Обява

Свий
Няма добавени обяви.

лада нива 1.9д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: лада нива 1.9д

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Подобен?!В ниските обороти конкретния дизел е доста по-як.
    Максималната мощност на Нивовия мотор е при по-високи обороти и затова при нормална експлоатация дизела е съпоставим с оригинала.
    В други теми пишеше за възможност за поставяне на различни главни предавания(барабар с дифовете).Например от други модели на Лада.
    Възможно ли е това на практика?Или аз съм се объркал(вероятно)
    Ако това е възможно и/или с използването на петстепенна кутия,не виждам защо Нивата да не става за шосе.Особено с турбодизеловия мотор,който и без друго е прекалено як за нея(за трансмисията).180Nm на XUD7TE(1,8 турбо-дизел) при 2100об/мин,а XUD9TE е още по-силен
    Кривата на изменение на мощността е много важна и в случая характеристиките на дизела са по-добри.

    Вярно ти дума Ясен. Нивовския бензинов мотор (2106) въпреки допотопната си конструкция (нищо лошо няма в което иначе) бие
    по характеристики изобщо неудачния за джипка XUD9. Мотора ВАЗ 2106 вади 121 Нютона въртящ момент на 3000 об/мин. Макс. мощност около 80 к.с. на 5400 об/мин. Което го прави определено силен и рязък в ниски и средни об/мин. Където работи най-добре и най-пълноценно. Не, че нещо му пречи да работи на 5400 дълго време, просто идва икономически неизгоден. При нормална експлоатация, Нива с мотор 1600 е доста живо и пъргаво желязо. На сафалт дори се опитва да понавървява. М, може да бъде по-изгодна от нафтата - като й се монтира АГУ. Което, почти не променя динамиката на силовия агрегат. Който в сравнение с прочутия дизел....просто няма какво да му се развали. Има само един трапецовиден ремък, дето върти алтернатор и водна помпа. Прост е, тъп е поддържа се лесно, все ще извърти 150-200 000. До тогава самото купе ще е взело-дало своето. Така че особен смисъл от мотори, дето карат по 500 хил., точно в този автомобил не виждам. Е, ако те кефи задължително дизелова Нива, това е друга работа.

    Не си се объркал. Диференциали стават 1:1 от всякакви задноприводни от същата марка. Трансмисията на същите, без проблем държи 120-140 к.с. и 180 Нютона моменти. Даже и на обороти държи. За диференциалите, ако никога не въртиш гуми и не потегляш с пилежи - няма да се строшат.
    Последно редактирано от Тодор Живков; 05-12-09, 01:45.

    Коментар


    • #17
      До: лада нива 1.9д

      Аз също съм фен на мотора 1600 но нива с него и дизелова с турбо нямат нищо общо дизеловата върви доста повече на ускорение на скорост на всичко което се сетиш но основната разлика е в това ,че като си караш на извън градско или по магистралата не ти се налага постоянно да превключваш скоростите нали знаеш как умира към витиня от долу 5-та нагоре 3-та с 80 и рев на двиателя е този проблем при дизела го няма от 2000об. до 4600 върви все еднакво.
      Прикачени файлове
      Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
      Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

      Sofrace Offroad Team

      Коментар


      • #18
        До: лада нива 1.9д

        колеги имам 2101 с 1600 мотор че е здрав здрав е и подръжката му е лесна и ефтина няма спор но искам да пробвам чист дизел стига да не е продадена
        Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

        Коментар


        • #19
          До: лада нива 1.9д

          Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
          Ама аз що си спомням че ти май беше карал 1.9тд или се заблуждавам нещо?
          Освен твоята съм карал и атмосферен дизел.

          Коментар


          • #20
            До: лада нива 1.9д

            ами имал съм и 1.9 дизел и 1.6 бензин. на мен лично бензина ми допадаше в пъти повече. вибрациите от дизела ми идваха в повече. за кал предницата наистина е ужасно тежка. разхода е "по-приятен" разбира се .но само това.дизела го продадох много бързо.това може би е плюс (държат цени).но, честно аз я продадох защото не я харесвах ;-). може да съм точно на обратното мнение но дизела е повече за шосе.за офф почти не става (условно ).много тежи.за мен дизеловата Нива е леко недоразумение. при покупка ако е вече и "поизпуснало" купето обърнете внимание на вибрациите от дизела. прибавени към Нивовите такива (на които сме си свикнали и си ги обичаме ;-) става ужасно. но както се казва мерак граници няма. и аз не бих се успокоил докато не пробвам (и притежавам) нещо което искам.... та успех ;-)
            висете отпуснато

