Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълна синтетика в Нивата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пълна синтетика в Нивата

    Колеги мисля след основния ремонт да си сипя 5В40 пълна синтетика примерно на Лики моли. Но Един стар лададжия от където си купувам частите каза цитарам по спомен "да не стане след 10000 км да правиш пак ремонт", при което ме хвърли леко в смут. И ми каза че 10В40 е добре или 15В40. Но предполага разбиранията му за маслата му са остарели и затова питам тук. Някой от вас колеги кара ли Нивата си с пълна синтетика 5В40?

  • #2
    До: Пълна синтетика в Нивата

    Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
    Колеги мисля след основния ремонт да си сипя 5В40 пълна синтетика примерно на Лики моли. Но Един стар лададжия от където си купувам частите каза цитарам по спомен "да не стане след 10000 км да правиш пак ремонт", при което ме хвърли леко в смут. И ми каза че 10В40 е добре или 15В40. Но предполага разбиранията му за маслата му са остарели и затова питам тук. Някой от вас колеги кара ли Нивата си с пълна синтетика 5В40?
    Да аз познавам доста хора които карат и ниви и други лади с 5W40 синтетични масла и няма проблеми но това какво масло ще сипеш в автомобила си не е въпрос на предпочитания и мнения а на констуиране на мазилната уредба на двигателя той за какво е направен в какви температурни режими ще се използва с какво натоварване е и с какви части е направен и много други фактори да не ти ги обяснявам всичките.В синтетичните масла има много плюсове и аз винаги съм предпочитал синтетика но те съветвам да сипеш 10W40 пълна синтетика това с 5-40 е малко пресилено за нашия климат и за лада все пак няма да и навредиш ама и файда няма все едно на някой тир от международния транспорт да му сиипеш синтетика какво ще постигнеш?
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

    Sofrace Offroad Team

    Коментар


    • #3
      До: Пълна синтетика в Нивата

      Определено няма да се разсърди двигателя на хубаво масло. Мани ги тия дето с м10д са строшили и татковата жигула, и дядовата, но дават съвети.

      Моята теория по въпроса е, че 5W40 се изплаща даже само от по-малкия преразход на студено, за зимата.

      Коментар


      • #4
        До: Пълна синтетика в Нивата

        Колега сипи полусинтетично висококачествено масло от доказан производител 10W-40, но не закупено от големите хипермаркети а от дилър. Да отговаря на следните стандарти по API: SL/ CF и ACEA: A3/ B4 но при условие, че двигателя е с инжектор и каталитична система. Ако си на газ трябва да отговаря и на този показател. По тия показатели отговаря на изискванията и на по съвременните двигатели построени след 2000 год. Пълната синтетика е излишен разход на пари.
        Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

        Коментар


        • #5
          До: Пълна синтетика в Нивата

          Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
          на някой тир от международния транспорт да му сиипеш синтетика какво ще постигнеш?
          Те одавна са с пълна синтетика и карат над 20 000 км между смените.Докато ти е нов двигателя можеш да сипеш и синтетика но няма много смисъл. По мойте скромни наблюдения този двигател най добре се държи с полу синтетика през първите 100-150 000 километра.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            До: Пълна синтетика в Нивата

            Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
            Колеги мисля след основния ремонт да си сипя 5В40 пълна синтетика примерно на Лики моли. Но Един стар лададжия от където си купувам частите каза цитарам по спомен "да не стане след 10000 км да правиш пак ремонт", при което ме хвърли леко в смут. И ми каза че 10В40 е добре или 15В40. Но предполага разбиранията му за маслата му са остарели и затова питам тук. Някой от вас колеги кара ли Нивата си с пълна синтетика 5В40?
            Отговора ми на такива "специалисти" е само широка усмивка и пожелание: "Лек ден".

            И едно жокерче - виж им вискозитетите при 100 градуса - просто сравни данните от някоплко масла на един и същ производител.
            Нещата не опират само до вискозитет де, но и той дава свойта дан.

            ...а и конкретното масло е далееееееч по-добро от М10Д, с което тия двигатели се караха някога.

