Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

    От известно време колата ми губеше по малко антифриз. Днес минах през два различни сервиза и на двата бяха убедени, че колата надува и в добрия вариант ще се размина със смяна на гарнитура, иначе пукната глава. Обаче главата за да се провери трябвало да се носи някъде за проверка.
    Симптомите са - твърди маркучи и съскане от затегнатата капачка на разширителния съд. През около 7-8 дни ми дава съобщение за ниско ниво ниво на антифриза. Дори само да развия капачката, нивото се вдига и съобщението изчезва. Нивото обаче не вдига до максимума и периодично доливам по малко (До тук общо около литър вече). Маслото и антифриза не изглеждат да са омешани и колата не пуши.
    Има ли някакъв начин да се разбере ако не на 100%, то поне кое е по-вероятния случай преди да се разглоби колата? До колкото разбрах, разликата в цената при двата варианта е голяма и ми се иска, ако със сигурност е главата, да не се разглобява и спира от движение колата веднага.
    Колата е Волво XC70 дизел D5.
    Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
    Seat Leon 2007 1.9 TDI

  • #2
    От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

    Има начин! Всеки уважаващ знанията си монтьор може да определи дори в кой цилиндър влиза антифриза, дали е през гарнитура или е спукано, има си начини и за проверка на криви клапани - на кой цилиндър и кои точно са и то без някакви нано-технологии, абе трябва да попаднеш на Майстор!
    Последно редактирано от evos; 30-01-16, 18:35.
    мисля, да зема а се замисля...

    Коментар


    • #3
      От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

      И може да се определи без да свалиш главата дали антифриза минава през пукнатина до гарнитурата или през самата гарнитура?
      Ники, това което аз бих те посъветвал е да бягаш далеч от майстор който ти каже, че ще смени гарнитура без да шлайфа глава и да я прати на снимка за пукнатини.
      Съжалявам за диагнозата и дано попаднеш на съвестен майстор.
      I'm not Lost, I'm Discovering !

      088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

      Коментар


      • #4
        От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

        Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
        И може да се определи без да свалиш главата дали антифриза минава през пукнатина до гарнитурата или през самата гарнитура?
        Ники, това което аз бих те посъветвал е да бягаш далеч от майстор който ти каже, че ще смени гарнитура без да шлайфа глава и да я прати на снимка за пукнатини.
        Съжалявам за диагнозата и дано попаднеш на съвестен майстор.
        Не, може би не съм се изразил правилно. И на двете места ми казаха, че ще се разбере кое е, след като се свали главата и се прати за проверка. Както и, че при всички случаи се шлайфа главата.
        Аз просто искам ако в възможно по някакъв начин (на база симптомите, или пък с някакъв тест) да разбера кое от двете е по-вероятно. И ако е главата, да поотложа ремонта, а колата да се кара с огромно внимание и само градско. Все пак в този случай в сметките влиза и купуване на цяла глава втора употреба. Не се и знае колко бързо ще се намери, читава ли ще е и т.н.
        Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
        Seat Leon 2007 1.9 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

          Въпроса ми беше към колегата evos дали може да се определи без разглобяване, иначе аз поне не знам за вариант да се разбере кое е проблемното без да се разглоби. Има вариант да не се купува а просто да се завари наличната глава.
          I'm not Lost, I'm Discovering !

          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

          Коментар


          • #6
            От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

            Ходих ей сега да видя как е.
            След 3-4 часа престой горния маркуч беше осезаемо по-мек. Можех да го стисна наполовина. Отвих капачката, изсъска, и вече можех да стисна напълно маркуча - да се допрат стените. Запалих и изчаках около минута - не се втвърди толкова бързо, явно чак като загрее напълно.
            Не ми изчезва парното, не загрява, не пуши (или поне в огледалото не се вижда нищо). Антифриза в разширителя е чист, маслото също иглежда нормално...
            Може би малко като удавник за сламка гледам да се хвана за нещо, но може ли все пак и нещо друго да е проблема? Примерно капачката да е за смяна, водна помпа да тече, някой маркуч да е нацепен и т.н.
            При търсене за гарнитури, спукани глави и т.н. почти навсякъде се споменава или за смесени антифриз/масло, за пушеци, по-трудно палене, неравномерна работа...А днес и в двата сервиза бяха категорични...
            Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
            Seat Leon 2007 1.9 TDI

