Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Водата ври- причина?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Водата ври- причина?

    Здравейте колеги,
    водата ми завираше и след като свалиха главата имаше цепнатина между 2-ри цилиндър и един воден канал. Заварих, шлайфах и ми я сглобиха. Проблема явно не е бил само там, защото завря отново и то веднага след като я взех от сервиза. Майстора каза, че проблема е бил в некачествена заварка. Отвориха я в друг сервиз и са носили главата отново на заварка (за същата цепнатина), но заварчика не им дал гаранция, че ще стане качествена заварка. Не ми казаха защо. Старата заварка видимо не е мръднала и пак видимо оттам не е минавала вода. Майстора в сервиза ми каза да си търся друга глава, но аз не съм сигурен, че проблема е в нея. Та сега главата е свалена и си е в мен.
    Първия въпрос ми е къде мога да я откарам да ми я прегледат качествено и да открият проблема?
    Втория въпрос ми е може ли да завира от проблем в блока?
    И още нещо, след първото затваряне на двигателя на 2-ри цилиндър налягането е било 6,5 а на 3-ти 8, при нормални 10-11 бара.
    И двамата майстори изключиха термостата и водната помпа като вероятност за проблема.

    Благодаря предварително за съветите!

  • #2
    От: Водата ври- причина?

    Докато се мотаеш по майстори, ще си намериш друга глава за малко пари. Моргите и вторичните са пълни със стари жигулита.

    И да, може да е от блока. Но не е често.

    Компресията в някои цилиндри може да е понижена от обикновено износване на двигателя, но също така от зле настроени и зле паснати клапани.

    И какво точно значи "завря"? Температурата стигна до колко? Само водна пара ли изкарва, или и въздух? И кой модел изобщо ти е колата?

    Коментар


    • #3
      От: Водата ври- причина?

      Ясене, изпревари ме с въпросите.
      Някъде по форума Борко е писал. че са му зачислили служебна Лада Нива с двигател 21214.
      Обаче малко по-вече подробности по километри, процеса на завирането и т.н., са необходими за правилен съвет.
      Да не говорим, че тук са изписани томове по въпроса с прегряванията.
      Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

      Коментар


      • #4
        От: Водата ври- причина?

        Само информативно - няма ли някаква разлика в главите все пак между жигулитата и нивата? Поне аз доколкото мога да си представя, отворите за клапаните не са просто изрязани в желязото, а има съответните камери за всеки цилиндър със съответните диаметри. Иначе и нова да си купи - като знам колко взимат майсторята за сваляне на глава - може да е по-добре отколкото да се чуди къде да я заварява. Скоро гледах и цени на блокове в някакъв сайт около 400 лв. Изобщо варианти много. Главата се проверява за цепнатини със специален флуид - някаква нефтена фракция, а някои казват че и с нафта ставало. За целта се нагрява до някаква температура (примерно 100 градуса), като след проверката не е лошо да се пусне и контолен шлайф. И внимавайте каква гарнитура слагате, да не е руска - търси полска, намазана със силикон по целия периметър на отворите.

        П.П. Поредната тема, свързана с гледане на кафе, боб и леене на куршуми... Не че жигулитата не са с едни и същи скапани мотори.
        Александър

        Коментар


        • #5
          От: Водата ври- причина?

          Главите на всички ВАЗ с агренажна верига от 21011 (1.3) до 21214 (1.7 моно) са еднакви.
          На 2101 (първите 1.2) и на 21214-20 и следващите (многоточковите инжекционни двигатели 1.7 ) са различни, но с малко. Глава от 2101 също става, тя се различава само по големина на горивните камери, което се оправя при шлайфането. Разпределителният вал е еднакъв на всичките от 1.2 до 1.6 и се различава при 1.7. Това - ако ще се търси глава от моргите.

