Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво може "Нива"-та

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Какво може "Нива"-та

    Здравейте отново колеги-днес имах доста свободно време и без много да му мисля събрах бойната група и се отправихме към покрайнините на вр.Бакаджик.Задачата беше да пробием преспите и да влезем да караме в същината на гората...с доста зор и засилки успяхме.
    Прикачени файлове

    Коментар


    • До: Какво може "Нива"-та

      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
      Модератор: Темата произхожда от тук

      Колеги с НИВИТЕ - аз съм много нов и бос по Нивата , но :

      Искам да споделя моето мнение за този автомобил - джип - приятел :

      Преди 3 дни тръгнах за Гърция с моята НИВА. Така се наложи - можеше да я оставя на колегите там да си вършат работата и за това . Пътуването по асвалт си е малко уморително - усещат се вибрации , караш със 100 максимум ( иначе става шумно ), седалката ще я сменям - заради удобство. Разхода - 9.5 лв на Газ , малко повече на бензин - 13 литра ( но центровката е на Газ).
      Не се наложи да я изоставям и се върнах с нея - около 2000 км , от които над 300 по черен път. За жалост - черен път в Гърция е като наш асвалтов с дупките - но ....пак намерих къде да я пробвам тежко катерене.
      Връщайки се в БГ - минах през Благоевград . След хотела - отидох да посетя парк Рила. Имаше много сняг - охраната ме посъветва да се пробвам през по-долен път ( преди дървените стобори ) - да видя до къде ще стигна ....? С усмивка !
      След влизането по черния път - покрай къщичките - се отива към връх Царев връх . Само верижен трактор е минавал и направил просеки и писти.
      Та, колата за която и аз бях скептичен - мога само да и се възхитя.
      Бях с джипиеса и стигнах до края на следите от верижния трактор - на височина 1780 м ( НВ) От там започваше сняг и ..... нямаше вече път . Отделно паднали дървета само за резачка.
      На връщане - падна мъгла ( през цялото време валя средно между сняг и дъжд ).
      Та на връщане се обърках и хванах друга просека ( следите дълго ще личат ). Слезнах до края на просеката и ...... за втори път се наложи да качвам Царев връх . НИВАТА успя и втори път - въпреки доста мократа пръст ( кал) вече . Отделно има вода от дерето , но .... за Нивата нямаше проблеми.
      До тук всичко е нормално, но..... аз съм с гуми за асвалт ( вероятно от бус ). Нивата е без каквато и да е подготовка - фабричното си изпълнение. Няма лебедка . Въобще - идилия !
      Ако някой е наоколо - може да отиде да качва този маршрут - доста е приятно . Може да се ориентита по следите на Нивата - те доста време ще се виждат (наоколо няма живот ) И да каже колко градуса е наклона ?
      Като чета колегите как си подготвят колите ( НИВИТЕ) - се чудя къде ли карат с толкова сериозна подготовка ? Споделете и на мен !
      Снимал съм малко - но сега съм просто разбит и - ще качвам друг път клиповете.
      За Нивата - или добро , или нищо - всичко друго е незнание !
      Трудно е да се повярва , че с толкова малък двигател може да се изкачват върхове ! Аз повярвах вече ! ( а мислех друго )
      Поздрави на всички колеги !
      Поздрави и от мен! От днес съм във форума! Един приятел ме запали. Под 10 л. ми гори и на бензин и на газ. С газов инжекцион Бардолини съм. Нивата я купих нова - на 2 г. е. И вече съм минал 60 000 км.

      Коментар


      • До: Какво може "Нива"-та

        А някоя снимка в действие за да сме по темата???Или още ти е новичка и не си я прежалил???

        Коментар


        • До: Какво може "Нива"-та

          Първоначално публикуван от Doni_62 Преглед на мнение
          Поздрави и от мен! От днес съм във форума! Един приятел ме запали. Под 10 л. ми гори и на бензин и на газ. С газов инжекцион Бардолини съм. Нивата я купих нова - на 2 г. е. И вече съм минал 60 000 км.
          как под 10л.бре да нея припалваш само на паркинга.обикновенно горят малко повече.

          Коментар


          • До: Какво може "Нива"-та

            Явно говориш за разход извън града лятно време при идеални пътни условия и скорост около 80-90км.ч.В момента повечето Ниви на колегите и моята разбира се горят реално 15-18 газ,тъй като се експлоатират в сравнително тежки зимни условия.Сигурен съм,че и твоята ще даде такъв разход,ако тръгнеш да караш след мен-/нас/.

