се използва с тези бобини както и IGBT за да се избегнат недостатъците на полевите транзистори, така и тиристорно-кондензаторни запалвания... Обаче всичко вече много се усложнява и остава въпросът струва ли си? И останаха ли ентусиасти да се занимават с това?
                  Мерси за допълнението. Транзисорите продължават с всички разновидности - хексфет мосфет мощни мосфет...
                  Дали си струва? Не знам дали чукчето на Уаз/Газ страда от механично износване. Ако не - цената на схемата е: транзистор 4лв, резистор 2 стотинки, кондензатор 0.22 мкф от лада - 3 лева.
                  този транзистор irfp460 е с параметри 500V 20A 0.27oma
                  аз бих препоръчал и този IRFPS43N50K 500V 47A 0.078oma само че този ще трябва да се търси извън БГ, струва около 20 долара...Почти съм готов да се обзаложа че няма чукче - дори ново за Уаз/Газ което да докара близко до това съпротивление между контактите...а и този транзистор ще мине и без радиатор
                  На лебедка гледах надпис - powerMosfet та и вътре най вероятно тока се комутира през подобни...

                  Коментар


                  • #54
                    До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                    Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
                    ...Ако не - цената на схемата е: транзистор 4лв, резистор 2 стотинки, кондензатор 0.22 мкф от лада - 3 лева.
                    този транзистор irfp460 е с параметри 500V 20A 0.27oma
                    аз бих препоръчал и този IRFPS43N50K 500V 47A 0.078oma само че този ще трябва да се търси извън БГ, струва около 20 долара...Почти съм готов да се обзаложа че няма чукче - дори ново за Уаз/Газ което да докара близко до това съпротивление между контактите...а и този транзистор ще мине и без радиатор...
                    Има една дребна подробност. През контактите на механичния разпределител трябва да протича някакъв минимален ток, за да се осигури самопочистване на контактите. Ако не се лъжа, беше към 200mA. В противен случай се появяват проблеми със зацапване от смазки, окиси и прочите.

                    Доста приличен избор на мощни мосфети има тук.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #55
                      До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                      Споменал съм по-горе. Това естествено може да се регулира от съпротивлението от две стотинки Съпротивлението ще стане от порядъка на 47 ома/ 5вата. и имаме 250 мА през чукчето
                      Добър линк...има един добър транзистор там и естествено го няма в наличност...

                      Коментар


                      • #56
                        До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        На нисовия двигател делкото се върти в обратана посока. Така, че всякакви насаждания от друго са безпредметни. - няма да работят коректно нито центробежният, нито вакуумния регулатор.
                        Вариантите са или да си останеш с чукче с добавен електронен блок, или на мястото на чукчето да насадиш датчик, което е безсмислено, защото ще се наложи и драстична промяна във формата на гърбиците на вретеното, та не мисля, че си струва заниманието.
                        Е-е, не е истина!! Само на този двигател ли делкото се върти в обратна посока?? Точно завърших с механичното присаждане на едно делко от ''Самара" с датчик на Хол, и се загледах в посоката на въртене. Само това ми трябва и нея да обръщам!! Въпроса ми е има ли друго делко с хол и същата посока??
                        Когато нямаме това, което ни трябва,
                        ни трябва това, което имаме!

                        Коментар


                        • #57
                          До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                          На Нисата двигателя не се върти обратно
                          ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                          Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                          Коментар


                          • #58
                            До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                            [quote=dragomir_68;322339]На Нисата двигателя не се върти обратно[/quotе
                            Драго, не двигателя, самото делко се върти на обратно, и аз бях много изненадан, на вчера ги сравнявах двете делка.
                            Поздрави!!
                            Когато нямаме това, което ни трябва,
                            ни трябва това, което имаме!

                            Коментар


                            • #59
                              До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                              Попадна ми наскоро едно делко от джип тойота мисля. На делкото си е датчик, бобина, само бодеш четири кабела за свещите, абе с две думи делко мечта само присаждаш на УАЗа и караш /доста сходно е с уазовото по зацепване/ на всичко отгоре ми се вижда доста херметически, че се затваря. Но за жалост му е спукана капачката.
                              Някой слагал ли е нещо подобно на УАЗ?
                              "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                              Коментар


                              • #60
                                До: електронно запалване УАЗ,ГАЗ 24

                                Аз имам голям проблем със безконтактното запалване МОЛЯ помогнете , а ето и проблема:
                                Купих делко ,кумотатор ,бобина и добавъчко съпротивление,но в сервиза "Жицони" майстора отказа да монтира добавъчното съпротивление като каза,че нямало нужа.
                                1вия път работи 2ва месеца.
                                2рия път комутатора изгоря още на стенда за центровка.
                                Сега с 3тия ме е страх да тръгна на път,защото ме е страх,че ще изгори.
                                В Autoprospect.ru намерих схемата и мога да си сложа съпротивлението,но от сервиза ме убеждават,че комутаторите,които съм купил са ментета.Кажете може ли да се смени с друг западен аналог или да търся оригинален руски и имали такъв , който да е работил без това съпротивление или от сервиза са некадърници(става дума за електро сервиз) ?!?!?!?!?Ето и номерата на комутаторите:
                                1вия-комутатор русия 131.3774-01
                                2рия- аналог 131.3734-русия
                                3тия - 13 .3734-01-СССР
                                Бобината е Б116.
                                Делкото е с индуктивен датчик.
                                Благодаря предварително за помоща.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X