Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НИВА 1.7mi-проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: НИВА 1.7mi-проблем

    Има клапан за рециркулация на изгорелите газове, не е от него. Датчикът за който говориш е TPS, и от него не е.

    Коментар


    • #32
      От: До: НИВА 1.7mi-проблем

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Заменям пълен комплект части за МИ срещу пълен комплект части за карбураторно хранене
      Прочетох темата едва сега. Имам пликче с някакви части за ладов карбуратор. Ако още ти трябват - давам ти ги.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #33
        От: НИВА 1.7mi-проблем

        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
        Нямам инжекция Нива, но освен стъпково моторче (което се почиства лесно с нафта ) има и друг датчик.
        Просто дадох насока , а нататък .......трябва си търсене . Ако е БМВ да ти кажа къде е ...
        Все пак ето още малко насоки:
        http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=2355
        Освен това нека погледне дали има клапан за изгорели газове . От него идва същия проблем - на обороти си работи добре, но на празен ход и гасне, и работи малко неравномерно ..... и се усеща по редуването на газовете в ауспуха.
        Има ли неравномерна работа на място ?
        Няма неравномерна работа, работи като часовник на празен ход. Понякога/ често/, но не винаги, при отпускане на педала и едновременно изключване от скорост, гасне с рязко спадане на оборотите/ не успявам да ги задържа с педала на газта/. Понякога оборотите само намаляват драстично / плавно/, ДВГ притриса и оборотите рязко се качват до 900 с абс. стабилна работа на празен ход. И понякога/ рядко/ всичко е съвсем нормално. Кое е стъпковия мотор и кое му се чисти? Утре ще проверя дали клапаните са с хидрокоменсатори. В посочения линк говорят за МАП-сензорът, който при Нива е до моторчето на чистачките, а Нивите на ЕОН би трябвало да са пълноинжекционни, които трябва да са с МАФ- сензор, нещо момчето от сервиза не е в час.

        Коментар


        • #34
          От: НИВА 1.7mi-проблем

          За подобен проблем на пълноинжекционна ми препоръчаха първо да си проверя всички маси.
          Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

          Коментар


          • #35
            От: НИВА 1.7mi-проблем

            M797-E2.pdfНатиснете снимката за да я уголемите

Име:1.JPG
Прегледи:1
Размер:23.4 КБ
ID:5246543
            Първоначално публикуван от Нешо 68 Преглед на мнение
            Няма неравномерна работа, работи като часовник на празен ход. Понякога/ често/, но не винаги, при отпускане на педала и едновременно изключване от скорост, гасне с рязко спадане на оборотите/ не успявам да ги задържа с педала на газта/. Понякога оборотите само намаляват драстично / плавно/, ДВГ притриса и оборотите рязко се качват до 900 с абс. стабилна работа на празен ход. И понякога/ рядко/ всичко е съвсем нормално. Кое е стъпковия мотор и кое му се чисти? Утре ще проверя дали клапаните са с хидрокоменсатори. В посочения линк говорят за МАП-сензорът, който при Нива е до моторчето на чистачките, а Нивите на ЕОН би трябвало да са пълноинжекционни, които трябва да са с МАФ- сензор, нещо момчето от сервиза не е в час.
            Код Р 1514 пише за него. Но е за пълна инжекция.
            Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

            Коментар


            • #36
              От: НИВА 1.7mi-проблем

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Тъкмо тихата работа на клапани, които не са с хидравлика, е повод за тревоги. Мисля, че с хидравлика е следващият вариант на този двигател. Но ти провери.
              Клапаните се оказаха с обикновени повдигачи. Един всмукателен се оказа с недостатъчна хлабина, но поради няколкото изминати километра след регулирането му засега няма да изкажа мнение. Проверих Ламбдата, която се оказа с четири кабела. Не бях сигурен кой, как, за къде и предположих, че има два, които дават сигнал. Единият показва 0.7-0.8 В на празен ход при неразкачен куплунг, като за около 20 сек. плавно намалява до 0.63 В със стъпка 0.01 В. При рязко отваряне на дрос. клапа, напреж. рязко пада до 0.1-0.2 В и при затваряне на клапата рязко се вдига до 0.8 В. Другият кабел показва 0.13 В, като при промяна на оборотите варира до 0.01 В. Датчикът за скорост външно изглежда читав, към него влизат три кабела. Дали има начин за проверката му? Преди време смених МАП-сензорът с друг от Опел, нямаше ефект.

