Колеги, прегледах си днеска предните спирачни апарати и от лявата страна видех на едно буталце че е излязла гумичката и явно от влагата или нещо друго буталцето се движи много ама много трудно. При натисната спирачка то хваща последо и не отпуска и диска си остава натиснат, и от там има едно свирене и стъргане на много феродо. Как да го раздвижа това буталце да стане като останалите? А останалите се мърдат с пръсти.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блокирано буталце на спирачния апарат
Свий
X
-
До: Блокирано буталце на спирачния апарат
Сваляш апарата като за смяна на накладки , махаш накладките .
Застопоряваш хубавото буталце с някакви плочки ( накладките плюс още нещо). Блокираното буталце да остане свободно .
Някой друг натиска внимателно и бавно спирачките няколко пъти .
Така бавно и постепенно блокиралото буталце ще се покаже почти цялото . Ако го изтървеш ще излезне нацяло , но тогава ще загубиш спир. течност и ще трябва да обезвъздушаваш. Не е по-лошо.
Хвани го преди да изскочи цялото .
Може дори да видиш някакво ръбче ....което заяжда .
Застържи го с водна шкурка и изплакни със спирачна течност .
С по-силен натиск си го бутни обратно и си готов . Без да го сваляш .
Успех !
Коментар
-
До: Блокирано буталце на спирачния апарат
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеСредното или някое от страничните?
Коментар
-
До: Блокирано буталце на спирачния апарат
Заради маншона е станал така. С маншона, също е зле. Не уплътняват добре, вода влиза, но пък не излиза. Това, което ще направиш със шкурката, никога няма да се движи толкова свободно, колкото никога не заяждал цилиндър.
Виж. Купи нов цилиндър. Запеклия го изхвърли. Ще ти спести много, много нерви и време. Защото, повярвай ми - пак ще започне да ти задържа, този същия. И пак ще го търкаш със шкурката. И така, докато окончателно заседне завинаги. Тогава ще го смениш, щеш-не щеш. Въпроса е да не стане като при мен - след момент на екстремно спиране, едното колело да не отпусне повече. Отпусна - след като смених цялата спирачна карантия отпред. Повече нищо не ми е запекло, засядало, заяждало.
За смяна на накладки, не е нужно да сваляш целия супорт.Последно редактирано от Тодор Живков; 24-12-09, 01:23.
Коментар
-
До: Блокирано буталце на спирачния апарат
Единственото трайно решение е смяната на дефектния цилиндър, иначе рискуваш (вж. предишния постинг) не само това, но е възможно да направиш голяма беля на пътя, защото когато блокира, вече нямаш плавно спиране, а на хлъзгаво колата се върти неконтролируемо.
Смяната на спир.цилиндър не е лесна, в повечето сервизи не я правят, а мисля, че не я могат. Провери всички цилиндри дали се връщат сами, ако не - смяна. Провери и маркучите.
Първо - купи новите части - цилиндър и щифт. Сваля се съответният спирачен апарат. На супорта има една дупка, в която е старият щифт, който застопорява цилиндъра към супорта. Трябва да го натиснеш яко, напр. със срязан пирон, за освободиш цилиндъра. Обикновено е като заварен, напръскай го с "rost off" или друго с/у ръжда. После със сътветен дорник избий цилиндъра, почисти с най-фина шкурка леглото, измий го с препарат. Новият влиза лесно, не забравяй да сложиш щифта.
После: монтаж на апарата и обезвъздушаване.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
До: Блокирано буталце на спирачния апарат
Така е, но като закъсах (преди 4-5 год.) къде ли не питах по софийските сервизи - предлагаха само смяна на целия апарат (380 лв. без труда). Добре, че в магазина на цар Симеон ме светна бивш монтьор от с-з Изток, където едно време ремонтираха ладите.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар