Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къде сте монтирали ключ маса?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Къде сте монтирали ключ маса?

    Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
    Ако жълтият кабел на сн.1 ти е масата за коша, вижда ми се твърде тънък. Шпилките на двуцевката не са най-добрия избор, поради възможност за корозия и лоша маса. Аз бих избрал място по коша.
    Двата са - жълтия + синия. Прекарах кабелите двойни. Жълтия ми го подари Стефан - каза, че е "жигулски"

    Вързах ги на двуцефката защото оригинално кабела за маса беше вързан за нея (но от другата страна)...

    Коментар


    • #47
      От: Къде сте монтирали ключ маса?

      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
      Двата са - жълтия + синия. Прекарах кабелите двойни. Жълтия ми го подари Стефан - каза, че е "жигулски"
      Вързах ги на двуцефката защото оригинално кабела за маса беше вързан за нея (но от другата страна)...
      А, че на нашата кабелът е Вързан до Акумулатора.В дупката отляво на Ключ масата.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:qkooo 060.jpg
Прегледи:1
Размер:138.7 КБ
ID:5185744
      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
      Honda Dominator 650
      088ЧЧ93979-->Борис
      0878956Ч38-->Борис

      Коментар


      • #48
        От: Къде сте монтирали ключ маса?

        Бобчо,добре е стой там,но аз мисля че ключмаста,трябва да бъде достъпна по вяко едно време,дори и в движение.Незнаеш какво може дате сполети,кога може дати потрябва,пък си е и бая разправия,докато стигнеш до ключмасата

        Коментар


        • #49
          От: Къде сте монтирали ключ маса?

          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
          ...Вързах ги на двуцеВката, защото оригинално кабелЪТ за маса беше вързан за нея (но от другата страна)...
          Фабрично масата на Нива се връзва с купето до акумулатора - има отвор с резба. Ако е изгнило и няма контакт, направи ново и го калайдисай с поялник (ако нямаш инстументи - обади се, имам всичко необходимо). Но в коша има и други подходящи места.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #50
            От: Къде сте монтирали ключ маса?

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Фабрично масата на Нива се връзва с купето до акумулатора - има отвор с резба. Ако е изгнило и няма контакт, направи ново и го калайдисай с поялник (ако нямаш инстументи - обади се, имам всичко необходимо). Но в коша има и други подходящи места.
            Беше свързано там с допълнителен тънък кабел. Не е изгнило. Но основния дебел кабел си отиваше при двуцевката.

            Коментар


            • #51
              От: Къде сте монтирали ключ маса?

              Всъщност, основен проблем на много коли (и досега не съм си обяснил защо го правят толкова зле) е връзката между силов агрегат и купе. Всъщност е за икономия на медна жица, но толкова ядове докарва, че една от първите ми задачи на всяка кола е подобряването на връзката между минус на батерията и силовия агрегат, най-често директно. Явно не съм само аз.

              На повечето коли връзката между силовия блок и купето е някъде отдолу, късо дебело кабелче, което или корозира с течение на времето, или при някой ремонт изчезва. Такава ел. инсталация е способна да къса нерви на малки парченца.

              Коментар


              • #52
                От: Къде сте монтирали ключ маса?

                Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                Бобчо,добре е стой там,но аз мисля че ключмаста,трябва да бъде достъпна по вяко едно време,дори и в движение.Незнаеш какво може дате сполети,кога може дати потрябва,пък си е и бая разправия,докато стигнеш до ключмасата
                Е да роко прав си, но пък той е сложен за отечки от ел. инсталацията.За другите проблеми ще разчитаме на бушончетата които ги проверявам ся, та ся и които имам в жапката поне по още един бушон от съответния Ампераж
                За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                Honda Dominator 650
                088ЧЧ93979-->Борис
                0878956Ч38-->Борис

                Коментар


                • #53
                  От: Къде сте монтирали ключ маса?

                  Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                  Е да роко прав си, но пък той е сложен за отечки от ел. инсталацията.За другите проблеми ще разчитаме на бушончетата които ги проверявам ся, та ся и които имам в жапката поне по още един бушон от съответния Ампераж
                  Бушончетата батковото не ти оказват 100% защита.В почти всеки един автомобил-/вкл. и НИВА/ има тъй наречената "незащитена верига".Това са "плюсовите" проводници от акумулатора до стартера и динамото-там предпазители няма.Следователно там право на аварий нямаме-иначе пожара е сигурен.Не малко Лади и Жигулита изгоряха навремето именно от тези проводници.Затова те трябва да са с изрядна изолация,стегнати и най-важното надалеч и сигурно привързани от двуцевката на мотора.Най-добре е да са пуснати в гофрирана тръба,както са при повечето западни автомобили.Другото важно нещо е винаги да имаш изправен пожарогасител и хубави клещи-резачки,за да може при авария бързо да прережеш "минуса",ако разбира се нямаш "ключ-маса".
                  Последно редактирано от Янко Желязков; 16-06-10, 23:15.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Къде сте монтирали ключ маса?

                    Много хубаво го е написал Янко. Ключ-масата е бушон 50 А на 24В. НА мен точно в движение ми се случи да опре дебелия кабел на двуцевката . Просто колата спря ключ-масата беше изключила но аз го разбрах после като почнах да търся защо няма ток.
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • #55
                      От: Къде сте монтирали ключ маса?