              Коментар


              • #37
                От: НИВА 1.7mi-проблем

                Първоначално публикуван от fireman160 Преглед на мнение
                За подобен проблем на пълноинжекционна ми препоръчаха първо да си проверя всички маси.
                Днес проверявах масата, но не открих проблем. М/у другото този съвет ме подсети, че пропуснах да закача едининият кабел, за което Благодаря!

                Коментар


                • #38
                  От: НИВА 1.7mi-проблем

                  Ако няма датчик за обороти на празен ход (в което се съмнявам) -тогава трябва да има жигльор за обороти на празен ход, който е запушен..... или нерегулиран.
                  Един ЕЛКОН оправя проблема.

                  Коментар


                  • #39
                    От: НИВА 1.7mi-проблем

                    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                    Ако няма датчик за обороти на празен ход (в което се съмнявам) -тогава трябва да има жигльор за обороти на празен ход, който е запушен..... или нерегулиран.
                    Един ЕЛКОН оправя проблема.
                    Чукча пак не читател. Двигателят е моноинжекционен и няма такива неща като жигльори и датчик за празен ход.

                    Нешо:
                    на празен ход и загрял двигател, ламбдата трябва да ходи непрекъснато от 0.1 до 0.8 и обратно, поне веднъж на 2 секунди. Ако не, има проблем или с нея, или по някаква друга причина компютърът работи в авариен режим.

                    Коментар


                    • #40
                      От: НИВА 1.7mi-проблем

                      Тя трябва да се мени, ама това не може да се отчете с прост мултицет за 5 лв. Особено ако работи правилно.

                      Коментар


                      • #41
                        От: НИВА 1.7mi-проблем

                        Първоначално публикуван от amitko Преглед на мнение
                        Тя трябва да се мени, ама това не може да се отчете с прост мултицет за 5 лв. Особено ако работи правилно.
                        Защо да не може? Досега не съм виждал такъв прибор, който да отчита по-бавно от 5 пъти в секунда.

                        Коментар


                        • #42
                          От: НИВА 1.7mi-проблем

                          Първоначално публикуван от Нешо 68 Преглед на мнение
                          Клапаните се оказаха с обикновени повдигачи. Един всмукателен се оказа с недостатъчна хлабина, но поради няколкото изминати километра след регулирането му засега няма да изкажа мнение. Проверих Ламбдата, която се оказа с четири кабела. Не бях сигурен кой, как, за къде и предположих, че има два, които дават сигнал. Единият показва 0.7-0.8 В на празен ход при неразкачен куплунг, като за около 20 сек. плавно намалява до 0.63 В със стъпка 0.01 В. При рязко отваряне на дрос. клапа, напреж. рязко пада до 0.1-0.2 В и при затваряне на клапата рязко се вдига до 0.8 В. Другият кабел показва 0.13 В, като при промяна на оборотите варира до 0.01 В. Датчикът за скорост външно изглежда читав, към него влизат три кабела. Дали има начин за проверката му? Преди време смених МАП-сензорът с друг от Опел, нямаше ефект.
                          Започвам с клапаните- един всмук. беше с недостатъчна хлабина. След регулиране основният проблем не се оправи, въпреки, че отначало имаше признаци за това, но се оказа друг категоричен положителен ефект. Изчезна едно неприятно придърпване и забиване при движение на 1 и 2 предавка. Усещането беше, че има задръжка в педал-жило-клапа и трябваше да се работи със съединител. А колко спрейове изпръсках! Но основният проблем си остана. Тъй като не бях съвсем наясно с инжекционните системи, решиш да се заема с малко ограмотяване. Оказа се, че моноинжекцията на Ладата си е истинска. Има си и TPS/ датчик за положение на клапата/, Стъпково моторче/ някои му казват байпас, Регулатор за празен ход/ и т.н. Всъщност главните заподозряни се оказаха Ламбдата, Стъпковото моторче/СМ-така ще го наричам/ и TPS. Следва!

