Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелов двигател на бензинова Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Дизелов двигател на бензинова Нива

    Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
    Колега най-големите натоварвания и проблеми за двигателя се получават при "студен старт". Това, което каза Ясен е напълно вярно - "на три смени" означава, че колата е постоянно загряла. Именно по този начин се изкарва максимум километри!
    Според мен, точно студения старт е една от причините да стигна до тук. Аз карам предимно по този начин, и най-често зимата, сутрин бързайки за където трябва да стигна - знаете колко е душманско това за двигателя.
    Въпроса е същата тази експлоатация дали ще се хареса и на дизеловия мотор.
    Александър

    Коментар


    • #47
      До: Дизелов двигател на бензинова Нива

      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
      Според мен, точно студения старт е една от причините да стигна до тук. Аз карам предимно по този начин, и най-често зимата, сутрин бързайки за където трябва да стигна - знаете колко е душманско това за двигателя.
      Въпроса е същата тази експлоатация дали ще се хареса и на дизеловия мотор.
      Нито един мотор не обича студен старт. Впрочем дизелите са по-капризни на студ от бензиновите...

      Коментар


      • #48
        До: Дизелов двигател на бензинова Нива

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Колега най-големите натоварвания и проблеми за двигателя се получават при "студен старт". Това, което каза Ясен е напълно вярно - "на три смени" означава, че колата е постоянно загряла. Именно по този начин се изкарва максимум километри!
        А най-малките натоварвания се получават при постоянни режими(постоянно натоварване и обороти),на около 50-70% от възможностите на мотора.Тогава двигателя се експлоатира в оптимални условия(за здравето му).
        Градско каране и голям междуремонтен пробег,са взаимноизключващи се неща.Едно е за 24 часа,да минеш 600км, на градско със 50-60 стартирания(дори на топъл двигател)работа на ниски предавки и постоянно променящо се натоварване,а съвсем друго е да се качиш на междуградски път,със сравнително малки наклони и постоянна скорост,да минеш същите километри с едно две спирания.

        Не е проблем да се натоварва студения мотор,но не бива да се прекалява,през първите няколко минути(особено с оборотите).А сравнението в това отношение,между дизела и бензина е в полза на дизела.Запали ли дизела веднъж,не е нормално да работи неравномерно или да изгасне(примерно докато си изчистиш стъклата).Просто когато е студен,дизела работи малко по-твърдо-изменя си(сам) леко центровката и вдига оборотите.
        Филипе,защо мислиш че на дизела му е по-зле преди да загрее от на бензинов мотор?
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          До: Дизелов двигател на бензинова Нива

          Няма проблем с загряването на този дизел. В ръководството за експлоатация на Ситроена пише, че не е необходимо да се изчаква да загрее преди потегляне. Добре е, обаче да не го форсираш много в първите няколко минути. Маслото загрява бързо и осигурява добро мазане почти веднага, защото минава през турбото.
          Освен това не е необходимо въобще да пипаш газта при палене, камо ли да го форсираш.
          Изрично е упоменато обаче, че не трябва да се форсира преди гасене, защото турбото върти без смазване.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #50
            До: Дизелов двигател на бензинова Нива

            Хайде сега започнахме да си говорим като на деца елементаризми. Градското каране натоварвало повече от междуградското - ами "добър ден", както се казва! Само, че нито за миг това, което каза не оборва твърдението, че една постоянно загрята кола изминава много повече от изтиваща. Само, че ти влезе в конкретика в съвсем друга посока. Ами ако ще я караме така аз пък ще кажа, че има и междуградски таксита!

            Работите, които говорим май са очевидни. "Конкурентните" форуми ще почнат да ни се смеят!

            Коментар


            • #51
              До: Дизелов двигател на бензинова Нива

              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
              Хайде сега започнахме да си говорим като на деца елементаризми. Градското каране натоварвало повече от междуградското - ами "добър ден", както се казва! Само, че нито за миг това, което каза не оборва твърдението, че една постоянно загрята кола изминава много повече от изтиваща. Само, че ти влезе в конкретика в съвсем друга посока. Ами ако ще я караме така аз пък ще кажа, че има и междуградски таксита!

