Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълна синтетика в Нивата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Пълна синтетика в Нивата

    Най-добре слагай на Нивата 10W-40. Можеш да пробваш и с 5W-30 ... но тогава наистина може си имаш автоматик . Да караш например на 5-та с 5000 оборота при скорост 60 км/ч. Имай предвид, че синтетиката е доста тънко масло. Гледах като ми наливат 5W30. Ами то изглежда по-леко и от вода. А на тия тънките напълно синтетични масла май най-солидното им предимство е да смазват турбо (ако има такова). Слагай си полусинтетика и я сменяй на 6-7 хиляди км.
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

    Коментар


    • #17
      До: Пълна синтетика в Нивата

      Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
      Имай предвид, че синтетиката е доста тънко масло.
      Стига глупости с тия тънки масла. Всички масла с индекс 40 след "W"-то, имат еднакъв или приблизителен вискозитет при 90-100 градуса, каквито са работните температури на двигателя. "По-тънки" са на студено, и това е ДОБРЕ.

      А и вискозитета не е всичко. Има дори по-важни качества от него.

      Това че на някой някъде му тече семеринг или гарнитура, значи неизправност. Неизправностите или се отстраняват, или се примиряваш с тях, ако можеш. Въпрос на лична преценка, нямаща нищо общо с качеството на конкретно масло.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        До: Пълна синтетика в Нивата

        Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
        Най-добре слагай на Нивата 10W-40. Можеш да пробваш и с 5W-30 ... но тогава наистина може си имаш автоматик . Да караш например на 5-та с 5000 оборота при скорост 60 км/ч. Имай предвид, че синтетиката е доста тънко масло. Гледах като ми наливат 5W30. Ами то изглежда по-леко и от вода. А на тия тънките напълно синтетични масла май най-солидното им предимство е да смазват турбо (ако има такова). Слагай си полусинтетика и я сменяй на 6-7 хиляди км.
        Ами маслото по принцип е по леко от водата

        Коментар


        • #19
          До: Пълна синтетика в Нивата

          Значи ще е 5В40.

          Коментар


          • #20
            До: Пълна синтетика в Нивата

            Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
            Мерси за отзивите на всички, след като го разработя двигателя ще си налея пълна синтетика, НО с какъв индекс значи 5В40 го дават пълната синтетика, докато 10в40 в повечето случай го дават полусинтетично. Т.е кой индекс да сложа.
            зимата 5W, лятото 10W

            не, че особено значение има, но ти си решаваш. 5W е по-добре на студено и по-скъпо, обикновено има и други по-добри качества от 10W.

            Коментар


            • #21
              До: Пълна синтетика в Нивата

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              зимата 5W, лятото 10W
              Точно, и то само ако те е еня за разликата в цената. Иначе с чиста съвест можеш да си караш с пълна синтетика целогодишно. Хем двигателя ще е чист, хем добре смазан, хем ще сипваш все едно и също и няма да се чудиш кое е по-доброто.

              Да, някои двигатели се случва да протекат тук-там, но това е точно от добрите качества на синтетиката - мие нечистотиите, от където мине, и ако някоя гарнитура се е крепила да не пропуска заради натрупаната гняс, то същата, при липсата на "уплътнявашата я" гняс, логично ще протече.

              Иначе ето ти и най-важните предимства:
              1. По-добро миене
              2. По-добро мазане
              3. По-добро държане при промяна на температурата, като разликите на студена са доста големи понякога. От тук и митовете уи легендите за тънкостта на синтетиката. Само че тя освен че на студено си остава рядка, на топло пък си остава по-гъста.
              4. По-дълго запазва качествата си. По-бавно се окислява и изветрява.
              5. По-малко образуване на налепи - то си ги мие.
              6. По-добро държане при недай боже проникване на вода в смазващата система.
              7. Често и по-добра защита от корозия. Например, трансмисионните синтетични масла обикновено отговарят и на G4, и на G5 стандарта, което не е в сила за всички минерални.

              Съвсем същото важи и за трансмисионните масла, като там от особена важност за джипка е държането им при смесване с вода, понеже се случва не рядко.

              Всичко си има цена, разбира се.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                А междо другото поне говорим за масла , при пьрвият преглед Нивата трудно превключваше скоростите . Предположих , че е заради това , че колата е още в разработка . И вьпреки това реших да сменя маслото в скоростите . Сипаха ми пак оригинално (в гаранционият сервиз) , плюс добавка препорьчана от тях . Всичко това за около 50 лв . Нямаше почти никькав ефект . Колата пак е сьс собствено мнение , когато изка вкючва добре когато изка не .

                Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                Не бе не е автоматик а просто на човека му тече масло върху съединителя и от синтетиката му боксува малко повече а с полусинтетиката по малко аз друго обяснение нямам за рязката промяна в предавателните числа. Май се превърнахме в рибарски форум и се надлъгваме кой по голяма риба е хванал и май колегата ни помисли всички за риби.
                Колата е нова едва ли има течове . Все още я разработвам .
                А относно рибата мисля , че тя плува вьв водата а не по форумите .
                Последно редактирано от Ясен; 24-10-09, 10:42.