                          Коментар


                          • #43
                            От: НИВА 1.7mi-проблем

                            Започвам със Стъпковото моторче. От много места чух, че се почиства, но така и не разбирах какво точно се почиства и защо след като се почисти ще работи добре. Стана ми ясно, че СМ представлява клапан, през който се пропуска въздух в режим на празен ход и реших, че най-вероятно се зацапва леглото на този клапан и се запушва отвора. Приблизително и такива напътствия получих от "запознати". Свалих СМ /малко е неудобно/, изпълних процедурата по почистването и като видях резултата, реших, че всичко е о.к. Както се казва да ама не, ефект никакъв. Свалих отново СМ и след като попрочетох тук там, разбрах, че трябва да се разглобява. То е занитено с три нита, които изпилих, няма да разказвам как скъсах четирите косъмчета като го отварях и как разгадавах кое за къде е за да ги запоя. Тук стигам до най-важното- осъзнах какъв е проблемът на моето СМ. Това е свързано със самата конструкция и вероятно повечето СМ страдат от този недостатък, а именно: Възвратно-постъпателното движение на клапана се осъществява от червячна предавка като винта е блокиран от две зъбчета, които влизат в два шлица, изработени във вала. Така той не се върти, а се движи постъпателно. Тези шлици обаче се пълнят с нагар и се затруднява движението на вала. При по- голямо съпротивление, зъбчетата/ от пластмаса/ се заоблят и вала превърта. Това е особенно при положение когато клапана е затворил. В последващ режим на празен ход клапана трябва да отвори, но ако е затруднено преместването му, той превърта и не се оваря. Та почистването на СМ се състои най- вече в почистване на шлиците на вала.
                            В заключение да кажа, че в момента карам много комфортно, мн. рядко изгасва след продължително движение на празен ход. Поздрави!

                            Коментар


                            • #44
                              От: НИВА 1.7mi-проблем

                              Първоначално публикуван от Нешо 68 Преглед на мнение
                              Започвам със Стъпковото моторче. Свалих отново СМ и след като попрочетох тук там, разбрах, че трябва да се разглобява. То е занитено с три нита, които изпилих, няма да разказвам как скъсах четирите косъмчета като го отварях и как разгадавах кое за къде е за да ги запоя. Тук стигам до най-важното- осъзнах какъв е проблемът на моето СМ. Това е свързано със самата конструкция и вероятно повечето СМ страдат от този недостатък, а именно: Възвратно-постъпателното движение на клапана се осъществява от червячна предавка като винта е блокиран от две зъбчета, които влизат в два шлица, изработени във вала. Така той не се върти, а се движи постъпателно. Тези шлици обаче се пълнят с нагар и се затруднява движението на вала. При по- голямо съпротивление, зъбчетата/ от пластмаса/ се заоблят и вала превърта. Това е особенно при положение когато клапана е затворил. В последващ режим на празен ход клапана трябва да отвори, но ако е затруднено преместването му, той превърта и не се оваря. Та почистването на СМ се състои най- вече в почистване на шлиците на вала.
                              В заключение да кажа, че в момента карам много комфортно, мн. рядко изгасва след продължително движение на празен ход. Поздрави!
                              Ти изби рибата .... как ще разглобяваш стъпково моторче.......може аз да съм изостанал, може това моторче да е друго - не знам До сега съм чистил толкова моторчета и дори за миг не съм помислял да го разглобя...
                              Все пак - браво за смелостта. Понякога да не знаеш си е предимство. Разбрах че и СМ може да се разглобява.....дано да си снимал ....?
                              Иначе - сваляш СМ, потапяш го в буркан, съд с нафта, АМБ, бензин - каквото ти харесва и започваш да го движиш (това което се движи в него). Така го промиваш в няколко "води" и си готов.
                              Направо ти се възхищавам ..... браво, че си успял .
                              Поздрави !

                              Коментар


                              • #45
                                От: НИВА 1.7mi-проблем

                                Хубаво е, да се почисти и гнездото на стъпковото моторче. В Италия механика ми ме посъветва да го почистя с ацетон.
                                Не е лошо, да се поичисти и дроселовата клапа и стените ноколо нея. Пак с ацетон.

                                ПП: Не става въпрос за Нива , ама гадорийките ги правеше същите. И аз като не знам, първо си купих ново стъпково моторче за 128 еури.
                                Последно редактирано от TigerHunter; 03-02-11, 22:58.
                                Your conscience is all you can take to your grave.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X