            ПП:Карам си дизела с 5W40. Ако същия чуе и това, ще ми даде визитка на сервиза си, щото според него до утре няма да имам двигател.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Пълна синтетика в Нивата

              Здравейте.
              Ето виск-темп. графики на долупосочените масла -въпросното лики-моли 5w-40,лики -моли 15w-40+SAE 30 -каквото е М10Д- и 0w-40 за сравнение(на други фирми ,но показателите са характерни за съотв.вискозитетни класове):

              Долу в таблицата-с/у температурата е съотв. кинемат.вискозитет.
              http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...W-40%20(1).pdf

              http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...E%2015W-40.pdf

              http://www.igol-bg.com/downloads/TRA...0W%20%2030.pdf

              http://www.mobil.com/Poland-English/...il_1_0W-40.asp
              ..няма нужда от коментари кое е "гъсто" и "тънко"...и най-вече "кога е тънко"..А че цените са "дебели",ясно...
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #8
                До: Пълна синтетика в Нивата

                Първоначално публикуван от Torque Преглед на мнение
                ..няма нужда от коментари кое е "гъсто" и "тънко"...и най-вече "кога е тънко"..А че цените са "дебели",ясно...
                Ъхъ я. Това и казвам.

                Сега, ако се намери на същите и при 0 градуса, разликите ще са потресающи в полза на синтетиката.

                ...пък и там, мие, едно, друго....
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Пълна синтетика в Нивата

                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  Те одавна са с пълна синтетика и карат над 20 000 км между смените.Докато ти е нов двигателя можеш да сипеш и синтетика но няма много смисъл. По мойте скромни наблюдения този двигател най добре се държи с полу синтетика през първите 100-150 000 километра.
                  Съгласен но се опитах да дам пример с камион разработван по времето на направата на нивовия двигател те на новите с евро 4,5 май смяната им е на и над 50000км но не това е важно а представи си каква ще е разликата в общата цена на масото колко побираха около 40лт май на смяна е има ли смисъл от чак такива изхвъряния то купето на нивата няма да може да скапе двигателя ако се кара само със синтетика.
                  Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                  Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                  Sofrace Offroad Team

                  Коментар


                  • #10
                    До: Пълна синтетика в Нивата

                    Колеки Аз карам Нива от 2 години . До сега тя беше в гаранция и сьм и сменял маслото както трябва по книжка . Обаче пьрвият пьт след смяната на оригиналното масло си позволих да сипа полусинтетика която не предлагат в гаранционият сервиз . При втори задьлжителен преглед ми смениха маслото сьс сервизно /оригинално за марката ВАЗ !!! / . Но след смяна на масло колата започна да се движи при 3000 оборота на 5-та скорост сьс 80/90 км/чз . Докато преди да го сменят Нивата се движеше сьс 100/110 км/чз при 3000 об . При трета задьлжителна смяна на маслото около 15500 км предпочетох да сипя пак полу синтетика но сипах пьлна синтетика . Нивата вьзвьрна пьрвоначалният си режим на работа . Забравих да отбележа , когато се наложи да сменя за пьрви пьт полусинтетичното масло то беше много по-бистро от минеалното когато и то бе за смяна(имам в предвид ,че си бе навьртяло километрите) за това предпочетох пьлна синтетика . Очаквайте отзиви .

                    Коментар


                    • #11
                      До: Пълна синтетика в Нивата

                      Първоначално публикуван от cernia.1977 Преглед на мнение
                      ... Но след смяна на масло колата започна да се движи при 3000 оборота на 5-та скорост сьс 80/90 км/чз . Докато преди да го сменят Нивата се движеше сьс 100/110 км/чз при 3000 об
                      Бре! Нива-автоматик?

                      Коментар


                      • #12
                        До: Пълна синтетика в Нивата

                        Няма двигател, който ще се разсърди на синтетика. Все едно аз да се намръщя на скъпо уиски. А тоя майстор .........
                        Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
                        -----------------------------------------------
                        Питието определя съзнанието....
                        -----------------------------------------------
                        0887770735

                        Коментар


                        • #13
                          До: Пълна синтетика в Нивата

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Бре! Нива-автоматик?
                          Не бе не е автоматик а просто на човека му тече масло върху съединителя и от синтетиката му боксува малко повече а с полусинтетиката по малко аз друго обяснение нямам за рязката промяна в предавателните числа. Май се превърнахме в рибарски форум и се надлъгваме кой по голяма риба е хванал и май колегата ни помисли всички за риби.
                          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                          Sofrace Offroad Team

                          Коментар


                          • #14
                            До: Пълна синтетика в Нивата

                            Мерси за отзивите на всички, след като го разработя двигателя ще си налея пълна синтетика, НО с какъв индекс значи 5В40 го дават пълната синтетика, докато 10в40 в повечето случай го дават полусинтетично. Т.е кой индекс да сложа.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Пълна синтетика в Нивата

                              Който искаш. Ако искаш полусинтетика - 10W40 ако искаш пълна - 5W40 или дори 0W40.

                              А това че го разработваш няма никакво значение, стига да не си решил да правиш първата смяна на 1000-2000км. Тогава не си струва допълнителните пари за пълна синтетика.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X