                Коментар


                • #23
                  До: Пълна синтетика в Нивата

                  Скоростите ще се разработят, това ще мине. Това, което каза за обороти и скорост, беше много забавно, но е невъзможно при коли с ръчни скорости. А това, че колата е нова, не е никаква пречка за течовете.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Пълна синтетика в Нивата

                    Когато я взех моята Нива и при мен трудно се включваха скоростите. От "Хелис кар"- Варна ми обясняваха че колата не е разработена и след известно време ще се оправи. Да ама не. Работата стана по-зле и се наложи да ми сменят съединителя на 10к км. Е смениха ми го гаранционно, но все пак....При теб може и да трябва да се разработи но до 3-4к км. ако не се оправи, не очакваи да стане по добре.
                    O898595418 - Митко

                    Коментар


                    • #25
                      До: Пълна синтетика в Нивата

                      Причината за трудно включване на скоростите може да е съвсем прозаична: - по дебели постелки непозволяващи натискането да край на съединителя или малко регулиране. Пък и времето захладня и сутрин това е нормално.
                      Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Пълна синтетика в Нивата

                        Това е интересна тема. И на мене ми предстои смяна на масла. Скоро на нивата и се случи и ремонт на двигателя заради прогоряла гарнитура
                        (термостата се оказа повреден и разбрах за прегряването прекалено късно
                        за да мога да направя нещо...). Та мислълта ми беше - в такава ситуация дали не е добре да се налее първо промивно масло и после каквото ще се слага. По въпроса за маслото. Понеже съм бос в областта на техниката , на 2 пъти подред слагах LiquiMoly 15W40. Доколкото разбрах обаче, това масло се правят по някаква стара открадната немска технология, и е много вероятно да се образува нагар...
                        Нека който има повече опит, да предложи марка, сигнатура както и масла
                        за скоростната кутия. Също така и добър сервиз за целта в София. Много ще съм благодарен.

                        Последно редактирано от Ясен; 04-11-09, 14:36.
                        Александър

                        Коментар


                        • #27
                          До: Пълна синтетика в Нивата

                          на брошурата определено не и беше мястото тука, а маслата са обсъждани толкова пъти, че мисля да заключа поредната тема с вече казани неща.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Пълна синтетика в Нивата

                            Според мен е добре да я закараш в някой специализирам сервиз за Лада Нива. В гаранционните карти на новите Ниви има изброени специализирани сервизи в които имаш право да я караш за смяна на насла и консумативи и след това да ти сложат печата на сервиза за да ти тече гаранцията. Мисълта ми е че можеш в такъв сервиз да отидеш или да поискаш съвет от монтьорите.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Пълна синтетика в Нивата

                              Извинявам се, че вдигам стара тема от прахта, но ме е налегнала смяна на масло.. Друга тема не намерих, та да не правя нова, ще попитам тук..
                              Бос съм в маслата, та да питам, Нивата е с добър двигател, не гори масло, 1.6, правен и е основен ремонт, но преди колко, не знам, правен е от предишният собственик... Ние сме минали 9 000 километра, май преди 11к е правен основен, но само предполагам..
                              Та, да ми предложите масло, на коя фирма, с какъв вискозитет, синтетика, полусинтетика или минерално?? На коя марка е добре?? И тем подобни.. Защото всяка марка има модел масло за Нивата, но не знам кое е по-добро?
                              Насочил съм се към Тотал 5000 15W40, но не знам дали ще е добре за двигателя, понеже Нивата се кара в провинцията, зимата температурите са критично ниски и с гъсто масло пали ужасно.. Какво е вашето мнение, достатъчно ли е 15w40 или е по-добре 10W40??
                              Това пише в описанието за маслото:
                              Минерално масло, осигуряващо отлично смазване при нормални условия на експлоатация. Спецификации: АCEA A3/B3, API SL/CF.
                              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                              Honda Dominator 650
                              088ЧЧ93979-->Борис
                              0878956Ч38-->Борис

                              Коментар


                              • #30
                                От: Пълна синтетика в Нивата

                                Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                                ...понеже Нивата се кара в провинцията, зимата температурите са критично ниски и с гъсто масло пали ужасно.. Какво е вашето мнение, достатъчно ли е 15w40 или е по-добре 10W40??
                                Това пише в описанието за маслото:
                                Посочил си главната причина, а именнo че при вашия район имате големи студове, ако имаш финансова възможност, сложи му пълна синтетика 5W40, инак най-спокойно можеш да сложиш и полусинтетика 10W40, карал съм лада 2103 с полусинтетиката и да ти кажа спрямо минералното 15W40, зимата си палеше много по-леко.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X