Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на обороти за празен ход

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулиране на обороти за празен ход

    Става дума за Лада Нива 21213 карбуратор с обикновена газова уредба. Доколкото знам оборотите за бензина се регулират чрез две винтчета.

    Наличието на газова уредба променя ли нещата? Искам да вдигна оборотите едновременно и на газ и на бензин с около 200-300...

  • #2
    До: Регулиране на обороти за празен ход

    Оборотите на двигателя се регулират от карбуратора, когато е на бензин, по спецификация. Оборотите на газ се регулират в последствие от изпарителя. Писано е вече.
    Последно редактирано от Jimi; 15-12-09, 06:41.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #3
      До: Регулиране на обороти за празен ход

      1. Първо изчисти карбуратора, продухай всички жигльори.
      2. Регулирай празния ход, за лада = 850-900 об./мин.
      3. Чрез 2-та винта, регулирай работата на газ до същите обороти.
      Това на ръка и ухо не става, затова търси добър сервиз. Ако нямаш, обади се, да ти препоръчам (в София)
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #4
        До: Регулиране на обороти за празен ход

        На бензин са два винта, от които единият е за ръчно въртене, а по другия общо взето нямаш работа и е запечатан от завода.

        На газ - онзи за ръчното въртене пак важи, а другият е на изпарителя.

        Ако искаш и двете да повдигнеш, само ръчния пипаш. По часовниковата стрелка - вдига обороти. Щом имаш АГУ, удачните обороти са около 1000-1100/мин

        Коментар


        • #5
          До: Регулиране на обороти за празен ход

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          На бензин са два винта, от които единият е за ръчно въртене, а по другия общо взето нямаш работа и е запечатан от завода.

          На газ - онзи за ръчното въртене пак важи, а другият е на изпарителя.

          Ако искаш и двете да повдигнеш, само ръчния пипаш. По часовниковата стрелка - вдига обороти. Щом имаш АГУ, удачните обороти са около 1000-1100/мин
          Да, значи оригинално (като се абстрахирам от дребните проблеми) беше 900 на бензин към 1100 на газ. Сега е 200-300 на бензин и 400-500 на газ, т.е. и двете са едновременно зле. Ще пробвам винта на карбуратора по часовниковата, пък каквото сабя покаже

          Коментар


          • #6
            До: Регулиране на обороти за празен ход

            (На карбуратора) за жилото на газта има болтче , което регулира до колко да се връща жилото като го отпуснеш (като спреш да го натискаш ). Това болтче може да ти реши проблема , без да пипаш винта за празен ход .
            Така регулураш оборотите и на двете едновременно ( газ, бенз. ) и е напълно вероятно от там да са ти паднали и на двете горива .
            Ако колата си работи без някакви други симптоми за едното или другото гориво - това е решение .
            Ще кажат , че ще се вдигне разхода . Направи го и кажи колко се е вдигнал !

            Коментар


            • #7
              До: Регулиране на обороти за празен ход

              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
              (На карбуратора) за жилото на газта има болтче , което регулира до колко да се връща жилото като го отпуснеш (като спреш да го натискаш ). Това болтче може да ти реши проблема , без да пипаш винта за празен ход .
              Така регулураш оборотите и на двете едновременно ( газ, бенз. ) и е напълно вероятно от там да са ти паднали и на двете горива .
              Ако колата си работи без някакви други симптоми за едното или другото гориво - това е решение .
              Ще кажат , че ще се вдигне разхода . Направи го и кажи колко се е вдигнал !
              Доста, ама доста логично ми звучи именно това да е правилното решение. Впрочем аз сега именно това правя - като спра на светофар си държа крака на спирачката и едновременно с това с пета балансирам педала на газта и подавам малко газ

              Коментар


              • #8
                До: Регулиране на обороти за празен ход

                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                ...Това болтче може да ти реши проблема , без да пипаш винта за празен ход .
                Това болтче е именно винтът за празен ход.

                Коментар


                • #9
                  До: Регулиране на обороти за празен ход

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Това болтче е именно винтът за празен ход.


                  Значи нещата започнаха да се изясняват за всички, та дори и за мен

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулиране на обороти за празен ход

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Това болтче е именно винтът за празен ход.
                    Нека да бъдем полезни на колегата .
                    Дано проблема се реши от този винт , а как се казва .... не е нужно да спорим .

                    ( само за професионалистите ..... винт за регулиране положението на дроселовата клапа на първичната смесителна камера )

                    Ето и една справка с Гугъла за проблема : http://www.ladaclub-bg.com/faq/52-lada-weber

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулиране на обороти за празен ход

                      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                      ...
                      Ето и една справка с Гугъла за проблема : http://www.ladaclub-bg.com/faq/52-lada-weber
                      Неговият карбуратор не е Вебер, а Солекс.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулиране на обороти за празен ход

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Неговият карбуратор не е Вебер, а Солекс.
                        Ясене , моля те , нека човека да си реши проблема , а не да спорим .
                        Какво като е Солекс .
                        Всеки карбуратор има и двата винта - и за празен ход , и за регулиране на жилото на газта . Няма как да е иначе .
                        Поне ..... за мен от колите до сега .
                        Нека колегата да снима карбуратора и да му посочим кои винтове да върти .
                        Макар , че не виждам как ще ги обърка ( особено винта на жилото на газта )

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулиране на обороти за празен ход

                          Да, даже му казахме какво да върти. На Солекса това е удобно, че този винт се върти с пръсти.

                          Винтът за качество на сместа на празен ход при Солекс е обикновено запечатан, а на мен досега не ми се е налагало да го разпечатвам.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Регулиране на обороти за празен ход

                            Все пак се оказа онзи жигльор, който се завива отвън на карбуратора и който първи беше заподозрян от Ясен. Хакнаха го без пластмасата да е винаги отворен - "варирането" на оборотите се оправи веднага. Утре ще си купя нов и ще го сменя. Втора беля се оказа, че единия винт за регулиране на газта (за втора клапа предполагам) беше затегнат докрай - защо нямам идея.

                            Продухаха ми карбуратора, настроиха ми оборотите на 900 бенз/1000+ газ и колата тръгна като пушка.

                            Остана един последен странен ефект - когато се кара на газ и отпусна педала на газта - първоначално стои на 1100-1200 оборота е чак след 2-3 секунди пада до 1000. Предполагам не би трябвало да е така.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Регулиране на обороти за празен ход

                              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                              ...единия винт за регулиране на газта (за втора клапа предполагам) беше затегнат докрай - защо нямам идея.

                              ...

                              Остана един последен странен ефект - когато се кара на газ и отпусна педала на газта - първоначално стои на 1100-1200 оборота е чак след 2-3 секунди пада до 1000. Предполагам не би трябвало да е така.
                              Първото е резултат от старата шофьорска легенда, че като махнеш храненето на втора клапа, колата ще стане по-икономична. Също така, финото настройване на втора клапа не може да стане на място, а само с няколко проби в движение - досадна работа за повечето газаджии.

                              Странният ефект е донякъде нормален - резултат от прекалено дълги маркучи след тройника на газта, твърде бедна смес на 1 клапа и/или други причини (примерно недостатъчно отопление на изпарителя). Радвай се, че е този, а не обратния - като пуснеш направо да се опитва да гасне, а ако не успее - после да стабилизира режима.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X