Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокирано буталце на спирачния апарат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Блокирано буталце на спирачния апарат

    Така, днес го свалих буталцето и имаше само налепени биклуци по него, никаква ръжда, цялата му циментация си стои. Смених пръстена и маншончето и почна да се движи доста по леко. Но сега имам проблем с обезвъздушаването. Аз помпих и задържах, а баща ми отвиваше и обезвъздушаваше, сигурно 150мл. изкара, но педала си е пак мек и явно има останал въздух. Как да я обезвъздуша?

    Коментар


    • #17
      До: Блокирано буталце на спирачния апарат

      Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
      Така, днес го свалих буталцето и имаше само налепени биклуци по него, никаква ръжда, цялата му циментация си стои. Смених пръстена и маншончето и почна да се движи доста по леко. Но сега имам проблем с обезвъздушаването. Аз помпих и задържах, а баща ми отвиваше и обезвъздушаваше, сигурно 150мл. изкара, но педала си е пак мек и явно има останал въздух. Как да я обезвъздуша?
      Предните спирачни цилиндри на Нива имат по два клапана за обезвъздушаване, забеляза ли? Трябва и двата, редът не е важен.

      Коментар


      • #18
        До: Блокирано буталце на спирачния апарат

        Да и двата ги отвива бащата, но педала пак си е мек и има някъде въздух. Явно има още въздух, но как да го изгоним.

        Коментар


        • #19
          До: Блокирано буталце на спирачния апарат

          Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
          Да и двата ги отвива бащата, но педала пак си е мек и има някъде въздух. Явно има още въздух, но как да го изгоним.
          Почваш от най-далечното колело,и караш подред и ще се обезвъздуши.
          Ако още не си махнал гумичката от капачката на казанчето махния/изхвърлия.
          Това с гумичката не е свързано с обезвъздушаването,а просто да не се разпада,
          защото след това,ще трябва да източиш спирачната течност,и да промиеш,
          цялата система.С една дума разправия.Весели празници.
          0осем9осем7шест0осем7едно
          Миро

          Коментар


          • #20
            До: Блокирано буталце на спирачния апарат

            Нива има два спирачни кръга. Единият е на 4-те колела по едно бутало, другият е на двете предни колела по две бутала. Те се обезвъздушават отделно по правилото от най-далечно към най-близко колело.

            И още: след раздвижване на бутало е нормално да получиш съвсем малко по-мек педал.

            Коментар


            • #21
              До: Блокирано буталце на спирачния апарат

              Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
              Да и двата ги отвива бащата, но педала пак си е мек и има някъде въздух. Явно има още въздух, но как да го изгоним.
              Понякога като дълго си карал с твърд педал - нормалния ти се струва "мек ".
              Най-добре провери дали спират и четирите колела . Всеки канал за техн. преглед имат стенд за спирачки - там може точно да видиш как са спирачките . Но .....
              Можеш и да вдигнеш колата . И четирите гуми във въздуха .
              Един дава газ и натиска спирачката .
              Другия ( по-опитния) - гледа как спира всяко колело . Може да спира рязко или не . Ще прецените на място .
              Има проблем , ако при рязко натисната спирачка някое колело спира бавно или ...... като спре и го натискане с крак - превърта .
              Това е само като ориентир . Иска си опит ....
              Друг начин е да отидете някъде където има пясък , кал .
              Малко засилване - спирачка ( рязко) и ..... слизате и гледате следите .
              Трябва да са почти еднакви - предните и съответно задните .
              Ако някоя следа липсва или е по-къса ..... проблем .
              И този начин е за ориентир само . Но все пак е нещо .
              И ако се окаже , че сте обезвъздушили добре , а някой спирачен кръг не е добър - това може да значи проблем в спирачната помпа .
              Ремонтира се лесно - не е за шашкане . Но трябва да се установи някак .
              Пробвайте ! Ще се ориентирате .
              Успех !

              П.С. Ако случйно нещо не е наред - проверете как са нагласени задните накладки . Трябва да ги регулирате със специалните ексцентрик болтове .
              Но това , ако е нужно ще продължим . От там често се получава ефект - "мек педал" ( спирачка ).
              Последно редактирано от bgbul; 24-12-09, 20:31.

              Коментар


              • #22
                До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                За сведение.

                Супорта винаги може да се вземе от вторични суровини. Цена - на кило. Това е много як метал, никаква корозия не го унищожава, никакви сили не могат да го унищожат, една от трите части в Ладата, които никога не страдат от старост и корозия.

