Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оборотомер за УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

    Първоначално публикуван от w.krumoff Преглед на мнение
    Километража обаче ми показва по-малко от реалното.Явно оборотите на СК и оборотите на километража не съответстват.При скорост 60-65 км/ч скоростомера ми отчита 40 км/ч. а от там и разлика в изминатите километри.
    Разликата може да се получи от различен размер гуми/диаметър/, различно от оргиналното предавателно число на главното предаване и не отговарящо на предните две неща зъбно за задвижване на гъвкавия вал/жилото/ на километража.

    Коментар


    • #17
      От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

      Първоначално публикуван от TONI 1977 Преглед на мнение
      Би трябвало *2. Инпулсите са двойно повече.
      Епа да де Това казвам и аз.
      Луд умора нема,само се поти!!!

      Коментар


      • #18
        От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

        Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
        Епа да де Това казвам и аз.
        Sorry, не догледах.

        Коментар


        • #19
          От: Оборотомер за УАЗ

          Моя,работи вече 3-4г,безпроблемно,и е от Лада.На ниски показва около5-600 оборота,а максимума съм стигал 5-5500,но мисля че всеки момент някое бутало ще дойде при мен за компания.

          Коментар


          • #20
            От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

            Първоначално публикуван от w.krumoff Преглед на мнение
            Оборотомера се връзва на плюса на бобината и работи перфектно.
            Оборотомера се свързва към минуса на бобината( там, където се свързва чукчето(комутатора)).
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • #21
              От: Оборотомер за УАЗ

              Здравей колега,ако използваш оборотомер от лада трябва да го свържеш на извод (КЗ) на електронния комутатор.Ако разполагаш с цифров оборотомер ще го свържеш на извод (Д) на електронния комутатор.Комутатора се намира под таблото от дясната страна(UAZ 31514).Под цифров оборотомер разбирай с цифрова обработка на сигнала.

              Коментар


              • #22
                От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                Колега прочети тази статия и ще разбереш защо са ти такива показанията на скоростомера и километража.



                Автомобилните контролно-измерителни прибори се разделят на две групи -- указателни и сигнализиращи. Първите, обикновено от стрелкови тип, информират водача за стойността на измерваната величина. Вторите -- подават сигнал за възникване на авариен режим в някоя от системите на автомобила.

                Всички уреди по нормала ОН 025215-69 begin_of_the_skype_highlighting 025215-69 end_of_the_skype_highlighting се отнасят към групата детайли «38». Тези две цифри винаги ще видите в маркировката на приборите след точката. Сглобяват се в заводите както с, така и без корпуси. Корпусните уреди се поместват на таблото или всеки по отделно, или на специални щитове, както например на УАЗ. Но в болшинството съвременни автомобили уредите са безкорпусни, монтирани в комбинациите от прибори. Производители на повечето прибори е АП «Автоприбор». За ЗИЛ и АЗЛК, а също така за ЗАЗ и РАФ приборите се доставят от рижския АЭП (понастощем RAR). «Ижмаш» получава приборите от завод «Точмаш» (Владимир).

                Най-главният прибор е скоростомера (подгрупа 3802). Най-често се задвижва механически с жило от скоростната кутия. Но на големите камиони и автобуси скоростомерът е с електрически привод. При тях моторът и скоростната кутия са разположени далеч един от друг и толкова дълго жило не би работило дълго.
                Най-важният параметър на брояча на изминатия пробег е предавателното число на вътрешния му редуктор. По правило то е равно на 1000. По международен стандарт, на всяка линейна единица изминат път (например километър) жилото трябва да направи 1000 оборота. Но в автомобилите от 60-те години («Волга», УАЗ, «Иж», камиони) това число е по-малко -- 624. При тях жилото прави 1000 оборота не на 1 километър, а на 1 сухопътна миля (1609 m). На времето, копирайки американските автомобили, конструкторите са оставяли в скоростната кутия «американския» редуктор и преработвали само брояча и скоростомера -- така им е било по-лесно. Ако се постави на «Волга» скоростомер, например от «Жигули», той ще показва скоростта занижена 1,6 пъти, а броячът ще показва пробега в мили.(…)
                Скоростомерите на новите автомобили (ВАЗ--2110, ГАЗ--3110) са електронни и при тях обърквания с предавателните числа няма. (…)По международен стандарт, на всеки километър датчикът на електронния скоростомер трябва да дава 6000 импулса.
                Следващият параметър на скоростомера е монтажния му диаметър. Разбира се, това се отнася само за корпусните прибори (85, 98, 100, 125, 130, 140, 165 mm). Ориентирайки се по диаметъра, предавателното число и максималната скорост на скалата, може лесно да се подбере скоростомер, който да замени неизправния оригинален. Безкорпусните скоростомери обикновено не са взаимозаменяеми, а и рядко се намират в магазините, затова обикновено се заменят заедно с комбинацията от прибори.
                Цените на скоростомерите се движат от 20 рубли за безкорпусен за ижевски «Москвич» до 160 рубли за корпусен за ГАЗ-31029.