          Различни са също главите на 2105 (с агренажен ремък) и всичките напречни мотори (21081, 2108, 21083, 2110, 2112 - Самара/Спутник и наследниците)

          Моторите чак скапани не са. Заводския брак на самите мотори е малко, а се чупят трудно - главно защото нямат сила за да се счупят сами. Проблемите с тези двигатели идват от идиотските гумени изделия, набедени за водни съединения (текат и оттам прегряване), зле регулирани хранителна и запалителна уредба (оттам ядове с клапани, влошена мощност и икономичност) и всеобщото убеждение, че ладата е евтин автомобил (оттам селяндурска ескплоатация, поддръжка и ремонти, които оставят скрити лимонки за следващия собственик).

          Рядко скапани в Нива още от "проектирането" са скоростите (5ст до 2004г), купето (ръждясва мощно) и ел. инсталация (царство на лошите контакти).
          Последно редактирано от Ясен; 12-09-12, 17:05.

          Коментар


          • #6
            От: Водата ври- причина?

            Извинявам се много. Значи става дума за същата служебна кола 21214. Колата е на 98000км и е 2005г. Водата започва да бълбука в казанчето малко след 90 градуса, но много преди да влезне в червения сектор. Клапаните на са шлайфани, но гумичките са нови. Предположих, че двигателя е още сравнително нов за да пипат клапаните. Утре ще проверя, но мисля че 21214 не е моно а многоточков инжекцион. Майстора ми каза че главата имала разлика от по старите във някакви отвори за маслото, ако не се лъжа. Имаме една Лада 2107 за издаване. Има ли шанс нейната глава да пасне?

            Коментар


            • #7
              От: Водата ври- причина?

              Според Ясен ще стане.

              П.П. Офтопик - Ясене, сегментите при 2108 и 21213 същите ли са (диаметъра на буталата и дебелините им са). Май сам си отговорих.
              Александър

              Коментар


              • #8
                От: Водата ври- причина?

                Слагай главата от седмицата и си свиркай.Верижните карбураторни мотори са оборудвани с три вариянта глави,и се различават по надписа от към свещите.2101,21011 и сделано в ссср 21011,между първата и втората разликата е в горивната камера като на 2101 е по-голяма.Третият вариянт е усилена(подпряна)глава и се монтира на автомобили Нива и Москвич Алеко,като разликата е в две допълнителни подпори на челото на главата,които се виждат от към страната на колекторите при свалена глава.Първите два модела при по-сериозно прегряване духат гарнитура от страната на колекторите,поради факта,че челото не е усилено и алуминия поддава.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Водата ври- причина?

                  Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                  Извинявам се много. Значи става дума за същата служебна кола 21214. Колата е на 98000км и е 2005г. Водата започва да бълбука в казанчето малко след 90 градуса, но много преди да влезне в червения сектор. Клапаните на са шлайфани, но гумичките са нови. Предположих, че двигателя е още сравнително нов за да пипат клапаните. Утре ще проверя, но мисля че 21214 не е моно а многоточков инжекцион. Майстора ми каза че главата имала разлика от по старите във някакви отвори за маслото, ако не се лъжа. Имаме една Лада 2107 за издаване. Има ли шанс нейната глава да пасне?
                  Ако не е моно или карбуратор, няма да стане глава от 2107. Или поне не без шлосерска работа. Липсват улеите за инжекторите, минимум.

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  Според Ясен ще стане.

                  П.П. Офтопик - Ясене, сегментите при 2108 и 21213 същите ли са (диаметъра на буталата и дебелините им са). Май сам си отговорих.
                  Честно, не зная. Но и не зная по какво друго се различават сегментите на различните мотори, освен по размери.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Водата ври- причина?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Главите на всички ВАЗ с агренажна верига от 21011 (1.3) до 21214 (1.7 моно) са еднакви.
                    На 2101 (първите 1.2) и на 21214-20 и следващите (многоточковите инжекционни двигатели 1.7 ) са различни, но с малко. Глава от 2101 също става, тя се различава само по големина на горивните камери, което се оправя при шлайфането. Разпределителният вал е еднакъв на всичките от 1.2 до 1.6 и се различава при 1.7. Това - ако ще се търси глава от моргите.
                    Инжекциона е многоточков. Търсих глава от същия мотор, но не успях да намеря. Доколкото те разбирам глава от 2101 ще стана. Предполагам обаче, че не е пълен инжекцион. Това не е ли проблем?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Водата ври- причина?

