Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

    Първоначално публикуван от перко Преглед на мнение
    бобината мисля че беше със четири извода..това са ми спомените за цялата схема...
    или е била 2 двойни, или 4 единични. Дали в един корпус или в няколко - все тая.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #92
      До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

      най после го намерих.
      http://www.moskvich.forumy.com.ua/-t1273.html
      основният дефект на автомобила е зад волана:confused:

      Коментар


      • #93
        До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Или по-масовото - бобина за всеки цилиндър.

        Обаче, както каза стефан, всичките бедостатъци и луфтове на делкото си остават. Като ще се прави такава заигравка, по-добре датчик на хол на коляновия вал и 2 двойни бобини. Хем има и самари с тая схема, до колкото помна, тъй че с цени на части грижи няма да има.

        ...ама, заигравката е голяма, щото трябва и компютър да се прави.
        Бобина на всеки цилиндър - ще те изкуши да сложиш фазов датчик и стана дебело. Ако пък нямаш фазов датчик не е разумно "празната" искра да е силна колкото работната - иначе може да получиш кихавици в карбуратора.

        А Самаровската система е най-хитрата, която съм виждал досега - датчик върху зъбите на маховика и още един върху щифт, забит в съседство до зъбния венец. Датчиците са в средата на силовия блок, а не закачени конзолно на ремъчната шайба, където може да пострадат от първия скъсан ремък. Ако бяха се сетили и детонационен датчик да поставят, ...

        Коментар


        • #94
          До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

          С датчик на Хол на коляновия вал вече става много сложно и излишно според мен...

          И сега едно разяснение от спецовете, ако може?
          Защото тази материя ми е меко казано, чужда.

          Безконтактното делко бива два вида.
          С индуктивен датчик и с импулсен датчик, който още се нарича и "датчик на Хол"?

          Всъщност тези датчици засичат положението на делкото и чрез тях се центрира предварението?
          Импулсният датчик е много по-прецизен от индуктивния?

          Правилно ли схващам или нещо пропускам?

          Коментар


          • #95
            До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

            Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
            С датчик на Хол на коляновия вал вече става много сложно и излишно според мен...

            И сега едно разяснение от спецовете, ако може?
            Защото тази материя ми е меко казано, чужда.

            Безконтактното делко бива два вида.
            С индуктивен датчик и с импулсен датчик, който още се нарича и "датчик на Хол"?

            Всъщност тези датчици засичат положението на делкото и чрез тях се центрира предварението?
            Импулсният датчик е много по-прецизен от индуктивния?

            Правилно ли схващам или нещо пропускам?
            И двата датчика по своята същност са импулсни. Индуктивния има някои особености от чисто физична гледна точка, и е по-труден за работа. Датчика на хол е по-лесен за работа, и при еднакви други условия, и по-точен.

            Та, правилно си схванал, да.

            Колкото до горната схема - както си мислех, бобината е четворна. Демек, 4 отделни бобини в един корпус, поне до колкото разбрах от описанието. Предимството е че има стабилна и еднаква искра до много високи обороти, и един високоволтов кабел и разпределител по-малко - демек по-малко части с високо напрежение, които при евентуално наводняване да откажат.

            ...пакар че аз редовно си миех двигателя на самарата (с разпределител) по автомивките с пароструйка, и после всички мигаха на парцали как си влизам, паля и заминавам, все едно не е мита.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #96
              До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

              И двата датчика са импулсни, и двата датчика усещат магнитни полета. Единият вид са индуктивни (намотана бобина върху магнит), другия вид са на Хол - полупроводникови. Еднакво са прецизни, поне за целите на автомобила.

              Варианти на електронно делко има и с двата вида, на различни автомобили. Проблемът на делкото не е видът на датчика (и с двата става), а механичната му конструкция и хлабини в задвижването, които водят до неточен момент на запалване. Друг проблем е нехерметичния разпределител (по народному - капачка) който хвърля искра кога в цилиндъра, кога някъде по капките вода наоколо.

              А дали става сложно и излишно - според мен е по-просто от делкото.

              Коментар


              • #97
                До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                Един малко страничен въпрос но да не пускам нова тема, използва ли някой схема многоискрово запалване? Идеята е докато върти стартера и чукчето е отворено да хвърля не една а много искри през целия период на отворено чукче.
                "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                Коментар


                • #98
                  До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                  Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
                  Един малко страничен въпрос но да не пускам нова тема, използва ли някой схема многоискрово запалване? Идеята е докато върти стартера и чукчето е отворено да хвърля не една а много искри през целия период на отворено чукче.
                  Идеята е с малко спорен ефект. А и двигател в ред би трябвало да пали от четвърт, дори и с обикновеното запалване, с обикновени свещи, кабели и т.н.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #99
                    До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                    Вижте първия линк на Перко

                    http://www.pajero4x4.ru/ssfaq/

                    "Дубль Два"
                    Там е с двойния комутатор на Самарата, той работи и по предния, и по задния фронт на импулса, значи с ЕДИН датчик на Хол. За да стане номера, само формата на пеперудата, която се върти през датчика, е друга. Вече не е два тесни сектора от кръга, а кръг, с изрязан от него сектор една четвърт.

                    Коментар


                    • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                      В датчиците на Хол си има елемент в интегрално изпълнение -изходния сигнал си е направо "цифров"...

                      Многоискровото запалване е много добро ако може да се изключва - на практика е нужно само когато се "задави" двигателя за да се подсушат свещите.

                      Преди време в "Зарулем" бяха тествали датчици за самара/нива. Датчикът на http://www.astro-penza.ru/descriptio...?IDProduct=191
                      беше най-читав. Има ги все още, мисля, на кръстовището на ул. Симеон и бул. Ботев в София за около 10 лв/брой.

                      Стефане, в един момент бях решил че съм се прецакал здраво, и не съм използвал тази тънкост за да бъда с един датчик...До момента в който не се прибрах на половината цилиндри(по-точно на един цилиндър от общо два...!), щото единия датчик даде фира...Сдвояването е майка на надежността!

                      Коментар


                      • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                        Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
                        .

                        Многоискровото запалване е много добро ако може да се изключва - на практика е нужно само когато се "задави" двигателя за да се подсушат свещите.

                        !
                        Няма никакъв проблем да се изключва, но засега мисла да го оставя да работи многоискрово само докато върти стартера, паля в повечето случай на газ и се надявам да пали по лесно.



                        Да попитам, вакум регулатора продава ли се отделно като резервна част, понеже на моя му е спукана мембраната и дефакто нищо не прави?
                        "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                        Коментар


                        • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                          Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
                          Няма никакъв проблем да се изключва, но засега мисла да го оставя да работи многоискрово само докато върти стартера, паля в повечето случай на газ и се надявам да пали по лесно.
                          Точно на газ е безсмислено - няма с какво да намокриш свещите, че да ги сушиш после.

                          Коментар


                          • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Точно на газ е безсмислено - няма с какво да намокриш свещите, че да ги сушиш после.

                            Идеята не е да ги суша а по-лесно да пали двигателя, ще видя резултата тези дни и ще пиша.
                            "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                            Коментар


                            • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                              Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
                              Идеята не е да ги суша а по-лесно да пали двигателя, ще видя резултата тези дни и ще пиша.
                              За мембрани незнам, вземи от друго делко, това трудно се къса по принцип...
                              А от какво и за какво е тази ситема на Уаз-а ли ще го слагаш?
                              Ще чакаме отзиви тогава
                              Случайни хора УАЗ не карат

                              Коментар


                              • До: Безконтактно(електронно) запалване за УАЗ

                                Ето една схема
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X