Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газ-69 с винтов компресор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Газ-69 с винтов компресор

    Започвам тема за поставяне на винтов компресор(суперчарджър) на моят Газ-69.
    Както всички знаете "апетита идва с яденето" та в този ред на мисли ми се дощя по-мощен двигател на моята машина. Алтернативите са: нов двигател или тунинг на стария.
    Новия двигател трябва да е:
    1.лек и мощен- не повече от 160-180кг, над 100кс и 180нм
    2.не много обемист- коша на Газката е малък
    3.разпространен, нескъп, ремонтопригоден, с достъпни и евтини части.
    Тъй-като досега не съм намерил двигател отговарящ на горните критерии реших да тунинговам наличния Газ 24Д.
    Най-осезаемото подобрение може да се постигне чрез:
    1.Свръхпълнене на мотора
    2.Подобрено гориво(нитро, метанол и пр.)

    Втора точка отпада поради ниската надежност и живот на двигателя. При първа точка вариантите са два: турбокомпресор или винтов компресор. Турбокомпресора е по-ефективен, но по-сложен и ненадежден( работи с огромни обороти, с много високи температури, иска мазане) и най-важното има т.нар. "турбо лаг"- т.е. започва да работи когато достигне определени обороти. Обратно суперчарджъра е прост и надежден( в него има два ротора, две зъбни колела и осем търкалящи се лагери) и "тегли" от празен ход(не случайно драгстерите са с такива компресори).
    Поради гореизложените доводи се спрях на винтов компресор Итън М62.
    Целите са:
    1.Повишаване на въртящия момент
    2. Повишаване на максималната мощност
    3.Запазване на надеждността на двигателя
    4.Минимално увеличаване на теглото

    Идеите и изпълнението на проекта са мои и на Слави Лудия Уаз, със съдействието на колегата Andrei.
    Компресора е обемист, но теглото му е 13,5кг и според моите сметки заедно с монтажната база и ремъчната шайба теглото ще нарасне до 20кг.
    Ето снимки на суперчарджъра. Снимал съм го върху вестник, за да се добие представа за размерите му:

    (



    Избрал съм схема карбуратор-компресор-двигател. Въпреки недостатъците си( не толкова прецизна и доста(60-80град)гореща смес ) схемата е проста, надеждна и с възможност за връщане на старото положение. Двигателят ще работи главно на газ и по-малко на бензин. За да остане надежден двигателя свръхналягането няма да е високо. Ще започнем с проби с 5-6psi (0,4bar) и ще видим, как ще го понесе руския двигател....
    Последно редактирано от Георги Василев; 16-04-09, 21:02. Причина: допълване
    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

  • #2
    До: Газ-69 с винтов компресор

    Аз се извинявам ако въпроса ми е глупав, но това е като турбо което се задвижва от ремък нали

    И да питам как се монтира ,защото на снимката ми изглевда че се монтира направо върху всмукателите

    Ако може да споделиш и цената на която се намира ще съм благодарен

    Коментар


    • #3
      До: Газ-69 с винтов компресор

      Много добър компресор. Задвижва се с ремък , но ще му трябва и интеркулер. Най-добре може да се разгледа при Мерцедес Е200 compressor. Много добър компресор.

      http://www.eaton.com/EatonCom/Produc.../M62/index.htm

      http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm

      The Eaton Model 62 supercharger was engineered for 2.0L to 4.0L passenger cars and light truck engines. It was designed as a compact, flexible supercharger for increased power without adversely affecting fuel economy. The M62 has proven to be suitable for other engine sizes depending on overall system requirements.
      Последно редактирано от Тихомир; 16-04-09, 11:56.

      Коментар


      • #4
        До: Газ-69 с винтов компресор

        Тези Eaton-и се ползват стандартно при адски много автомобили с charger-и. В ebay вървят за по 200-300 долара рециклирани. Има и Eaton M45, който е по-малък и "надува" двигатели до около 2 литра, както и има по-големи модели. Всичките се намират лесно и евтино. Интересен проект!

        Коментар


        • #5
          До: Газ-69 с винтов компресор

          Жоро,стискам палци всичко да стане,не съм се отказал да ти дам главата,просто не ходя до София.Ако ти трябва и имаш някакъв начин да я вземеш,твоя е.На Газ-69,точно това мъ трябва,повече мощност и повечко обороти.