              Работите, които говорим май са очевидни. "Конкурентните" форуми ще почнат да ни се смеят!
              Ще се смеят-като прочете някой,как жигулите таксита изкарвали 1млн.км. без ремонт на мотора,щото били на три смени и не изстивали.То Мерцедес изкарва толкова,а какво остава за ВАЗ!
              Както казах-изкарвали са около 400 хил.км.(айде 500 да са,пряко сили).И това го казвам,защото имам познати шофьори от тогава,не си го измислям.
              Примера с такситата,не го дадох аз,а конкретиката,за която ме обвиняваш е един от малкото начини,за които се сещам,Лада да измине 1млн.км. пробег,без основен ремонт.

              И да,нещата са очевидни,просто двузначно си се изразил,че "Именно по този начин се изкарва максимум километри!".Ако се отнася до постоянно топлия мотор,така е,но за градското каране не може да е вярно(както и сам каза).
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #52
                До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                1 => Въобще повечето разделнокамерни мотори,нямат големи проблеми с парното,познай защо?!

                2 => За надеждността на мотора XUD(независимо от модификацията и модела му),спрямо оригиналния,няма място за сравнение.Колко въпроси има във Форума,за отказал мотор на дизелова Нива и колко за такива с оригиналните мотори?!

                3 =>Малко се преувеличава този проблем,а и у нас студовете не са толкова свирепи.
                1 => Защото не са толкова ефективни, колкото еднокамерните дизели. Но пак са много по-добри от бензиновите.
                2 => Не забравяй, че в България на 1000 бензинови Ниви се пада една дизелова.
                3 => Когато си с джип, нещата не са точно като с автобус и камион, пък даже и с лека кола. Изкушаваш се да се изкачиш високо в планините, където е по-студено, за сметка на това помощ по-трудно ще дойде.

                Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                Според мен, точно студения старт е една от причините да стигна до тук. Аз карам предимно по този начин, и най-често зимата, сутрин бързайки за където трябва да стигна - знаете колко е душманско това за двигателя.
                Въпроса е същата тази експлоатация дали ще се хареса и на дизеловия мотор.
                Ами не е душманско за всякакви двигатели, а само за бензиновите. Тези на газ и дизел почти нямат проблеми със работата на студено.

                Коментар


                • #53
                  До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                  [QUOTE=cecoa1;1121645]Ще се смеят-като прочете някой,как жигулите таксита изкарвали 1млн.км. без ремонт на мотора,щото били на три смени и не изстивали.
                  Ще ме извиниш колега,обаче това не е смешно,а реалност.
                  Лада влязла в употреба през февруари 1989г. ,я издадох в края на 1995г. точно на 980 000км.без ремонт.
                  Съжалявам за отклонението от темата,но смятам ,че съм длъжен да кажа,че това е възможно.
                  Поздрави!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    ... В Нива при най-добро желание може да навърти 400000, заради доста по-тежкия режим.
                    Дай Боже всекиму без път да доживее тоя ... пробег!
                    Последно редактирано от trapper; 12-04-10, 23:47. Причина: ...
                    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                    Коментар


                    • #55
                      До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                      Колеги,това са коли "уникати" на една дърводелска фирма лада нива 1.6.Човека който я кара дълги години твърди че на 120хил.км за първи път сменят съединител.За мен малко е невероятно това,но защо пък не на 250хил.км са и изписали чисто нов мотор и стария,който следователно бил на 250хил.км.човека го сложил на лада 1600 и до днес кара с него.В момента незнам на колко км е колата,но това си е доста за мен а въпросната нива още я "дрънкат" без отказно-което за мен си е цяло чудо,само ако видите как се кара

