Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелов двигател на бензинова Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Дизелов двигател на бензинова Нива

    Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
    Като дойдохме на тема тегло,колко тежи оборудван Нивов 1.7 мотор?
    Незнам, но на 2106 тежи 116 КГ
    Александър

    Коментар


    • #32
      До: Дизелов двигател на бензинова Нива

      Турбо, бензин и нисък разход са три несъвместими понятия. Само две от трите стават.

      Коментар


      • #33
        До: Дизелов двигател на бензинова Нива

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Турбо, бензин и нисък разход са три несъвместими понятия. Само две от трите стават.
        Имах предвид ако се преоборудва в инжекцион. С турбото ...
        Александър

        Коментар


        • #34
          До: Дизелов двигател на бензинова Нива

          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
          Имах предвид ако се преоборудва в инжекцион. С турбото ...
          Монтирането на инжекцион ще те вкара в един филм.
          Според мен не си заслужава да си усложняваш живота за няколко коня в повече.
          Доколкото до дълговечността на ладовия мотор–повярвай ми,при правилна експлоатация може да навърти и 1 000 000 км. без особени проблеми.(от опит).
          Поздрави!

          Коментар


          • #35
            До: Дизелов двигател на бензинова Нива

            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
            Имах предвид ако се преоборудва в инжекцион. С турбото ...
            За пореден път се убеждавам, че нямаш истинска нужда от автомобил, но пък имаш купища свободни пари и време.

            Турбинираният двигател е преди всичко разреден (с ниска степен на сгъстяване) и работи като такъв. В ниски режими той просто е тромав и харчи, във високи потръгва, ама там се работи с много богата смес и в казана става бензиновъртеж (това е като водовъртежа, ама за 2лв/л). С купето и трансмисията на Нива бъди готов за 25-27/100. Айде, аз съм теоретик, ама прегледай niva-faq и ще ти просветне - определено не си първият, на който идва тази учудващо скапана идея в главата (турбо на Нива). Инжекционната система само опростява настройката - прави се с лаптоп вместо торба жигльори и това е.

            Дизелът е друго нещо - там турбината повишава и мощността, и икономичността. В този ред на мисли, ако настояваш за дизел, по-евтино ще е да си купиш дизелова машина. Пък била тя и Нива. При равно натоварване дизелов двигател харчи (в литри) около 30% по-малко от бензиновия. В частност, за извънградско очаквай числа от рода на 7/100 и надолу. Конкретно в Нива проблемите са два - оригиналният 1.9 на пежо идва съвсем малко по-тежичък, шумничък е даже по нивовските мерки. Изобщо дизелите: за парно в града - забрави, няма откъде да се вземе. Идиотите, които ще ти налеят пълен казан лятна нафта през зимата още никой не ги е избесил по лампите, а с джип можеш да се завреш вдън гори, преди да го разбереш.

            Я кажи, отвориха ли твоя двигател? Да не се окаже, че имаш само глава да оправяш?
            Последно редактирано от Ясен; 12-04-10, 20:54.

            Коментар


            • #36
              До: Дизелов двигател на бензинова Нива

              Първоначално публикуван от чичо хухавел Преглед на мнение
              Доколкото до дълговечността на ладовия мотор–повярвай ми,при правилна експлоатация може да навърти и 1 000 000 км. без особени проблеми.(от опит).
              Поздрави!
              Милион този двигател може да изкара в лека кола - такси на три смени. В Нива при най-добро желание може да навърти 400000, заради доста по-тежкия режим.

              Коментар


              • #37
                До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                Колега тук едни момчета сложиха дизелов двигател от фиат мисля че беше регата на лада 2105. Та въпросният фиат беше със задвижване на предните колела и съответно напречно разположен двигател. Но изненадващо за мен скоростната кутия от ладата пасна точно на дизела а за захващане на самия двигател към купето се ползват ладовита рамена към тампоните. И всичко това без майстори в домашни условия, но дали ще пасне въпросния двигател и на НИВА немога да кажа.
                Успех.

                Коментар


                • #38
                  До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                  Почти всички двигатели на Фиат със обем до около 2л пасват на ладови скорости и опори. И обратното.

                  Да остане малко време и ще ви покажа какъв двигател ми подари choko за моята Нива...

                  Коментар


                  • #39
                    До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                    За XUD9 с турбо и интеркулер:
                    Ксантията ми тежи около тон и двеста (по талон 1370) и ми дава извънградско 5,8-6,8л в зависимост от колко я юркам, а градско 7,2-8,5 пак според зависи.
                    За Нивата прогнозирам извън- около 7-8 и градско 9-10,5 горе-долу, заради повечето трансмисия.
                    Друг е въпросът, дали ще устискат скорости и т.н.
                    Коклото до теглото, едва ли е повече от една лебедка в плюс.