                      Ако е запален двигателя Нивата (както и УАЗ-ките) продължават да работят дори при откачена клема на минуса на акумулатора (т.е. изключен ключ-маса). Хващат си маса от алтернатора. Първият път като го видях направо изкуфях и не разбрах "какво по дяволите става". Търсих като обезумял защо като цъкна ключ масата колата не угасва... и търся и търся и накрая откачам направо клемата на акумулатора - и тя продължава да си работи като пушка. После открих, че взима маса от алтернатора, а по-после ме успокоиха колеги, че това е нормално При изгасен двигател масата се прекъсва перфектно.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Къде сте монтирали ключ маса?

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        Ако е запален двигателя Нивата (както и УАЗ-ките) продължават да работят дори при откачена клема на минуса на акумулатора (т.е. изключен ключ-маса). Хващат си маса от алтернатора. Първият път като го видях направо изкуфях и не разбрах "какво по дяволите става". Търсих като обезумял защо като цъкна ключ масата колата не угасва... и търся и търся и накрая откачам направо клемата на акумулатора - и тя продължава да си работи като пушка. После открих, че взима маса от алтернатора, а по-после ме успокоиха колеги, че това е нормално При изгасен двигател масата се прекъсва перфектно.
                        Това ми напомни смешен случай от младостта ми. Имах Жигули, предстоеше ми командировка в Пловдив. Акумулаторът ми беше сдал, но на пазара нямаше и палех с бутане. Вечерта го сложих да се зарежда, но на сутринта установих, че няма грам ток и въобще не си направих труда да го мъкна до колата. Бутнах я да запали и карах така до летището край Пловдив. Там разказах случая на колегите, които бяха потресени. Един даже отиде до дома си, за да ми донесе стария си акумулатор, за да го сложа и да се прибера безопасно... Това е едно от предимствата на старите коли без електроника.
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #57
                          От: Къде сте монтирали ключ маса?

                          Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                          Много хубаво го е написал Янко. Ключ-масата е бушон 50 А на 24В. НА мен точно в движение ми се случи да опре дебелия кабел на двуцевката . Просто колата спря ключ-масата беше изключила но аз го разбрах после като почнах да търся защо няма ток.
                          Това е доста странен фолклор! Как върти стартера тогава?

                          Коментар


                          • #58
                            От: Къде сте монтирали ключ маса?

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            Това е доста странен фолклор! Как върти стартера тогава?
                            Вероятно става въпрос за защитената верига - не за директната връзка от стартера към батерията. Ама тогава това не е ключ-маса а нам си що.
                            Ключ масата трябва да има изводи, през които минава и запалването. Всеки двигател работи (стига алтернаторът да зарежда) и при откачен акумулатор!
                            Особено при съветските монстъри с аграрно име, плюсовият кабел е в опасна близост с изпускателната система, което означава, че осигуровка е необходима. (механична и електрическа)
                            Не против утечки а при аварийни ситуации. Против утечки е по-лесно и правилно да се намери и обезвреди съответния бъг в инсталацията и да не се правят цигании по нея. АКо не може някой да се справи с елементарната ладова инсталация, не трябва да има какъвто и да е безнаказан достъп до техника.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #59
                              От: Къде сте монтирали ключ маса?

                              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                              Вероятно става въпрос за защитената верига - не за директната връзка от стартера към батерията. Ама тогава това не е ключ-маса а нам си що.
                              Ключ масата трябва да има изводи, през които минава и запалването. Всеки двигател работи (стига алтернаторът да зарежда) и при откачен акумулатор!
                              Особено при съветските монстъри с аграрно име, плюсовият кабел е в опасна близост с изпускателната система, което означава, че осигуровка е необходима. (механична и електрическа)
                              Не против утечки а при аварийни ситуации. Против утечки е по-лесно и правилно да се намери и обезвреди съответния бъг в инсталацията и да не се правят цигании по нея. АКо не може някой да се справи с елементарната ладова инсталация, не трябва да има какъвто и да е безнаказан достъп до техника.
                              Имам предвид, твърдението, че ключмасата е предпазител.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Къде сте монтирали ключ маса?

                                Здравейте колеги , пиша тук понеже това е сравнително най-актуалната тема за ключ-маси която търсенето ми извади.Ще си позволя един въпрос и за моята която монтирах вчера.Сложих си електрическа ключ-маса , руска , задържаща , може да работи на 12 и на 24 волта или поне така пишеше.Мисля ,че се ползват по камиони и трактори.
                                Управлявам я с един бутон незадържащ в купето , а самата ключ-маса монтирах до акумулатора на около 20 см ( горд собстеник съм на Фероза ).Работи много добре по мои наблюдения и смятам да я ползвам ако не редовно , то поне ако планирам да не карам колата доста време.Намирам я за полезна и понеже няма да ми се налага при всяка манипулация по колата да откачам минуса.
                                Тъй като искам пак да си ползвам дори и с изключена ключ маса , централното и алармата , тях ги измислихме , но пусто не можем да измислим как да ползвам и премигването на мигачите като опция на алармата.Та някой някакви идеи или е наистина много трудно клонящо към невъзможно ?
                                Прилагам снимка на самата ключ-маса - снимка от сайт.

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:product_1358.jpg
Прегледи:1
Размер:16.0 КБ
ID:5233994
                                "Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not the fish they are after."
                                "Много мъже риболовят цял живот , без да осъзнават , че не рибата е това което преследват."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X