Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрически чудеса под волана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електрически чудеса под волана

    Точно две пресечки преди да си паркирам, давам ляв завой и... клаксона почва да свири сам. Изправям волана - спира. Завивам пак - отново свири. Брей!

    Точно паркирах пред блока, навих волана, за да влеза в паркинга и... буквално се запали някаква изолация и замириса гадно. Духнах и изгасих "пожара", веднага отворих капака и разкачих клемите на акумулатора.

    Намерих фенерче и отверка и отвинтих капака под волана и... що да видя - чудо на чудесата. Отвсякъде оголени кабели лепени тук и там с изолирбанд ама така пестеливичко. Някои от тях просто ги докоснах и се разкачиха. Добре, че са различни цветове.

    Навързах ги наново на 5 на 6 в тъмното и ги изолирах пак. Единия разкачен кабел беше за фаровете - те се оправиха. Втори беше за ляв мигач - и той се оправи. Другите два, които се разкачиха при отварянето на капака са за десен мигач и клаксон. Знам, защото и двете вече ги нямам. Вързах кабелите по цветове, но мигач и клаксон няма.

    Че ще ходя на електричар - ясно е, че ще ходя. Засега положението е закрепено, колкото да стигна до там. Учуден съм обаче как е възможно такова безхаберие относно електрическата инсталация от предишния или може би по-предишния или кой знае кой собственик. Някои просто бяха навити един за друг и въобще не бяха изолирани...

  • #2
    До: Електрически чудеса под волана

    Бая хора си мислят, че като не ги бият 12В, то могат да си правят каквото си искат.

    Коментар


    • #3
      До: Електрически чудеса под волана

      По-скоро го отдавам на липса на култура. Явно е сменяно нещо, заради което е трябвало да се срежат кабелите. После човека ги е намотал както му падне, навързал ги е както му падне и е сложил изолирбанд без идея къде и как...

      Коментар


      • #4
        До: Електрически чудеса под волана

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        По-скоро го отдавам на липса на култура. Явно е сменяно нещо, заради което е трябвало да се срежат кабелите. После човека ги е намотал както му падне, навързал ги е както му падне и е сложил изолирбанд без идея къде и как...
        Чак пък култура? Не може да очакваш от примерно ветеринар, дърводелец или някой без необходимото образование, да прави ел. инсталации. Нямам нищо против цитираните професии и ги търся при нужда, ама всяка жаба.....

        Коментар


        • #5
          До: Електрически чудеса под волана

          Внимавай много с тези работи.Съветвам те докато не си оправиш ел.инсталацията напълно винаги,когато те няма в колата да откачаш акумулатора.Също така си провери предпазителите дали са от качествените и дали отговарят по ампераж на съответната позиция.Обърни ОСОБЕНО внимание на дебелия плюсов проводник между стартера и акумулатора,както и на този към динамото.Те НЕ са към т.нар. защитена верига и при евентуално протриване и допиране към "маса" пожарът е 100% сигурен.Много често след ремонт на стартер,динамо именно те не се превързват кадърно и последиците от това са плачевни.Огледай ги внимателно и ги превържи далеч от изпускателните колектори.Най-добре е даже да са в гофрирана шлауфка.Всички ремонтни ел.манипулаций извършвай при откачен акумулатор.Не е лошо да си монтираш ключ-маса.
          Последно редактирано от Янко Желязков; 12-11-09, 17:58.

          Коментар


          • #6
            До: Електрически чудеса под волана

            Руснака заводски е пуснал кабелите от пакетния ключ доста нескопосано около въртящия се кормилен прът. Вървят успоредно, рошави са и не са привързани като света. Често се случва каренцето на колонката да ги повлече и да ги овие около себе си - в резултат се протриват, късат и т.н. пожари и неприятности. Препоръчвам на всички, които не са, да си обезопасят кабелите около кормилния прът, което е изключително лесно - въпрос на две-три привръзвания. Свалете пласмасовото капаче под кормилото и се вижда какъв е риск.