                    В обобщение: На мен Нивата ми се вижда слабичка като окачване и трансмисия за този мотор , а иначе горещо го препоръчвам.
                    Въобще нямам идея кога и каква нафта са ми наливали , но е факт, че зимата не съм имал проблеми с него.
                    Поздрави!
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                      За XUD9 с турбо и интеркулер:
                      Ксантията ми тежи около тон и двеста (по талон 1370) и ми дава извънградско 5,8-6,8л в зависимост от колко я юркам, а градско 7,2-8,5 пак според зависи.
                      За Нивата прогнозирам извън- около 7-8 и градско 9-10,5 горе-долу, заради повечето трансмисия.
                      Друг е въпросът, дали ще устискат скорости и т.н.
                      Коклото до теглото, едва ли е повече от една лебедка в плюс.

                      В обобщение: На мен Нивата ми се вижда слабичка като окачване и трансмисия за този мотор , а иначе горещо го препоръчвам.
                      Въобще нямам идея кога и каква нафта са ми наливали , но е факт, че зимата не съм имал проблеми с него.
                      Поздрави!
                      Скоростите с някои уговорки и масло от 30лв/л ще оцелеят. Окачването няма проблеми. За зимната нафта просто си късметлия, аз съм се борил с такава, в която при -15 не можеш да напъхаш пръст. Е, няма помпа, която да закара това нещо до двигателя. Самата ГНП сигурно ще се справи, но то просто няма как да стигне до нея.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Я кажи, отвориха ли твоя двигател? Да не се окаже, че имаш само глава да оправяш?
                        Ееех, Ясене, голям си оптимист. При мене такива филми няма "само глава".
                        Още не е свален блока (май утре ще става). Ако погледнеш в една от другите теми, съм пуснал снимки и отще оттам става ясно, че само с глава няма да стане. Ще се сменят бутала, клапан (и), всички гуми и гарнитури (естествено). Като вдигнат блока, ще стане ясно какво се е случило и надолу. Иначе дизеловата муха ми я пуснаха тази Събота и Неделя и още не мога да си я извадя от главата. Истината е, че кой знае колко пари свободни нямам, а за време в момента имам повече от преди в пъти, но докога незнам. Преди не можех да намеря време да сменя гуми и масла и да мина на ГТП, така че всичко е относително - обикновено като има пари няма време и обратно...
                        Вариантите са ремонт за 700 лева на ДВГ и Скоростна кутия
                        или слагане на ДВГ и напасване за 1500 (заедно с труда да кажем).
                        С надеждата, парите да се избият във времето и в евентуалното повишаване на бъдещата продажна цена, ама гаранция няма.
                        Александър

                        Коментар


                        • #42
                          До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                          Бъдещата продажна цена на какъвто и да е подобрен автомобил е надолу. Като не щеш газ, нафтата ще ти е все пак по-евтина от бензина. Ама отникъде не го виждам за 1500лв, вЕрвай ми.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                            Ясене,малко не съм съгласен с теб за някои неща.
                            Първо-За парното на мотора XUD,въобще грешиш тотално.Ако всичко му е наред,този мотор загрява много добре,дори и без натоварване,без никаква помощ с подгряващи устройства и подобни.Наистина,парното отстъпва малко,на това с оригиналния жигулски мотор,който е еталон за хубаво парно изобщо.Имам преки наблюдения и върху двата мотора.
                            Въобще повечето разделнокамерни мотори,нямат големи проблеми с парното,познай защо?!
                            Второ,жигулският мотор НЕ може да изкара 1млн.км. особено пък в такси.Там изкарва около 400хил. и то именно защото се експлоатира без прекъсване.
                            Единственият вариант да изкара вазов мотор 1млн.км. е,да се кара постоянно при почти идеални условия-примерно с постоянна скорост 80км/ч,по магистрали и подобни пътища.

                            За двигателите на Фиат съм съгласен,особено за тези на Ритмото,стават без особено препряване.Но пък са малко калпави Фиатовите дизели.Не си заслужава да се монтират в Нива.

                            За надеждността на мотора XUD(независимо от модификацията и модела му),спрямо оригиналния,няма място за сравнение.Колко въпроси има във Форума,за отказал мотор на дизелова Нива и колко за такива с оригиналните мотори?!
                            Това си е нормално,ако сменяш консумативите навреме,само наливаш гориво и караш.За да угасне дизелов мотор,трябва да му се спре горивото-няма гориво,неплътни горивопроводи и филтри или пък ако замръзне.За замръзването се взимат съответните мерки и си караш безгрижно.Аз лично,не съм патил от замръзнала нафта,а карам само дизели-и коли и камиони.Малко се преувеличава този проблем,а и у нас студовете не са толкова свирепи.

                            Вярно е,че на преправяната кола и пада цената.Аз лично не бих си взел такава(преправяна,а не дизелова).Но за лична употреба,при създалите се обстоятелства,вариантът за дизела,не е лош.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #44
                              До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                              Колега най-големите натоварвания и проблеми за двигателя се получават при "студен старт". Това, което каза Ясен е напълно вярно - "на три смени" означава, че колата е постоянно загряла. Именно по този начин се изкарва максимум километри!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Милион този двигател може да изкара в лека кола - такси на три смени. В Нива при най-добро желание може да навърти 400000, заради доста по-тежкия режим.
                                Да. Така е.
                                Това имах в предвид.Но въпреки по-тежкия режим,не е невъзможно мотора да надживее ламарините.(в смисъл,че без да се прави основен ремонт на мотора е възможно да се "пенсионира" Нива-та)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X