Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пукнат блок - съвети?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пукнат блок - съвети?

    След 3-то сваляне на гарнитурите на колекторите като си мислех, че тече от там. Най-накрая излезе истината, блока е пукнат. Двигателя е пресен от основен ремонт и не ми се разглобява пак. Тази пукнатина е само отвънка и изтича водата. Дайте някакъв съвет как да го ремонтирам? Някой колега имал ли е подобен проблем? Ето и една снимка


    .

  • #2
    До: Пукнат блок - съвети?

    Това което съм виждал е че разпробиват блока в двата края на пукнатината с тънко свредло и после го заваряват с провар.Моят на ГаЗ69 ...всъшност двигател М21 кара така дълги години.Никакъв проблем.
    Кой може да направи това - не днам.Човекът който заварява нашият беше стар познат на баща ми който вече със сигурност не работи.Това беше преди 15-18 години когато още ком-парт майсторите творяха по ТКЗС-тата.Чувал съм че сега има много фирми които се справят отлично със заварките.
    BMW X6

    Коментар


    • #3
      До: Пукнат блок - съвети?

      взми си от магазин за авточасти препарат за течове в охладитена с-ма аз съм ползвал на прах ;ABRO STOPLEAK ;USA като за твоят теч слагаш не повече от супена лажица при топал работещ двигател
      ГАЗ69А 1.9TDI тел.0888550671 Дако Бяла Слатина

      Коментар


      • #4
        До: Пукнат блок - съвети?

        Правил съм подобна интервенция , но не на джип , а на лека кола .Но не виждам голяма разлика ......
        Само двукомпонентно лепило ( някакво светло сиво беше ). Мога да проверя ако искаш какво беше точно .
        Та - с това лепило го намазах блока и изчакваш 24 часа . След това го дават , че и резба може да си навиваш в него и да го обработваш всякак . Все издържа . Години така карах колата ( че не обичам да свалям двигатели) и накрая така я продадох . Още я кара съседа и то душманската - държи блока без проблем.
        Налягането на водата не е голямо . Температурата също . А на това лепило ( водят го метал , ама си е някаква смола - смес от два компонента) . Дават го до 300 градуса издържа .
        Трябва само добре да почистиш повърхностите около цепнатината , да ги обезмаслиш и да залепиш . Докато стегне лепилото е почти течно - за това внимавай . Когато постегне може да го дооформиш както желаеш . На температура стяга по-бързо .
        Мисля че ако запалиш двигателя да загрее добре , после гасиш ( в гараж ) . Източваш антифриза , нивото му да е по-ниско от пукнатината . Разбъркваш лепилото ( има няколко подобни лепила , течен метал) . Загряваш малко лепилото да премине най-течливата фаза и като посгъсти - намазваш вече добре почистената и обезмаслена повърхност .
        След 24 часа - пълниш антифриза , караш си спокойно и наблюдаваш няколко дни дали е успешно занятието . Това е .
        Винаги си имаш едно наум ........докато се увериш в успеха .
        Дано и при теб е успешно лепенето !
        Ако не е успешно - махаш лепилото и преминаваш на заварки - колегите са споменали .
        С кит няма смисъл да пробваш - от температурата се отлепва и започва отново да капе .

        Коментар


        • #5
          До: Пукнат блок - съвети?

          Гледам на Бриколажа има едно на Бизон течен метал, двукомпонентно е, или има и по здрави?

          Коментар


          • #6
            До: Пукнат блок - съвети?

            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
            Правил съм подобна интервенция , но не на джип , а на лека кола .Но не виждам голяма разлика ......
            Само двукомпонентно лепило ( някакво светло сиво беше ). Мога да проверя ако искаш какво беше точно .
            Та - с това лепило го намазах блока и изчакваш 24 часа . След това го дават , че и резба може да си навиваш в него и да го обработваш всякак . Все издържа . Години така карах колата ( че не обичам да свалям двигатели) и накрая така я продадох . Още я кара съседа и то душманската - държи блока без проблем.
            Налягането на водата не е голямо . Температурата също . А на това лепило ( водят го метал , ама си е някаква смола - смес от два компонента) . Дават го до 300 градуса издържа .
            Трябва само добре да почистиш повърхностите около цепнатината , да ги обезмаслиш и да залепиш . Докато стегне лепилото е почти течно - за това внимавай . Когато постегне може да го дооформиш както желаеш . На температура стяга по-бързо .
            Мисля че ако запалиш двигателя да загрее добре , после гасиш ( в гараж ) . Източваш антифриза , нивото му да е по-ниско от пукнатината . Разбъркваш лепилото ( има няколко подобни лепила , течен метал) . Загряваш малко лепилото да премине най-течливата фаза и като посгъсти - намазваш вече добре почистената и обезмаслена повърхност .
            След 24 часа - пълниш антифриза , караш си спокойно и наблюдаваш няколко дни дали е успешно занятието . Това е .
            Винаги си имаш едно наум ........докато се увериш в успеха .
            Дано и при теб е успешно лепенето !
            Ако не е успешно - махаш лепилото и преминаваш на заварки - колегите са споменали .
            С кит няма смисъл да пробваш - от температурата се отлепва и започва отново да капе .
            Описанието е точно. Ще обърна внимание, че почистването на мястото за лепене е твърде важно. Прави се така, че външни частици да не влязат в пукнатината. Първо се остъргва леко с шабър навън от двете страни, после се измива последователно с бензин/МРТ-коресилин/ацетон, а накрая - със спирт 96 (от аптеката), за да изсуши напълно мястото.
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #7
              До: Пукнат блок - съвети?