            Коментар


            • #7
              До: Електрически чудеса под волана

              Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
              Внимавай много с тези работи.Съветвам те докато не си оправиш ел.инсталацията напълно винаги,когато те няма в колата да откачаш акумулатора.Също така си провери предпазителите дали са от качествените и дали отговарят по ампераж на съответната позиция.Обърни ОСОБЕНО внимание на дебелия плюсов проводник между стартера и акумулатора,както и на този към динамото.Те НЕ са към т.нар. защитена верига и при евентуално протриване и допиране към "маса" пожарът е 100% сигурен.Много често след ремонт на стартер,динамо именно те не се превързват кадърно и последиците от това са плачевни.Огледай ги внимателно и ги превържи далеч от изпускателните колектори.Най-добре е даже да са в гофрирана шлауфка.Всички ремонтни ел.манипулаций извършвай при откачен акумулатор.Не е лошо да си монтираш ключ-маса.
              Мерси много за съветите, но в случая не съм компетентен в тези сфери. Затова ще разчитам на електричарски сервиз. Имам едни уж свестни (препоръча ми ги съсед) близо до нас. Ще им занеса колата и ще поставя ултиматум - всичко да се направи от-до както трябва...

              Коментар


              • #8
                До: Електрически чудеса под волана

                Здравей.В момента реставрирам Тойота Форънер.Освен с кърпене, изправяне, възстановяване на пластмаси и боядисване, трябва да ремонтирам и ел.инсталацията.Добре, че повечето неща си ги правя сам, тъй като от 28 години ремонтирам коли и мотоциклети.Но за ел.инсталацията извиках един приятел-ел.техник.Схемите са различни за различните марки и може да стане беля.Моят съвет е да намериш някой, който разбира и си върши съвестно работата.Успех!!!!

                Коментар


                • #9
                  До: Електрически чудеса под волана

                  Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
                  Руснака заводски е пуснал кабелите от пакетния ключ доста нескопосано около въртящия се кормилен прът. Вървят успоредно, рошави са и не са привързани като света. Често се случва каренцето на колонката да ги повлече и да ги овие около себе си - в резултат се протриват, късат и т.н. пожари и неприятности. Препоръчвам на всички, които не са, да си обезопасят кабелите около кормилния прът, което е изключително лесно - въпрос на две-три привръзвания. Свалете пласмасовото капаче под кормилото и се вижда какъв е риск.
                  Точно по тази причина преди време и мойта Нива се запали.Карето беше протрило кабелите ,които иначе си имат място в кората под кормилото,но някой преди мен явно не е мислил така
                  0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                  Коментар


                  • #10
                    До: Електрически чудеса под волана

                    Веднага слизам да проверя за какво става дума

                    Коментар


                    • #11
                      До: Електрически чудеса под волана

                      Оригинално, инсталацията там си е много разумно направена - в корите около кормилния прът има отделно отделение за пръта, отделно за кабелите - те са много. Всичко е чудесно, докато:

                      а) някой счупи корите и прътът захване някой кабел
                      б) някой сложи газ, аларма, музика и ги омотае как да е, а после затвори - прътът вътре си знае

                      После колкото и изолирбанд да се поставя, като не са си кабелите на мястото, проблеми ще има.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Електрически чудеса под волана

                        Оставих я на сервиз - проблемът е бил в намотани кабели около пръта. Според човека от сервиза това е нещо много често срещано при всички лади. Олеквам само с 30 лева труд + смяна на няколко жички с нови...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Електрически чудеса под волана

                          Днес след като прочетох темата, свалих кората под курмилния прът. Проверих добре кабелите, всичко беше 6, никъде нямаше омотано или беразборно олепени жици и пак затворих, надявам се да нямам проблеми за напред.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Електрически чудеса под волана

                            Мисля си вариант за някаква пластпасова тръба, която да обгърне пръта и да изолира калебите... Ако се получи ще пускам снимки...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Електрически чудеса под волана

                              FFFFUUUU тази вечер ми угасна левия фар (вчера беше десния)...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X