            Коментар


            • #21
              До: лада нива 1.9д

              Колеги,аз също се ориентирам за 3та нива.Смятам това дае дизел,просто искам да пробвам как ще е с "чист" дизелов мотор,колата ще се използва предимно за "селски" нужди,я ремарке за фураж я някое излизане в гората смятам дая окомплектовам с ласа ОК-144(дамие спокойна главата),но само едно ме плаши,нещото което винаги ме е плашило в дизелите,как е с паленето при по ниски температури.Колите са ми много зада я вкарвам в гараж,пък и е много разправия сутринно време

              Коментар


              • #22
                До: лада нива 1.9д

                Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                ...,как е с паленето при по ниски температури.Колите са ми много зада я вкарвам в гараж,пък и е много разправия сутринно време
                Като всеки дизел, там няма какво да те изненада. Трябва да има компресия (двигателят да не е свършил), трябва да има ток (акумулаторът да не е свършил) и трябва да е течна нафтата в този момент (да не си попаднал на лятна и тя да е станала на грес).

                Имай предвид, че нивовския резервоар е на гадно място - ни огънче да му стъкнеш отдолу, ни с гореща вода да го полееш...

                Коментар


                • #23
                  До: лада нива 1.9д

                  Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                  Колеги,аз също се ориентирам за 3та нива.Смятам това дае дизел,просто искам да пробвам как ще е с "чист" дизелов мотор,колата ще се използва предимно за "селски" нужди,я ремарке за фураж я някое излизане в гората смятам дая окомплектовам с ласа ОК-144(дамие спокойна главата),но само едно ме плаши,нещото което винаги ме е плашило в дизелите,как е с паленето при по ниски температури.Колите са ми много зада я вкарвам в гараж,пък и е много разправия сутринно време
                  Ако всичко му е в ред,пали и на -20.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    До: лада нива 1.9д

                    ...на минус 20 -от 3 оборота...иначе от раз



                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Не че е от значение...Малки корекций XUD9 e 65к.с.и 118Nm при 2000об/ми Твоите данни са за XUD7- 60 к.с. 115Nm /2100 об/мин.
                    Разликите в двата мотора са малки(диаметъра на буталото и ГНП)
                    Ей на,теглело ме е към другата колонка с данни сърцето,та неволно съм пуснал тях...вечна слава на инженерите на XUD.

                    Тук устройството му за заинтересованите:
                    http://pug.xud9.9online.fr/index.htm

                    Коментар


                    • #25
                      До: лада нива 1.9д

                      Колеги , гледам че по тази тема отдавна не е писано , но пък ме заинтригуваха изказванията на колегите . Аз си взех дизелова нива 1,9 тд с двигател на пежо и съм много доволен , за по големи вибраций от бензиновата и дума не може да става ,имам колеги от ловната дружина с бензинови и съм карал техните .
                      Според мен голямо значение по принцип за вибрацийте, с какви гуми ще се кара нивата , ас съм лятото с 15 цола джанти и БФ Гоодрич летни гуми и колата до 90 км в час си е направо комфортно возенето , със зимните гуми разбира се нивата става шумна , аз съм със Ласа 6.00-16 и със руски джанти безкамерни , колата в зимни условия и офроуд разходки няма никакви затруднения ,минава навсякъде , единственото е ако снегът е много дълбок повече от 30 см и не е минавал друг по висок джип да направи път , нивата няма шанс да си проправи път сама ,защото е лека и снегът я подпира в един момент.

                      Коментар


                      • #26
                        До: лада нива 1.9д

                        Тестове и експерименти се правят при равни условия. Пробвай бензинова с ВЛИ5 и дизелова в ВЛИ5 - тогава може да се говори кое тресе повече.

                        Коментар


                        • #27
                          До: лада нива 1.9д

                          Здравейте и от мен/Моето 1-во мнение тук
                          Един приятел си взе Нива 1,9Д.XUD9 мотор.Внос от Испания.
                          Има и Пежо 205 със същия мотор .Карах я ,смея да кажа че съм по скоро разочарован от нея.Моето мнение е че не е това трансмисията за този мотор.За да преминаваш от предавка на предавка нагоре трябва да взимаш здравето на този мотор.Иначе вехне.Макар и от по ниски обороти, въртящия момент не впечатлява.С 5 ск. кутия е - 5-тата е неизползвуема по моему.Дали щото съм фен на безнина и оборотите,не ми допада еластичността.Всичко е сякаш с мъка и ,,клизма''.От вибрацийте ( майко мила) предния диф мине не мине пада.Свикнаха да го притягат и вече няма грижи.като + мога определено да изтъкна вакуум помпата за сервото на спирачките.Спира много добре , невероятно добре за руска кола.Мотора е тежък,с което и волана става (на асфалт) още по тежък.Въпреки че не сме кокони и това не ни бърка нас.На офроуд (ловджий са цялата фамилия) е добре,макар отпред сериозно да си натежава.Колата не е цветуща и явно има какво да се желае от състоянието и.Стъпи им 4000 и малко , което за мен не са малко пари за кола която повече се чупи,отколкото се кара.По принцип не съм хич фен на ВАЗ,особено на тази концепция която колкото и проста няма по моему ресурса да придава цена на едно возило,висока от всяка гледна точка.Че няма много аналози в класа си е факт.Но не е това дизеловия всъдеход който може да се очаква.На хартия много,на практика нищо.Чупи се повече дори и от 37 годишния ми Москвич.Което е много.
                          А собственика и съжалява че продаде своята бензинова нива.Правехме я,центровки,карба през ултразвук.Беше песен с нея.Просто 1600 и последващите го са за тази кола.Не XUD9.Лично мнение,дано не съм станал дразнещ с 1-вото си мнение.Просто имам впечатления и реших да ги споделя