              Преди години имах малка цепка на блока на МАН-а.С малко свредло рсзпробихме в двата края на спуканото и го залепихме с течен метал. Мястото трябва да е идеално почистено.Карах така повече от 8 месеца. После продадох камиона но за този проблем никой не се обади.Щом издържа толкова време ,значи може да стане и при теб,но не си спомням точно как се казваше лепилото.

              Коментар


              • #8
                До: Пукнат блок - съвети?

                И в друг форум ти писах да си спестиш мъките . Така е спукан че ...
                Правен ли му е ремонт на блока / шлайфане / ?
                :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                Коментар


                • #9
                  До: Пукнат блок - съвети?

                  Снимката не я виждам, но да правиш спукан блок на лада ми се вижда несериозно. Работещ мотор можеш да купиш по-тънко от цената на ремонта на този.....ако стане. Не знам и каква е ладата ама все пак...
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #10
                    До: Пукнат блок - съвети?

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Снимката не я виждам, но да правиш спукан блок на лада ми се вижда несериозно. Работещ мотор можеш да купиш по-тънко от цената на ремонта на този.....ако стане. Не знам и каква е ладата ама все пак...
                    И аз за това говоря на колегата. Руският чугун е толкова "мръсен" за обработка.
                    :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                    Коментар


                    • #11
                      До: Пукнат блок - съвети?

                      Преди три години,имах същия проблем на трактор ЮМЗ,с малка
                      шлифовалка изтърках пукнатината до чисто,и след това го
                      намазах с течен метал.До ден днешен няма проблеми.Успех.
                      0осем9осем7шест0осем7едно
                      Миро

                      Коментар


                      • #12
                        До: Пукнат блок - съвети?

                        Лепил съм, преди години, избушен странично от счупена биела картер на ЗАЗ. Епоксидна смола разбъркана с доста стружки от метала на картера. На ЗАЗа е някаква алуминиева сплав, но не виждам защо да не стане.
                        При мен изкара над 10 години и така го подарих.
                        Много е важно да се зачисти добре и да се награпави. Със зъботехническа машинка и съответните борчета.
                        Успех.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Пукнат блок - съвети?

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                          Лепил съм, преди години, избушен странично от счупена биела картер на ЗАЗ. Епоксидна смола разбъркана с доста стружки от метала на картера. На ЗАЗа е някаква алуминиева сплав, но не виждам защо да не стане.
                          При мен изкара над 10 години и така го подарих.
                          Много е важно да се зачисти добре и да се награпави. Със зъботехническа машинка и съответните борчета.
                          Успех.
                          Има добавка която е точно за спукани блокове.Не помня как се казваше но е в една червено черна тубичка,струва около 15-ина лева.Има я в бензиностанцийте на ЕКО.Може и другаде да я има но от там съм я купувал и в друга верига не съм я срещал.
                          БЕНЗИН В КРЪВТА,МАСЛО ПОД НОКТИТЕ И КАЛ НАВСЯКЪДЕ!!!
                          TLC 70 1KZ-T В ПРОДАЖБА!!!
                          Съби Радев А(-) 0895745706

                          Коментар


                          • #14
                            До: Пукнат блок - съвети?

                            Първоначално публикуван от jeepman13 Преглед на мнение
                            Има добавка която е точно за спукани блокове.Не помня как се казваше но е в една червено черна тубичка,струва около 15-ина лева.Има я в бензиностанцийте на ЕКО.Може и другаде да я има но от там съм я купувал и в друга верига не съм я срещал.
                            Мисля, че затова става въпрос:
                            http://www.holtsauto.com/products/pr...lts-wondarweld
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #15
                              До: Пукнат блок - съвети?

                              А ето какво пише в старите дебели книги за такъв проблем: Цилиндрови блокове с по-големи пукнатини се ремонтират само чрез щивтовка.В двата края и по цялата дължина на пукнатината се пробиват отвори с диаметър 4 до 5 мм. на растояние 7 до 9 мм. един от друг. След това в тези отвори се нарязва резба и се завинтват щифтове от червена мед. Между завинтените в блока щифтове се пробиват нови отвори с такъв диаметър , че да обхванат 1/4 от диаметъра на завинтените щифтове. След това и в тези отвори се нарязва резба и се завинтват нови щифтове. Дължината на щифтовете зависи от дебелината на стената на цилиндровия блок. След завинтването им краищата на щифтовете леко се зачукват и след това се изпиляват.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X