          Коментар


          • #6
            До: Газ-69 с винтов компресор

            Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
            Жоро,стискам палци всичко да стане,не съм се отказал да ти дам главата,просто не ходя до София.Ако ти трябва и имаш някакъв начин да я вземеш,твоя е.На Газ-69,точно това мъ трябва,повече мощност и повечко обороти.
            Аз от липса на обороти не се оплаквам- в момента двигателя вдига над 6000об./мин(вече имам оборотомер) и ме е страх да го натискам докрай. Въпросът е, че при потегляне по наклон не може да ги развие- стига до 2300об/мин(максимума на въртящия момент).Та ако компресора вдигне като цяло въртящия момент ще може да се потегли плавно(без полусъединител) и да се "изреже" нагоре(да достигне високите обороти, където мощността е голяма). Ще видим!
            За главата ще съм ти благодарен, но не е спешна. Първите проби ще ги правим с малко свръхпълнене и ще стане и с моята глава. А по-нататък при увеличаване на свръхналягането трябва по-малка компресия, защото се появяват детонации. Тогава ще пробвам с твоята глава. Между другото при вас в Самоков има ли изпускателни клапани и легла за тях от ЗМЗ 402? Защото Драго пита в Карбон и нямаха( по-точно продавача не знаеше дали имат)...
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • #7
              До: Газ-69 с винтов компресор

              Не знам дали има клапани от 402 ще питам.Но и моята глава е от 24-д,рендосана.Но ще види ме при Пламен колко ще иска на обикновенна,само трябва да пита Цветан че той е по-другар с него.Междудругото как твоя двигател вдига повече от 6000оборота.Моя уж е същия но не може да ги развърти над 5500пресила 6000.

              Коментар


              • #8
                До: Газ-69 с винтов компресор

                Не знам какво ще стане, но очаквай ядове с прегряване. Дали ще се оправиш само с по-голям радиатор, не знам.
                Там глава няма, та не знам и дали трябва интеркулер. А колко ще горят клапаните също не знам.

                Коментар


                • #9
                  До: Газ-69 с винтов компресор

                  Е са и аз като купим текезарка ще и сложим компресор,коста ми каза са този проектсупер е
                  0885 297985,мтел-Радо
                  0876 556870,виваком като домашен

                  Коментар


                  • #10
                    До: Газ-69 с винтов компресор

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    Междудругото как твоя двигател вдига повече от 6000оборота.Моя уж е същия но не може да ги развърти над 5500пресила 6000.
                    На моя освен "рендосването" на главата са полирани всмукателните и изпускателните колектори и клапаните. Може би затова, незнам...и аз се учудих като сложих оборотомера.
                    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Газ-69 с винтов компресор

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Не знам какво ще стане, но очаквай ядове с прегряване. Дали ще се оправиш само с по-голям радиатор, не знам.
                      Там глава няма, та не знам и дали трябва интеркулер. А колко ще горят клапаните също не знам.
                      Очакваме На първо време ще сложим по-малка шайба на водната помпа, но се мисли и по въпроса за допълнителен радиатор. В литературата пише, че до около 10psi(0,7bar) не би трябвало да гори нищо. Ще видим.
                      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Газ-69 с винтов компресор

                        Успех Жоре,
                        Ако има начин да се преправи захващането на помпата (а съм сигурен че има) и да се сложи галва от 402 ще е по лесно и ще си спестиш мъки и пари с тия преправяния. А от Умз 421 (и те са с клапани като 402) най- добре, щото съм виждал и стар уазков двигател 451 дето помпата не е на блока с 421глава и еднокамерен карбуратор, в енергото и при Боби СЖ-я.
                        Варянти има, но ако е от 24 не трябва да е Д.
                        Интересува ме изпускателната система, май ще трябва да сложиш колектор поне от 402 (двойния) за да го "отпушиш" после.

                        На мене Жигулата на 0,5-0,6 с турбото нямаше проблеми с пеегряване (с механичната перка) и с калпани, гарнитурата на главата и свещите бяха консуматив, защото не и идваха смесите в високите.

                        Може би ще трябва някаква по усилена гарнитура на галавата да се направи, незнам

                        Интересно ми е и на мене какъв ще е резултата в края на краищата
                        Случайни хора УАЗ не карат

                        Коментар


                        • #13
                          До: Газ-69 с винтов компресор

                          На тоз компресор, трябва да можеш да отрежеш часта с дросела и да го направиш доста по-компактен.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Газ-69 с винтов компресор

                            за какви пари го купи?
                            защото последно гледах един за около 2к. ,доста скъпо за един вентилатор .святал ли си колко ще се качи разхода на гориво?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Газ-69 с винтов компресор

                              То хубаво го чакате, обаче аз изобщо не измислям от какво да се вземе друг радиатор. Много му е тясна муцуната.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X