Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Водата ври- причина?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Водата ври- причина?

    Надуването в разширителния съд при мен се случваше след смяна на гарнитурата и нешлайфане на главата от некадърниците, които я смениха. Главата трябва да се провери за пробойни, особено щом вече се е пукала нещата си отиват на нова. Провери колко струва чисто нова такава вместо да се чудиш - сигурно е 200-250 лв. Не си заслужава да се занимаваш със заварявания и чудесии - все някога пак ще се спука на същото място, а и може да има и други пукнатини. Я поне я снимай.
    Александър

    Коментар


    • #17
      От: Водата ври- причина?

      С парно се прибрах от Етрополе до София и ми похарчи съвсем малко вода.Температурата стой малко преди червеното. Ето и малко снимки.
      Тази е преди ремонтите.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Predi remontite.jpg
Прегледи:1
Размер:173.4 КБ
ID:5407600
      Тази е след първото шлайфане. Виждат се леки дупчици на мястото на заварката и майстора ме върна да ми я заварят и шлайфат отново. След новата заварка и шлайфане резултата е същия (вижда се на следващите снимки) и я сглобихме така Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sled pyrvo shlaifane.jpg
Прегледи:1
Размер:199.6 КБ
ID:5407601
      Тези снимки са след второто отваряне Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sega3.jpg
Прегледи:1
Размер:216.6 КБ
ID:5407604Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sega2.jpg
Прегледи:1
Размер:162.4 КБ
ID:5407603Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sega1.jpg
Прегледи:1
Размер:187.3 КБ
ID:5407602Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sega4.jpg
Прегледи:1
Размер:171.4 КБ
ID:5407605
      За да няма тези дупчици на мястото на заварката, трябвало да се вземе материал за изследване и да се направи абсолютно същия. После с него да се навари. Това обаче от отдавна не се било правело

      Коментар


      • #18
        От: Водата ври- причина?

        Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
        С парно се прибрах от Етрополе до София и ми похарчи съвсем малко вода.Температурата стой малко преди червеното
        Значи имаш проблем с радиатора или перките за охлаждане. Прегряването и пукването на главата е следствие.

        Тези перки чувал ли си ги да се включват?

        Коментар


        • #19
          От: Водата ври- причина?

          Знам само предната перка на радиатора, която работи. Втората не знам къде е.
          Може да си абсолютно прав, защото след първия ремонт колата се държеше както преди него. И аз си мисля че причината е другаде, затова питах за блока.
          Радиатора не знам как да го проверя, освен че е горещ и в двата края. Втората перката обаче мога да я пусна с външни кабели от акумулатора, само кажи къде да я търся.

          Коментар


          • #20
            От: Водата ври- причина?

            На инжекционните ниви перките са две, пред радиатора, с отделни бушони, но с общо реле и се включват от компютъра според показанията на датчика за температура на водата. Това, че се включват от компютъра е малко теслица, но са две. Ако е една - къде ли е изгубена другата?

            Коментар


            • #21
              От: Водата ври- причина?

              Ми не съм обърнал внимание дали е една, просто я чувам като се включва. Не е при мен колата, иначе щях да погледна. Колата не би ли трябвало да може да работи и само с едната? Ако беше сглобена колата щях да махна термостата и да видя как ще се държи. Сега обаче съм с вързани ръце и то между чука и наковалнята. Майстора се сърди, защото колата му пречи. Шефа каза че нова глава няма да видя, да се оправям с тази или да търся втора употреба, каквато не намирам. А и се си мисля , че проблема не е в нея. Имам чувството, че каквото и да направя, накрая аз ще съм виновен. Айде стига съм плакъл .

              Ако изпускат клапаните на втори и трети цилиндър означава, че двигателя работи много неравномерно и се товари. От там следва, че и температурата ще се вдига. Има ли шанс при не отварящ се напълно термостат, да се получи такова прегряване.

              Сега се сещам, че преди да прегрее двигателя, също работеше малко неравномерно. Значи проблема с клапаните може да е бил още от тогава. А клапаните са изгорели следствие на липсата на аванс-процесор.

              Стана добър сценарии .

              Коментар


              • #22
                От: Водата ври- причина?

                Когато охладителната уредба е наред, този двигател не можеш да го прегрееш, каквото и друго да правиш по него. С една перка също работи безгрижно, да. Стига да се включва навреме. Перката трябва да заработи, когато температурата на водата, излизаща отгоре на двигателя, стане около 100-105 градуса.

                Клапаните се опичат от метана, да. Трябва аванс-процесор, иначе изгорелите газове идват по-горещи отколкото трябва и клапаните страдат. Но това е отделен проблем.

                А, да - и на Лада не можеш да извадиш термостата. Той е неразглобяем и виси на три маркуча. Можеш да го изкормиш, разбира се, но това е еднопосочно действие. А иде зима и ще погинеш без парно, защото пък охлаждането е силно преоразмерено.

                Ако те интересува дали термостатът работи, свари си го в едно джезве. Във вряща вода трябва да е напълно отворил, иначе работи в диапазона 87-95 градуса или нещо такова.

                Коментар


                • #23
                  От: Водата ври- причина?

                  При нормални обстятелства не трябва да му бълбука нищо дори и при 110 градуса! За да загрее дотолкова колата щото е без перка или трябва да се движиш в задръстване или да стоиш на място (изключваме офроЛд иСпълненията). На мене няколко пъти когато не ми се включи перката и загрях почти до червеното (вероятно от това ми се опекоха и маслените сегменти). Та тези няколко пъти нищо не е завирало, бълбукало и т.н. - това е защото е с хубава гарнитура, здрава глава и блок и скоро сменени и намазани отвътре с грес гумени съединения. При ремонта да се сменят : термостат, водна помпа, всички маркучи и тези на парното също.
                  Най-бързо се обезвъздушава от най-високата точка (физика) - това според мен е горния маркуч на парното, който лесно се сваля. А после ако искаш си я обезвъздушавай и от капачката на радиатора.