                Цилиндрите са по 10 лева едното. Или по 8 ли бяха....бе, там някъде. Когато се монтират - задължително педала омеква, като на необезвъздушена система. Но и спирането е яко и интензивно. В прочем, започваш да спираш супер ефективно с минимално усилие върху педала. Което лично за мен е приятно. Лошото е, когато се ремонтира само едната страна. Тогава - при спиране, задължително започва да тегли към страната с по-освободени буталца.

                Спирането - САМО и единствено на стенд, можеш да разбереш колко си добре. Вдигната във въздуха кола :

                1. Зависи, къде повдигаш. Като повдигнеш така, че колелата да увиснат - отзад ще имаш почти никакво спиране. Заради регулатора на спирачното усилие. Който в този момент, вече кара челюстите едва да докосват барабана.

                2. Подпираш под носачи и задния мост. Хубаво, ама ти не си динамометрична машина и твоята преценка, не е никак прецизна. Така всички колела ще ти спират. Ако има разлика, тя ще бъде неусетна. Но на ход - фрапираща.

                За ваденето на цилиндъра - колегата вярно описа процедурата.

                Коментар


                • #23
                  До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                  Пробвах на всичките колела да обезвъздуша от задните към предните, само течност вади, но първото натискане почти никакви спирачки чак на второто хващат. А така си е опасно да се кара.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                    Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                    Пробвах на всичките колела да обезвъздуша от задните към предните, само течност вади, но първото натискане почти никакви спирачки чак на второто хващат. А така си е опасно да се кара.
                    Ориентирай се към задните накладки - според мен .
                    Трябва да ги регулираш . Става лесно .
                    1. Има един болт на барабана който се развива с отверка( може и с глава 10 да е ) . Развиваш го ! Сваляш брабаните .Ръчната НЕ трябва да е дръпната . При сваляне трябва да обърнеш внимание лесно ли влизат ( излизат) и дали барабана има някакъв ръб .
                    2. Ако барабаните не излизат ..... не ги пипай повече . Трябва човек който знае и е свалял такъв барабан с ръб .
                    3. Ако барабаните излизат лесно - трябва да регулираш накладките .
                    Има един ексцентричен болт на накладка . При въртенето му накладките се изместват и отварят . Може да се наложи контрата отзад на болта да я разхлабиш . Ще видиш и усетиш .
                    Отвори малко всяка накладка . Отвори до толкова , че барабана да влиза с мааалко затруднение . Да влиза плътно и затруднено , но едвам -едвам да усещаш затруднение .
                    Като сложиш съответния барабан , трябва свободно да се върти това колело . Да няма съпротивление . Това е .
                    После пробваш как е педала на спирачката , и ако всичко е наред - си регулираш въжето на ръчанта . Това е цялото упражнение .
                    Звучи трудно , но всъщност не е .
                    Успех !

                    Коментар


                    • #25
                      До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                      Търси проблема на друго място!Ако имаш компресор под ръка с подходящ накрайник или пистолет,на капачката на казанчето за спирачната течност, трябва да има малка дупчица,с подходящ накрайник започни да надуваш през нея,докато някой помпа на педала за спирачките.Надувай предпазливо да не вземеш да гръмнеш казанчето.виж тогава какъв ефект ще има.Пиши!
                      0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                      Коментар


                      • #26
                        До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                        Всичко вече си е на мястото. Спирачките си бачкат както трябва.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                          Това добре ама какво стана? Обезвъздушаването ли беше?
                          Как го изкара въздуха?
                          Пийте червено вино! Дава здраве.
                          А то ни трябва за да пием ракия!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                            Ами да, имаше въздух с системата. А обезвъздушаването стана с много помпене за задните спирачки за да може течноста от цялата тръбичка да се прекара а с нея и мехурчетата с въздух. Отпред стана по-лесно, защото пътя до спирачния апарат е по-малък.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                              Колеги и на моята нива се появи същият проблем само че задържа предно дясно колело.Прочетох вашите мнения и съвети като раздвижя буталцата но след няколко натискания пак задържа.Мисля да сменя маркучите но като гледам как са ръждясали при вразката с тръбичките направо се плаша.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Блокирано буталце на спирачния апарат

                                Първоначално публикуван от TOTO75 Преглед на мнение
                                Колеги и на моята нива се появи същият проблем само че задържа предно дясно колело.Прочетох вашите мнения и съвети като раздвижя буталцата но след няколко натискания пак задържа.Мисля да сменя маркучите но като гледам как са ръждясали при вразката с тръбичките направо се плаша.
                                Развиват се с хубав инструмент. Няма как много да клеясат, все пак по тях тече спирачна течност, която обикновено се ползва за развиване на клеясали болтове.

                                А и да се счупи, най-много заедно с маркуча да смениш тръбичката. Която вероятно струва колкото маркуча или по-малко.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X