            Коментар


            • До: Какво може "Нива"-та

              Колеги пишете реални неща и аз карам нива но при този терен в който е снимана разхода да е под 20л. не зависимо газ-бензин.просто сънища.Моята е 20л.бензин.За равносметка Нисан Терано 2.8 -18л дизел

              Коментар


              • До: Какво може "Нива"-та

                Колеги днес Нивата ми прави точно 2 години в моите ръчички-та по този повод реших да и напомня за какво е при мен...и тя да ми покаже какво може...
                Прикачени файлове

                Коментар


                • До: Какво може "Нива"-та

                  Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
                  Колеги днес Нивата ми прави точно 2 години в моите ръчички-та по този повод реших да и напомня за какво е при мен...и тя да ми покаже какво може...
                  В цялата тази фотосесия главните герои май са дългите въжета,талпите и крика.Иначе Нивата е номер 1 .Пет години я коланих мойта 85-ти набор червена хубавица.Никъде не ме е предавала,само веднъж легнах на корем върху един лед и гумите останаха сираци.Добре че имах телефон....и дойде един Белорус.Пък снимки ...не трябваше да се правят
                  МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                  Коментар


                  • До: Какво може "Нива"-та

                    Сега гледам си с Фероза-как е тя като проходимост-какви са ти впечатленията?Винаги съм се заглеждал по Ферозите-кефят ме и ми се струва,че са яки машинки-твоите впечатления колега?

                    Коментар


                    • До: Какво може "Нива"-та

                      Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
                      Сега гледам си с Фероза-как е тя като проходимост-какви са ти впечатленията?Винаги съм се заглеждал по Ферозите-кефят ме и ми се струва,че са яки машинки-твоите впечатления колега?
                      Моите впечатления са че не е по добра от Нивата:1-по-ниска проходимост,2-по -малко вътр.пространство,3-неоправдано скъпа поддръжка(един възд.филтър струва 25 лв.,а пък ако го видиш какъв ташак е...),4-гори повече(и на газ и на бензин),5-по-ниска товароносимост(4 души и си на тампони),6-отвратителна возия(и лошото е че е непоправимо,7-слаба ел.система(детско генераторче-включени фарове и като светна бойния фар....кандила),8-слаб съединител(вече два пъти замирисва),9-доста гние,дори шасито което би трябвало да е последно.Знам,че много колеги ще кажат..да карам Нива-и това ще стане или да правя доработки,но какъв е смисъла ...да ги направили в завода.Но като гледам наследника на Фероза-Териос се успокоявам.Въобще автомобилостроенете върви към все по-големи простотии и изгъзици(електроники,комън рейли).Не случайно Нивите,G-класите ,Тойоти до 95 год държат цени макар да са на 4-5 петилетки.
                      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                      Коментар


                      • До: Какво може "Нива"-та

                        Колега,Mihov 1969,шапка ти свалям за това което си изказал по-горе.Евала още един път,защо ли....защото постоянно чувам врели некипели за западните джипове и затова нивата колко се чупела и че постоянно си "под нея" за ремонт от личен опит мога да кажа че 1.6 е била до време немога да кажа точна дата,но мисля че последния модел на нива със стария "фейс лифт"-полегналите стопове е някъде до 1993-1994,след това пускат за много малко време през 1995 нива също със 1.6 мотор,но вече с новият "фейс лифт"-стоповете нагоре и таблото от новото.Това което искам да кажа е че хората остват с отрицателно впечатление поради доста причини при покупна на лада нива(говорим за 1.6).1Купето видимо в добро състояние,но след по-малко от година експлотация и юркане по баирите или както е в моя случай 24/7 с ремарке на опашката започва да покзва вече оморените места на купето,не от руска "недодяланост" на всекиго е известно за умората на метела,е какво ще правим с ламарина на 30+год,която е с дебелина 4-5мм.2Някой тарикат зада се откачи от на пръв поглед хубавата нива,бам слага подобрителче в двигателя...като иде копувачът леле...тя работи пушка двигателя спи и така.3 За 20+години експлотация и дърляне тая нива е нормално да предаде ходовата част,че има ли джип който е дрънкан 20години и да не е счупил нищо.Лично аз мога да ви кажа,хорта плюят нивата,но напразно-тук не говорим за подготовка на джип,която в крайна сметка дасе равнява на стойноста на апартамент в гр.Благоевград(просто давам пример),говорим си за кола която след покупката си да започне даси върши задълженията.Вярно е има някой калпави неща по нивата и едно от тях е руският съединител,но хората са измислили заместител немски Лук.Руски съединител при мен неможе да издържи и 6000км заради ремаркето с Лук вече 40 000км не е мръднало нищо.Използвам си нивата като градска кола и междо градска,занимавам се с животновъдство и през латото говедата ходят по гората.В месноста безбог над Добринище-та зада се стигне до хижа безбог има 2 начина.1с лифта,което си е един вид изживавяне защото лифта е от старите седалкови за 2ма човека.2С кола(джип),случката е следната тръгват едни момчета с няколко джипа,по спомен Г-класа тойота нисан и последния немога да си го спомня та питат ме мен-абе може ли да ходи джип до хижа безбог.Аз им отговорих ами до сега лично аз с моята нива съм се качил на 10 пъти...отговор от единия шофьор ехеее щом тая нива се е качила то остава ние дане се качим,незнам може и да бяха някой колеги от форома,но на тругия ден отивам аз да видя как е стоката и засичам отново момчетата с джиповете и пак тоя надутия казва...абе ти верно ли ходиш с тая нива на хижа безбог-отговорих му аз ако не вярваш оди питай лифтаджиите.Човека каза ми то тоя път е ужас,стигнахме до някъде и се отказахме върнахме се направо отвратителен път.Ето пак го казвам изкачил съм се над 20пъти по тоя отвратителен път и нивата е още здрава движи си и нищо не съм сменял,пък е дасе строши нещо.Ремонта ще е за 10-20леа както се казва-Кво ти пука.Колега mihov 1969 сее изразил много правилно-купи си стара барака и да видиш кво те чека,тук искам да отбележа и нещо друго.Колкото по нови стават джиповете,толкова по "паркетни"стават а руския колкал от както е създаден и до ден днешен нищо не е променено и не вярвам скоро дасе промени нещо.Един ден рано или късно старите джипове ще остана в историята-нищо не е вечно.