            Коментар


            • #7
              От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

              Първоначално публикуван от Николай Календжиев Преглед на мнение
              При търсене за гарнитури, спукани глави и т.н. почти навсякъде се споменава или за смесени антифриз/масло, за пушеци, по-трудно палене, неравномерна работа...А днес и в двата сервиза бяха категорични...
              Като за начало е добре.Ако не се вземат мерки и се продължи да се кара , може и от тебе да чуеме за такива симптоми.Просто не е възможно да не прогресира проблемът.Та , или я спирай за ремонт , или спирай да я караш.За да не ти отвори повече разходи.
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #8
                Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                Явно духа по малко от някъде. По принцип при духнала гарнитура имаш няколко варианта: да е духнала към цилиндъра и от там да го изкарва към ауспуха или да е духнала между маслена и водна магистрала и да смеси вода с масло. Щом не загрява явно термостата все пак успява да сработи. Имало е случаи да се получи налягане от некоректно работещ клапан в капачката, но пък тогава май не трябва да имаш загуби на антифриз. Може и да извадиш късмет и да се окаже, че загубата идва от някое просълзило съединение ( мисля на някой от пасатите често се случваше да просълзи един тройник от задната част на мотора и хем не се вижда, хем не капе долу щото топлия мотор изпарява антифриза) а пък налягането да идва от кофти капачка и термостат. Това ще е най евтиния вариант и винаги има възможност да е от нещо такова, ама най- често си е от гарнитура и кривнала глава.
                И да предупредя- не съм монтьор и не разбирам кой знае колко, просто съм се интересувал и имам малко стаж в сервиз. Та мненията ми не бива да се приемат като "съвети от майстор" а по скоро като разсъждения на база малкото опит и знания които имам в тази област. Надявам се в темата да се включат и по- знаещите колеги.
                Съвет който аз получих от механик беше "махни термостата и си продължи по пътя" със забележка, че този съвет получих като закъсах на пътя между София и Варна малко след Търново. Точно с такива симптоми налягане в казанчето и уж загуба на антифриз а като развия леко капачката и антифриза си се връщаше. След като махнах термостата спокойно се добрах до Варна, е колата не загряваше до нормалната температура но пък и не надуваше.
                Последно редактирано от mmtrance; 30-01-16, 20:02.
                I'm not Lost, I'm Discovering !

                088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                Коментар


                • #9
                  От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                  Аз бих сменил капачката на разширителния съд- като за начало...
                  Обикновено в капачката има клапан, който поддържа определено налягане в охладителната система. Ако той блокира, колата втвърдява маркучите и изхвърля антифриза през преливника.
                  А дано!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                    Капачката е паро въздушен клапан.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                      Има ли тънко обезвъздушително маркуче на разширителния съд идващо от главата? Да? На студен мотор го вадиш и насочваш така че да тече течността право в разширителния съд(капачката е свалена). Палиш. Трябва да има плътна струйка,повече газ повече течност и обратното. НЕ трябва да прекъсва. Всяко прекъсване,пара от там в първата минута на студен мотор говорят за "духане". Може да се държи така до поне 70-80 градуса на водата за по-сигурно(ако мотора е духнал много по-рано ще изгони водата...)
                      Ако няма подобно маркуче,то има точка за обезвъздушаване,но е по-трудоемко да се свържеш с нея и да я изведеш в казанчето.На теория с надуване може да определиш в кой цилиндър е пробива(с надуване),но не и дали е гарнитура или глава. Понякога е трудоемко,и не винаги на 100% вярно,аз избягвам да го правя. Станало ли е ясно че ще се разтура ,се разтура и се вижда причината.
                      Калин Владов,09РСПБЗН

                      Коментар


                      • #12
                        От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                        Има ли тънко обезвъздушително маркуче на разширителния съд идващо от главата? Да? На студен мотор го вадиш и насочваш така че да тече течността право в разширителния съд(капачката е свалена). Палиш. Трябва да има плътна струйка,повече газ повече течност и обратното. НЕ трябва да прекъсва. Всяко прекъсване,пара от там в първата минута на студен мотор говорят за "духане". Може да се държи така до поне 70-80 градуса на водата за по-сигурно(ако мотора е духнал много по-рано ще изгони водата...)
                        Ако няма подобно маркуче,то има точка за обезвъздушаване,но е по-трудоемко да се свържеш с нея и да я изведеш в казанчето.На теория с надуване може да определиш в кой цилиндър е пробива(с надуване),но не и дали е гарнитура или глава. Понякога е трудоемко,и не винаги на 100% вярно,аз избягвам да го правя. Станало ли е ясно че ще се разтура ,се разтура и се вижда причината.
                        Ето схема на охладителната система:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:623KZ1g.gif
Прегледи:1
Размер:15.0 КБ
ID:5700211

                        Ако правилно съм разбрал, трябва маркуча с номер 8 да откача от дъното на казанчето и да го оставя да тече в него. Тогава обаче ще трябва да запуша дупката отдолу?
                        Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                        Seat Leon 2007 1.9 TDI

                        Коментар


                        • #13
                          От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                          По скоро говори за 5
                          I'm not Lost, I'm Discovering !

                          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                          Коментар


                          • #14
                            От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                            5 не отива ли към радиатора?
                            Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                            Seat Leon 2007 1.9 TDI

                            Коментар


                            • #15
                              От: Има ли начин да се разбере дали изпуска гарнитура или е спукана главата?

                              Първоначално публикуван от evos Преглед на мнение
                              Има начин! Всеки уважаващ знанията си монтьор може да определи дори в кой цилиндър влиза антифриза, дали е през гарнитура или е спукано, има си начини и за проверка на криви клапани - на кой цилиндър и кои точно са и то без някакви нано-технологии, абе трябва да попаднеш на Майстор!
                              С това исках да кажа, че може без да се разглобява да се открие проблема до 90%. Има си начини!
                              мисля, да зема а се замисля...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X