                          Коментар


                          • #28
                            До: лада нива 1.9д

                            Ами да прав си-и аз съм на мнението,че специално за Нива е по-добър бензиновия ВАЗ-овски мотор.Особено 1700 в болшинството ситуаций е достатъчен като мощност извън пътя.Обикновено с него почти всички сложни ситуаций се преодоляват на "златната" 2-ра бавна.Иначе на асфалт не блести с нищо особено,но в никакъв случай не е муден.За нашите пътни условия върши работа-спокойно можеш да изпревариш автомобил движещ се пред теб с 80-90км.ч.Зор му е да ускорява над 110-115,но там вече и аеродинамиката на автомобила започва сериозно да си казва думата.Но то и самата машина не е разчетена за скорости над 120км.ч.

                            Коментар


                            • #29
                              До: лада нива 1.9д

                              Първоначално публикуван от medun412 Преглед на мнение
                              Здравейте и от мен/Моето 1-во мнение тук
                              Един приятел си взе Нива 1,9Д.XUD9 мотор.Внос от Испания.
                              Има и Пежо 205 със същия мотор .Карах я ,смея да кажа че съм по скоро разочарован от нея.Моето мнение е че не е това трансмисията за този мотор.За да преминаваш от предавка на предавка нагоре трябва да взимаш здравето на този мотор.Иначе вехне.Макар и от по ниски обороти, въртящия момент не впечатлява.С 5 ск. кутия е - 5-тата е неизползвуема по моему.Дали щото съм фен на безнина и оборотите,не ми допада еластичността.Всичко е сякаш с мъка и ,,клизма''.От вибрацийте ( майко мила) предния диф мине не мине пада.Свикнаха да го притягат и вече няма грижи.като + мога определено да изтъкна вакуум помпата за сервото на спирачките.Спира много добре , невероятно добре за руска кола.Мотора е тежък,с което и волана става (на асфалт) още по тежък.Въпреки че не сме кокони и това не ни бърка нас.На офроуд (ловджий са цялата фамилия) е добре,макар отпред сериозно да си натежава.Колата не е цветуща и явно има какво да се желае от състоянието и.Стъпи им 4000 и малко , което за мен не са малко пари за кола която повече се чупи,отколкото се кара.По принцип не съм хич фен на ВАЗ,особено на тази концепция която колкото и проста няма по моему ресурса да придава цена на едно возило,висока от всяка гледна точка.Че няма много аналози в класа си е факт.Но не е това дизеловия всъдеход който може да се очаква.На хартия много,на практика нищо.Чупи се повече дори и от 37 годишния ми Москвич.Което е много.
                              А собственика и съжалява че продаде своята бензинова нива.Правехме я,центровки,карба през ултразвук.Беше песен с нея.Просто 1600 и последващите го са за тази кола.Не XUD9.Лично мнение,дано не съм станал дразнещ с 1-вото си мнение.Просто имам впечатления и реших да ги споделя
                              Интересно наблюдение, обратно на много други.

                              Предния диф има вредния навик да се откъсва главно при бензиновата. Хората са склонни да го откачат от двигателя и да го преработват като на дизела, където той няма тези проблеми.

                              Спирачките от някой модел нататък са със серво като на Самара и са грубо преоразмерени, разлика между дизеловия и бензиновия няма. И бензиновата спира по същия начин. Чудно защо ли, в инжекционните бензинови Ниви и в Шнива са сложили още по-голямо серво.

                              Коментар


                              • #30
                                От: лада нива 1.9д

                                Колеги,предстой ми оглед на дизелова нива.Искам да попитам,някой по-запознат относно мотора към какво дасе ориентирам,какви проблеми да търся.В понеделник отивам на оглед,искам поне малко да съм "подготвен" от към ходова част и другире работи съм наясно,само пуст му мотор не съм се "сблъсквъл" с такъв мотор.Моторта е 1.9Д чист дизел

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X