                Таблица 1.
                Скоростомери за руски автомобилиМоделМонтажен
                диаметър, мм
                Передавателно
                число към брояча
                Максимална скорост,
                км/ч
                ПриложениеСП13585624120ГАЗ, ЗИЛ, УАЗ, КрАЗ, ЛуАЗ16.3802100624120-СП138-Б130624200ГАЗ-3102,24-1037.3802130624180ГАЗ-31029СП193981000180ВАЗ-2103, 2106, 212117.3802981000160ВАЗ-2104, 210526.3802б/к*1000180ВАЗ-2108, 210924.3802б/к1000180ВАЗ-210747.3802б/к624180"Газель"СП270-Аб/к1000180"Москвич-2141", ИЖ-2126КП213б/к624160ИЖ-412, 2125, 2715СП270-Вб/к1000160"Таврия"СП283б/к1000160"Таврия"41.3802б/к1000160"Таврия-люкс"СП507б/к1000160"Таврия-люкс"59.3802б/к1000180ВАЗ-2109954.3802б/к1000180ВАЗ-21213, 213145.3802б/келектронен200ВАЗ-211056.3802б/келектронен200ГАЗ-3110
                * б/к - бескорпусен

                Жилата (подгрупа 3819) за повечето руски автомобили се произвеждат от завод ЛЭТЗ в Лысково, Нижегородска област и отчасти в АЭП в Рига. Всички жила имат еднаква конструкция и се различават само по дължина. Присъединителните размери на обвивките на повечето жила са еднакви: резбата на гайката от страната на привода е М22х1,5, а от страната на скоростомера – М18х1,5. Изключение са жилата за ВАЗ: резбите са съответно М18х1,5 и М16х1,5. Диаметрите на жилата са еднакви – 3,3 mm, а краищата им са пресовани до квадратно сечение със страна 2,7 mm. Цените обикновено са от 15 до 40 рубли.

                Таблица 2. Жила за задвижване на скоростомерите
                МоделДължина, mmПриложениеГВ307-06800ВАЗ-2108, 2109ГВ162-Л850"Таврия"ГВ307-10900"Ока"ГВ307-В964ВАЗ-2103, 2106ГВ307-051000ВАЗ2107ГВ134-Е1000ИЖ, ЛуАЗ, КамАЗ, КрАЗГВ307-Г1034ВАЗ-2104, 2105ГВ3071081ВАЗ-2101, 2102ГВ2081170"Москвич-2141"ГВ307-Д1180"Нива"
                ГВ20-Д1400ГАЗ-52, 53, 3307, "Волга"ГВ300-021700УАЗ-3151, 3151-4ГВ124-Е1800ЗИЛ-4314ГВ1612120РАФГВ300-К2240ПАЗ-672, 3742ГВ28-Г2350ЗИЛ-133, 4331, "Урал-4320"ГВ160-Е2700ЗАЗ-968ГВ128-Е2900ЗИЛ-131Н"ГВ300-013250УАЗ-3303, 3741ГВ300-Ж3700ГАЗ-66Оборотомерите (подгрупа 3813) обикновено са стрелкови прибори. Според принципа си на действие са индукционни и електронни. Индукционните се задвижват с жило (при мотоциклети и трактори) или с електромотор (при камиони). Електронните регистрират честотата на пулсациите в запалителната система (на двигателите, на които я има), или на извод на една от фазите на генератора (при дизелови двигатели) и в съответствие с тези данни показват оборотите на двигателя. Приборите, работещи от фаза на генератора са невзаимозаменяеми. Оборотомер, който работи от запалителната система, може да се приспособи към всеки автомобил със същия брой цилиндри. Оборотомерите се произвеждат от заводите, които произвеждат скоростомери, а цените се колебаят от 45 рубли за безкорпусен до 130 за корпусен. Безкорпусните се срещат в магазините доста рядко и са производство основно на «Точмаш».

