От: лада нива 1.9д
Няма много за гледане по такъв двигател.
Отиваш когато е студено и не е пален,палиш,и ако запали добре го взимаш.Трябва да запали без много въртене,от два-три оборота(че и по-малко
) и да заработи веднага равномерно(поне при сегашните температури около нулата сутрин).При неравномерна работа след старта,е вероятно да има повредени(неработещи) подгревни свещи.
Гледаш за течове на течности по двигателя и ако има такива отбиваш по нЕкой лев от цената ако можеш.Като цяло,каквото и да му тече,няма причини за тревога,освен ако не тече от нищото–от някоя пукнатина или шупла по отливките(глава,блок).
Слушаш за странни шумове,съмнително тракане при работа и подобни(малко са вероятни),изчакваш да загрее(а той загрява бързичко,но не чак като оригиналния бензинов).Преглеждаш външния вид на двигателя за странни ремонти.
Има и една системка за вдигане на оборотите на студен двигател–просто термоелемент с жило към едно лостче на ГНП–като позагрее мотора,оборотите спадат малко - жилото отпуска лостчето(ще го видиш).Гледаш дали ще се включи вентилатора на охлаждането,преглеждаш и казанчето за антифриза,за евентуални въздушни мехур(от изгорели газове де),пипаш маркучите за антифриза да не надуват и май това е...
Малко са повредите които могат да му се случат:От прекаляване с оборотите е трудно да се строши тоя мотор,но теоритично е възможно,особено когато е студен.
Възможно е да се прегрее при определени обстоятелства,но обикновенно за целта трябва да възникне повреда в охладителната система(я вентилатор да не включи,я да изтече охлаждащата течност или пък термостата да блокира).С каране трудно се прегрява–трябва хептен душмански да се кара- с високи обороти и на пълна газ продължително време....и пак е трудно ако всичко му е наред.
Някой от форума твърдеше,че такъв двигател не се проверява преди покупка,и се взима със затворени очи.Е,да кажем,че не е много далеч от истината това твърдение...
По принцип,този двигател в автомобилите на PSA има доста голям ресурс,та едва ли баш в Нива,нЕкой е успял да го надхвърли(че то цЕлата Нива трябва да се е разпаднала от естествено износване ако е така).Разбира се,за абсолютно подсигуряване,на безпроблемността на двигателя е хубаво да се мери компресията,като в дебелите книги.Ама лично на мен доброто палене и добрата работа(на слух) са ми достатъчни като аргументи за доброто техническо състояние.
За горене на масло,при тези мотори не се говори въобще.Въобще двигателя е добре замислен и сравнително добре направен.Проектиран е с големи хлабини бутало-цилиндър,големи толеранси на регулируемите хлабини в газоразпределителния механизъм(както повечето двигатели използващи пулове за регулиране на клапаните) и най-вече е много разпространен и изпитан на всякакви превозни средства.
На кратко–сменяш му консумативите(ремъци,филтри,масло..айде и антифриз,ако си мераклия...забравих-и подгревни свещи,когато трябва),сипваш гориво и не го мислиш повече.
Успех!
P.S.За 10 години със същия мотор на Ситроен,нищо освен консумативи.Отказвал ми е два пъти по време на път.Причината и двата пъти беше в скъсана мембрана на ръчната подкачваща помпичка за горивото,която се намира на горивния филтър.Сменя се лесно и бързо.При необходимост,когато няма резервната част(мембраната),се слага маркуча от резервоара направо към ГНП и мотора си работи безпроблемно до отстраняване на повредата.В по-новите си варианти,този двигател е с отопляем горивен филтър и различна ръчна подкачваща помпа,с което този недостатък е почти елиминиран,а и с отопляемия горивен филтър се подобрява работата при ниски температури.(да не замръзне нафтата евентуално)
Няма много за гледане по такъв двигател.
Отиваш когато е студено и не е пален,палиш,и ако запали добре го взимаш.Трябва да запали без много въртене,от два-три оборота(че и по-малко
Гледаш за течове на течности по двигателя и ако има такива отбиваш по нЕкой лев от цената ако можеш.Като цяло,каквото и да му тече,няма причини за тревога,освен ако не тече от нищото–от някоя пукнатина или шупла по отливките(глава,блок).
Слушаш за странни шумове,съмнително тракане при работа и подобни(малко са вероятни),изчакваш да загрее(а той загрява бързичко,но не чак като оригиналния бензинов).Преглеждаш външния вид на двигателя за странни ремонти.
Има и една системка за вдигане на оборотите на студен двигател–просто термоелемент с жило към едно лостче на ГНП–като позагрее мотора,оборотите спадат малко - жилото отпуска лостчето(ще го видиш).Гледаш дали ще се включи вентилатора на охлаждането,преглеждаш и казанчето за антифриза,за евентуални въздушни мехур(от изгорели газове де),пипаш маркучите за антифриза да не надуват и май това е...
Малко са повредите които могат да му се случат:От прекаляване с оборотите е трудно да се строши тоя мотор,но теоритично е възможно,особено когато е студен.
Възможно е да се прегрее при определени обстоятелства,но обикновенно за целта трябва да възникне повреда в охладителната система(я вентилатор да не включи,я да изтече охлаждащата течност или пък термостата да блокира).С каране трудно се прегрява–трябва хептен душмански да се кара- с високи обороти и на пълна газ продължително време....и пак е трудно ако всичко му е наред.
Някой от форума твърдеше,че такъв двигател не се проверява преди покупка,и се взима със затворени очи.Е,да кажем,че не е много далеч от истината това твърдение...
По принцип,този двигател в автомобилите на PSA има доста голям ресурс,та едва ли баш в Нива,нЕкой е успял да го надхвърли(че то цЕлата Нива трябва да се е разпаднала от естествено износване ако е така).Разбира се,за абсолютно подсигуряване,на безпроблемността на двигателя е хубаво да се мери компресията,като в дебелите книги.Ама лично на мен доброто палене и добрата работа(на слух) са ми достатъчни като аргументи за доброто техническо състояние.
За горене на масло,при тези мотори не се говори въобще.Въобще двигателя е добре замислен и сравнително добре направен.Проектиран е с големи хлабини бутало-цилиндър,големи толеранси на регулируемите хлабини в газоразпределителния механизъм(както повечето двигатели използващи пулове за регулиране на клапаните) и най-вече е много разпространен и изпитан на всякакви превозни средства.
На кратко–сменяш му консумативите(ремъци,филтри,масло..айде и антифриз,ако си мераклия...забравих-и подгревни свещи,когато трябва),сипваш гориво и не го мислиш повече.
Успех!
P.S.За 10 години със същия мотор на Ситроен,нищо освен консумативи.Отказвал ми е два пъти по време на път.Причината и двата пъти беше в скъсана мембрана на ръчната подкачваща помпичка за горивото,която се намира на горивния филтър.Сменя се лесно и бързо.При необходимост,когато няма резервната част(мембраната),се слага маркуча от резервоара направо към ГНП и мотора си работи безпроблемно до отстраняване на повредата.В по-новите си варианти,този двигател е с отопляем горивен филтър и различна ръчна подкачваща помпа,с което този недостатък е почти елиминиран,а и с отопляемия горивен филтър се подобрява работата при ниски температури.(да не замръзне нафтата евентуално)
Коментар