                      Коментар


                      • #56
                        До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                        Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                        Колеги,това са коли "уникати" на една дърводелска фирма лада нива 1.6.Човека който я кара дълги години твърди че на 120хил.км за първи път сменят съединител.За мен малко е невероятно това,но защо пък не на 250хил.км са и изписали чисто нов мотор и стария,който следователно бил на 250хил.км.човека го сложил на лада 1600 и до днес кара с него.В момента незнам на колко км е колата,но това си е доста за мен а въпросната нива още я "дрънкат" без отказно-което за мен си е цяло чудо,само ако видите как се кара
                        За мен това не е учудващо-мотора 1600 със синия блок действително се оказа много як.При леките ВАЗ-ове почти всеки такъв минава над 300 000 без ремонт.Моят на леката ми кола също излезе корав,въпреки че като го поставих отначало радостта беше голяма и стрелката на оборотомера често посещаваше червения сектор,а километража "свършваше"-Жигулския е до 160км.ч.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          1 => Защото не са толкова ефективни, колкото еднокамерните дизели. Но пак са много по-добри от бензиновите.
                          2 => Не забравяй, че в България на 1000 бензинови Ниви се пада една дизелова.
                          3 => Когато си с джип, нещата не са точно като с автобус и камион, пък даже и с лека кола. Изкушаваш се да се изкачиш високо в планините, където е по-студено, за сметка на това помощ по-трудно ще дойде.
                          1=>Въпреки това,колите с този мотор,имат много добро парно,за което не трябва да ги натоварваш яко,та да работи.Двигателят загрява задоволително и на място,а на градско няма да има проблем с отоплението(макар,пак казвам,една идея по-лошо парно от страхотното такова с оригиналния мотор).
                          2=>Така е,прав си,но пък коментирания мотор е произведен в тираж сравним с този на вазовия мотор,а отзивите за него са повече от добри.Може да се провери и прочете навсякъде.Аз за себе си,съм се убедил от опит.
                          3=>Така е,но за да не ти замръзва нафтата си има решения,които се използват в колиците произвеждани за студен климат.Специално този мотор,в определени свои модификаций(всичките с турбо и част от тези без) се произвежда серийно с горивен филтър,отопляван от охладителната течност.А обратната нафта загрява останалото количество.
                          Та,със съответната подготовка и достатъчно акъл в главата,няма да те остави дизела,дори и при голям студ(до към минус 20 градуса).
                          Въпреки това признавам,еталонните качества на вазовите мотори,при екстремни студове,които дизела не може да постигне никога,без допълнително оборудване(печки и т.н).
                          Фактите са такива-от тук нататък всеки си решава,къде ще ходи и какво точно му трябва.


                          За бензиновия мотор и ремонта...Тука ремонта е малко по усмотрение.
                          Ако не се юрка да се строши нещо,даже и износен мотор си се кара.Пали си безпроблемно,харчи си масло,долива се и така...
                          Обаче описаните 980хил.км. са си рекорд и нещо изключително.
                          На едно автомобилно изложение,преди години имаше експонат Деу Тико,на 1млн.км. без основен ремонт.Колата беше такси и беше изложена,като експонат,за пример.Значи,изключения са възможни но много рядко.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #58
                            До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            ...
                            На едно автомобилно изложение,преди години имаше експонат Деу Тико,на 1млн.км. без основен ремонт.Колата беше такси и беше изложена,като експонат,за пример.Значи,изключения са възможни но много рядко.
                            Трагедията настана, когато няколко години по-късно 60% от тиковците бяха навъртяли по милион, а Рейсърите се оказаха не-гниещи Кадети. Е, световната автомобилна промишленост се обедини и ликвидира daewoo.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                              Имам приятел който започна работа като таксиметров шофьор през онова време и твърдеше, че Ладуните там са на по 350000 км без ремонт на мотора.
                              Това което обичам да правя или не се харесва на жена ми или е забранено със закон

                              Коментар


                              • #60
                                До: Дизелов двигател на бензинова Нива

                                Да така е. При мен в болницата също имахме Лада 1600 на 380000км. без ремонт на двигателя и карана от 5-6 шофьора.
                                ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                                Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X