                Таблица 3.
                Оборотомери за руски автомобили,
                работещи от запалителната система
                МоделИзпълнениеПриложениеТХ148125 ммЗИЛТХ19398 ммВАЗ-2103, 2106, 2121ТХ200б/к*"Москвич-2141, ИЖ-212624.3813б/кВАЗ-210745.3813б/кВАЗ-21099 (21083)37.3813б/кВАЗ-21213, 213133.3813б/кВАЗ-211035.3813б/к"Газель"

                Амперметрите и волтметрите са прибори за контрол на работата на генератора и се отнасят съответно към подгрупи 3811 и 3812. Амперметърът дава може би най-ценна информация, но за съжалие изчезва от таблата на съвременните автомобили. Пътечките на печатните платки в комбинациите от прибори не са предвидени за големия ток, който протича през амперметъра. Неговото място заема волтметърът, консумиращ много малък ток, но за съжаление не толкова точно реагиращ на «болестите» в електрооборудването. Например, при изключено запалване, волтметърът няма да покаже разряда на акумулатора през някой прибор (чистачки, нагревател на стъклото, фарове и т.н.), а стрелката на амперметъра задължително ще го покаже. Ако четка на генератора не контактува добре, стрелката ще започне рязко да скача от нулата към «+» и обратно.
                Последният руски лек автомобил с амперметър беше ГАЗ–31029, а сега този полезен прибор не го поставят даже на УАЗ. За допълнително поставяне на всяка кола най-добре подхожда универсалният амперметър АП110 – може би най-масово използван в руските камиони. Разбира се, архаичният му циферблат едва ли ще се впише в дизайна на съвременния автомобил, затова, за да се вижда само от водача, може да се постави например вляво от кормилната колона. Внимателно изрязваме кръгъл отвор с диаметър 60+1 mm, поставяме прибора и го притискаме с планката му. Допълнителен проводник със сечение 6 mm2 прокарваме към амперметъра по основния сноп, така е по-удобно.

                Антон УТКИН За Рулём 2-98
                www2.zr.ru/zrmagazine/zr0298/81-83.htm

                Коментар


                • #23
                  От: Оборотомер за УАЗ

                  Първоначално публикуван от marin.i.marinov Преглед на мнение
                  Здравей колега,ако използваш оборотомер от лада трябва да го свържеш на извод (КЗ) на електронния комутатор.Ако разполагаш с цифров оборотомер ще го свържеш на извод (Д) на електронния комутатор.Комутатора се намира под таблото от дясната страна(UAZ 31514).Под цифров оборотомер разбирай с цифрова обработка на сигнала.
                  Благодаря колега , много изчерпателна информация . Надявам се както виждам доста колеги да се възползват от нея .
                  Не ми стана ясно само има ли значение от каква ЛАДА ще е оборотомера по отношение на свързването му към комутатора ? Или всички оборотомери от ЛАДА са на един и същи принцип .Аз разполагам с такъв от модел 1600 .

                  Коментар


                  • #24
                    От: Оборотомер за УАЗ

                    Принципна схема коммутатора .Твоя може да го монтираш,става от модел на лада 1600(1500).


                    .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                      Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                      Оборотомера се свързва към минуса на бобината( там, където се свързва чукчето(комутатора)).
                      Да!Прав си.Грешката е моя/правописна в клавиатурата/,но не мога да кача клипа,който направих вчера.Интересно,че както казах не съм пробвал тавана,но се оказа,че повече от 3500 об/м моя оборотомер не показва,а двигателя ще гръмне.
                      088пет16пет3пет7

                      Коментар


                      • #26
                        От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                        Така и така заговорихме за оборотомери да питам и аз нещо.

                        Харесъл съм си едни оборотмери от Камаз. Много добре ще паснат на интериора на Уаз-а. Единствения проблем е,че е на 24 волта. Някои има ли идея как може да се подкара този обортомер на 12 волта.
                        Прикачени файлове
                        Луд умора нема,само се поти!!!

                        Коментар


                        • #27
                          Re: Оборотомер за УАЗ

                          Като се смени стабилизатора на напрежението на входа с подходящ .
                          ВНЕДОРОЖНИК УАЗ - БОГ РАЗБИТЫХ ДОРОГ

                          Коментар


                          • #28
                            От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                            Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                            Така и така заговорихме за оборотомери да питам и аз нещо.

                            Харесъл съм си едни оборотмери от Камаз. Много добре ще паснат на интериора на Уаз-а. Единствения проблем е,че е на 24 волта. Някои има ли идея как може да се подкара този обортомер на 12 волта.
                            Вижда ми се доста сложно."Камаз"-а не е ли осем цилиндров ? Дори и да го направиш да работи на 12 в.пак ще дава грешка в отчитането .Иначе си много прав ,дизайна им е точно като за табло на УАЗ . Освен да ползваш само кутията и циферблата и да сложиш вътре ладов.Но пак незнам дали ще пасне .

                            Коментар


                            • #29
                              От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                              На мен точно 8 цилиндров ми трябва
                              Луд умора нема,само се поти!!!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Оборотомер за УАЗ ! ! !

                                Да де, ама Камаза е дизел и вероятно взима сигнала от алтернатора. Тоест не е ясно импулсите с каква честота са.
                                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X