                      Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                      Инжекциона е многоточков. Търсих глава от същия мотор, но не успях да намеря. Доколкото те разбирам глава от 2101 ще стана. Предполагам обаче, че не е пълен инжекцион. Това не е ли проблем?
                      Не, няма да стане глава от 2101 и никаква друга, освен от 21214-20 или както там беше многоточковия/пълен инжекцион. Като написах че главите на 2101 и на 21214-20 са различни от другите, нямах предвид че са еднакви помежду си.

                      Но да се върнем на завирането - доказано ли е, че в охлаждащата течност има изгорели газове? Това се прави с някаква химическа проба, която я има по сервизите. Защото ако не, няма смисъл да тормозиш главата.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Водата ври- причина?

                        Не е. Не са слагали никакви измервателни уреди. И единия и другия майстор бяха категорични, като видяха как бълбука в казанчето.
                        Когато запаля колата (студена) изкарва балончето доста на рядко. Аз го отдавам на самообезвъздушаване. Когато обаче мине 90 градуса започва да я изхвърля (цъка през капачката на казанчето). Сега трудно се вижда, но преди първата заварка главата беше измита много добре и я огледах внимателно. Не съм спец, но освен въпросната цепнатина нищо друго не видях. Симптомите са като на блокирал термостат, само дето след него маркуча си загрява. Може да не отваря достатъчно, но проблема с компресията на 2-ри и 3-ти цилиндри остава. Мислех си по-скоро дали не вкарва по-малко изгорели газове някъде през блока и оттам при термостата да се образува въздушен джоб, който не му позволява да се отвори докрай.
                        За компресията ми казаха, че нормално първо се чупят маслените сегменти и едва след това другите. Може да я губи и от клапаните. Ох незнам вече.
                        И още нещо, ако има значение: колата последните 10000км. се кара на метан.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Водата ври- причина?

                          Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                          И още нещо, ако има значение: колата последните 10000км. се кара на метан.
                          Е, поне въпросът с компресията е напълно изяснен. Изпускателните клапани са останали без хлабини,а също може и да са поизгорели. Метан без промяна на аванса, този двигател не възприема отведнъж. В твоя случай трябва аванс-процесор. И кой те е излъгал, че има смисъл от Нива на метан? Аз пробвах - няма.

                          Въздушният джоб горе-долу така работи при коли, на които термостатът е отгоре. На ладата не е.

                          Самообезвъздушаването при този двигател е изключително бързо и се прави с отваряне на капачката на радиатора.

                          Я друго направи - изолирай метановия редуктор от охладителната уредба и повтори експеримента с бензин. Да не се окаже, че вкарва метан в охладителната уредба - малко вероятно, но не е невъзможно това да е източникът на ядовете. Ако пак надува, водата в разширителния съд ще замирише на недоизгорял бензин и всичко ще е ясно.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Водата ври- причина?

                            Ами в момента колата е в сервиз и е разглобена, само главата е в мен. Клапаните не ги шлайфах, но са с нови гумички. Наистина след тяхната смяна (може и да се бъркам) имах чувството, че двигателя работи по-лошо. Все още няма аванс-процесор. Планиран е, но се не му идва ред.
                            И при двамата майстори, когато гледаха колата, тя беше на бензин. Преди редуктора има най-малко два клапана за метана, първия (този при бутилката) от които не затваря плътно. Ако и втория е така, може и да е под налягане редуктора. Проблема е, че температурата на водата на колата карана без парно включено на "6", влиза много бързо в червеното.
                            А за метана смесения разход, включително и парите за бензин, ми е под 13лв на 100км. Това със сигурност, защото шефа ми го иска.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Водата ври- причина?

                              Първоначално публикуван от borkotiger Преглед на мнение
                              температурата на водата на колата карана без парно включено на "6", влиза много бързо в червеното.
                              А с парно - по-бавно, така ли?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X