                        Коментар


                        • До: Какво може "Нива"-та

                          С трима колеги ходихме по работа в Беласица (планина до Петрич, м/у България и Гърция. Пътувахме с Нива 1,7и. Не знаехме пътя в планината, затова се качи да ни води местен човек с опит. Беше дъждовно и много кално, но от хубавата кал, дето сама пада от гумите. По едно време пътя се превърна в стръмна урва, насечена от дълбоки вади, отляво - свлачище 50-60м, отдясно - няколко метра стръмна стена, а шофирането мина в категорията "руска рулетка". Едно място ми се видя по-твърдо и спрях, за да слезнат хората - поне за тях да не мисля. Продължих нагоре с голямо кълчене, но накрая намерих обръщало и след 4-5 маневри тръгнах обратно. Когато слязохме благополучно в селото, питах водача с кой акъл ни е завел на онова кофти място, а той ме разби: "Вчера там с моя джип се преобърнах в урвата и исках да видя дали Нивата ще мине"...
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • До: Какво може "Нива"-та

                            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                            С трима колеги ходихме по работа в Беласица (планина до Петрич, м/у България и Гърция. Пътувахме с Нива 1,7и. Не знаехме пътя в планината, затова се качи да ни води местен човек с опит. Беше дъждовно и много кално, но от хубавата кал, дето сама пада от гумите. По едно време пътя се превърна в стръмна урва, насечена от дълбоки вади, отляво - свлачище 50-60м, отдясно - няколко метра стръмна стена, а шофирането мина в категорията "руска рулетка". Едно място ми се видя по-твърдо и спрях, за да слезнат хората - поне за тях да не мисля. Продължих нагоре с голямо кълчене, но накрая намерих обръщало и след 4-5 маневри тръгнах обратно. Когато слязохме благополучно в селото, питах водача с кой акъл ни е завел на онова кофти място, а той ме разби: "Вчера там с моя джип се преобърнах в урвата и исках да видя дали Нивата ще мине"...
                            То това намирисва на психопатия....що не го интервенирате нещо този водач..я лоботомия,я кютек.
                            МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                            Коментар


                            • До: Какво може "Нива"-та

                              Абе "трапер" ти си много спокоен човек Шапка ти свалям. Докато четях и ми се дигна адреналина.
                              С какъв джип се е обърнало в урвата това говедо?

                              Михов радвам се, че сравняваш впечатленията си от фероза и нива. Малко хора биха били обективни. Особено в полза на Нива.
                              Последно редактирано от Гергин; 07-02-10, 09:27.
                              Пийте червено вино! Дава здраве.
                              А то ни трябва за да пием ракия!

                              Коментар


                              • До: Какво може "Нива"-та

                                Първоначално публикуван от ggs Преглед на мнение
                                Абе "трапер" ти си много спокоен човек Шапка ти свалям. Докато четях и ми се дигна адреналина.
                                С какъв джип се е обърнало в урвата това говедо?

                                Михов радвам се, че сравняваш впечатленията си от фероза и нива. Малко хора биха били обективни. Особено в полза на Нива.
                                Бил е със Сузуки Самурай. Според него на колата нищо й нямало, само покривът малко се смачкал и стъклата ... Явно, главата му е много твърда, а и вътре няма много за мачкане.
                                Последно редактирано от trapper; 07-02-10, 09:42. Причина: уточнение
                                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X