                  П.П. Ясене, да питам само от какво може да не сработи ел.перката по онази твоята схема - от скапано реле, от лош датчик или от лоши контакти някъде?
                  Александър

                  Коментар


                  • #24
                    От: Водата ври- причина?

                    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                    П.П. Ясене, да питам само от какво може да не сработи ел.перката по онази твоята схема - от скапано реле, от лош датчик или от лоши контакти някъде?
                    От всичко това, разбира се.

                    Това с опичането на сегментите е малко афиф теория. Преди тях се накъдря главата.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Водата ври- причина?

                      Втория майстор ме накара да оставя колата да поистине малко. Когато я запалих беше доста под 90 градуса и започнаха да излизат по малко балончета въздух. Той я допълни с вода и я затвори. След малко започна да изхвърля водата, а перката със сигорност работеше. Температурата беше малко повече от 90 градуса. Дори и да не включва навреме перката, веднъж развъртяла трябваше да охлади водата. Това не стана.
                      Въпроса е откъде излизаха тези балончета, след като този двигател се обезвъздушава толкова бързо. Дори и при затворен термостат пак мисля на водата и трябва време да заври. От друга страна при работещо парно не ври (въпреки че пак работи доста гореща), но не забелязах дали ги имаше тези балончета . Утре съм командировка, но ще се опитам сутринта да сваля термостата и вечерта ще го сваря.
                      Ако проблема е в блока, той трябва да е видим нали така. Ако има пукнатина, тя трябва да е в работния ход на буталата, иначе защо да завира?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Водата ври- причина?

                        Късно вдях темата,попаднал си в порочен кръг,сваляш качваш глави без да са избистрени проблемите.Ремонт на глава,без водна проба,без дори да почистят клапаните,без проба за херметичност,без припасване.За заварка на алуминий, знам че омаслено в пукнатината е гаранциа за шупла.Препоръчвам ти Джуни,сервиз за глави правят и водни проби-главата се херметизира,поставя се в течност която се загрява до работна температура и се подава сгъстен въздух,така се откриват пукнатини.Това беше обяснението на мой много добър приател който работи там.Не е проблем да се направи същото с блок,но не знам дали са подготвени за процедурата. Ако желаеш ще те свържа директно с момчето.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Водата ври- причина?

                          Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                          Втория майстор ме накара да оставя колата да поистине малко. Когато я запалих беше доста под 90 градуса и започнаха да излизат по малко балончета въздух. Той я допълни с вода и я затвори. След малко започна да изхвърля водата, а перката със сигорност работеше. Температурата беше малко повече от 90 градуса. Дори и да не включва навреме перката, веднъж развъртяла трябваше да охлади водата. Това не стана.
                          Въпроса е откъде излизаха тези балончета, след като този двигател се обезвъздушава толкова бързо. Дори и при затворен термостат пак мисля на водата и трябва време да заври. От друга страна при работещо парно не ври (въпреки че пак работи доста гореща), но не забелязах дали ги имаше тези балончета . Утре съм командировка, но ще се опитам сутринта да сваля термостата и вечерта ще го сваря.
                          Ако проблема е в блока, той трябва да е видим нали така. Ако има пукнатина, тя трябва да е в работния ход на буталата, иначе защо да завира?
                          Аааа, добре. Балончета си има и като работи перката. Значи въздушна тапа си има, а парното евентуално помага, като я разтиква от задния край на двигателя.

                          Свари си термостата, да се знае, че работи.

                          Проблем и в главата, и в блока се вижда при водна или въздушна проба, понякога само след нагряване.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Водата ври- причина?

                            Ако не съм прочел-извинения,нали не духа газ в охл.с-ма или съм сбъркал колите?Щото май само аз паля и гася на бензин.
                            А тези простотии се правят от името на всички ни.
                            Даника
                            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                            Коментар


                            • #29
                              От: Водата ври- причина?

                              Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                              Втория майстор ме накара да оставя колата да поистине малко. Когато я запалих беше доста под 90 градуса и започнаха да излизат по малко балончета въздух. Той я допълни с вода и я затвори. След малко започна да изхвърля водата, а перката със сигорност работеше. Температурата беше малко повече от 90 градуса. Дори и да не включва навреме перката, веднъж развъртяла трябваше да охлади водата. Това не стана.
                              Въпроса е откъде излизаха тези балончета, след като този двигател се обезвъздушава толкова бързо. Дори и при затворен термостат пак мисля на водата и трябва време да заври. От друга страна при работещо парно не ври (въпреки че пак работи доста гореща), но не забелязах дали ги имаше тези балончета . Утре съм командировка, но ще се опитам сутринта да сваля термостата и вечерта ще го сваря.
                              Ако проблема е в блока, той трябва да е видим нали така. Ако има пукнатина, тя трябва да е в работния ход на буталата, иначе защо да завира?
                              При работещо парно щом изчезва проблема,означава,че имаш проблем с радиятора?Няма логика ако надува от някъде,при пуснато парно да спира.В тоя ред на мисли,се сещам за една причина,задръстил си радиятора със разни стоп-теч добавки,не помагат на мотора но упорито задръстват радиятора.Снимай я тая глава откъм колекторите.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Водата ври- причина?

                                Главата е заварена некадърно. Тоя, който я е заварявал не си е направил труда да я почисти от боклуци. С толкова шупли даже и да не е спукана на друго място, ще надува. Сменяй главата ако няма кой да оправи заварката и направи хубава профилактика на охладителната система.
                                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                                Неизвестен мъдрец

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X